سن جراحی بینی

جراحی بینی زیر ۱۸ سال

در این مطلب در مورد جراحی بینی زیر ۱۸ سال و بایدها و نبایدهای این نوع جراحی توضیح داده می شود.

بینی کوچک تاثیر بسزایی در زیبایی فرد دارد و موجب می شود زیبایی چهره افزایش یابد. بعضی افراد به طورمادرزادی دارای بینی بزرگ می باشند که ممکن است بینی آن ها در دسته بندی بینی گوشتی ، استخوانی، کج و …. قرار بگیرد.

عمل زیبایی بینی تاثیر بسزایی در زیبایی دارد و از آنجا که زیبایی در میان نوجوانان ازاهمیت زیادی برخورداراست جراحی بینی زیر ۱۸ سال بسیار رواج پیدا کرده است. از طرفی افرادی که در سنین پایین بسر می برند به دلیل اشتیاق جوانی و توجه به زیبایی خود تمایل به جراحی بینی دارند و از طرف دیگر والدین نگران عمل بینی فرزندان زیر ۱۸ سال خود می باشند.

به منظور مطلع شدن از سن جراحی بینی می توانید به یک پزشک متخصص جراحی بینی مراجعه کنید. وی بعد از انجام معاینات موردنیاز به شما اطلاع می دهد که آیا کاندید خوبی برای انجام جراحی زیبایی بینی هستید یا خیر. در این مقاله دکتر سامی تجربیات خود را در مورد جراحی بینی زیر ۱۸ سال و بایدها و نبایدهای این نوع جراحی در اختیار شما قرار می دهد.

تجربیات دکتر سامی در مورد سن مناسب برای عمل بینی  و جراحی بینی زیر ۱۸ سال

نکات کلیدی عمل بینی زیر ۱۸ سال

  • عمل بینی زیر ۱۸ سال باید توسط جراح ماهر و توانا انجام شود
  • میزان رشد فرد قبل از انجام عمل بررسی شده باشد
  • از نظر روانشناختی دلایل عمل بینی فرد بررسی شده باشد.
  • بلوغ جسمی فرد در عمل بینی زیر ۱۸ سال تکمیل شده باشد.

سن جراحی بینی (سن مناسب برای جراحی بینی )

مناسب ترین سن برای عمل بینی به سن بلوغ در شخص ارتباط دارد و سن بلوغ در افراد گوناگون باهم فرق دارد. همچنین سن مناسب برای جراحی بینی نیز برحسب میزان تغییرات بدنی قابل محاسبه می باشد. از آنجا که سن بلوغ در دختران ۱۶ الی ۱۷ سالگی می باشد و در صورتی که فرد مراجعه کننده به بلوغ رسیده باشد جراحی بینی زیر ۱۸ سال برای بانوان انجام می شود ولی با توجه به اینکه سن بلوغ پسران معمولا دیرتراز دختران می باشد، جراحی بینی در پسران در محدوده سنی ۱۷ الی ۱۸ سالگی انجام می شود. البته جراح قبل از انجام جراحی و با مشاوره هایی که قبل از عمل انجام می دهد آگاهی لازم را از رشد اسکلتی فرد کسب می کند.

دکتر فتح سامی انجام عمل رینوپلاستی را قبل از سن ۱۸ سال توصیه نمی کند. محدوده سنی به این علت از اهمیت زیادی برخوردار است که فردی که می خواهد تحت عمل زیبایی بینی قرار گیرد باید رشد بینی به طور کامل انجام شده باشد تا پس از جراحی بینی اصلا مشکلی برای فرد ایجاد نشود.

بهترین سن عمل بینی

سن جراحی بینی بعد از بلوغ می باشد و قبل از این سن با توجه به امکان رشد و تغییر شکل سیستم اسکلتی صورت، عمل بینی صحیح نمی باشد.

عمل جراحی بینی گوشتی توسط دکتر سامی

عمل جراحی بینی گوشتی توسط دکتر فتح سامی

دلایل پافشاری فرزندان برای عمل بینی زیر ۱۸ سال

پافشاری فرزندان برای عمل بینی زیر ۱۸ سال می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که عموما جنبه های روانشناختی دارد. افراد در این سنین حساس می باشند و نیاز به توجه و دیده شدن دارند. از آنجایی که این عمل زیبایی ، تاثیر فراوانی در زیبایی فرد دارد، نوجوانان در سنین حساس به ویژه اگر والدین آن ها عمل زیبایی انجام داده باشند تمایل به عمل بینی دارند.

چرا جراحی بینی زیر ۱۸ سال رواج پیدا کرده است؟

امروزه جراحی بینی زیر ۱۸ سال در میان نوجوانان افزایش یافته است. نوجوانان زیادی برای افزایش اعتماد به نفس, افزایش توجه در بین گروه همسالان ، دوست دارند جراحی بینی را انجام دهند و براین باورند که پس از جراحی بینی اعتماد به نفسشان به طورباور نکردنی افزایش می یابد. با توجه به حساس بودن این سن در نوجوانان ، باید در انتخاب جراح دقت کافی را داشته باشند تا زیبایی مناسبی پس ازعمل ودر سنین بالاتر دراین افراد ایجاد شود.

سن جراحی بینی | عمل بینی مردانه

چرا  جراحی بینی قبل از سن بلوغ مجاز نمی باشد؟

افرادی که در نوجوانی بسر می برند هنوز در سن رشد می باشند و ساختمان اسکلتی و غضروفی بینی آن ها ممکن است تغییر کند. در سنین نوجوانی از نظر روحی و فکری افراد به بلوغ کاملی نرسیده اند و ممکن است تصمیمات عجولانه ای بگیرند. به طور مثال شاید شکل بینی که در نوجوانی برای آن ها قابل قبول است در سنین بالا تغییر کند و در نتیجه جراحی بینی زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود.البته این به این معنی نیست که جراحی بینی در سنین پایین انجام نمی شوند. در مواردی که بینی مشکلات بسیاری را برای بیمار به وجود آورده است و موجب شده است فرد نتواند فعالیت اجتماعی خود را داشته باشد با مشاوره های قبل ازعمل سعی بر این است شرایط مناسبی برای بیمار ایجاد شود و این عمل صورت گیرد.

از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

دیدگاه ها
  1. mohmmad

    سلام خسته نباشید ببخشید من در کودکی بینیم شکست اما برای انجام عمل اقدام نکردم الان ۱۷‌سالمه ایا انجام عمل در حال حاضر میتواند برای من مفید باشد

    پاسخ دادن
    • yasin

      سلام من آقای دکتر من الان ۱۶ سالم نیم هستم هفت ماه دیگر میشه ۱۷ سالم بینیم استخوانی غضروفی هستش میخواستم ببینم مشکل دار ۱۷ سالگی عمل کنم و منظورتون از بلوغ ذهنی چیه میشه یکم توضیح بدید

      پاسخ دادن
      • دکتر سامی

        با سلام و درود
        بلوغ فکری یعنی بتونید مسئولیت کاری که می خواهید انجام بدهید را بپذیرید. اصولا دختر خانم ها در سن ۱۶ یا ۱۷ سالگی هم به بلوغ جسمی می رسند و هم به بلوغ فکری که این موارد در زمان مشاوره حضوری توسط پزشک معالج بیشتر توضیح داده خواهد شد.

        پاسخ دادن
        • Mahsa.A

          سلام وقت بخیر آقای دکتر
          من تیر ماه ۱۶ سالم کامل میشه ، بینیم استخونیه
          اگه یک الی دوماه بعد از تیر عمل کنم مشکلی نداره؟ برنمیگرده؟

          پاسخ دادن
          • دکتر سامی

            با سلام
            حتما باید توسط پزشک جراح و متخصص وضعیت بلوغ جسمی و بلوغ فکری بررسی گردد در صورت داشتن شرایط مناسب می تونید عمل زیبایی انجام دهید و اگر توسط پزشک متخصص و حرفه ای عمل کنید به حالت قبل عمل برنمی گرده

      • Ayda

        سلام من ۱۲ سالمه من اصلا از بینیم خشم نمیاد و همه بینیمو مسخره میکننن
        میگن بینیت پحنه و بزرگه من اعتماد به نفس ندارم و نمیتونم تا ۱۶ سالگی صبر کنم
        تروخدا بینی منو عمل کنید
        باید چجوری بینیمو ببرم بالا و اینکه من اصلا از بینیم خشم نمیاد باید چیکار کنم

        پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          سلام و درود
          سن ۱۲ سالگی خیلی زود هست چون هنوز رشد جسمی شما تکمیل نشده می تونید در روزهای یکشنبه و سه شنبه برای مشاوره وقت بگیرید.

          پاسخ دادن
      • محمد

        سلام من ۱۶ سالمه دماغم ۲٫۳ سال پیش شکست ی قوزی توش در اومد میشه عملش کرد شکستگی رو؟ انحراغ بینی هم دارم

        پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          با سلام و درود
          این نوع عمل بینی چون نمی خواهید زیبایی انجام بدید و در واقع عمل درمانی بینی محسوب می شود می تونید عمل کنید ولی باید حتما حضوری توسط پزشک بینی شما بررسی شود تا نظر قطعی توسط پزشک به شما داده شود.

          پاسخ دادن
      • آرتمیس

        سلام آقای دکتر من الان ۱۵ سالم هست بینی گوشتی دارم میخواستم بدونم میشه تو سن ۱۶ سالگی عمل کرد
        خانوادم میگن اگر زیر ۱۸ سال عمل کنم باز بزرگ میشه درسته؟

        پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          با سلام
          باید رشد جسمی تکمیل شده باشد زمانی که صفحه رشد تکمیل باشد و نزد یک جراح ماهر عمل کنید هیچ برگشتی در کار نیست ولی اگر رشد جسمی تکمیل نباشد و یا جراح ماهر نباشد امکان برگشت وجود دارد. در کل باید مشاوره حضوری شوید.

          پاسخ دادن
      • دکتر سامی

        با درود و سلام
        اگر مشکلی در نفس کشیدن ندارید بهتر است برای جراحی زیبایی بینی در سن ۱۸ سالگی اقدام کنید.

        پاسخ دادن
    • کوروش

      سلام خدمت دکتر من ۱۵سالمه و دماغ استخانی و بلندی دارم میخواستم از شما بپرسم که میتونم عمل زیبایی بکنم؟!

      پاسخ دادن
      • دکتر سامی

        با سلام و درود
        برای آقا پسرها سن توقف رشد حداقل ۱۷ سال است بهتر است برای انجام این کار حداقل تا ۱۷ سالگی صبر کنید. بینی عضو حساسی می باشد و حتما قبل از عمل توسط پزشک متخصص باید مشاوره بشوید

        پاسخ دادن
    • sara

      سلام دکتر
      من دخترم ۱۶ سالمه و بینیم قوز داره و گوشتیه
      میخواستم ببینم میتونم عمل زیبایی انجام بدم؟و اینکه همه میگن اگه تو این سن انجام بدم بینیم دوباره به فرم قبلی برمیگرده.درسته؟

      پاسخ دادن
      • دکتر سامی

        با سلام
        اگر رشد جسمی و بلوغ ذهنی شما تکمیل شده باشه با انجام عمل بینی ، بینی به فرم قبلی برنمی گرده ولی بعضی از دختر خانم ها در سن ۱۸ سالگی رشد جسمی آنها تکمیل می شود لذا باید بررسی شود در افراد مختلف رشد جسمی متفاوت است

        پاسخ دادن
    • حصین

      سللم آقایی دکترمن خیلی زودتر از همه به سن بلوغ واون جریانات بلواغ و… حالا کارنداریم من الان ۱۶ سالم هست ورشد بینیم کامل انجام شده هست حالا بینی من گوشتی وغزروفی هست اگر اشتباه کنم اگر میشه ی مشاوره به من بدیدت چون رویی قیافم و افکارم ب شدت آسیب زد و… واعتمادب نفسم پاین از پایین پایین تره و…واین شماره تماس من هست ۰۹۲۲۶۵۵۲۶۱۶اگه میشه مشاوره بدین وبگید مشکلی پیش نمیاد عمل کنم و پیش کدوم دکتر جراهی در استان لرستان حااا اگر تهرانم باشه مشکلی نیست عمل کنم

      پاسخ دادن
      • دکتر سامی

        با سلام
        روزهای یکشنبه و سه شنبه می تونید با مطب تماس بگیرید و وقت مشاوره بگیرید. شماره های تماس ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ و ۲۲۷۲۵۱۹۵-۰۲۱

        پاسخ دادن
    • علیرضا عرفان پناه

      سلام خوب هستین ببخشید سوال دارم لطفا لطفا جواب بدین من پسرم دختر نیستم گفتم من الان ۱۶ سال نیم هست خوب دوماه دیگ میرم تو ۱۷ سالگی گفتم میشه بینی عمل کنم چون دماغم خیلی اذیتم می‌کنه گفتم میشه هر چ زودترمیشه بینی عمل کنم یان

      پاسخ دادن
      • دکتر سامی

        با سلام
        از نظر جسمی بله از ۱۶ سالگی وقتی که شماره کفشتون تغییر نکرده باشه و قدتون بلندتر نشده باشه می تونید عمل بینی را انجام بدید ولی بحث این هست که از نظر بلوغ فکری و روانی هم به حدی رسیده باشید که بتونید با استقلال تصمیم بگیرید ولی کلا بهتره صبر کنید تا ۱۸ سالگی تا بهتر بتونید تصمیم بگیرید.

        پاسخ دادن
  2. Helma

    با سلام خدمت آقای دکتر سامی. آیا شخصی که انحراف بینی داره و سن بالای ۴۵ سال می تونه عمل زیبایی بینی و رفع مشکل انحراف بینی رو با هم انجام بده ؟ در این شرایط کرونایی آیا مشکلی برای بیمار پیش نمی یاد؟ لطفا راهنمایی بفرمائید با تشکر

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام . اشخاص با سن بالای ۴۰ سال اگر بیماری زمینه ای نداشته باشند مشکلی برای عمل زیبانی بینی و رفع مشکل انحراف بینی ندارند. در مورد شرایط کرونایی هم خدمت شما عرض می کنم که تمامی پروتکل های بهداشتی طبق دستور وزارت بهداشت به طور کامل در حال انجام شدن هست و خیالتان راحت که مشکلی پیش نمی آید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      برای جراحی زیبایی بینی در سن زیر ۱۸ سال حتما باید به صورت حضوری مراجعه کنید تا دکتر بتوانند وضعیت بلوغ را بررسی کنند چون اگر بلوغ نشده باشید با بالاتر رفتن سن ، بینی هم رشد می کند و نتیجه خوبی از عمل نمی گیرید ولی اگر وضعیت بلوغ توسط دکتر تایید بشود با رضایت پدر می توانید عمل بینی را انجام دهید.

      پاسخ دادن
    • نرگس

      سلام وقتتون بخیر من ۱۵ سالمه و دو سه ماه دیگه ۱۶ سالم میشه بینیم استخونی و گوشتیه و باعث شده قیافم خیلی بد باشه و اصلا اعتماد به نفس نداشته باشم برای عمل به یک دکتر مراجعه کردم که گفت ۱۶ سال به بالا عمل میکنم ولی همه میگن چون سنم کمه بعدا به مشکل بر میخورم و شکل صورتم بد میشه و بینیم برمیگرده و خانوادم ام دیگه اجازه نمیدن عمل کنم بنظر شما ممکنه فرم بینی دوباره برگرده یا سنم بیشتر بشه قیافه صورتم بد میشه دکتر؟ و اینکه یعنی نباید عمل کنم؟؟

      پاسخ دادن
      • دکتر سامی

        با سلام و درود
        در مورد سن عمل بینی باید فاکتورهایی بررسی گردد یکی از آنها رشد استخوانی باید تکمیل شده باشد که معمولا در دخترها حدود ۱۵ سالگی و در پسرها ۱۶ یا ۱۷ سالگی تکمیل است. مورد دیگر مساله بلوغ ذهنی و عقلی افراد می باشد در برخی موارد ممکن است فردی بالای ۱۸ سال باشد ولی ممکن است بگوییم هنوز بلوغ ذهنی ندارد و نباید عمل شود ولی در برخی موارد در سن ۱۶ سالگی می توان عمل را انجام داد. پس در چنین مواردی ویزیت از نزدیک لازم است.

        پاسخ دادن
  3. حسین

    سلام آقای دکتر من پسری هسم ۴تا ۵ماه دیگ ۱۸سالم میشه ول یکی دو ماه دیگ میخام عمل کنم یعنی در اصل دو سه ماه تا ۱۸سالگیم باقی میمونه میخاسم بدونم اگه عمل زیبایی بکنم با توجه به بینی استخوانی ک دارم مشکلی برام پیش میاد یا ن

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      در عمل زیبایی بینی اگر نسبت به سال قبل قد و اندازه کفش تغییر نکرده باشد قاعدتا مشکلی از نظر جسمی نیست ولی بلوغ عقلی و اجازه پدر در زیر ۱۸ سال اهمیت خود را دارد.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود خدمت شما
      برای عمل بینی اصلا عجله نکنید با توجه به این که فرمودید سن شما ۱۳ سال هست حداقل تا سن ۱۶ سالگی باید صبر کنید برای مشاوره کاملتر می توانید با شماره ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ تماس بگیرید.
      موفق باشید.

      پاسخ دادن
  4. مریم

    سلام آقای دکتر
    من یکی از مراجعینتون هستم
    به بنده گفتین بعد جراحی باید راکوتان مصرف کنید
    مصرف روأکوتان بعد از جراحی بینی از چه زمانی بعد عمل شروع میشه و تا چند وقت باید قرص مصرف بشه؟
    بعد از قطع قرص بینی ورم نمیکنه بزرگ بشه؟

    پاسخ دادن
  5. Lana

    سلام خسته نباشید.
    من ۱۵ سال دارم و بینیم استخونی هستش. میخواستم ببینم میتونم حضوری مراجعه کنم و در صورت موافقت دکتر بینیم و عمل کنم؟

    پاسخ دادن
  6. زهرا

    سلام من ۱۳سالمه و بلوغم کامل شده.دماغم خیلی بد ضربه خورده و استخوانی هستش اما فقط میخوام عمل شکستگیش کنم نه زیبایی…میخواستم ببینم میشه با مراجعه حضوری پیش دکتر و بررسی دماغم تو شرایط کرونا عمل کنم؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      جراحی شکستگی بینی در واقع دو موضوع دارد. یکی در مرحله حاد یعنی در ۲ یا ۳ هفته اول که بینی شکسته که می شود بدون جراحی و بدون برش بینی را جا انداخت که این هیچ محدودیت سنی ندارد.
      ولی در مورد کسی که بینی اش شکسته و ۶ یا ۷ ماه یا چند سال کذشته نمی توان بینی را جا انداخت و باید با جراحی زیبایی بینی فرم بینی را تغییر داد. در مورد ویزیت کردن می توانید حضوری تشریف بیاورید تا جناب دکتر بررسی کنند.
      موفق باشید.

      پاسخ دادن
  7. زهرا

    سلام من پانزده سالمه و صفحه رشدم بسته شده عکسم گرفتم می تونم عمل پیوند غضروف داشته باشم خانوادم مشکلی ندارن

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      سوالتان به صورت کلی مطرح شده است و منظور از عمل پیوند غضروف آیا منظورتون پیوند غضروف برای بینی می باشد؟ اگر برای بینی باشد چنانچه وضعیت بینی شما خیلی بد نباشد و قابل تحمل باشد با توجه به سن شما باید حداقل تا ۱۶ یا ۱۷ سالگی صبر کنید ولی اگر بینی خیلی مشکل داشته باشد با رضایت کتبی پدر می توان عمل بینی را جهت زیبایی انجام داد. برای مشاوره بیشتر به مطب مراجعه بفرمایید.

      پاسخ دادن
  8. امیر

    سلام من ۱۶ سالمه و بینیه من خیلی بد فرمه و باعث میشه هیچ‌جا اعتماد به نفس نداشته باشم ار نظره خودم صورتم رشده خودشو کردهو میخوام ببینم امکانش هست که بتونم عمله زیبایی بینی انجام بدم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام خدمت شما
      زمانی که بینی خیلی بدفرم باشد و باعث سلب اعتماد به نفس شما شود با رضایت پدر می توانید عمل جراحی زیبایی بینی را انجام دهید برای مشاوره بهتر و بررسی دقیق تر به مطب تشریف بیاورید.

      پاسخ دادن
  9. raha

    سلام خسته نباشید
    من ۱۴ سالمه و میخام عمل زیبایی بینی انجام بدم میخاستم بدونم میتونم تو این سن انجام بدم ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا سن جراحی زیبایی بینی برای دختر خانم ها ۱۵ و یا ۱۶ سالگی هست که بستگی به بلوغ ذهنی دارد ولی اگر شکستگی بینی و یا انحراف بینی سبب شود در عملکرد بینی اختلال ایجاد کند در سن پایین تر هم این عمل انجام می شود. برای مشاوره می توانید به صورت آنلاین عکس بینی خود را بفرستید تا مشاوره بگیرید و یا به مطب مراجعه کنید تا مورد بررسی قرار بگیرید.

      پاسخ دادن
      • مبینا

        سلام اقای دکتر خسته نباشید
        من ۱۶ سالم هستش و فرم بینیمو دوست ندارم
        بینیم استخونی هستش
        میخواستم بدونم اگ جراحی زیبایی بینی انجام بدم
        بینیم به حالت قبلش برمیگرده؟
        ممنون میشم پاسخگو باشید
        با تشکر

        پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          با سلام و درود
          اگر بر روی بینی شما عمل زیبایی توسط جراح ماهر انجام بشه با توجه به این که بینی شما استخوانی هست نتیجه عمل بینی تان باید عالی شود و به هیچ وجه به فرم قبلی بر نمی گرده البته نکته بسیار مهم این هست که بعد از عمل باید خوب مراقبت کنید و به دستورات پزشک عمل کنید.

          پاسخ دادن
  10. Ayda

    سلام خسته نباشید
    من ۱۵ سالمه و بینی گوشتی دارم بنظرتون اگه بینیمو عمل کنم دوباره برمیگرده یا همون فرم بعد از عمل تغییر نمیکنه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      در روش های نوین جراحی بینی تکنیک هایی برای جراحی بینی گوشتی وجود دارد که اگر به درستی جراح از این تکنیک ها استفاده کند فرم بینی بعد از عمل ثابت باقی می ماند ولی با توجه به سن پایین شما باید توسط پزشک به درستی سن بلوغ و همین طور بلوغ ذهنی شما باید بررسی گردد که با مراجعه حضوری دکتر می تواند نظر قطعی بدهد. موفق باشید

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      از نظر درد هیچ تفاوتی بین بینی گوشتی و بینی های غیرگوشتی وجود ندارد درد عمل در حد یک دندان کشیدن هست و آنقدری نیست که مریض نیاز به مسکن چندانی پیدا کند ولی ما برای یکی دو روز مسکن تجویز می کنیم.
      عوارض بینی می تواند متعدد باشد از عفونت گرفته تا موفق نبودن عمل ولی در دست یک جراح ماهر عوارض بسیار ناچیز است. موفق باشید

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      برای پسرها اصولا از سن ۱۷ سالگی به بالا می توان عمل بینی را انجام داد ولی باید بلوغ ذهنی هم بررسی گردد با شماره ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ جهت مشاوره می توانید تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  11. سارا

    سلام خسته نباشید
    من ۵ماه دیگه ۱۶ سالم پر میشه میخاستم بدونم بدونم اگه عمل کنم شکل و فرم بینیم برمیگرده یا نه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      برای دخترها سن ۱۶ سالگی و برای پسرها ۱۷ یا ۱۸ سالگی سن مناسب برای جراحی زیبایی بینی می تواند باشد ولی مهمتر از آن بلوغ ذهنی می باشد که باید توسط پزشک بررسی گردد اگر از نظر بلوغ ذهنی مشکلی نباشد عمل بینی می تواند انجام شود و فرم بینی بر نمی گردد البته به مهارت پزشک متخصص هم ربط دارد.
      موفق باشید

      پاسخ دادن
  12. Bahar

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من ۱۴ سالمه تا دو ماه دیگ ۱۴ سالم تموم میشه چن سال پیش بینیم خیلی بد ضربه دید و شکست و خیلی بد دیده میشه از نظر خدم ولی عمل نکردم
    الان بخام عمل کنم میتونم؟
    فقط میخام عمل شکستگیش رو انجام بدم تا بینیم فرم قبل خدش رو پیدا کنه نه عمل زیبایی میشه انجام بدم تو این سن؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      اگر بینی ضربه دیده باشه برای جا انداختن آن تا دو هفته اول پس از ضربه می توان این کار را انجام داد ولی اگر بینی شکسته باشه و نیاز به عمل داشته باشه باید حداقل تا ۱۶ سالگی صبر کنید ۱۴ سالگی برای این عمل مناسب نیست.

      پاسخ دادن
  13. شیدا احمدی

    سلام من یه دختر ۱۵ ساله هستم بینیم بر اثر ضربه قوز برداشته و بینیم استخونیه ایا میتونم تو این سن عمل کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر ضربه ای که به بینی شما وارد شده محکم بوده و اخیرا اتفاق افتاده باشد حتما باید به دکتر متخصص نشون می دادید تا خون ریزی داخلی نداشته باشد ولی اگر این ضربه برای مدت ها قبل باشد باید به صورت حضوری معاینه شوید و از نظر بلوغ ذهنی بررسی شوید تا معلوم شود می توانید در این سن عمل کنید یا خیر.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام وقتت بخیر
      برای این که بتونی انحراف بینی را عمل کنی باید ۱۶ سال را رد کرده باشی تا رشد بینی کامل شده باشه ولی اگر بخوای به همراه عمل انحراف بینی عمل زیبایی بینی هم انجام بدی باید به بلوغ روانی رسیده باشی که در برخی ممکن هست تا ۱۸ سال کامل نشده باشد.

      پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          سلام بله باید ۱۶ را رد کرده باشی ولی این نکته مهم هست برای زیبایی باید حتما بلوغ ذهنی بررسی گردد به صورت حضوری مراجعه کنید تا دقیق بررسی شود

          پاسخ دادن
          • سورنا

            سلام من ۱۶ سال و سه ماهم هست و انحراف بینی دارم و با فرم دماغم مشکل ندارم آیا میشه این ماه انحراف بینی عمل کنم ؟

          • دکتر سامی

            با سلام
            برای جراحی بینی جهت رفع انحراف بینی حداقل سن ۱۶ سال می باشد ولی باید بلوغ فکری هم بررسی گردد که بهتر است حضوری توسط پزشک ارزیابی گردد.

    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      در دخترها رشد جسمی تا ۱۶ یا ۱۷ سال ادامه دارد فقط بلوغ ذهنی کافی نیست باید بلوغ جسمی هم کامل شود چون در حین رشد بینی هم رشد می کند.

      پاسخ دادن
  14. کیمیا

    با سلام وقتتون بخیر
    من یک سوال داشتم الان ۱۶ ساله هستم و دکتر که مراجعه کردم به من گفتن صفحه های رشدم بسته شده و برای عمل بینی مشکلی ندارم،ولی یه مشکل دیگه که دارم اینه که من دندان های نامنظمی دارم و نیاز به ارتودنسی داره و همچنین جراحی دندان های عقل.چون ارتودنسی باعث تغییر وضعیت فک و دندان میشه می خواستم بدونم مدتی بعد از عمل بینی انجام این اقدامات مشکلی برای بینی ایجاد نمی کنه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      هر کسی که ارتودنسی انجام می دهد می تواند عمل بینی هم انجام دهد ولی معمولا دوره های ارتودنسی ماهی یک بار است و ترجیحا بهتر است بعد از عمل بینی تا حدود ۶ هفته دهن زیاد باز نشود و ارتودنسی حدود ۶ هفته یا کمی بیشتر به تعویق بیفتد.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا برای خانم ها سن ۱۶ سال هم بلوغ جسمی و هم بلوغ ذهنی تکمیل می شود و می توان عمل زیبایی بینی انجام داد ولی در بعضی ها ممکن هست تا ۱۸ سالگی هم نتوان عمل زیبایی انجام داد. بنابراین باید حضوری معاینه شوید تا به طور دقیق پزشک معالج این موضوع را بررسی کند.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      برای دختر خانم ها رشد جسمی اصولا در سن ۱۶ سالگی متوقف می شود ولی مهمتر از آن بلوغ ذهنی هست که برای برخی تا سن ۱۸ سالگی می باشد لذا باید حداقل تا ۱۶ سالگی صبر کنید و پس از آن باید ویزیت شوید.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      از نظر جسمی دخترها ۱۶ سالگی و پسرها ۱۷ سالگی رشدشان تکمیل می شود ولی مهمتر از رشد جسمی ، بلوغ فکری می باشد که حتما باید مورد بررسی قرار گیرد.

      پاسخ دادن
  15. پرنیا چراغی

    سلام
    آقای دکتر من ۱۶ سالمه و خیلی دوست دارم علم کنم اما از ی طرفی هم از عوارصش میترسم
    بینی استخوانی و غضروفی دارم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      برای عمل زیبایی بینی باید نزد جراح زیبایی بینی که دارای تخصص باشد و کارش را حرفه ای بلد باشد مراجعه کنید و اگر عمل بینی طبیعی انجام گیرد عوارض آن ناچیز است و به طور کلی اگر بیماری زمینه ای نداشته باشید و پس از عمل بینی به توصیه های قبل از عمل و بعد از عمل توجه کنید و آن مواردی که دکتر توصیه می کنند به درستی رعایت کنید عوارض جراحی بینی به حداقل می رسند و اصلا جای نگرانی ندارد.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      منظور از بلوغ فکری یعنی این که شخص بتواند مسئولیت کاری که انجام می دهد را به عهده بگیرد اصطلاحا به آن پختگی فکری هم گفته می شود. علائم بلوغ فکری در دختران و پسران و هر شخصی می تواند متفاوت باشد بنابراین برای جراحی بینی لازم است پزشک مربوطه علاوه بر بلوغ جسمی بیمار را از نظر بلوغ فکری هم ارزیابی کند.

      پاسخ دادن
  16. nima

    سلام
    من پسر۱۵ ساله هستم و در حال پر کردن ۱۶ سال هستم و تو ی بچه گی بینیم شکسته و انحراف داخلی داره بیرونی نداره و مشکل تنفسی دارم نمیتونم راحت نفس بکشم
    الان میتونم عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      از آنجایی که فرمودید مشکل تنفسی دارید می توانید عمل درمانی بینی که رفع مشکل انحراف بینی هست را انجام بدید ولی برای عمل زیبایی بینی بهتر است تا سن ۱۸ سالگی صبر کنید.

      پاسخ دادن
  17. مهدی

    سلام پسر ۱۶ ساله ای هستم و در حال پر کردن ۱۷ هستم . بینیم انحراف دارد و قصد عمل دارم آیا می‌شود امسال عمل انحراف بینی کرد و عمل زیبایی هم قصدی ندارم با فرم بینیم مشکلی ندارم .و سوال هارو خواندم نوشته بودید بلوغ فکری برای انحراف بینی که یه عمل زیبایی نیست هم بلوغ فکری باید زیر نظر گرفته بشود ؟!

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      عمل انحراف بینی چون مربوط به زیبایی نمی شود می توانید در این سن انجامش بدید ولی اگر انحراف بینی طوری نیست که خیلی اذیت بشید بهتر است تا ۱۸ سالگی صبر کنید ولی اگر برای تنفس شما مشکل ایجاد کرده می تونید توی این سن هم انجام بدید. اصولا پسرها توی سن ۱۶ سالگی به بلوغ فکری هم می رسند.

      پاسخ دادن
  18. Mohana samadi

    سلام اقای دکتر سامی
    من ۱۳ سالمه و دختر هستم
    میخواستم ببینم میتونم بینیم رو عمل کنم توی این سن
    و چه عوارضی داره بعد بیهوشی؟
    ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر بخواهی عمل زیبایی بینی انجام بدی توی این سن نمی شه چون رشد فیزیکی کامل نشده باید تا سن حداقل ۱۶ سالگی صبر کنی

      پاسخ دادن
  19. Shiva

    سلام دکتر
    ببخشید من ۱۶ سال و ۶ ماه دارم
    و دو سال هست که سایز‌ کفشم هیچ تغییری نکرده
    و قدمم رشد نکرده
    میخواستم بدونم یعنی رشد استخوانی‌ من تکمیل است ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      با توجه به این که سایز کفش دو سال هست که تغییری نکرده رشد استخوانی تکمیل شده

      پاسخ دادن
  20. Hanieh

    سلام خدمت شما
    من یه سوالی داشتم خدمتتون در چه شرایطی احتمال برگشت بینی گوشتی وجود داره؟
    آخه من بینی گوشتی دارم و ۱۵سالمه، میخوام بدونم اگر روزی عمل جراحی بینی انجام بدم، احتمال برگشت و یا تغییر فرم بینی هست یا خیر!؟
    ممنون میشم جواب سوالمو بدین❤

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      با توجه به تکنیک های نوین جراحی اگر پزشک معالج خود را به درستی انتخاب کنید بینی گوشتی هم می تواند سال ها بعد از عمل ثابت بماند و جای نگرانی نیست فقط باید حتما به یک جراح بینی متخصص و ماهر مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  21. Leyla

    سلام من دختر هستم درحال پر کردن ۱۵ سالگی هستم
    دوست دارم ۱۶ سالگی بینیمو عمل کن بینی قوض داره بعضی ها میگن ۱۸ سالگی باید عمل کرد اشکالی نداره ۱۶ سالگی عمل کرد چون تاخت ندارم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      تا ۱۶ سالگی صبر کنید بعد حضوری به پزشک مراجعه کنید اگر بلوغ فکری شما کامل باشد می توانید ۱۶ سالگی هم عمل کنید ولی بعضی دختر خانم ها تا ۱۸ سالگی به بلوغ فکری می رسند پس عجولانه نباید اقدام کرد چون بینی عضو بسیار حساسی می باشد و نیاز به بررسی دقیق دارد.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      آقا پسرها اصولا در سن ۱۷ سالگی با بررسی دقیق پزشک می توانند عمل زیبایی انجام بدهند.

      پاسخ دادن
  22. آروشا راد

    سلام آقای دکتر وقتتون به خیر.
    من دختری هستم متولد سال ۸۵ و تهران هستم.
    آبان ماه ۱۵ سالم تموم شد و وارد ۱۶ سال شدم.
    قصد دارم که تیر ماه جراحی بینی انجام بدم
    اولیام هم هیچ مشکلی ندارن.
    چون که هنگام کودکی در اثر پرت شدن از یه ارتفاع خیلی بلند بینیم شکسته و استخوانش انحراف داره.
    و حالا حدود یک ساله بویاییم رو کلا از دست دادم و فقط سردرد دارم.
    به بلوغ کامل فکری و جسمی هم رسیدم
    خیلی ممنون میشم نظرتونو بگید که آیا بعد از جراحی ممکنه که دوباره استخوان بینیم رشد کنه و عمل نتیجه خوبی نداشته باشه.
    متشکرم از سایت خیلی خوبتون.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود به شما
      اصولا دختر خانم ها سن ۱۶ سالگی رشد جسمی شان تکمیل می شود برای اطمینان می تونید در نظر داشته باشید که اگر یکی دو سال سایز کفش تغییر نکرده باشد به احتمال خیلی زیاد رشد جسمی تکمیل می باشد و از آنجا که بینی شما انحراف دارد چنانچه مشکلات تنفسی برایتان ایجاد کرده باشد بهتر است که عمل بینی رو انجام بدید این که عمل زیبایی بینی را هم بخواهید همزمان انجام بدید هم امکان پذیر هست.

      پاسخ دادن
  23. Maha

    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    من ۱۵ سالمه و دخترم و دقیقا دوسال پیش بلوغم تکمیل شد و الان خیلی دوست دارم بینیمو عمل کنم نه بخاطر نظر دیگران چون واقعا بینیم به عمل نیاز داره و تصمیم دارم اوایل ۱۷ سالگی بینیمو عمل کنم اگه عمل کنم دیگه رشد نمیکنه؟بزرگ تر نمبشه؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا دختر خانم ها سن ۱۶ سالگی رشدشان تکمیل می شود و می توانید عمل زیبایی بینی را انجام دهید. موفق باشید

      پاسخ دادن
  24. Mahsa

    سلام آقای دکتر خسته نباشید من یه دختر ۱۵ ساله هستم و بینیم گوشتیه شنیدم که میگن اگه چسب لیفت یک سال بزنی در سن رشد فرم بینی بهتر میشه آیا این حرف درسته یعنی میتونم جواب بگیرم ؟

    پاسخ دادن
  25. Fateme

    سلام وقتتون بخیر من ۱۸ سالمه و بینیم خیلی مشکل خاصی نداره و سایزش اوکیه فقط دوست دارم یکم لاغر تر بشه و یه کوچولو هم سربالا…به نظرتون اقدام کنم برای عمل؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      از نظر سن مشکلی برای عمل بینی ندارید ولی این که برای عمل می خواهید اقدام کنید به نظر خودتان بستگی دارد و چون مربوط به زیبایی می شود دکتر نمی تواند نظر بدهد.

      پاسخ دادن
  26. ali

    سلام
    من ۱۵ سال و ۹ ماهم و در حال پر کردن ۱۶ هستم طی اتفاقی بنیم دچار انحراف شد و از اونجایی که من ورزش میکنم دچار مشکل میشوم و کلا هم یکی از سولاخ های دماغم بستست . وداشتم کامنت های بالا و میخوندم نوشته بودید سایز کفش که من از سال پیشه سایز پام و قدم هیچ تغیری نکرده > با این توصیفات شما میفرمایید من چکار کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      چون می فرمایید به علت ورزش انحراف بینی اذیتتون می کنه بهتره که عمل بینی که در واقع عمل درمانی بینی و رفع انحراف بینی هست را انجام بدهید.

      پاسخ دادن
  27. نگین

    سلام وقتتون بخیر
    من ۱۵ سالمه بینی گوشتی استخونی دارم به نظر شما میتونم برای عمل اقدام کنم ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بهتر هست حداقل تا ۱۶ سالگی صبر کنید بعد به پزشک مراجعه کنید تا بررسی بشه

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      عمل بینی اگر برای درمان باشد و باعث مشکل تنفسی شود سن مطرح نیست و باید عمل انجام شود ولی اگر عمل بینی برای زیبایی بخواهد انجام شود حتما باید صبر کرد تا رشد استخوانی کامل شود و بعد از آن باید شخصی که برای جراحی زیبایی بینی مراجعه می کند حتما به بلوغ روانی رسیده باشد اصولا برای دخترها ۱۶ و برای پسرها ۱۷ سالگی می باشد.

      پاسخ دادن
  28. آیسا

    سلام و عرض ادب خدمت اقای دکتر وقت بخیر
    من اسفند سال ۸۴ به دنیا اومدم یعنی دو ماه دیگه ۱۶ سالم تموم میشه میرم تو ۱۷
    بینی من بد نیست اما بین مادر و کلا اطرفیانم که میبینم، جراحی چهره خوب رو هم خوبتر میکنه.
    و احتمالش هست که من سال اینده ایران نباشم.
    به نظرتون برای نوبت و مشاوره مراجعه کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      از آنجایی که از نظر سنی رشد جسمی شما تکمیل شده باید بلوغ روانی هم توسط پزشک معالج بررسی شود تا مشاوره دقیق و نظر قطعی به شما داده شود برای گرفتن مشاوره می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید. موفق باشید.
      ۲۲۷۲۵۱۹۵
      ۲۲۷۲۵۱۷۱

      پاسخ دادن
  29. محمدامین

    سلام
    من ۱۷ و نیم سال سن دارم.
    بینیم یکم گوشتیه ارثی. ولی مشکلم قوز بینی و افتادگی سر بینی هستش.خانوادم همش بهم میگن صبر کنی صورتت پر بشه بینیت هم درست میشه.اعتماد به نفسم بسیار پایین اومده. بفرمایید آیا برای عمل صبر کنم بهتره یا فرقی نداره؟
    و بفرمایید قیمت حدودی رفع کل مشکلم چقدره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا پسرها در سن ۱۸ سالگی رشد استخوانی آنها تکمیل می شود ولی بلوغ روانی یا فکری پسرها نسبت به دختر خانم ها کمی دیرتر اتفاق می افتد. برای مشاوره با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید تا بیشتر راهنمایی کنند.
      ۲۲۷۲۵۱۹۵
      ۲۲۷۲۵۱۷۱

      پاسخ دادن
  30. Samin

    سلام روز بخیر من ۱۳ سالم هست و بینیم خیلییی بزرگه و هر کی من رو میبینه این رو بهم میگه
    کلا اعتماد به نفسم رو به خاطر بینی بزگم از دست دادم میخواستم بپرسم ایا در این سن میتونم عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با عرض سلام و درود
      سن ۱۳ سالگی سن مناسبی برای جراحی زیبایی نیست چون رشد استخوانی شما هنوز تکمیل نشده ولی ۱۵ سالتون که شد می تونید اقدام کنید و اگر رشد اسکلتی تکمیل شده باشه می توانید عمل کنید. در این دو سال یا سه سال باید اعتماد به نفس خود رو حفظ کنید و از این که مشکل تنفسی ندارید و سالم هستید خدارو شکرگذار باشید و از حرف دیگران ناراحت نشوید. موفق باشید

      پاسخ دادن
  31. Zahra

    سلام آقای دکتر من ۱۶سالمه و متاهل هستم و دماغ نسبتا بزرگی دارم به بلوغ فکری و جسمی رسیدم میتونم عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      از آنجایی که رشد جسمی شما چون خانم هستید در سن ۱۶ سالگی اصولا تکمیل می شود و با توجه به ازدواج قطعا به بلوغ فکری هم رسیده اید و می توانید عمل کنید.

      پاسخ دادن
  32. ساجده گریوانی

    سلام خسته نباشید من ۲۵ آذر رفتم تو ۱۵ سالگی و حدود یک سال پیش دماغم ضربه دید و قوز پیدا کرده میخواستم بدونم ک میتونم عمل کنم تو این سن یا ن

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر مشکل تنفسی ندارید و می توانید صبر کنید بهتر است تا سن ۱۶ سالگی صبر کنید.

      پاسخ دادن
  33. حدیث سهرابی

    سلام آقایی دکتر من الان ۱۵ سالم نیم هستم هفت ماه دیگر میشه ۱۶سالم بینیم استخوان غضروفی هستش بینیم مشکل دار ۱۵سالگی عمل کنم و دماغ ضربه دید قوز پیدا کرده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا دخترا بهتر هست سن ۱۶ سالگی را رد کنند و بعد از آن حتما باید توسط پزشک معالج بلوغ روانی یا همان بلوغ فکری مورد ارزیابی قرار بگیرد که این سن در افراد مختلف متفاوت است و نیاز به بررسی دارد.

      پاسخ دادن
  34. M

    سلام خسته نباشید
    من دخترم و متولد بهمن ۸۴ هستم و بینی گوشتی دارم و به خاطر اینکه بینیم تاثیر زیادی در زیبایی گذاشته میخوام در سریع ترین زمان ممکن عمل بینی رو انجام بدم . میتونم یا باید بیشتر صبر کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا دختر خانم ها در سن ۱۶ سالگی رشد جسمی آن ها تکمیل می شود ولی برای عمل زیبایی بینی بلوغ روانی هم باید بررسی شود که در مشاوره های قبل از عمل این موضوع به طور کامل بررسی می گردد بهتر است حضوری اقدام کنید تا نظر دقیق پزشک را بشنوید.

      پاسخ دادن
  35. محمد حاتمی

    سلام ببخشید من ۱۸ سال سن دارم و دماغم گوشتیه

    بهترین سن بنظرتون کیه ؟

    اگه امسال عمل کنم امکان بازگشت وجود داره ؟

    ممنون میشم اگه کمک کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا برای پسرها سن ۱۸ سالگی رشد استخوانی تکمیل می شود و می توانند عمل زیبایی بینی انجام بدهند که در مشاوره های قبل از عمل دقیق تر بررسی ها انجام می شود

      پاسخ دادن
  36. زهرا

    سلام من ۱۵ سالمه و از نظر خودم بلوغم تکمیل شده، بینیم غضروفی و گوشتیه و از نیم رخ قوز خیلی زشتی داره از نظر شما میتونم جراحی کنم مشکلی نداره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بهتر است تا یک سال دیگر هم صبر کنید اصولا رشد استخوانی دخترها سن ۱۶ سالگی تکمیل می شود.

      پاسخ دادن
  37. سارا

    سلام و روز بخیر؛ من ۱۶ سالمه و انحراف بینی دارم و تمایلی به عمل زیبایی ندارم و میخوام فقط عمل انحراف بینی رو انجام بدم.
    دوتا سوال داشتم؛ اول اینکه الان این عمل رو انجام بدم یا بمونه برای بعد ۱۸ سالگی؟
    دوم اینکه با عمل انحراف بینی امکان داره که لازم باشه بعد عمل انحراف بینی، عمل زیبایی هم انجام بشه؟ یعنی از حالت اولیه بدتر بشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر انحراف بینی باعث شود که در تنفس مشکل داشته باشید و اذیت بشوید بهتر است عمل انحراف بینی را انجام بدهید. اصلاح انحراف بینی به عمل زیبایی مربوط نمی شود و بعد از عمل انحراف بینی نیازی به عمل زیبایی ندارید مگر این که خودتان بخواهید که در این صورت به طور همزمان می توان هر دو عمل را انجام داد.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا رشد استخوانی دختر خانم ها در سن ۱۶ سالگی و در آقا پسرها در سن ۱۸ سالگی تکمیل می شود علاوه بر رشد استخوانی فاکتور مهم دیگر بلوغ روانی فرد هست که بعضی ها حتی تا سن ۲۰ هم به بلوغ روانی نمی رسند ولی بعضی ها هم حتی در سن ۱۶ یا ۱۷ سالگی هم به بلوغ فکری می رسند. در کل باید به طور دقیق این موضوع رسیدگی شود.

      پاسخ دادن
  38. هانی

    سلام خسته نباشید اقای دکتر من ۱۵سالمه دختر هم هستم بینی من شکسته و اینکه خیلی خیلی بد شده و قوز بزگی وسطش بالا اومده و نوک بینیم اومده پایین میتونم الان عمل کنم یا باید به ۱۸برسم؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا دختر خانم ها در سن ۱۶ سالگی رشد جسمی آنها تکمیل می شه فعلا تا ۱۶ سالگی صبر کنید بعد توسط پزشک معالج مشاوره بشید.

      پاسخ دادن
  39. حسام درویشی

    سلام جناب دکتر.
    من ۵ ماه دیگ میشه ۱۸ سالم
    از بچگی هم گوشت اضافه داشته هم انحراف پلیپ
    میخواستم بدونم الانم میتونم اقدام کنم؟
    چون سره مساعل بدنسازیم رشد استخوانیم بسته شده.
    ممنونم ازتون.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر بخواهید فقط عمل درمانی انجام بدهید و مشکلات پلیپ و انحراف بینی را برطرف کنید مشکلی وجود ندارد ولی اگر همزمان بخواهید عمل زیبایی بینی هم انجام بدهید باید کامل از نظر بلوغ فکری توسط پزشک معالج ارزیابی بشید.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      مشکل خاصی از نظر جراحی بینی نداره چون شما اول ارتودنسی کردید ولی اگر برعکس بود یعنی اگر ابتدا عمل بینی انجام می دادید اصولا بعد از ۴ یا ۵ ماه باید اقدام به ارتودنسی می کردید. از نظر جراحی بینی مشکلی وجود نداره ولی بهتر است از پزشک ارتودنسی خود هم سوال کنید.

      پاسخ دادن
  40. نسیم

    سلام وقتتون بخیر دکتر من دختری ۱۸ ساله هستم ۵ماهه وارد ۱۸سالگی شدم و قصد دارم در تابستان ۱۴۰۱ بینیم رو عمل زیبایی کنم سوال این که میتونم تو این سن عمل بینی رو انجام بدم ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      از نظر رشد جسمی مشکلی نیست فقط باید توسط پزشک معالج مشاوره بشوید تا دقیق ارزیابی کنند و نظر قطعی رو به شما بگویند.

      پاسخ دادن
  41. شهبانو

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما پزشک محترم
    آقای دکتر من ۱۶ سالمه می خوام عمل زیبایی انجام بدم چون بینیم از بالا استخوانی اما از پایین گوشتی هست همه میگن بدریخت میشه واقعا اینگونه است
    همچنین امکان برگشت فرم اولیه بینی هست یعنی بعد ۱۰ سال ممکن به حالت اول خودش برگرده؟
    ممنون میشم پاسخ بدهید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      باید بینی شما بررسی گردد و برای مشاوره می توانید با شماره ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ هماهنگ کنید.

      پاسخ دادن
  42. رویا

    سلام من سال ۱۳۸۵بدنیا اومدم و از بچگی بینیم ضربه خورده و شکسته میخواستم بپرسم میتونم عمل کنم یا ن؟!

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر از نظر تنفسی براتون مشکلی ایجاد نشده باشه بهتر هست تا سن ۱۷ یا ۱۸ سالگی صبر کنید ولی اگر براتون نفس کشیدن سخت باشه و نخواهید عمل زیبایی انجام بدید می تونید برای درمان اقدام کنید نه زیبایی.

      پاسخ دادن
  43. شایان

    سلام آقای دکتر من پسرم ۱۴ سال هستن و دماغ ش تو باشگاه شکسته و خیلی بزرگ هست و در این سن کاملا رشد خودشو کرده آیا عوارض زیادی ندارد برای پسرم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بعد از شکسته شدن بینی به پزشک مراجعه کردید؟ چون باید حتما از نظر هماتوم بینی یا همان خونریزی داخلی بررسی می شد. اگر بررسی نشده باشه و خدای ناکرده خونریزی داخلی داشته و توجهی نکرده باشید ممکن هست به بافت بینی آسیب بزند.

      پاسخ دادن
  44. مهسا

    سلام آقای دکتر
    میخواستم بدونم که وقتی عمل بینی انجام میدی
    این عمل روی صدا هم تعسیر می‌گذاره یا هیچ ربطی نداره

    پاسخ دادن
  45. ترانه

    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    من ۱۳ سالم هست و رضایت پدرم و مادرم هم هست ایا امکان داره بینی رو عمل کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر برای زیبایی می خواهید عمل کنید حتما تا سن ۱۶ سالگی باید صبر کنید چون بینی تا این سن برای دختر خانم ها رشد می کند.

      پاسخ دادن
  46. Mehrsa

    سلام
    من ۱۶سالم هست دماغم غضروفی هستش و خیلی رو چهره م تاثیر گذاشته خانوادم راضی هستن برای عمل بینی ولی میگن چون جسه ضعیفی دارم نمیتونم فعلا عمل کنم بنظر شما چه الان چه دوسال دیگه دماغم عمل کنم ربطی داره

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      جسه ضعیف ربطی به عمل بینی ندارد مگر این که کاهش وزن به صورت بیمارگونه وجود داشته باشد اگر بیمارگونه نباشد مشکلی در عمل بینی وجود ندارد البته دختر خانم ها اصولا بهتر است در سن ۱۷ سالگی عمل کنند البته باید پزشک معالج به طور دقیق بلوغ جسمانی و بلوغ فکری را بررسی کند.

      پاسخ دادن
  47. زهرا

    سلام ببخشید من ۱۳ سالم هست و از سن ۳ ۴ سالگی خوردم زمین و یک استخوان اضافی در اومده و اصلا نمیتونم با این بینی ک الان دارم اعتماد به نفس داشته باشم
    میشه بهم بگین چی کار کنم
    از همون سنی ک خوردم زمین اینجوری شده آبریزش بینی شدید گرفتم تا الان و خیلی اذیت میشم همش بنظرتون میشه عمل کنم؟؟؟ خیلیم بزرگه بینیم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با عرض سلام
      اگر بینی شما در تنفس شما را دچار مشکل کرده باشه می تونید عمل درمانی رو توی این سن انجام بدید ولی برای عمل زیبایی بهتر هست تا ۱۶ سالگی صبر کنید ولی برای مشاوره دقیق تر بهتره با شماره زیر تماس بگیرید تا بیشتر راهنمایی کنند:
      ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵

      پاسخ دادن
  48. ناشناس

    سلام آقای دکتر . من ۱۶ سالگیمو چند ماهه که تموم کردم و قصد دارم تابستون بینیمو عمل کنم . به نظرتون میتونم عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا خانم ها ۱۶ سالگی رشدشان تکمیل می شه و می توان اقدام کرد. در هر صورت در مشاوره حضوری پزشک دقیق بررسی می کنه و نظر قطعی به شما می ده

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      با توجه به قد بلند شما و با توجه به سن پایین شما این مورد باید توسط پزشک حضوری بررسی گردد چون ممکنه شما هنوز هم قد بکشید احتمال این که تا ۱۹ سالگی باز هم استخوان بندی شما تغییر کنه بهتره با پزشک مشورت کنید.

      پاسخ دادن
  49. ستایش

    سلام دکتر من حدود ۹ماهه به خاطر بزرگ بودن بینیم و اعتماد به نفس کمم از چسب لیفت استفاده میکنم و میخواستم بپرسم ک من با این سن اگر حضوری چک شه میتونم عمل کنم ۱۴سال و ۵ ماه دارم و اینکه چسب لیفت اختلالی برا عمل ایجاد میکنه ؟ بعد از در اوردن چسب کاملا به حالت اولیه اش برمیگرده و هیچ تغییری نمیکنه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      سن عمل برای دخترها ۱۶ سالگی و برای بعضی هم ۱۸ سالگی می باشد که باید توسط پزشک به طور دقیق بررسی گردد. سن ۱۴ یا ۱۵ سالگی سن رشد هست و نباید عمل زیبایی انجام داد.

      پاسخ دادن
  50. بهاره

    سلام و خسته نباشید خدمت شما من چند ماه دیگه وارد سن ۱۶ سال میشم و از دو سال پیش قصد عمل بینی داشتم چون در کودکی به شدت بینی من دچار شکستگی شد و دو تا دکتر بینی تایید کردن که شکستگی قدیمیه و این ضربه باعث انحراف بینی البته خیلی کم و قوز روی بینی من شد از رو به رو کاملا بینی جمعو جوری دارم و گوشتی نیست و فقط استخوان نیم رخش اذیت میکنه آیا در ۱۶ سالگی عمل بهتره یا پایان سن ۱۶ سال؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بهتر هست تا پایان سن ۱۶ سالگی صبر کنید و رضایت نامه رو زمانی که پدر در قید حیات باشد باید پدر امضاء کنند. موفق باشید

      پاسخ دادن
  51. Mohammad

    سلام دکتر برای مثال اگر پسری ۱۶ سال سن داشته باشه و صفحات رشدش بسته شده باشه می تونه عمل کنه و مشکلی پیش نمیاد؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      سن رشد جسمی با سن رشد فکری یا همان بلوغ روانی در افراد مختلف متفاوت است و حتما باید توسط پزشک بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  52. هانیه

    سلام و خسته نباشید
    من الان یه دختر ۱۵ ساله هستم من بینیم گوشتی یعنی خیلی باعث شده صورتم زشت بشه و کاملا اعتماد بنفس پایینی دارم برای بینیم من میخوام عمل کنم خانواده ام مشکلی ندارن آیا میشه عمل کرد در این سن
    یه سوال دیگه ای هم دارم باید حتما رضایت پدر باشه ؟ رضایت مادر نمیشه ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اولا سن ۱۵ سالگی مناسب برای عمل زیبایی نیست و بهتر است کمی صبر کنید حداقل ۱۶ سالتون بشه . ثانیا رضایت سرپرست خانواده که همان پدر هست الزامی می باشد.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      دختر خانم ها حداقل باید تا ۱۶ سالگی صبر کنند. سپس باید مشاوره شوند تا دقیق بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  53. نرجس مياحي

    سلام من ۱۷ سالمه بنده مشکلی که دارم بینی بنده رگش ورم کرده
    وگفتم ک هم برای بینیم ببینم مشکلش چیه و هم عملش کنم به نظرتون بیام برا عمل جراحی بینی مشکلی نیست در این سن اینکه بینی من گوشتیه متوسطه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      احتقان یا گرفتگی بینی زمانی رخ می دهد که رگ های خونی و غشاهای مخاطی در سینوس ها و مسیرهای بینی متورم شده باشند. در شرایطی که احتقان خفیف باشد اغلب به خودی خود برطرف می شود
      بهتر است برای بررسی دقیق و مشاوره حضوری تشریف بیارید تا بررسی کامل انجام شود.

      پاسخ دادن
  54. Ali

    سلام آقای دکتر
    من ۱۵ سال دارم با فرم بینیم مشکل دارم و خیلی روی اعتماد به نفسم تاثیر گذاشته
    عمل زیبایی بینی برای من مشکل ساز هست؟

    پاسخ دادن
  55. Parsa

    سلام دکتر خسته نباشید
    متولد سال ۸۳ هستم و چند ماه دیگر ۱۸ سالم کامل میشود
    در کودکی بینی من ۲ بار شکست و الان انحراف در تیغه بینی و کمی اختلال در نصف کشیدن در زمان خواب دارم به طوری که گاهی اوقات از خواب میپرم .
    خواستم ببینم الان برای انجام جراحی وقت مناسبی هست ؟
    و اینکه والدینم اصرار میکنند که بینی من جراحی نمیخواد و با شکستن و جا انداختن مشکل حل میشه ولی به دلیل داشتن قوز بر روی دماغم پا فشاری به جراحی دارم اگر کمکم کنید خیلی ممنون میشم.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      می توانید جراحی بینی طبیعی کنید تا ظاهر بینی تغییر نکند و فقط قوز بینی برداشته شود و همچنین انحراف بینی برطرف گردد تا بتوانید موقع خواب راحت تنفس کنید.

      پاسخ دادن
  56. نیما

    سلام دکتر جان
    من پسری ۱۴ساله هستم

    تو فوتبال چندین بار توپ برخورد کرده به بینیم و قوز خیلی بدی دراومده و بینیم هم بزرگ هست فک میکنم بینیم ب نهایت رشدش رسیده باشه
    امکانش برا من وجود داره که عمل کنم بینیم خیلی بدفرم شده و روی اعتماد ب نفسم تثییر گذاشته

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر می تونید تا ۱۷ سالگی صبر کنید چون احتمالا می خواهید عمل زیبایی هم علاوه بر برداشتن قوز بینی انجام بدهید و سن شما کم هست و قطعا رشدتان تکمیل نشده

      پاسخ دادن
  57. کیمیا

    سلام جناب من ۱۸سالمه و بینی گوشتی دارم و اصرارم ترجیحا ب عمل شدنشه احتمال تغییر و رشد مجدد بینیم درسال های آتی هست!؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      برای بررسی بهتره از بینی تان عکس بگیرید و ارسال کنید و برای مشاوره با شماره ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ تماس بگیرید

      پاسخ دادن
  58. Fatemeh

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دکتر سامی عزیز
    من بینیم گوشتیه و دوماه دیگه میشم ۱۵اگر تیرماه عمل کنم بینیم که تغییری نمیکنه و سایز کفشام هم تغییری نکرده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      حتما باید بررسی حضوری انجام شود. اگر تمایل داشتید می توانید وقت مشاوره بگیرید. با شماره تماس ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵

      پاسخ دادن
  59. Mohadese

    باسلام خسته نباشید
    من دی ماه ۱۴۰۰ وارد ۱۶ سال شدم بینی گوشتی دارم من میتونم عمل داشته باشم ؟؟؟ میشه درمورد هزینه های عمل یکم توضیح بدین ممنون

    پاسخ دادن
  60. تبریز لییم

    سلام آقای دکتر . من ۱۶سالمه و دختر هستم. من بینیم شکسته و بزرگ شده و اولش بینیم نرمال بود ینی گوشتی ، و …. در کل بزرگ نبود . الان یکم خم کج شده. خیلی بد دیده میشم . الان میخوام عمل کنم . ولی میخوام یکم هم دور و بر عمل زیبایی باشه. بینی خودم خوب بود هاا ولی الان عمل زیبایی میخواد . آیا من میتونم عمل کنم؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بهتر است به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنید تا بلوغ فکری نیز توسط پزشک بررسی گردد. از نظر جسمی احتمالا رشد تکمیل شده باشد.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      برای گرفتن مشاوره با شماره ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ تماس بگیرید و عکس بینی رو بفرستید تا بیشتر راهنمایی کنند.

      پاسخ دادن
  61. محدثه

    سلام دکتر من ۱۸ سالمه میخوام عمل بینی انجام بدم ولی به من گفتن زیر ۲۰ سال اینکارو انجام ندم
    یعنی الان نمیتونم عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      باید ارزیابی شود تا جواب قطعی داد. در کل دختر خانم ها سن رشد جسمی شان ۱۸ سال تکمیل می شود ولی باید فاکتورهای دیگه ای هم قبل از عمل ارزیابی شوند مانند رشد فکری

      پاسخ دادن
  62. مریم

    سلام من ۱۷سالمه و هرکس منو میدید میگف بینی مثل عمل کرده هاس اما الان بعد ۱۰ هفته خودم حس میکنم بینیم بزرگتر شده این امکانش هس بینی من بزرگتر شده باشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بینی عضوی است که با رشد استخوان ها بزرگ تر می شود یعنی تا زمانی که رشد جسمی تکمیل نشده باشد بینی هم در حال رشد می باشد. اصولا دختر خانم ها تا سن ۱۸ سالگی رشد جسمی شان تکمیل می شود.

      پاسخ دادن
  63. Sharan

    سلام من ۱۴ سالمه و بینیم استخونیو غوز داره خیلی از لحاظ روحی اذیت میشم و طعنه های دیگران ازارم میده ..امکانش هست بینیمو عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      در دختر خانم ها بهتر هست حداقل تا سن ۱۶ و در آقا پسرها تا سن ۱۸ صبر کنند ولی قبل از عمل قطعا پزشک معالج با در نظر گرفتن تمامی جوانب راهنمایی های لازم را به مریض خود می کند.

      پاسخ دادن
  64. دختر شمال

    سلام
    من ۱۶ سالم هستش دی ماه میرم تو ۱۷ سال بینی من شکستگی داره بعد استخوانی هستش من اگر تابستان سال آینده که حدودا سن من نزدیک ۱۸ سال میشود ٬ممکن است بینی عمل کرده من بزرگ شود؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا قبل از عمل بینی پزشک معالج با مشاوره ای که به شما می دهد تمامی جوانب را در نظر می گیرد و راهنمایی می کنند. اصولا دختر خانم ها در سن ۱۸ سالگی رشد جسمی آنها تکمیل می شود.

      پاسخ دادن
  65. Abolfazl

    سلام آقای دکتر من ۱۵ سالمه در کودکی دچار شکستگی بینی شدم اون زمان به ما گفتن که در جای خودش شکسته تا ۲.۳ سال پیش زیاد مشخص نبود ولی الان خیلی انحراف پیدا کرده جوری که یکی از مجرای های تنفسی کاملا بسته شده و زیاد اذیت میشم هم از نظر فیزیکی هم اجتماعی مخواستم نظر شما رو بدونم که چیکار کنم

    پاسخ دادن
  66. Ahmad

    سلام دکتر من ۱۶ سالم هست و بینی کجی دارم ( انحراف بینی) همینطور نمیتونم با یه سمت از بینیم نفس بکشم و مشکلات تنفسی زیادی برای بوجود اومده میتونم در این سن عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر صرفا بخواهید عمل درمانی داشته باشید می تونید ولی اگر به زیبایی هم نیاز داشته باشید باید از پزشک معالجتان مشاوره بگیرید.

      پاسخ دادن
  67. سانی

    سلام من ۱۵ سالم هستش و بینی تقریبا گوشتی دارم باعث شده که اصلا اعتماد به نفس نداشته باشم و تو جمع ها خیلی اذیت میشم خواستم بدونم میتونم عمل کنم ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید به طور دقیق بررسی شوید و از پزشک معالج مشاوره بگیرید در کل در خانم ها حداقل سن ۱۶ و در آقایان حداقل ۱۷ سال برای تکمیل رشد جسمی می باشد

      پاسخ دادن
  68. Mahitaz

    سلام . من ۱۵ سالم هست و تو بچگی بینیم شکست و هنوز هم استخوان دماغم با فشار درد میگیره و همچنین از لحاظ زیبایی اصلا دوستش ندارم . میخواستم بدونم چقدر امکانش هست که عمل برای من موفقیت آمیز باشه ؟ اگر فقط تصمیم داشته باشم شکستگی و قوز رو برطرف کنم چی ؟

    پاسخ دادن
  69. Amirrza

    سلام دکتر من ۱۵ساله هستم و دماغم کمی انحراف داره پسرم خیلی خجالت می کشم ایا با فیلر بینی می شه صافش کرد و اینکه تو سن ۱۷سالگی عملش کنم خیلی خجالت می کشم از نظر قدو وزن هم خوبه وزنم ۱۸۶و وزنم ۷۸هستش لطفا راهنمایی کنین با تشکر

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر منظور کجی بینی باشد گاهی اوقات با فیلر می شود این موارد را پنهان کرد یعنی سمتی که خالی تر است فیلر تزریق کرد. ولی دکتر سامی با فیلر در بینی موافق نیست چون ریسک های زیادی می تواند ایجاد کند از جمله اگر وارد رگ های بینی بشودمی تواند باعث مسائلی مانند کوری یا نکروز پوست بینی بشود

      پاسخ دادن
      • ناشناس

        ببخشید فیلر بینی ضرر داره چون من برای بینی می خوام تزریق می ترسم نتونم عمل کنم ۱۸سالگی انحراف کمی داره ولی آشنا دارم برای تزریق فیلر
        آیا تزریق کنم

        پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          سلام و درود
          به طور کلی فیلر بینی در خیلی از نقاط مختلف دنیا انجام می شود ولی من به شخصه با انجام فیلر بینی موافق نیستم چون ممکن هست در صورت درست تزریق نشدن فیلر عوارض بدی داشته باشد.

          پاسخ دادن
  70. Zohre

    سلام آقای دکتر من سنم ۵۸سال هستم من عمل فک هم در سن ۳۲سالگی کردم وصورتم یه کوچولو ایراد پیدا کرده می تونم عمل زیبایی بینی انجام بدم ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      عمل زیبایی بینی هم می توانید انجام بدهید ولی قبل از آن در جلسه مشاوره ای که پزشک معالجتان برایتان می گذارد وضعیت پوست بینی و بافت بینی بررسی می گردد و نظر قطعی را خدمت شما خواهند گفت. موفق باشید.

      پاسخ دادن
  71. S.m

    سلام من در بچگی دچار قوز بینی نبودم و در سن نوجوانی دچار قوز شدم آیا بعد از اتمام نوجوانی دماغم به شکل قبل باز میگرده؟

    پاسخ دادن
  72. زهرا

    سلام.من دختر هستم. ۱۷ سال و ۹ ماهم هست
    وقتی بچه بودم بینیم شکست اما من تازه ۳ ساله که تشخیص دادم .برام مشکل تنفسی ایجاد کرده و سوراخ هاش تنگ شده و از نظر ظاهر هم استخوانش کج و قوز شده
    باید بالای ۱۸ سال باشم یا خیر میتونم عمل کنم؟
    عمل به چه صورت هست؟فقط داخلش سوراخش باز میشه یا روی استخوان و ظاهرش هم باید درست بشه،؟
    اگه فقط انحراف و کج شدگی از داخل با عمل بسته درست بشه امکان برگشت داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر عمل توسط جراح ماهر انجام بشه حتی اگر به روش باز هم عمل صورت بگیره اصولا جای اسکار باقی نمی مونه از این جهت مشکلی نیست. سن بلوغ شما تقریبا تکمیل هست و از آنجایی که انحراف بینی باعث شده برایتان مشکل تنفسی به وجود آمده بهتر است عمل درمانی صورت بگیرد و اگر عمل زیبایی هم بخواهید انجام بدهید می توانید ولی بهتر است با پزشک معالجتان مشاوره بگیرید.

      پاسخ دادن
  73. زینب

    سلام من ۱۴ سالمه از پنج ماه دیگه ۱۵طالم میشه از بچگی بینی من اسیب دیده و قرار به یک دکتر مراجعه کنم به حد دماغم شکسته که نفس کشید برای سخت است اقای دکتر به نظر شما میتوانم عمل کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بله می توانید عمل بینی به صورت درمانی انجام دهید تا انحراف بینی برطرف گردد تا تنفس شما درست شود.

      پاسخ دادن
  74. Kimia

    سلام من چند ماه دیگه ۱۶ سالم کامل میشه، میتونم عمل زیبایی انجام بدم؟ شما خودتون پذیرش دارید ک بیام و تشخیص بدین ک امادگی عمل رو دارم؟ یا حتی اگه نمیشد بینیمو عمل کنم میشه استخون بینیم رو فقط تراش بدین؟ اخه فک نمیکنم تراشیدنش دیگه نیازی ب بلوغ و این چیزا داشته باشه:( هرچند میترسم اگه عمل کنم بخاطر روحیم باز هم احساس کنم زشتم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      برای عمل زیبایی حداقل باید ۱۷ سال داشته باشید و بعد از آن باید بلوغ فکری شما هم بررسی گردد می تونید برای تعیین وقت مشاوره حضوری به شماره موبایل ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ در روزهای یکشنبه و سه شنبه تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  75. آی تای

    سلام آقای دکتر وقت به خیر
    میخواستم بپرسم که من ۱۷ سالمه ۶ ماهه دیگه وارد ۱۸ سالگی میشم میتونم تابستون امسال عمل بینی انجام بدم؟اصلا از بینی خودم راضی نیستم جوری که حتی چن وقته افسردگی گرفتم و پیش روانشناس هم رفتم که بتونم اعتماد به نفسمو ببرم بالا ولی فایده ای نداره.مشکل اصلی اینجاست که خانوادم قبول نمیکنن برم عمل زیبایی انجام بدم و همش میگن که هنوز بچم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      اصولا دختر خانم ها در سن ۱۷ یا ۱۸ سالگی رشد جسمی شان کامل می شود و باید بلوغ ذهنی آنها هم بررسی گردد که نیاز به مشاوره حضوری دارید.

      پاسخ دادن
  76. Fatemeh

    سلام وقتتون بخیر من شهریور پونزه سالم پر میشه میرم شونزه!
    دماغم بین دوتا سوراخ بینی پولیپ داره و کمی کجه!
    میتونم ورش دارم؟
    یه جورایی انگار پشت لبم کشیده شده بالا و به وسط
    دو سوراخ بینی وصله!
    با این عمل دماغ خراب که نمیشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      باید حتما بینی شما به صورت حضوری دیده شود تا بتوان دقیق نظر داد اگر تمایل داشتید روزهای یکشنبه و سه شنبه با شماره ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ تماس بگیرید تا مشاوره به شما بدهند.

      پاسخ دادن
  77. مهسا

    سلام آقای دکتر خسته نباشید من ۱۶ و سال و هفت ماهمه و بینی استخونی دارم ۲۵ تیر میرم ۱۷ سالگی و ده تیر وقت عمل بینی دارم به نظرتون سنم اوکیه و ایرادی نداره عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      از نظر بلوغ جسمی ممکنه مشکلی نباشه ولی باید توسط پزشک متخصص بلوغ فکری شما بررسی شود می تونید حضوری مراجعه کنید تا مشاوره بشید

      پاسخ دادن
  78. Zoha

    سلام خسته نباشید من یه دختر ۱۴سالم بلوغم کامل شده دماغم استخونش رفته از ۸سالگی بر اثر ضربه این طوری شد میتونن منو عمل کنن؟

    پاسخ دادن
  79. yasin

    سلام آغای دکتر بیخشید سنم۱۶ ساله بینم شکسته چطوری بگم یه طرفش کلا استخوان ندارد شبا با دهن نفس میکشم وه بینیم کج شده قابل عمل هست؟

    پاسخ دادن
  80. عرفان علیپور

    سلام آقای دکتر میخواستم عمل زیبایی انجام بدم بینیم یکم بزرگ هست و گوشتی
    متولد۱۳۸۴/۱۲/۲۴هستم میخواستم ببینم شرایطش هست عمل زیبایی انجام بدم سن مناسبی برای عمل هست

    پاسخ دادن
  81. مهی

    سلام
    من ۱۴ سالمه نزدیک ۱۵ هستم و میخام بینیمو عمل کنم همه رضایتارم دارم با هیچ مشکلی هم مخالف نیستم ممکنه دیگ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حداقل باید تا سن ۱۶ سالگی صبر کنید چون بلوغ جسمی تا کامل نشود عمل زیبایی بینی منطقی نیست.

      پاسخ دادن
  82. مبینا

    سلام اقای دکتر خسته نباشی چگونه بفهمیم بلوغمون کامد شده؟؟؟
    بد اینکه یه جراح ماهر که بتونه زیر ۱۸ سال عمل کنه کیه من گرگانی هستم در گرگان کسیو میشناسید ماهر باشه زیر ۱۸ سال عمل کنه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا یکی از راه های تشخیص بلوغ این هست که ببینید شماره کفش شما نسبت به پارسال تغییر کرده یا ثابت مونده اگر تغییر نکرده باشه می شه گفت بلوغ جسمی کامل شده ولی برای عمل زیبایی تنها بلوغ جسمی کافی نیست.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر انحراف بینی باعث اذیت شده و نمی تونید درست تنفس کنید می تونید در این سن عمل درمانی انجام دهید ولی برای عمل زیبایی هنوز زود هست.

      پاسخ دادن
  83. علیرضا

    سلام علیرضا هستم ۱۶سالمه به دلیل مشکلات بینی و بزرگ بودنش خیلی کنار نمیام و بخواطر همین در برقرای ارتباط با دیگران مشکل دارم و میترسم ارتباط برقرار کنم که مبادا دماغمو ببینه بخواطر همین خیلی خودمو از اجتماع دور میکنم دکتر من الان باید چیکار کنم واقعا تحملش رو ندارم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و وقت بخیر
      اگر تهران تشریف دارید یک وقت مشاوره حضوری بگیرید تا بررسی دقیق انجام بشه بعد نظر قطعی و کارهایی که می توانید انجام بدید را بگم خدمت شما. موفق باشید.

      پاسخ دادن
  84. زیبا

    سلام دکتر وقتتون بخیر من بینی گوشتی دارم و اصلا ازش راضی نیستم ۱۸سالمم هست میتونم عمل کنم؟و اینکه من توی لرستان زندگی میکنم آیا پزشک پیشنهادی دارید؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا دختر خانم ها از سن ۱۷ سالگی می توانند عمل زیبایی بینی انجام دهند البته باید بلوغ فکری هم بررسی گردد. برای پیدا کردن دکتر متخصص زیبایی در شهرتان بهتر است پرس و جو کنید و یا از اینترنت سرچ کنید تا بهترین پزشک جراحی زیبایی شهرتون رو پیدا کنید.

      پاسخ دادن
  85. مبینا

    سلام آقای دکتر من ۱ماه دیگ میرم تو ۱۵سالگی و بلوغم کامل شده الان دوسال که دیگه پام همون اندازس و بینیم گوشتی خیلی زشت کرده صورتم و میخوام عمل کنم اگه عمل کنم دوباره بر نمیگرده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر رشد جسمی شما تکمیل شده باشد و از نظر بلوغ فکری هم بعد از بررسی پزشک معالج مشکلی وجود نداشته باشد می تونید عمل زیبایی را انجام بدهید ولی اگر بتونید یک سال دیگر هم صبر کنید یعنی تا سن ۱۶ سالگی خیلی بهتر هست. موفق باشید.

      پاسخ دادن
  86. نیکو

    سلام خسته نباشید اقای دکتر

    من ورزشکار هستم و بر اثر یک ضربه بینیم بزرگ شده و اطراف بینیم درد میکنه بعضی وقتا درد بینیم تا گردنم میرسه و نمیتونم بلند شم آیا میشه گفت بینی من شکسته ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      می تونید روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۷ عصر برای مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرید :
      ۲۲۷۲۵۱۹۵
      ۲۲۷۲۵۱۷۱
      ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      بینی شما در اثر ضربه خون ازش می یاد یا کلا خون دماغ می شوید؟ سوال شما کلی پرسیده شده و جزئیات بیان نشده برای مشاوره با شماره ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ در روزهای یکشنبه یا سه شنبه تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  87. مبینا

    سلام اقای دکتر خسته نباشید ببخشید من ۱۸سالمه و دماغم گوشتیه و میخوام سال دیگه دماغمو عمل کنم میخواستم بپرسم تو این سن اگه عمل کنم برنمیگرده به حالت اولش؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر جراح بینی که انتخاب می کنید کارش خوب باشه قطعا نتیجه خوبی خواهید گرفت و به حالت اولیه بر نمی گرده . برای دختر خانم ها اصولا سن ۱۸ سالگی می توان عمل زیبایی انجام داد. چون بینی عضو حساسی می باشد در انتخاب پزشک معالج دقت کافی را داشته باشید و تحقیق و بررسی کنید . موفق باشید.

      پاسخ دادن
  88. Parsa

    سلام خسته نباشید من متولد سال ۸۷ هستم

    دماغ من استخوانی و قوز داره

    هرکی میبینه اینو به من میگه چند سالگی میشه اقدام کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام
      اصولا دختر خانم در سن ۱۶ و آقا پسرها در سن ۱۸ سالگی می تونند اقدام کنند که قبل از عمل پزشک بهتون مشاوره می دهد.

      پاسخ دادن
  89. Sana

    سلام
    من شهریور ماه ۱۷ سالم میشه به دکتر مراجعه کردم حتی اولش گف مشکلی نیست میشه عمل کرد تاریخ علم هم گف اما ی هفته قبل عمل جواب سی تی اسکنم دادم سی دی بود فرداش زنگ‌ زدن گفتن ضخامت استخوان بینی کامل نیس یک سال باید صبر کنم‌‌…این الان درسته؟؟
    والا اکثر هم سنام عمل کردن یک سال صبر زیاد نیس؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      رشد جسمی افراد مختلف متفاوت است و باید به نظر پزشک معالجتان اعتماد داشته باشید در صورت نیاز می توانید از دکتر معالجتان مشاوره حضوری بگیرید تا دقیق تر برایتان توضیح دهند.

      پاسخ دادن
  90. ar

    سلام,من ۱۵ سالمه ودماغمدخیلیییی خیلییی قوز داره و بزرگه و باعث شده کهروم نشه از خونه برم بیرون و اگر هم مجبور باشم برم حتما ماسک میزنم تا مردم بینیمو نبینن و مسخرم کنن چون واقعاً خیلیا مسخرم کردن و تو فامیل یکی هم همین خودم هست و اون دماغش خیلی خوشگله و بیشتر مورد توجه فامیل قرار میگیره و هرشب که مهمونی میریم و اونو میبینیم زود گریه م میگیره که چرا خدا بینیمو اینجوری کرده ،خلاصه روم نمیشه از خونه بیام بیرون و به نظر خودم رشت خودشو کامل کرده و اگه یه درصد دیگه هم بزرگ شه احتمال داره خودکشی کنم
    می‌خوام بگم میشه عمل کنم یانه ؟
    و پدرمم راضی هستش

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      عمل زیبایی بینی این مشکلات را برطرف می کند و جای نگرانی نیست فقط برای مشاوره روزهای یکشنبه و سه شنبه تماس بگیرید تا براتون تعیین وقت بشه و حضوری بررسی گردد.

      پاسخ دادن
      • .....

        سلام دکتر سامی
        من۱۵سالمه بینیم انحراف داره و استخوانی هستش مشکل کج هم نداره ولی به یه متخصص مراجعه کردم گفتش ک سنتون زیر ۱۸ساله نمیشه عمله زیبایی کرد گفت بعد که بزرگتر شدم فرم بینیم تغییر میکنه و زشت میشه خواستم بپرسم ایا من میتونم در این سن عمل زیبایش کنم چون واقعا خیلی دلم میخواد عملش کنم خانوادهم راضی هستن ممنون میشم سریع جواب دهید

        پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          با سلام و درود
          سن بلوغ جسمی و بلوغ فکری در افراد مختلف متفاوت است قطعا همکاری که بینی شما را بررسی کردن رشد جسمی شما رو ارزیابی کردن و نظر دادن پس بهتر است به نظر پزشک معالجتان عمل کنید.

          پاسخ دادن
  91. ماهان

    سلام اقا دکتر . من پسرم و سنم ۱۵ و نیم هست و قدم ۱۸۵ . خواستم ببینم آیا میتونم عمل بینی داشته باشم یا نه ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      برای ارزیابی دقیق باید وقت مشاوره بگیرید اصولا پسرها بهتر است در سن ۱۷ به بالا عمل زیبایی انجام بدهند ولی گاها عمل های درمانی در سن ۱۵ سال هم انجام می شه.

      پاسخ دادن
  92. Saba

    سلام دکتر خسته نباشید
    من ۱۵ سالمه و متهلم
    و اینکه بینیم استخانی هست و در اثر ضربه خوردن یکم قوز اورده و در تنفس با بینیم مشکل دارم
    و اینکه من تو سن ۹ ساله گی به سن بلوغ رسیدم
    من از بینیم خوشم نمیاد کلا فرم صورتم رو بهم ریخته
    و قصد دارم که تا شب عروسیم بینیمو عمل کنم
    چون خیلی خجالت اور شده برام
    و اینکه تو سن اوج بلوغ هم خیلی ها مسخرم کردن من اعتماد به نفس خیلی پایینی دارم
    میخواستم ببینم میتونم بینیمو عمل کنم یا خیر؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      برای عمل زیبایی بینی باید حتما رشد جسمی و بلوغ فکری شما بررسی گردد برای این منظور باید وقت مشاوره بگیرید.

      پاسخ دادن
  93. E_ahkhteh

    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    من دخترم هنوز ۱۶سالم پر نشده
    بینی من بزرگ نیس فقط سوراخ بینیم کمی باز و هیچ مشکل دیگه ای ندارم
    من از لحاظ رشد و بلوغ جسمانی حس میکنم که همرو پر کردم
    باتوجه به نظر شما بینیمو زیبایی کنم ضرر یا اشکالی نداره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      برای عمل زیبایی باید وقت مشاوره بگیرید تا بلوغ جسمی و فکری شما به طور کامل بررسی گردد و در صورت نبودن مشکل می توانید با رضایت ولی خود اقدام کنید.

      پاسخ دادن
  94. علیرضا

    سلام اقای دکتر من ۱۶ سالمه و طی مسائل ارثی بینی من زیاد بزرگ نیست اما انحراف شدیدی داره که فقط از یک سوراخ بینی میشه تنفس کرد و در اینه که نگاه میکنم کجه و مورد تمسخر قرار میگیرم باید چه کاری انجام بدم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      این که تنفس راحتی ندارید و انحراف شدیدی دارید در واقع می توانید عمل درمانی بینی را انجام دهید و در این سن می توان برای این مورد اقدام کرد فقط باید وقت مشاوره بگیرید تا بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  95. ندا نوروزی

    سلام اقای دکتر من دخترم و ۱۳سالمه بینیم هم خیلی قوز داره و هم گوشتیه و خیلی اعتماد به نفسمو پایین میاره و من فقط میخوام قوزشو بردارم بلوغ هم کامل شده میشه فقط قوزشو عمل کرد؟ و بازگشت نداره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      توصیه من این است که حداقل تا سن ۱۵ سالگی صبر کنید و بعد از آن به پزشک مراجعه کنید تا مشاوره کاملی را به شما بدهند و در صورت تکمیل رشد جسمی و بلوغ فکری می توانید اقدام نمایید.

      پاسخ دادن
  96. فاطمه عباسی

    سلام آقای دکتر خسته نباشید.
    من ۱۷ سال دارم بینیم هم استخوانی هستش و انحراف شدید سمت راست دارم . میخواستم عمل زیبایی بکنم به نظر شما تو این سن زود نیست ؟ یعنی امکان داره بعد عمل بد بشه ؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا قبل از عمل زیبایی و درمانی بینی حتما توسط پزشک معالج معاینه دقیقی صورت خواهد گرفت اگر رشد جسمی تکمیل شده باشه و بلوغ فکری یا بلوغ روانی هم اوکی باشد مشکل خاصی جهت اقدام به عمل زیبایی وجود ندارد البته رضایت پدر شرط اول است.

      پاسخ دادن
  97. Hadis

    سلام خسته نباشید من متولد ۸۶ هستم و ۱۵سالمه بینیم مشکلی نداره
    میخواستم بینیم رو عروسکی عمل کنم
    خوانواده هم راضی هستن
    میخواستم ببینم مشکلی برای بینیم پیش نمیاد

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر به سن بلوغ جسمی و بلوغ فکری رسیده باشید و پزشک معالجتان را درست انتخاب کنید جای نگرانی وجود ندارد و مشکل خاصی پیش نمی یاد.

      پاسخ دادن
  98. *****

    سلام من ۱۲ سالم هست و به بلوغ جسمی رسیدم من میتونم از الان بینیم رو عمل کنم چون بینیم همه دوستانم مسخره می کنند و من به کل اعتماد به نفسم رو از دست دادم
    آیا میتونم عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      سن شما برای عمل زیبایی بینی کم هست حداقل تا سن ۱۴ یا ۱۵ سالگی باید تحمل کنید فاکتورهای بررسی بلوغ جسمی و بلوغ روانی یا همان بلوغ فکری را باید متخصص ارزیابی کنند.

      پاسخ دادن
  99. محمد

    با سلام
    خدمت به دکتر سامی من فقط از یه سوراخی دماغم نفس میکشم و۱۴سالمه اگه میشه بگید باید چکار کنم؟ عمل یا هنوز زوده چون جلوی نفس کشیدنمو میگیره

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر خیلی در تنفس اذیت می شید می تونید عمل درمانی بینی را انجام بدید تا انحراف بینی اصلاح گردد ولی برای عمل زیبایی این سن زود هست

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا بینی های استخوانی در عمل زیبایی بینی نتیجه بهتری می گیرند ولی در عمل زیبایی بینی باید توسط متخصص بلوغ جسمی و فکری ارزیابی شود و سپس اقدام به عمل شود.

      پاسخ دادن
  100. گیسو

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من ۱۴ سالمه دوماه دیگه ۱۵ ساله میشم
    از ۱۲٫۱۳ سالگی فرم بینیم به صورت خیلی وحشتناک عوض شده
    بزرگ و گوشتی و خیلی بد فرم…
    اعتماد به نفسم انقد پایین اومده که قصد ترک تحصیل داشتم ، چون بینیم خیلی افتضاح بزرگ و گوشتی شده که مورد تمسخر قرار میگیرم
    حتی حاضر نمیشم از خونه بیرون برم…
    خیلی اذیت میشم ، واقعا همه مسخره میکنن
    از یه جهتم هزینه عمل بینی بالای ۲۰ ملیون هستش و درتوان خانوادم نیست… میخواستم بپرسم روش تزریق فیلر بینی جواب میده؟ و محدودیت سنی داره؟
    یا به جز عمل و فیلر راه دیگه ای ندارم؟
    و دیگه صبر ندارم تا ۱۶ ساله بشم ، اذیت ها و مسخره کردن اطرافیان خیلی بهم فشار میاره

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      به نظر من با توجه به توضیحاتی که فرمودید بهتر است جراحی زیبایی بینی را انجام بدید و قبل از آن باید حتما توسط پزشک متخصص رشد جسمی و بلوغ فکری بررسی گردد بعضی دختر خانم ها در سن ۱۵ سالگی هم رشد جسمی هم بلوغ فکری آنها تکمیل می شود ولی نیاز به بررسی دارد. در صورت تمایل می توانید وقت مشاوره بگیرید.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید به طور دقیق بررسی شود اصولا اگر سن شما مناسب عمل زیبایی بینی تشخیص داده شود و پزشک معالجتان یک پزشک خوبی باشد و تبحر داشته باشد این اتفاق نمی افتد.

      پاسخ دادن
  101. سارا

    سلام آقای دکتر سامی ، شخصی دوازده ساله رو در نظر بگیرید با قد ۱۵۰ که به طور ژنیتیکی حداکثر تا ۱۵۷ بالاتر نمیرود ، با بینی قوز دار که اعتماد به نفس این شخص را به طور چشمگیری پایین اورده ، با در نظر گرفتن اینکه بایستی تا حداقل شانزده سالگی تامل کرد ، میتوان در صورت پافشاری عمل را انجام داد ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      سن ۱۲ سالگی خیلی سن پایینی برای عمل زیبایی هست دست کم باید تا سن ۱۵ سالگی صبر داشته باشید. به طور کلی برای عمل بینی رضایت پدر برای دختر ضروری است.

      پاسخ دادن
  102. الهه

    سلام آقای دکتر من دخترم و ۱۴ سالمه و ۲ ماه دیگ ۱۵ سالم میشه ۲ سال پیش دماغم بر اثر ضربه قوز برداشته و گوشتیه ایا من میتونم عمل بینی انجام بدم؟ و خانوادم اصرار دارن که عمل کنم آیا توی زنجان دکتر خوبی سراغ دارید؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      برای انجام عمل زیبایی بینی هم سن بلوغ و هم سن فکری باید بررسی گردد و در صورت مناسب بودن سن شما می تونید عمل زیبایی را انجام دهید.

      پاسخ دادن
  103. سمیع

    سلام خسته نباشید
    من ۱۵ سالمه و تقریبا چهار دفه بینیم از ناحیه قوز شکست و بزرگ تر شد من میتونم فیلر تزریق کنم یا باید حتما به سن ۱۸ برسم؟
    فرم خود بینیم خوبه ولی از ناحیه قوز بزرگ شده
    راهکاری دارید؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهترین راه این هست که صبر کنید تا به سن ۱۸ برسید بعد عمل زیبایی بینی را نزد پزشک خوبی انجام دهید.

      پاسخ دادن
  104. me_hran8255

    سلام باعرض ادب من انحراف بینی دارم خیلی شدید والان ۱۸سالمه می تونم عمل کنم آیا دیگر بعد از عمل انحراف بر نمی گرده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر جراح بینی که برای عمل انحراف بینی انتخاب می کنید دارای تبحر باشد خیر انحراف بینی برنمی گردد مگر این که در اثر حادثه ای دوباره تیغه بینی دچار انحراف شود.

      پاسخ دادن
  105. پریا

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    دختر هستم و ۱۵ سالمه و به بلوغ رسیدم
    و مشکل انحراف بینی ارثی دارم
    و باعث شده صورتم بد دیده بشه و مشکل تنفسی پیدا کنم که شب موقع خواب بیشتر عذاب اوره
    میخوام بدونم اگر عمل کنم انحراف رو بعد از عمل دوباره به حالت قبل برمیگرده یا نه؟
    و اینکه یکی از اقوام ما که انحراف داشته هم عمل کرده سنش ۳۰ اما بینیش اصلا خوب نشده من مثل بینی ایشون نشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر در تنفس خیلی مشکل دارید می تونید اقدام به عمل انحراف بینی کنید ولی اگر می تونید تحمل کنید تا سن ۱۷ سالگی صبر کنید تا در اون سن رشد جسمی تکمیل تر شود سپس اقدام به عمل درمانی و عمل زیبایی کنید. اگر در انتخاب پزشک معالجتان دقت کنید مشکلاتی که فرمودید رخ نخواهد داد.

      پاسخ دادن
  106. دیانا

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    آقای دکتر من چن ماه دیگه ۱۵ سالم میشه دماغم از جلو زیاد مشکلی نداره ولی از نیم رخ خیلی بده واقن اذیت میشم فرم بینیمو دوس ندارم ینی میتونم دماغمو تو سن۱۶سالگی عمل کنم
    من این سوالو میپرسم چون حتی چشم پزشکا هم اگر شرایط خاصی نداشته باشه فرد زیر ۱۸ سال رو به دلیل نرسیدن ب سن بلوغ عمل چشم براش انجام نمیدن و اینکه این عمل بینیه ینی خیلی ممکنه حساس تر باشه
    البته من خانواد راضی هستن توی سن۱۸سالگی دماغم رو عمل کنم ولی من نمیتونم تا اونموقع صبر کنم
    دوستایی هم دارم که تو همین سن دماغشون رو عمل کردن

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      عمل زیبایی بینی اصولا بهتر است حداقل تا سن ۱۷ سالگی صبر کنید چون ممکن است رشد جسمی شما تکمیل نشده باشد و بعد از عمل زیبایی اگر بینی رشد کند نتیجه عمل بینی موفق نخواهد بود پیشنهاد می کنم حداقل تا ۱۷ سالگی تحمل کنید بعد از آن باید پزشک به شما مشاوره دهد و تشخیص دهد آیا رشد جسمی و بلوغ فکری شما کامل هست یا خیر در صورتی که مشکلی نبود می توانید اقدام به عمل زیبایی کنید. صبر کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. موفق باشید

      پاسخ دادن
  107. ابوالفضل

    سلام من ۱۶ سالمه دماغم شکستس. توش قوز وجود داره انحرافم دارم نمیتونم خوب نفس بکشم از طریق دماغ ایا میتونم عمل کنم. و اگه عمل کنم اون کجی دماغم و قوزش صاف میشه؟ لطفا جواب بدین

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      انحراف بینی جزو عمل درمانی بینی محسوب می شود و می توان عمل کرد و بعد از عمل تنفس شما بهتر می شود باید بینی شما کامل بررسی شود

      پاسخ دادن
  108. عطرین

    سلام
    من ۱۴ سالمه و دماغم تا الان بارهااا ضربه خورده و بار آخر دردش خیلی زیاد بود و دماغم خیلی بد فرمه مطمئنم نیستم بخوام عمل زیبایی انجام بدم چون ریسک داره واسه سنم ولی میتونم عمل پلیپ انجام بده آیا ؟؟اینم بگم دماغم نشکسته ولی با ضربه هایی که خورده خییلی بزرگ شده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر در تنفس خیلی مشکل دارید و اذیت می شوید می توانید عمل درمانی برای پلیپ بینی را انجام بدهید ولی اگر واقعا در تنفس خیلی مشکلی ندارید بهتر است در سن ۱۸ سالگی انجامش بدید.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با تزریق ژل شدنی هست ولی من توصیه نمی کنم به علت عوارض هایی مثل سیاه شدن نوک بینی و یا خدای ناکرده کوری.

      پاسخ دادن
  109. armin

    سلام دکتر من ۱۵ سالمه و بینیم ‌شکسته خیلی به شدت و انحراف داره حتی شب ها نمیتونم خوب نفس بکشم میتونم عمل انحراف کنم؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      برای انحراف بینی می توانید پس از مشاوره با جراح بینی اقدام کنید ولی برای عمل زیبایی باید رشد جسمی و بلوغ فکری شما بررسی گردد ولی در کل برای عمل زیبایی بهتر است تا سن ۱۸ سالگی صبر کنید.

      پاسخ دادن
  110. مانلی

    سلام خسته نباشید بینی من هم کجه و هم قوز داره و خیلی باعث پایین اومدن اعتماد به نفسم شده ۱۴ سالم هستش میتونم توی این سن عمل کن با میتونم کار دیگه ای کنم که این قوزش بره؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      سن شما برای عمل زیبایی بینی کم هست کمی تحمل کنید تا حداقل به ۱۶ یا ۱۷ سال برسید روش دیگر که غیر از عمل زیبایی بینی باشد را پیشنهاد نمی کنم چون ریسک بالایی دارد.

      پاسخ دادن
  111. rEzA

    سلام آقا دکتر خسته نباشید
    اقا دکتر من ۱۵ سال و ۴ ماه
    به بلوغ در سن ۱۱ سالگی فکر کنم رسیدم
    بینیم یکم گوشتی هست در دوران بچگی که ۲ سالم بود آهن افتاد روش شکست
    سال دیگه که ۱۶ ساله میشه
    آیا می‌توان عمل بینی انجام بدم!؟
    یا اوممم دارویی یا چیز دیگه ای جز عمل هست که فانتزیش کرد و نزدیک به طبیعی باشه؟
    آیا عمل لیزری انجام میدین؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید وقت مشاوره بگیرید تا با معاینه دقیق تمامی مواردی که خواستید توضیح داده شود.

      پاسخ دادن
  112. نوازش

    سلام آقای دکتر
    من بینیم ارثی کجِ و این منو اذیت میکنه
    توی دوران کودکی هم به سر زیاد خوردم زمین و شاید اونم بیشتر تأثیر گذاشته ولی در کل اعتماد بنفس زیادی ندارم و دوست دارم عمل کنم
    و سوالم اینه که باید عمل زیبایی برم یا درمانی؟
    و خیلی پا فشارم برای عمل کردن و اینکه بعد عمل باز کجی بینیم بر نمیگرده؟
    یا مشکل بدی ایجاد نمیکنه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر کجی بینی شما یا سپتوم بینی که همان انحراف تیغه بینی می باشد باعث شده در تنفس مشکل داشته باشید می توانید با عمل سپتوم بینی مشکل را تا حدودی حل کنید ولی زیبایی بینی به بیمار بستگی دارد و می توان همزمان هر دو عمل را انجام داد که اگر نزد پزشک جراح زیبایی حرفه ای عمل کنید شکلی ایجاد نمی شود.

      پاسخ دادن
  113. R

    سلام من نزدیک ب ۱۶سالمه بینیم کوچیک و باریکه
    ولی چنسال پیش ضرب دید یه کوچولو حس میکنم بد شده
    میتونم ۱۷سالگی عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا دختر خانم ها در سن ۱۷ سالگی و آقا پسرها در سن ۱۸ سالگی به بلوغ جسمی می رسن ولی باید بلوغ فکری هم بررسی شود

      پاسخ دادن
  114. mohammad

    سلام وقت بخیر
    من ۱۷ سالمه دماغم خیلی قوز پیدا کرده بر اثر برخورد با توپ و اینا تو این سن میتونم عمل کنم؟

    پاسخ دادن
  115. پارسا

    سلام من پسرم ۱۵سالمه دماغم در سن ۶سالگی شکست و هم انحراف دارد هم نفس کشیدن برام سخت است و دماغم غوز دارد میخواستم بدونم میتونم تو این سن هم زیبایی هم برای شکستگی عمل کنم بخاطر یک سرما خوردگی ساده نفسم بالا نمیاد

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا آقا پسرها در سن ۱۷ یا ۱۸ سالگی بلوغ جسمی آنها کامل می شود ولی در برخی موارد هم در سن پایین تر بلوغ جسمی بعضی افراد تکمیل می شود در این مورد حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا هم بلوغ جسمی و هم بلوغ روانی بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  116. ناشناس

    سلام
    من کلاس ششم ، پنجم دماغم شکست مادرم با مشت زد تو دماغم ، اون موقع خون زیادی اومد یادم نیست چه جوری بند اومد بعد سریع بالاش باد کرد و رنگ کبودی به خودش گرفت فکر کردم چیزی نیست یخ گذاشتم روش فردا ش فکر کنم خوب شد هیچ کس نفهمید ولی هیچ وقت به حالت عادی خودش بر نگشت بعد ها سه مورد از شکستگی دماغ در اطرافیانم رخ داد که با توجه به ضربه ای که به دماغ اون ها خورده بود موردش خیلی شبیه مال من بود همون ها همون موقع رفتند دکتر ،دکتر بهشون گفت دماغشون شکسته و بعد از عمل هم هیچوقت عین روز اولشون نشد بعد ها گفتم شاید دماغ منم اون موقع ها شکسته و من اون موقع نمی دونستم . امسال کلاس هفتمی های مدرسه مون حدود ۲۰ نفرشون عمل زیبایی دماغ کرده بودند گفتم شاید من هم که نسبت به اون ها وضعیتم اضطراری تره بتونم عمل کنم و نخواد تا هیجده سالگی وایسم تازه اطرافیان من هم که دماغشون شکسته بود سریعا همون موقع عمل کردند برامن حدودا ۳،۴سال از زمان ضرب دیدگی یا همون شکستگی گذشته الان دهم ۱۶ساله هستم می خواهم عمل درمانی بینی انجام بدم در نفس کشیدن هم مشکل دارم بعد اگر همون عمل درمانی بینی رو انجام بدم بقیه مسائلشم خوب میشه ؟یا باید عمل زیبایی هم داشته باشم و اینکه عمل درمانی بینی چه قدر هزینه می خواهد؟
    سر کلاس هم ماسکم رو که میارم پایین بچه ها نگام نمیکنن میگن حالمون به هم میخوره
    جنسیت:مونث

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به توضیحاتی که فرمودید بهتر بود همون موقع به پزشک مراجعه می کردید چون ممکن است خونریزی داخلی هم داشتید به هر حال الان بهترین راه این است که بعد از گذشت ۳ یا ۴ سال نزد پزشک متخصص گوش و حلق و بینی بروید و ازشون مشاوره دریافت کنید تا در واقع بینی شما را به طور دقیق بررسی کنند و نظر قطعی را به شما بدهند.

      پاسخ دادن
  117. امین

    سلام
    من ۱۴ سالمه دماغه قوز زیادی داره و کمی هم انحراف داره و کمی در نفس کشیدن هم مشکل دارم آیا امکان عمل هست؟
    پسر هستم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر در تنفس مشکل جدی دارید و باعث اختلال در کارهای روزمره می شود می توانید عمل درمانی انجام دهید ولی اگر اختلال آنقدری نیست که باعث مشکل جدی شود بهتر است حداقل تا سن ۱۶ سالگی صبر کنید.

      پاسخ دادن
  118. میلاد

    سلام وقت بخیر
    من ۱۷ سالم هست بینیم چهار سال پیش تو فوتبال ضربه دید الان برامدگی داره، سوال اینه که میتونم بدون جراحی زیبایی برامدگی رو بردارم یا نه؟ ممنونم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      خیر همچین امکانی وجود ندارد. اگر برجستگی روی بینی وچود داشته باشد فقط با جراحی قابل برداشتن است. ولی مسائل دیگری مثل جوش یا مسائل بعد از عمل مثل تورم را می توان بدون جراحی برطرف کرد.

      پاسخ دادن
  119. A.G

    سلام خسته نباشید
    از مطلب مفید شما متشکرم،من ۱۷سال دارم و بینی من برآمدگی یا پل دارد.آیا در این سن این عمل ممکن هست که این پل از بین برود یا خطری وجود دارد؟
    باتشکر از شما

    پاسخ دادن
  120. .

    سلام من ی ماه دیگ ۱۷ سالم کامل میشه دماغم قوز داره پولیب هم داره نفس کشیدن برام سخته یکم
    اطرافیانم میگن ک بزار رشتت کامل بشه بعد عمل کن ب نظر شما چ زمانی مناسب برا عمل اعتماد ب نفسم هم اورده پایین بعد اینکه میشه هم عمل زیبایی و هم عمل پولیب دو تاش باهم عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بله می توان عمل زیبایی و انحراف بینی را همزمان انجام داد ولی بهتر است حداقل یک سال دیگر هم صبر کنید و بعد از آن با مشاوره گرفتن از پزشک جراح دلخواهتان اقدام به عمل کنید.

      پاسخ دادن
  121. امیرحسین

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من بهمن ها ۱۵ سالم کامل میشه و وارد ۱۶ سال میشم
    پسرم و دماغم انحراف داره و یک قوز بدی هم داره و در نفس کشیدن در طول سال کمی مشکل دارم و شبا خروپف دارم.
    میخواستم بدونم برای انحراف بینی زیبایی هم میتونم انجام بدم؟
    متولد بهمن ۱۳۸۶ هستم‌

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      شما می توانید همزمان عمل زیبایی بینی و رفع مشکل انحراف بینی را انجام دهید ولی حداقل باید تا سن ۱۸ سالگی صبر کنید و بهتر است وقت مشاوره بگیرید تا توضیحات کامل تری ارائه شود.

      پاسخ دادن
  122. Abolfazl

    سلام آقای دکتر من متولد ۸۳ هستم ۱۸ سالمه بینی گوشتی دارم آیا عمل زیبایی کنم مشکلی پیش نمیاد تو این سن؟!
    باتشکر

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید مشاوره بشید تا دکتر به طور کامل هم بلوغ فکری و هم بلوغ جسمی را دقیق بررسی کنند.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      برداشتن قوز بینی یکی از عمل های ساده بینی می باشد ولی قبل از عمل باید سن بلوغ جسمی و سن بلوغ فکری بررسی شود و نیاز به مشاوره حضوری دارید.

      پاسخ دادن
  123. M

    سلام آقای دکتر خسته نباشید.
    من دخترم پنج ماه دیگه میشه ۱۶ سالم.
    راستش من بینیم مشکل خاصی نداره فقط از بالا یکم افتادگی داره و حالت قوض مانند هستش. نمیخام زیاد بهش دست بزنم فقط میخام بالای بینیم صاف بشه همین. به نظر شما امکان پذیر هست که چند ماه دیگه برم بینیمو درست کنم? البته حتما قبلش به دکتر مراجعه میکنم و صحبت میکنم. ممنونم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید پزشک معالجتان سن بلوغ و همچنین بلوغ فکری شما را بررسی کنند و باید حضوری این مشاوره انجام شود.

      پاسخ دادن
  124. سارا

    سلام وقت بخیر
    یک سوال داشتم
    من بینی گوشتی دارم و میشه گفت خیلی اعتماد به نفسم رو پایین آورده و به همین علت بیشتر مواقع ماسک میزنم تا خیلی معلوم نشه
    من چند ماه دیگه وارد سن ۱۴ میشم و میخواستم بدونم که آیا با گذر زمان بینی من کوچک تر میشه یا به اصطلاح «بادِش میخوابه؟»یا نیاز به جراحی در سنین بالا تر هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      دختر خانم ها سن ۱۷ سالگی و آقا پسرها سن ۱۸ سالگی اصولا رشد جسمی آنها تکمیل می شود و قطعا تا تکمیل شدن رشد فیزیکی تغییراتی در ظاهر ایجاد می شود پس بهتر است تا سنی که خدمت شما گفتم صبر کنید تا تغییرات ایجاد شده در ظاهرتان را ببینید و بعد تصمیم بگیرید.

      پاسخ دادن
  125. جمعه گل

    سلام من دخترم ۱۲ سالشه تو سن پنج سالگی به اثر زمین خوردن تیغه دماغش شکست ولی تو این چند سال خیلی اذیت هست بخصوص در فصل سرما به سختی نفس میکشه شب ها خیلی اذیت هست خواستم عملش کنم درمانی آیا ممکن هست ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      در این مورد می توانید مشاوره غیرحضوری بگیرید. برای رزرو وقت مشاوره با شماره ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  126. یلدا

    سلام خوبین آقای دکتر من ۱۸ سالمه و دخترم و ۳ تیر وارد ۱۹ سالگی میشم در زمان کودکی دماغم شکستع و دوسش ندارم و انحراف بینی هم دارم بنظرتون اگه زیبایی انجام بدم دماغم رشد می‌کنه یعنی ب حالت قبل برمیگرده ؟ چون همه میگن رشد می‌کنه منم خیلی می‌ترسم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      سن شما برای عمل بینی مناسب هست ولی باید مشاوره حضوری بشید تا بلوغ فکری شما دقیق بررسی گردد. و اگر نزد پزشک حرفه ای عمل زیبایی را انجام دهید به حالت قبل بر نمی گردد.

      پاسخ دادن
  127. Reyhaneh

    سلام دکتر من در سن ۱۶ سالگی هستم و برای عمل زیبایی بینی پیش پزشک مشاور رفتم امکان داره پزشک مشاور به درستی نتواند تشخیص بده که رشد اسکلتی و فکری تکمیل شده یا نه ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر نزد پزشک متخصص و حرفه ای مراجعه کرده باشید امکان ندارد تشخیص نادرستی داده باشند درصد خطای احتمالی بسیار پایین خواهد بود.

      پاسخ دادن
  128. army girl

    سلام دکتر خسته نباشید

    باتوجه به گفته های شما برای ما دختر ها عمل بینی زیر سن ۱۶ تا ۱۸ سال زیاد مناسب نیست

    حالا سوالم اینه که ایا میشه بدون عمل با ماساز یا دارو بینی رو کوچک کرد

    ایا با ماساز دادن بینی تحریک نمیشه و بزرگ نمیشه

    پاسخ دادن
  129. Ahora

    سلام آقای دکتر وقت بخیر…آقای دکتر بنده ارتودنسی دارم ۳ ساله دیگر آخر های درمانم هست یعنی ۸ یا ۹ ماه دیگ پایان می‌پذیرد…جراحی جابه جایی فک ندارم
    الان ۱۷ سال دارم میخوام چند ماه دیگ عمل کنم از نظر خودم رشد کردم صفحه رشد بسته شده بینیم استخوانی و قوز داره میخواستم بدونم مشکلی نداره جراحی کنم؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      طول درمان ارتودنسی شما ۸ یا ۹ ماه دیگر تموم می شه و در این مدت باید صبر کنید بعد از آن نیاز به مشاوره حضوری نزد پزشک جراح زیبایی دارید تا بررسی های لازم به عمل آید اصولا مشکلی برای جراحی زیبایی بینی وجود ندارد.

      پاسخ دادن
  130. Bhnam

    سلام خسته نباشید. پسرم،۱۵سالم هست من بینی ام داخل ۶سالگی شکست و انحراف دارد.خواستم بدونم چون بینی ام شکسته است،میتونم عمل جراحی انجام بدم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید به صورت حضوری بینی شما کامل بررسی گردد و مشخص شود نوع بینی شما چیست تا بهینه ترین تصمیم گرفته شود.

      پاسخ دادن
  131. Amir

    سلام آقای دکتر من ۱۶ سالم است وبه بلوغ جسمی و ذهنی هم رسیدم می خواهم دماغم را عمل زیبایی کنم ولی میترسم بعد از عمل فرم بینیم تغییر کند

    پاسخ دادن
  132. Ali

    سلام من بینی گوشتی دارم و قوز هم داره و بزرگ و بلنده و من اصلا ازش خوشم نمیاد و ۱۵سال و نیم ام و میخوام ۱۶ سالگی عمل کنم و کمی هم نفس کشیدن بعضی وقتا برام سخته آیا میتونم عمل کنم و مشکلی پیش نمیاد؟

    پاسخ دادن
  133. Setayesh

    سلام.خسته نباشید
    آقای دکتر ۱۵سال و ۵ ماه دارم و دماغم گوشتیه و استخونی و دندونام نیاز ب جراحی فک در سن ۱۶ سالگی دارد آیا قبل جراحی میتونم عمل کنم؟
    آیا بعد جراحی میتونم عمل کنم با اینکه ارتودنسی هم نیازه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      از نظر سن برای عمل مناسب هستید ولی تا پزشک متوجه بلوغ فکری شما نشود نمی تواند نظر قطعی را بدهد پس می توانید برای مشاوره حضوری وقت بگیرید.

      پاسخ دادن
  134. نگار :/

    سلام..من ۱۵ سالمه خاستم بگم سال بعد مهر میشم ۱۶ و بینیم گوشتیه (نوکش) مشکلی نداره عمل داشته باشم؟یعنی باعث نمیشه بینیم کج شه یا کلا فرم بدی تو صورتم داشته باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      عمل بینی به یک سری پیش نیازهایی لازم دارد از جمله سن شخص و سن بلوغ فکری ضمنا بینی های گوشتی قاعدتا نسبت به بینی های استخوانی نتیجه ضعیف تری خواهند گرفت به طور کلی حتما باید مشاوره حضوری شوید تا پزشک بعد از بررسی های دقیق بتواند نظر قطعی را به شما بدهد.

      پاسخ دادن
  135. نوید

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من ۱۵سالم هستش من انحراف بینی دارم و اینکه بینیم بلند هستش میخاستم بدونم میتونم کنار عمل انحراف بینی عمل زیبایی هم بکنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      این که در کنار عمل انحراف بینی بخواهید عمل زیبایی انجام بدید شدنی هست ولی سن شما برای عمل بینی کم هست بهتره اگر از نظر تنفسی خیلی مشکل ندارید حداقل تا ۱۷ سالگی صبر کنید.

      پاسخ دادن
  136. ناشناس

    سلام دخترم ۱۴
    شبها موقع خاب بابینی ک نفس میکشم احساس سنگینی میکنم و نمیتونم و بینی گوشتی دارم میتونم در این سن عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      در این سن نمی تونید عمل کنید ولی راه های درمانی وجود دارد که تنفس شما را بهتر می کند برای مشاوره با شماره های ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ و ۲۲۷۲۵۱۹۵-۰۲۱ تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  137. حسن

    سلام خسته نباشید
    من پسر هستم، ۱۷ سال و ۴ ماه سن دارم
    ببینیم استخوانیه
    در نوزادی به دمر منو خوابوندن، الان بینیم انحراف داره، عمل انحراف و زیبایی(نیمه فانتزی) با هم انجام میشه یا جدا جدا؟

    پاسخ دادن
  138. ناشناس

    سلام وقت بخیر چطور شما میگید در سن کم عمل نمیکنید ولی من دیدم چند نفر رو که عمل کردند و الان از دماغشون راضی هستند
    ۱۴ سالمه دخترم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      صفحه رشد در افراد مختلف متفاوت است در بعضی افراد ممکن هست در سن پایین صفحه رشد بسته شود که در این صورت می تواند عمل زیبایی انجام دهد و مشکلی هم پیش نمی یاد ولی در برخی افراد دیگر این صفحه رشد ممکن است تا سن ۲۰ سالگی هم حتی ادامه داشته باشد به همین دلیل قبل از عمل باید این موارد ارزیابی شود به طور کلی نظر من این است که بهتره زیر ۱۶ عمل نکنید

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      شرایط جسمی و شرایط روحی افراد با یکدیگر متفاوت هست و از آنجایی که هر دو فاکتور برای عمل زیبایی مهم است لذا باید حتما مشاوره حضوری بشوید.

      پاسخ دادن
  139. نسترن

    سلام خسته نباشید
    دکتر من ۱۶سال و ۷ ماه هم هست بینی استخوانی داریم ولی خب بینیم یه قوز داره به نظرتون اگه عمل کنم مشکلی نداره یا بذارمبعد ۱۷ سالگی عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر صفحه رشد شما تکمیل شده باشه می تونید عمل کنید ولی قبل از آن قطعا پزشک معالجتان بررسی خواهند کرد که آیا به رشد بلوغ فکری هم رسیده اید یا خیر.

      پاسخ دادن
  140. پانیذ

    سلام ، من ۱۶ سالمه و دماغم سال پیش جوری شکسته که از رخ صورتم کج هستش ، بعد شکستگی دکترم گفت استخون تیغه دماغم رفته به سمت راست و این برای من خیلی آزار دهنده ست ، نمیشه عملش کرد؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید مشاوره حضوری داشته باشید قطعا با تکنیک های نوین جراحی بینی برای این مشکل هم راه حل مناسبی وجود دارد و جای نگرانی نیست فقط باید برای مشاوره حضوری وقت رزرو کنید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
  141. ژینا

    سلام دکتر کمکم کنید من بینی ام را یک ماهه جراحی کردم واصلا با چهرم کنار نمیام به طوری که وقتی جلو آیینه می‌روم گریه ام میگیردو خودم رو شبیه خوک میبینم خیلی پشیمونم چهره ی قشنگی داشتم ولی با این عمل به کل چهرم نابود شد

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا زمانی که بیماران بینی خود را جراحی می کنند ایراداتی را می بینند که باید یک سال صبر کنند اصطلاحا به این یک سال، یک سال طلایی بعد از عمل گفته می شود که اگر بیمار صبور باشد و طبق دستورات پزشک معالج خود عمل کند بعد از یک سال نتیجه نهایی عمل بینی خود را مشاهده می کند که خیلی از ایراداتی که به نظرتون می یاد برطرف می شوند ولی اگر واقعا ایراداتی هم باقی مونده باشه حتما بعد از یک سال می توانید با جراحی ترمیمی آن ایرادها را نیز برطرف کنید. ولی اگر عجله کنید و پزشک معالجتان را مجبور به عمل مجدد در زیر یک سال کنید ممکنه عارضه های جبران ناپذیری رخ بدهد.

      پاسخ دادن
  142. Bsbsus8

    سلام جناب دکتر وقتتون بخیر باشه ببخشید در سن ۱۴ سالگی اگر به بلوغ جسمی و ذهنی رسیده باشیم چی؟ میشه عمل بیتی انجام داد؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      در این صورت باید رضایت کتبی پدر را داشته باشید. البته قبل از عمل مشاوره کامل می شوید تا دقیقا بلوغ جسمی و ذهنی توسط پزشک معالج بررسی شود

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بله تخصص من جراحی زیبایی بینی و چانه و عمل ترمیمی می باشد. برای گرفتن نوبت جهت مشاوره با شماره موبایل ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ در روزهای یکشنبه و سه شنبه تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  143. Niyaz

    سلام من ۱۶سالم تموم شده و میشه گف۱۷سالمه بعد بینیم قوز داره ولی دوس دارم عمل کنم و خانوادم میگن رشد میکنه به نظر شما میتونم در این سن عمل کنم یا باید بمونم۱۸سالم تموم بشه؟

    پاسخ دادن
  144. محمد

    سلام آقای دکتر من پسرم ۱۷سالمه و بلوغ جسمیم کامل شده ینی هم قدم رشدش ثابت شده هم ریشام درومده و… به نظرتون میتونم بینیمو عمل کنم؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      برای عمل بینی باید مشاوره حضوری بشوید تا پزشک به طور دقیق بررسی کنند و نتیجه نهایی جهت عمل بینی را باید پزشک تشخیص دهند و ضمنا رضایت والدین برای پسرها زیر ۱۸ سال الزامی می باشد.

      پاسخ دادن
  145. R

    سلام ببخشید دختر هستم و رشدم متوقف شده و ۱۳ و نیم سالمه ینی هیچ رشدی نداشتم از سالهای پیش اگر رشدم متوقف شده باشه امکان عمل دارم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر واقعا رشد جسمی و بلوغ فکری شما تکمیل شده باشد اجازه کتبی پدر برای این عمل ضروری می باشد. ولی بهتر است تا سن ۱۶ سالگی صبر کنید.

      پاسخ دادن
  146. H

    سلام من ۱۷ ساله و دخترم
    از بچگی مشکل انحراف بینی داشتم و در یسری از فصل ها کلن تنفس برام سخت میشه
    میتونم هم عمل انحراف بینی انجام بدم هم زیبایی؟

    پاسخ دادن
  147. Melika

    سلام خسته نباشید من دخترم بینیم گوشتیه میخوام عمل کنم سنم ۱۷ سالمه ۴یا۵ ماه دیگه میشم ۱۸ میتونم تو این سن عمل کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بستگی به تکمیل شدن رشد جسمی و بلوغ ذهنی شما دارد. اصولا دختر خانم ها در سن ۱۷ یا ۱۸ سالگی صفحه رشد آنها تکمیل می شود.

      پاسخ دادن
  148. مریم

    سلام آقای دکتر من ۱۵سالمه دماغم هم گوشتیه هم استخونی خیلی بزرگه از نظرم دیگه این دماغ جای رشدی نداره میتونم عمل کنم عوارضی نداره؟؟؟

    پاسخ دادن
  149. mohadese

    سلام اقای دکتر
    من دختر و دماغم گوشتیه و ۱ سال تقریبا تغییری در رشدش ندیدم و ثابت مونده چون بزرگه فکر نمیکنم ک بخواد ازین بزرگ تر شه
    من الان دقیقا ۱۶ و سال ۵ ماهم و تا شهریور ک بخوام عمل کنم ۱۶ سال و ۸ ماهم میشه
    به نظر شما مشکلی ندارم برای عمل؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید به صورت حضوری معاینه شوید تا دقیق بررسی گردد اصولا دختر خانم ها در سن ۱۶ یا ۱۷ سالگی رشد جسمی شان تکمیل می شود

      پاسخ دادن
  150. محمدرضا

    سلام دکتر من متولد ۱مرداد ۸۶ هستم بچهکه بودم بینیم شکست گفتن الان زوده واسه عمل ببینم با قوز رشد کرده والان هم بزرگه هم قوز داره بنظرم دیگه بزرگ نمیشه از نظر بلوغ هم بنظرم رسیدم با توجه به رشد ریش و موهای بدن الان امکان عمل دارم یا باید صبرکنم؟

    بعد اینکه دکتر چطور متوجه میشه بلوغ مراجعه کننده کامل شده یا هنوز بدن فر جای رشد داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      رشد جسمی آقایان اصولا ۱۶ سالگی تکمیل می شه اگر در یک سال اخیر شماره کفشتان بزرگتر نشده باشد و در ۶ ماه اخیر قدتان بلندتر نشده باشد رشد شما کامل شده و می تونید عمل کنید.

      پاسخ دادن
  151. Silver

    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    من تقریبا ۳ ماه دیگه ۱۶ سالم میشه
    توی بچگی تابلو افتاده رو بینیم و شکسته باعث شده تیغه ی بینیم بشکنه و کج بشه حتی نمیتونم از یه سمت نفس بکشم..خواستم بدونم میشه تو این سن عمل کرد و زیباییم همراهش باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر بلوغ جسمی و بلوغ فکری کامل باشد با رضایت والدین می توانید عمل بینی را انجام دهید.

      پاسخ دادن
  152. لطفا پاسخ دهید

    سلام من پسر هستم ۱۷ سالمه
    بینیم انحراف و قوز داره . شرایط تنفسی خیلی بدی دارم شب ها خوابم نمی بره و از تنگی نفس و از کمبود اکسیژن خونم زیاد غلیظ شده.
    میتونم عمل کنم. میشه عمل انحراف بینی و زیبایی رو یکجا انجام داد.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به مشکلاتی که برای تنفس دارید قطعا بهتره که عمل انحراف بینی را انجام دهید البته اگر بلوغ جسمی و فکری شما کامل شده باشد می توانید همزمان عمل زیبایی هم انجام دهید.

      پاسخ دادن
  153. ناشناس

    سلام دختری۱۴ساله هستم که بینی گوشتی دارم..رشدم متوقف شده و دکتر این موضوع رو تایید کرده..میتونم عمل کنم؟در فامیل هم یکی از اشنایانمون در ۱۴ سالگی عمل کردند و الان ۱۷ سالشونه و خیلی راضی هستند

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر دکتر تایید کرده باشند که هم رشد جسمی و هم بلوغ فکری شما اوکی هست باید والدین شما هم رضایت نامه بدهند که از انجام عمل بینی فرزندشان رضایت دارند در این صورت مشکلی نیست.

      پاسخ دادن
  154. amir

    سلام دکترجان
    من ۱۶ سالمه و دوست دارم که بینیمو عمل کنم
    منظورتون از بلوغ جسمی دقیقا چیه؟
    لطفا بیشتر توضیح بدید درباره این موضوع
    البته از بلوغ ذهنی باید بگم فهمیدم چی هست و به اون درجه رسیدم و مسئولیتشو قبول کنم ولی از بلوغ جسمی‌کامل منظورتونو نفهمیدم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بلوغ جسمی یعنی رشد استخوانی تکمیل شده باشد یا به عبارتی اسکلت صورت رشد حداکثری را کرده باشد معمولا در خانم ها حدود ۱۴ سالگی و در آقایان حدود ۱۶ سالگی تقریبا رشد صورت تکمیل می شود ولی معیاری که ما داریم این است که در ۶ ماه اخیر قد فرد بلندتر نشده باشد و یا نمره کفش شخص در یک سال اخیر بزرگتر نشده باشد.

      پاسخ دادن
  155. ...

    سلام من ۱۳سالمه و انحراف بینی دارم و وقتی ۸سالم بود فهمیدم و دکتر گفت ۱۴سالگی میتونی عمل کنی خطری که نداره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر در سن ۱۴ سالگی رشد جسمی و بلوغ فکری تکمیل شده باشد مشکلی برای عمل نیست و اگر نزد یک پزشک حرفه ای عمل نمایید هیچ خطری ندارد.

      پاسخ دادن
  156. آروین

    سلام اقای دکتر من یک درگیری داشتم که طرف با پیشانی ب بینی من ضربه زده و از همون روز اول رفتم عکس رادیولوزی گرفتم برای دوتا متخصص هم فرستادم دوبارم حضوری رفتم میگفتن نشکسته اما بازم ممکنه با اینکه نشکسته قوس پیدا کنه به مرور زمان
    بعد اگر مثلا قوس پیدا کرد میتونم توی نهایتا یک سال دیگه عمل کنم ۱۵ سالمه
    و کلا کارم و زندگیم ی جوریه ک فیس توش اهمیت داره و کارم بدجوری بهش بنده
    سر همین حساس شدم
    ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر بینی بعد از ضربه دچار ورم بینی شده باشد باید ۲ هفته صبر کنید و بعد اقدام به گرفتن عکس نمایید ولی اگر ورم نداشته و از بینی عکس گرفتید و پزشک متخصص تایید کرده باشند که بینی نشکسته دیگر جای نگرانی نیست و احتمال ایجاد قوز بینی بسیار کم هست و اگر هم با احتمال کم قوز بینی ایجاد شود با یک عمل زیبایی ساده برطرف می شود.

      پاسخ دادن
  157. ساناز

    سلام من ۱۷ سالم هست،وقتی ۱۰ سالم بود بینیم شکست و عمل کردم ولی الان برگشته و مشکل تنفسی برا ایجاد کرده و فرم دماغم از حالت قشنگی که داشت کمی خارج شده ولی خیلی نیست در حدی که بقیه میگن نیاز نیس عمل کنی اما خودم حساسم ،به نظرتون الان وقت مناسبی برای عمل هست؟یعنی میتونم عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر مشکل تنفسی آنقدری نیست که اذیت شوید بهتر است برای اطمینان تا سن ۱۸ سالگی صبر کنید تا صفحه رشد تکمیل شود بعد با خیال راحت می توانید اقدام به جراحی کنید و حتما در انتخاب جراح دقت بیشتری کنید.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا رشد جسمی در ۱۸ سالگی کامل خواهد شد ولی در کل باید پزشک معالج دقیق بررسی کنند و نیاز به مشاوره حضوری دارید.

      پاسخ دادن
  158. نازنین

    با سلام و خسته نباشید

    من ۱۸سالمه از فرم بینیم رازی نیستم نیاز دارم ک عمل کنم بنظرتون بینیم رشد نمیکنه و بزرگ نمیشه اگر عمل کنم میگن ک تا سن ۲۵سالگی رشد داره بینی بنظرتون چیکار کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا دختر خانم در سن ۱۶ سالگی و برخی هم در سن ۱۸ سالگی رشد جسمی شان تکمیل می شود ولی برخی هم هستند در سن بالاتر به بلوغ جسمی می رسد در نتیجه حتما باید حضوری معاینه شوید تا نظر قطعی داده شود.

      پاسخ دادن
  159. من

    سلام اقای دکتر وقت بخیر..یه دختر ۱۴ ساله هستم..رشدن متوقف شده‌‌..ینی به بلوغ رسیدم از سن ۱۲ سالگی و یک ساله حتی قدم ۱ سانت هم رشد نکرده و سایز پام هم ثابت مونده..بینیم خیلی بد شکله..روزی نبوده که من به خاطر بینیم گریه نکنم چون همیشه مورد تمسخر قرار میگرفتم..همیشه از بقیه به خاطر بینیم فراریم و هیچ کس باهام دوست نمیشه..میخاستم بپرسم چجوری میتونم وقت مشاوره بگیرم..مشاوره غیرحضوری..رضایت والدین هم دارم و واقعا به همه عوارضش فکر کردم و پذیرفتم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      برای مشاوره می توانید در روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۷ عصر با شماره موبایل: ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ یا تلفن های : ۲۲۷۲۵۱۹۵ و ۲۲۷۲۵۱۷۱ تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  160. Dina

    سلام وقت بخیر دکتر ببخشید بینی من گوشتی هستش سال بعد که شانزده سالم تموم میشه میرم تو ۱۷ سال میتونم جراحی رو انجام بدم ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر تمامی فاکتورهای تکمیل رشد جسمی و بلوغ فکری و رضایت پدر و مادر را داشته باشید بله می توانید عمل بینی را انجام دهید.

      پاسخ دادن
  161. نازنین

    سلام آقای دکتر من ۱۵ سالمه یک ماه دیگه مبرم تو شانزده سالگی دماغم استخونیه میخاستم بدونم میشه عمل کرد ؟؟وارد ۱۶ سال شم اوکیه یا باید ۱۶ سالم تموم شه وارد ۱۷ شم ؟آیا رشدم ب اندازه‌ی هستش ک دیگه برنگرده؟؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      تکمیل رشد جسمی در هر فردی متفاوت هست و نیاز به مشاوره و بررسی حضوری دارید.

      پاسخ دادن
  162. سحر

    سلام وقت بخیر
    من ۱۶ سالمه و دربچگی بینیم شکسته، اونموقع رفتیم پیش پزشک ولی شکستگی رو تشخیص نداد و بینی رو جا ننداختن، الان تازه دارم یه سری مشکلات مثل گرفتگی بینی، خروج مخاط بینی از حلق … رو تجربه میکنم ولی فقط امسال اینطوری شده و قبلا اصلا مشکلی نداشتم، خیلی شدید نیست که نتونم کارهام رو انجام بدم ولی خب راحت هم نیستم زیاد، از نظر ظاهری بینیم استخوانیه و کمی به یک سمت مایل شده ولی نمیخواستم قبل از ۱۸سالگی زیبایی عمل کنم، ولی الانکه این مشکلات رو دارم، میترسم یوقت بدتر بشه، الان نمیدونم باید چیکار کنم؟ چون حتی اگه عمل انحراف انجام بدم خب بهتره که زیبایی هم همراهش انجام بدم ولی خب سنمم مناسب نیست و صورتمم هنوز کوچیکه و رشدم حتی از نظر قدی ادامه داشته تا همین الان به مقدار کم..آیا راهکار موقتی برای کاهش این مشکلات وجود داده؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام
      خانم سحر عزیز مشکل شما به نظر می رسه مسئله آلرژی باشه این چیزهایی که فرمودید گرفتگی و ترشح پیدا کردید شاید هم سینوزیت باشه به هر حال چیزی نیست که الان عمل بخواد باید پیش یک پزشک گوش و حلق و بینی معاینه بشید احتمالا داروهای ضد آلرژی مثل آنتی هیستامین بهتون تجویز کنند و در زمانی که رشدتان تکمیل شد می تونید همزمان زیبایی و انحراف اگر داشته باشین رو عمل کنید.

      پاسخ دادن
      • سحر

        خیلی ممنونم از پاسختون، متاسفانه نمیدونم چرا برخی پزشکها نمیتونن تشخیص درستی بدن، من چندروز پیش برای همین مشکلم به متخصص گوش،حلق و بینی مراجعه کردم و گفتن بخاطر انحراف بینی این اتفاق میفته و ۱۸سالگی میتونی انحراف رو عمل کنی و الان نباید کاری انجام بدی، هیچ چیزی درمورد آلرژی یا سینوزیت به من نگفتن، و هیچ عکس و آزمایشی هم نگفتن که بگیرم برلی تشخیص اینجورچیزا. انحراف بینی اگه شدید باشه بیشتر مشکلات تنفسی آدم رو اذیت میکنه فکر کنم که من مشکل تنفسی ندارم، دکتر سامی خودتون بیمارای این چنینی رو معاینه میکنید یا فقط بیمارانی که قصد جراحی دارند؟

        پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          با سلام
          بله می تونید وقت ویزیت بگیرید از طریق شماره های موجود درون سایت. در خدمت شما هستم

          پاسخ دادن
  163. فاطمه

    سلام وقتتون بخیر.
    من درحال حاضر ۱۵ سالمه بینیم وقتی ۵ سالم بود شکست رفتم دکتر گفتن باید صبر کنی ۱۰ سال صبر کردم
    الان میتونم عمل کنم یا نه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا بهتره که سن ۱۸ سالگی عمل کنید ولی اگر خواستید زودتر عمل بینی را انجام دهید قطعا باید بلوغ جسمی و فکری توسط پزشک متخصص بررسی گردد

      پاسخ دادن
  164. بهار

    سلام
    من تماس گرفتم گفتید زیر ۱۸ سال عمل انجام نمیدید
    ولی اینجا به من گفتید که اگر رشد جسمیم متوقف شده باشه انجام میدید
    ۱۵ سالمه و بینیم در اثر ضربه قوز برداشته مبخواستم قوزش رو برطرف کنم
    ولی گفتند انجام نمیدید!

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      در شرایط خاص دخترها را تا ۱۷ سال برای عمل قبول می کنیم ولی به شرطی که بلوغ فکری و جسمی کامل باشد و اجازه پدر و مادر کاملا مورد تایید باشد. اما ۱۵ سال مناسب عمل نیست

      پاسخ دادن
  165. mohanna

    سلام خسته نباشید
    من ۱۴ سال سن دارم و دخترم بینیم یکم انحراف داره انحرافی زیاد نیس فقط از نمیرخ معلوم میشه
    من میتونم تو این سن عمل کنم؟

    پاسخ دادن
  166. ستایش

    سلام من متولد دی ۸۷ و دخترم بینیم از بچگی کوچیک و سر بالا بود ولی حدود۳، ۴ سال پیش بر سر ضربه یک قوز روی بینیم بوجود اومده و بزرگ تر شده، ۳ ساله که به بلوغ رسیدم آیا امکانش هست که جراحی بسته بینی انجام بدم که فقط قوز بینیم صاف بشه بدون هیچ تغییر دیگه ای که کسی متوجه نشه و ممکنه بعد از اون قوز بینیم برگرده؟؟

    پاسخ دادن
  167. Hourieh

    سلام اقای دکتر من ۱۷ سالمه بینیم قوزدار استخونی هس و فکر میکنم که بینیم دیگه رشد نمیکنه میتونم عمل انجام بدم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      از نظر جسمی ممکنه به رشد کامل رسیده باشید ولی باید حتما بلوغ روانی نیز بررسی گردد که اگر به آن حد هم رسیده باشید بله می تونید عمل کنید.

      پاسخ دادن
  168. mobin

    سلام دکتر وقت بخیر
    آقای دکتر من انحرافی بینی دارم ولی در کوچکی من اینجوری نبود و این انحرافی افتاد که به سن ۱۳ سالگی اتفاق افتاد من الان ۱۵ سال دارم و من هم مشکل تنفسی دارم و یکی از سوراخ های بینی من کوچک و یکی بزرگ هست و من هم می خواهم بینی ظاهریم در بشه هم مشکل تنفسی آیا امکان داره بدون جراحی درست بشه چون من نمی خوام عمل زیبایی انجام بدم من فقط می خواهم کجی بینیم بر طرف بشه ممنون میشم جواب من را بدهید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      متاسفانه در هر تغییر در ظاهر بینی به جز جراحی راه حل دیگری وجود ندارد و روش هایی مثل ژل و فیلر خطرات بالقوه ای دارد.

      پاسخ دادن
  169. Zahra

    سلام آقای دکتر من دوماه دیگ وارد سن ۱۶ میشم آیا ممکنه تابستون سال دیگه عمل کنم وقتی ۱۶سالم کامل نشده؟؟
    خیلی آزارم میده بینیم و از لحاظ جسم تقریبا دوسالی هست رشت نکردم دیگه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر منظورتون اینه که در تابستان سال بعد سن شما به ۱۷ سال می رسه می تونید عمل زیبایی انجام دهید ولی حتما باید با رضایت پدر یا مادرتان باشد.

      پاسخ دادن
  170. خادم

    سلام آقای دکتر من دماغم توی ۴ سالگی شکست و انحراف بینی دارم الان ۱۵ ساله هستم و دخترم آیا میشه توی این سن عمل کنم

    پاسخ دادن
  171. بهار

    سلام خسته نباشید
    من ۱۴سالمه و توی کودکیم بینیم بر اثر ضربه شکست و الان هم قوز دارد و هم افتادگی
    و من از پارسال تا الان سایز پام تغییر نکرده و به بلوغ فکری هم رسیدیم میتونم عمل کنم ؟!

    پاسخ دادن
  172. E.m

    سلام وقت بخیر..دختری هستم ک اذر ۱۴۰۳ ۱۵ سالم تکمیل میشه و وارد ۱۶ سال میشم..من حدود سه سال هست که حتی یک سانت هم رشد نکردم و تغیری در سایز پام نداشتم..میتونم عمل کنم با رضایت والدینم؟نمیتونم تحملش کنم….ممکن هست بعد از پایان ۱۵ سالگیم عمل کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا بهتره حداقل تا ۱۷ سالگی صبر کنید ولی ممکنه برخی پزشکان زیر ۱۷ سال هم عمل کنند که در اون صورت نیاز به مشاوره حضوری و معاینه حضوری دارید و همچنین رضایت کتبی والدین هم لازم هست.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      در این سن بعید هست بتوان کاری انجام داد ولی به هر حال بهتر هست با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک به صورت حضوری مشورت کنید تا وضعیت دیده شود.

      پاسخ دادن
  173. هستی جزینی

    سلام وقتون بخیر
    من دخترم و ۱۴ سالمه و بینیم استخونیه و نوکش غضروفی
    من از وقتی که ۹ یا ۱۰ سالم بود بینیم شروع به رشد خیلی زیادی کرد و الان بینیم خیلی بزرگه و قوز بزرگی هم داره آیا میتونم توی این زمان عمل کنم؟

    پاسخ دادن
  174. الی

    سلام وقتتون بخیر
    من دخترم ۱۶ خورده ایی سنمه چن ماهه دیگه ۱۷ سالم کامل میشه بینیم گوشتیه میخوام عملش کنم آیا تو این سن مشکلی داره یا نه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است تا سن ۱۸ سالگی صبر کنید البته با مشاوره حضوری پزشک تمام بایدها و نبایدها را برای شما توضیح خواهند داد.

      پاسخ دادن
  175. idk

    سلام من وقتی بچه بودم بینیم شکسته و گوشتی هم هست ، چند ماه دیگه ۱۷ سالم میشه و میخوام تو تابستون عمل کنم ولی بقیه میگن بخاطر تاثیرات بیهوشی ممکنه نتونم درست به درس خوندنم ادامه بدم ، نظر شما چیه

    پاسخ دادن
  176. ANA

    سلام من اسفند ماه ۱۶ سالم میشه و میخواستم بدونم میتونم توی سن ۱۶ نیم یا اول های ۱۷ بینیم رو عمل کنم؟به حالت قبل بر نمیگرده؟فرم بینیم خوبه میخوام یکم جمع بشه و سر بالا بشه میشه عمل کرد؟و اینکه از کجا باید بدونیم رشد کامل شده؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر هست تا سن ۱۸ سالگی صبر کنید. قبل عمل مشاوره می شوید که پزشک موارد مورد نیاز را بررسی می کند از جمله رشد جسمی و بلوغ فکری

      پاسخ دادن
  177. محدثه

    سلام وقت بخیر
    دکتر من الان دقیقا ۱۷سالمه و از پارسال رشد خاصی دماغم نداشته و گوشتیه
    اگه عمل کنم دماغم رشد نمیکنه؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      در برخی از دختر خانم ها در سن ۱۴ سال و در برخی هم در سن ۱۶ سالگی صفحه رشد بسته می شود ولی با این حال بهتر است حداقل تا سن ۱۸ سالگی صبر کنید و پس از این سن با مشاوره ای که از پزشک جراح می گیرید سن بلوغ فکری شما هم باید بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  178. Nazanin

    من یه دختر ۱۲ سالم که به نظر خودم بینیم خیلی زشته ولی مامانم اصلا این نظرم و قبول نداره خیلی دوست دارم بینیمو عمل کنم با این سن میتونیم ؟ لطفاً بگید دارم میمیرم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      برای عمل زیبایی بینی اصلا عجله نکنید شما فعلا در سن رشد هستید و باید صبور باشید تا رشد جسمی شما تکمیل شود حداقل باید تا سن ۱۶ سالگی صبر کنید البته من به بیمارانی که در این زمینه مراجعه می کنند و مشاوره می خواهند سن ۱۸ سالگی را پیشنهاد می کنم.

      پاسخ دادن

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید