عمل کاشت ابرو | کاشت ابرو طبیعی | هزینه کاشت ابرو - دکتر سامی

عمل کاشت ابرو

کاشت ابرو یک عمل زیبایی می باشد، عمل کاشت ابرو جزو عمل هایی است که به طور سرپایی انجام می شود و احتیاج به بستری ندارد. بعد از سپری شدن ۴ الی ۵ روز بهبود می یابد و پس از جراحی عارضه ای برای بیمار ندارد.این کار بنابر احتیاج بیمار و موافقت بیمار و پزشک متخصص به روش های مختلفی صورت می گیرد.

اگر دلیل بازدارنده اي در شرح حال و آزمايشات بیمار جهت انجام كاشت ابرو وجود نداشته باشد می تواند گرافت ابرو به روش FUT انجام دهد.

جراحي با بي حسي موضعي و در اتاق عمل سرپايي انجام می شود و فرد در تمام زمان انجام كاشت ابرو هوشیار است. قبل از آغاز كاشت، طراحي ابرو به وسیله فرد ماهر در اين مورد با توجه به خواسته فرد در ابتدا و بقیه عوامل مثل شکل بقیه بخش های صورت و ايجاد مناسب ترین فرم ابرو متناسب با آنها و همچنین قابل اجرا بودن آن انجام می شود.

پس از اين قسمت جراح به كمک تيم كاشت ابرو اقدام به برداشتن گرافت دارای فوليكول هاي مو از بخش پشت سر مي كند. در اين قسمت سعی می کند بخشی از مو مورد استفاده قرار گیرد كه برای رويش مو متناسب با قسمت گيرنده پيوند ابرو باشد. قسمت برداشتن نوار باريک گرافت پشت سر با نخ غيرقابل جذب بخيه مي شود و معمولا ١٠ روز بعد برداشته مي شود. خوشبختانه در بیشتر موارد خط به جا مانده از اين برش در لابلاي موهاي پشت سر پس از مدتي به سختي قابل ديدن مي باشد.

در مرحله بعد تيم كاشت به فراهم کردن فوليكول هاي مجزا به منظور كاشت ابرو اقدام مي كنند. برای كاشت ابروي طبيعي در آن قسمت احتیاج به هيچ برشي نيست به همین دلیل اصلا اسكار در اثر كاشت ابرو در محل ابرو ایجاد نمی شود . تعداد كاشت فوليكول ابرو مابين ٥٠٠ تا ١٥٠٠ عدد در هر ابرو است و در هر فرد فرق می کند و به محدوده قسمت مورد احتیاج براي كاشت ابرو بستگی دارد . زمان مورد نیاز جهت انجام كاشت ابرو طبيعي به صورت دقيق و با تراكم كافي حدود ٥ ساعت مي باشد .

کاشت ابرو برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که به صورت ذاتي ابروهاي كم پشت دارند و يا به صورت ارثی در قسمت تاج و يا دم ابرو و يا قوس ابرو ، موی کمی دارند. در برخی اشخاص امکان دارد به علت دستكاري هاي زيبايي مثل برداشتن ابرو به تدریج رشد موهاي ناحيه ابرو کم شده باشد.
  • برخی از اشخاص از مدل و فرم ابروي خود راضی نیستند و می خواهند در شکل ابروی خود تغيير به وجود آورند .
  • در بعضی از بيماران به دلیل جراحت و یا اسکار در ابروی آنها مشکل به وجود آمده است .
  • برخی افراد به دلیل مبتلا شدن به بعضی بيماريهاي پوستي مثل الوپسي اره اتا (ريزش موي سكه اي) و يا ليكن پلان و … و يا بيماريهاي ساير قسمتهای بدن مثل كم كاري تيروئيد سبب کم پشت شدن ابرو در بیمار ميشوند .

تعداد زیادی از موارد عنوان شده می توانند با انجام جراحي كاشت ابرو طبيعي در ظاهر ابروي خود تغییر ایجاد کرده و به رضايت كافي برسند اما در برخی موارد مخصوصا بيماري هاي پوستي زمينه اي روش كاشت ابرو تاثیر گذار نیست و برخی اوقات منع انجام دارد. لازم به ذکر است که اشخاص مبتلا به تريكوتيلومانيا (كندن عادتي مو) گزینه خوبی به منظور كاشت ابرو نيستند .

اقدامات لازم قبل از انجام کاشت ابرو

  • انجام آزمایش و بررسی سلامت عمومی فرد
  • باید از خوردن آسپرین جلوگیری کنید
  • موها نباید بیش از اندازه کوتاه باشند و اندازه آن حداقل دو سانتی متر باشد
  • روز قبل از کاشت ابرو موهای خود را با شامپوی معمولی بشویید.

در روز عمل جراحي بايد صورت خود را به صورت کامل شسته و تميز کنيد و به هیچ وجه آرايش نداشته باشید. طرز مصرف قطره‌هاي چشمي، کرم‌هاي مرطوب کننده و محصولات زيبايي و بهداشتي را به دقت رعايت کنيد. لازم به ذکر است که قبل و بعد از جراحی کاشت ابرو اصلا نبايد از لنزهاي چشمي تماسي استفاده کنيد.

يكي از نتايج مناسب كاشت ابرو طبيعي اين است كه شخص فورا پس از اتمام كاشت ، تراكم خوب ابرو در قسمت هاي تعيين شده را مشاهده می کند .ابروي كاشت شده تا بيست روز آتی رشدش شروع می شود و پس از آن وارد چرخه عادی ريزش ابرو ميشود .معمولا پس از سه ماه ابروي كاشت شده دوباره رشد ميكند و همیشگی ميشود . در برخی از موارد رشد دائمي ابروي كاشت شده تا پانزده ماه بعد به وجود می آید.

از میان فوليكول هاي كاشت شده ابرو برخی اوقات بيست درصد آن رشد نميكند. لازم به ذکر است در برخی اشخاص شامل جنس و ضخامت خاص پوست اين درصد معمولا تا سي درصد هم ميرسد اما در مجموع معمولا نود درصد افرادي كه كاشت ابرو طبيعي انجام می دهند، هشتاد تا نود درصد از فوليكول هاي كاشت شده رشد همیشگی خواهند داشت . به همين علت است كه پیشنهاد ميشود تا پانزده ماه پس از كاشت ابرو از برداشتن ابرو مخصوصا بخش كاشت شده جلوگیری کنید.

توجه کنید که در اشخاصی كه به كندن مو و ابرو عادت دارند بيست درصد از فوليكولهاي كاشت شده رشد نميكنند . در زمانی که احتیاج به ترميم دوباره كاشت ابرو باشد پیشنهاد ميشود انجام عمل ترميم پس از پانزده ماه بعد از كاشت اولیه ابرو صورت گیرد . در برخی اشخاص به منظور نگهداری از فوليكولهاي كاشت شده و بالا رفتن تراكم مناسب تر است يک ماه پس از كاشت اول ، مزوتراپي ابرو انجام دهند زیرا باعث افزایش نتایج مثبت کاشت ابرو می شوید .

اقدامات لازم پس از انجام عمل کاشت ابرو

  • تا دو روز قسمت برداشتن گرافت مو در پشت سر پانسمان تميز داشته باشد و پس از دو روز پانسمان برداشته شود و پماد موپيروسين روزي دو بار بر روي زخم پشت سر زده شود .
  • دو روز پس از كاشت ، سر را از پشت به صورتی شامپو كنيد كه آب شستشو روي ابرو نريزد .
  • به منظور برداشتن بخيه پشت سر ده روز بعد به جراح خود مراجعه كنيد .
  • روزانه سه بار و به مدت دو هفته پس از كاشت ابرو پماد جنتامايسين به آرامي روي ابرو بزنيد.
  • پس از روز چهارم شستشوي ابرو روزانه تنها به این صورت انجام گیرد :آب و شامپو بچه را ترکیب كرده و به آرامی كف حاصل از آن را به وسیله كف دست روي ابرو بريزيد و سپس از آن با اسپري آب پاش روي ابرو بدون هيچ تماس با دست ، آب اسپري كنيد .
  • از اسپري آب پاش بسیار زیاد در طول روز روي ابرو آب بپاشيد .
  • آنتي بيوتيك خوراكي تجويز شده توسط جراح معالج را حتما مصرف کنید .
  • از فرداي روز كاشت ابرو ميتوانيد كار و فعاليت اجتماعي خود را آغاز كنيد اما پیشنهاد مي شود انجام فعاليت ورزشي سبک پس از یک هفته و انجام فعاليت ورزشي سنگين پس از یک ماه آغاز شود .
  • از مصرف سيگار و قليان تا حد امكان قبل و بعد از كاشت ابرو جلوگیری كنيد .
  • ابروهاي كاشت شده را تا پانزده ماه به هیچ عنوان بر ندارید.

هزینه عمل کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو با توجه به شرایط بیمار و قسمتی که انجام شده است متغیر است.

بعد از انجام عمل کاشت ابرو امکان دارد ابرو دچار کبودی، التهاب و یا ورم شود و بیمار احساس خارش در این قسمت کند که این خارش به مدت یک تا دو روز دوام دارد. در صورتی که خارش پس از کاشت مو ابرو چند روز ادامه داشته باشد امکان دارد علت آن وجود عفونت باشد اما می توان به وسیله پمادها و کرم های مخصوص آنها را کنترل کرد.

ممکن است در موارد خیلی کمی مقداری خون مردگی و تورم به مدت ۳ روز در اطراف چشم برای بعضی مراجعه کنندها به وجود آید. اگر از بخیه در کاشت ابرو استفاده شود جای آن بعد از چند هفته از بین می رود.

از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید