جراحی زیبایی بینی | عمل زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی ، عملی است که در حال حاضر بسیار رواج یافته است. تغییر فاکتورهای زیبایی در کنار پیشرفت دانش و تکنولوژی موجب شده است که این نوع جراحی بسیار شیوع یابد. همه ساله تعداد زیادی از افراد با تحقیق و یا بدون تحقیق به جراحان پلاستیک مراجعه می کنند. البته بهتر است برای این نوع جراحی زیبایی بینی خصوصا جراحی بینی نزد افراد متخصص مراجعه کنید تا هم سلامتی خود را حفظ کرده باشید و هم دچار مشکلات تنفسی نشوید.

دکتر سامی با بورد تخصصی جراحی گوش و حلق و بینی قبل از جراحی زیبایی بینی مشاوره لازم را به بیمار می دهد و با بررسی و آنالیز درست تصاویر، بهترین نتیجه را برای بیمار رقم می زند. همان طور که در تصویر زیر می بینید، با جراحی زیبایی که در بینی فرد اجرا شده است قوز بینی برداشته شده و با شکل دهی به نوک بینی و جمع شدن سوراخ های بینی، زیبایی مناسبی در بینی این بیمار ایجاد شده است. شما می توانید نمونه کارهای دکتر شاهین فتح سامی را در سایت مشاهده کنید.

جراحی زیبایی بینی + دکتر سامی| جراحی بینی و برطرف شدن قوز بینی

جراحی بینی و برطرف شدن قوز بینی – دکتر سامی

چه افرادی به دنبال جراحی زیبایی بینی می روند؟

انسان ذاتا به دنبال زیبایی می باشد، بینی یکی از اجزای صورت است که خیلی از افراد تمایل دارند با توجه به ابعاد صورتشان بینی متناسب و زیبا داشته باشند. افراد کمی هستند که به علت مشکلات ساختاری بینی اقدام به جراحی زیبایی بینی بکنند این افراد یا بر اثر حادثه بینی شان آسیب دیده و یا به صورت مادرزادی دچار عارضه هستند. بیمارانی که می خواهند اقدام به جراحی زیبایی بینی کنند بهترین سن برای عمل بینی ۲۰ تا ۳۵ سالگی می باشد.

اهداف جراحی بینی

بیماران با اهداف زیر اقدام به جراحی بینی می کنند:

  1. جراحی عملکردی بینی
  2. جراحی زیبایی بینی

در جراحی عملکردی بینی بیمار دارای مشکل ساختاری بینی می باشد به عنوان مثال در اثر انحراف بینی ممکن است دچار مشکل تنفسی باشد که در این صورت اقدام به جراحی بینی می کند تا مشکل انحراف بینی را مرتفع کند.

اما در جراحی زیبایی بینی برخی از اقداماتی که برای زیبایی انجام می شود را در ادامه به صورت فهرست وار بیان می کنیم:

  1. تغییر شکل نوک بینی که امروزه رو به افزایش می باشد
  2. تغییر زاویه بین بینی و لب بالا
  3. باریک کردن استخوان بینی در صورت پهن بودن بینی
  4. اگر فردی دارای سوراخ بینی تنگ باشد سوراخ بینی را گشادتر می کند و یا بالعکس.

روشهای جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی عمدتاً به دو روش انجام می‌شود، روش باز و بسته جراحی بینی ، که نوع جراحی به تخصص و انتخاب جراح زیبایی بسیار وابسته می باشد. اگرچه در روش عمل بینی بسته یا رینوپلاستی بسته ( Closed Rhinoplasty)‌ برشهای سطحی داخلی بر روی بینی ایجاد می شود ولی جراح دید مستقیمی روی بعضی از قسمت‌های ساختمان اسکلتی بینی نداشته و قسمت‌هایی از پروسه عمل را با تکیه بر تجربه و لمس انجام می‌دهد. این روش برای بینی هایی که جراحی آن ها ساده می باشد قابل انجام است ولی در بینی که مشکلات بسیاری دارد جراحی زیبایی بینی به این روش به درستی امکان پذیر نیست.

مزایای جراحی بسته بینی

  • برش کمتری روی بینی ایجاد می شود
  • مدت زمان جراحی زیبایی بینی کوتاه می باشد
  • بهبود و التیام بیمار سریع تر می باشد
  • ورم و کبودی کمتری دارد

معمولا جراحی روی بینی‌های پیچیده، با متد باز (Open) نتیجه بهتری می‌دهد. در روش عمل بینی باز یا همان رینوپلاستی باز ( Open Rhinoplasty ) با برشی که روی پوست تیغه وسط بینی زده می‌شود پوست بینی به طور کامل از روی بستر اسکلتی آن جدا شده و جراح دید کامل و دقیق‌تری دارد. بنابراین جراحی با دقت بیشتری صورت می‌گیرد و ساختار بینی به طور کامل در دسترس جراح می باشد. مسلماً بینی‌هایی که زمینه پیچیده‌تر و مشکلات ساختمانی بیشتری دارند، برای نتیجه بهتر عمل جراحی بینی ، بایستی با این متد تحت عمل قرار گیرند.

فواید مخصوص روش باز در جراحی زیبایی بینی

  • دقت جراح در این گونه جراحی افزایش می یابد
  • استخوان بینی کامل مشخص میباشد و شکل دهی به این نوع بینی راحت است
  • نتیجه قابل پیش بینی و بهتر است

دکتر سامی جراح بینی با مهارت خود همواره بهترین نتایج را برای بیماران خود اجرا می کند.  اگر به تصویر سمت راست نگاه کنید متوجه می شوید که بیمار دارای افتادگی نوک بینی و کلوملا می باشد که پس از جراحی علاوه بر رفع افتادگی و برداشتن قوز بینی ، بینی مستحکم شده است تا ظاهر بینی تا سال ها بعد از عمل ثابت بماند.

جراحی زیبایی بینی و رفع افتادگی بینی ثابت ماندن نتیجه عمل بینی
جراحی زیبایی بینی و رفع افتادگی بینی ثابت ماندن نتیجه عمل بینی با گذشت ۹ سال

تاثیر نوع پوست در جراحی زیبایی بینی

همان طور که می دانید پوست یکی از عوامل تعیین کننده در نتایج عمل زیبایی بینی می باشد. نوع پوست را در این نوع جراحی زیبایی می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • بینی با پوست معمولی
  • بینی با پوست ضخیم
  • بینی با پوست نازک

افرادی که در این نوع جراحی زیبایی دارای پوست معمولی می باشند ، قابل قبول ترین نتایج را در جراحی زیبایی بینی کسب می کنند و افراد دو دسته دیگر معمولا نیاز به جراح زیبایی ماهر و توانا دارند تا جراحی بینی آن ها به بهترین شکل ممکن انجام شود. سعی کنید با مشاهده نمونه کارهای قبل و بعد از عمل جراحی زیبایی که توسط پزشک مربوطه انجام شده ،جراح دارای تخصص بالا را بیابید.

تصویر زیر نمونه ای از جراحی زیبایی بینی بر روی بینی گوشتی با پوست ضخیم می باشد. همان طور که می بینید ظاهری زیبا در بینی پس از جراحی زیبایی ایجاد شده است و با توجه به گوشتی بودن بینی اندازه بینی به اندازه کافی کوچک شده است.

عمل جراحی بینی گوشتی | جراحی زیبایی بینی گوشتی

عمل جراحی بینی گوشتی – دکتر سامی جراح بینی

متخصص جراحی زیبایی بینی

افرادی که می خواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند معمولا به دنبال بهترین جراح زیبایی بینی می باشند تا پس از جراحی زیبایی خود نتایج قابل قبولی داشته باشند. راهکارهای مختلفی برای شناخت متخصص جراحی زیبایی وجود دارد که می توانید جراح مناسب خود را پیدا کنید.

روش هایی  برای شناخت متخصص جراحی زیبایی

  • یکی از این راهکار ها مشاهده نمونه کار های متخصص جراحی زیبایی می باشد تا بتوانید آگاهی لازم را از تخصص ایشان کسب کنید.
  • همچنین با مراجعه حضوری و ویزیت و مشاوره با جراح می توانید اطلاعات کاملی را در این خصوص کسب کنید.
  • شما می توانید در مراجعه حضوری با افرادی که این نوع جراحی را انجام داده اند صحبت کنید و آگاهی لازم را بدست آورید.

سعی کنید حتما از تخصص و مهارت جراح زیبایی خود اطمینان کسب کنید تا از بروز مشکلات پس از عمل جلوگیری کنید.

دکتر سامی یکی از بهترین متخصص های جراحی زیبایی می باشد. دکتر سامی در سال ۱۳۸۱ با اخذ دانشنامه یا بورد تخصصی جراحی گوش و حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران فارغ التحصیل شدند و شاخه رینولوژی و پلاستیک صورت را برگزیدند .در حال حاضر ایشان یکی از بهترین های جراحی زیبایی می باشند و با انجام بیش از ۵۰۰۰ عمل جراحی زیبایی بینی موفق آماده خدمت رسانی می باشند.

اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی

  • از ۸ ساعت قبل از عمل نباید چیزی میل کنید .قبل از آن از خوردن غذاهای سنگین اجتناب کنید . بیمارانی‌که به علت خاصی مثل مشکلات تیروئید، دیابت مجبور به مصرف داروی مربوطه در آن زمان هستند با نظر پزشک معالج می‌توانند با مقدار کمی آب آن را مصرف کنند.
  •  مصرف سیگار و داروهایی که ممکن است خونریزی را افزایش دهند مثل آسپرین باید از ۲ هفته قبل از عمل جراحی قطع شود .
  •  بیمارانی‌که دچار اضطراب بیش از حد می‌باشند می‌توانند شب قبل از عمل آرامبخش ضعیف (دیازپام، کلردیاسپوکساید) استفاده کنند.
  •  شب قبل از عمل استحمام شود.
  •  جهت سلامت و ایمنی عمل قبل از آن یک سری آزمایشات روتین از شما به عمل آمده و توسط جراح و متخصص بیهوشی چک خواهد شد.
  •  آقایانی که کاندید عمل زیبایی بینی هستند روز عمل، بایستی صورتشان اصلاح شده باشد.
  •  خانم‌هایی که کاندید جراحی زیبایی بینی هستند روز عمل بدون آرایش (حتی چشم و لب) به کلینیک مراجعه نمایند. به دلیل اینکه میزان اکسیژن خون به وسیله دستگاهی از طریق ناخن سنجیده می‌شود نبایستی لاک و ناخن مصنوعی داشته باشند و همچنین نباید زیورآلات و اجسام فلزی همراه داشته باشند.
  • در صورت داشتن سابقه هر نوع بیماری (بیماری قلبی – دیابت – سابقه خونریزی – سابقه ضربه) و مصرف دارو جراح و متخصص بیهوشی را مطلع کنید.
  •  روز قبل از عمل از مطب با شما تماس گرفته شده و جزییات برنامه فردا توضیح داده می‌شود .روز عمل زودتر و با اطمینان خاطر در کلینیک یا بیمارستان حاضر شوید چرا که تیم درمانی دکتر سامی نهایت سعی و تلاش خود را برای بهترین و مطمئن‌ترین نتیجه به کار خواهند برد.

توصیه‌های بعد از عمل زیبایی بینی

  • استفاده از کمپرس سرد به خصوص در ۲۴ ساعت اول توصیه می‌شود. ولی اثر مثبت آن تا ۷۲ ساعت نیز عنوان شده است ، بنابراین به طور متناوب تا آن زمان می‌توانید از کمپرس سرد بهره ببرید .برای این منظور می‌توانید از کمپرس‌های آماده یا از قالب یخ در کیسه نایلونی استفاده کنید. کمپرس باید طوری روی صورت قرار گیرد که گونه‌ها – بینی و پیشانی را بپوشاند.
  •  وضعیت درازکش موجب افزایش تورم صورت و بینی می‌شود .پس بعد از عمل در حد معمول دراز کشیده و شب حین خواب باید سر نسبت به بدن با زاویه ۴۵ -۳۰ درجه قرار گیرد. برای این منظور می‌توانید از دو بالش برای زیر سر استفاده کنید. سعی کنید بیشتر به صورت طاق باز بخوابید.
  • بعد از جراحی زیبایی بینی به علت اثر داروهای بیهوشی روی سیستم گوارشی ۴ تا ۶ ساعت نباید چیزی میل شود .بعد از آن ابتدا کمی آب نوشیده در صورت تحمل آبمیوه و سپس به تدریج غذای نرم میل شود.
  • در هفته اول بعد از عمل بایستی از خوردن غذاهای سفت پرهیز شود.
  •  بعد از عمل برای شما دارو شامل آنتی‌بیوتیک و مسکن تجویز خواهد شد. مصرف آنتی‌بیوتیک تا انتهای دوره درمانی الزامی است ولی مصرف مسکن به آستانه درد هر بیمار بستگی دارد .مصرف داروهای مثل آسپرین و ایندومتاسین و بروفن به علت افزایش خونریزی ممنوع بود. ولی از استاتیوفن ساده یا کدئین می‌توان استفاده کرد.
  • خونریزی و کبودی بعد از عمل به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که می‌تواند مرتبط به کار و متد جراح و یا مرتبط به بیمار باشد .با روش‌های نوین رینوپلاستی میزان خونریزی و کبودی عمل به حداقل رسیده و در تعداد زیادی از بیماران در هفته اول بعد از عمل کاملاً از بین می‌رود.
  •  در انتهای عمل داخل بینی شما تامپون تعبیه می‌گردد که روز بعد از عمل خارج خواهد شد زیر بینی شما گاز کوچکی قرار داده می‌شود تا خونابه‌های خارج شده از بینی را در ۲۴ ساعت اول به خود جذب کند شما می‌توانید در صورتی‌که گاز فوق بیش از حد خونی شود آن را با احتیاط عوض کنید. در بعضی شرایط به جای تامپون داخل بینی، اسپلینت داخلی گذاشته می‌شود که وسیله‌ای پلاستیکی و دارای لوله‌ای برای تنفس است که معمولاً بعد از ۷ تا ۱۰ روز از بینی خارج می‌شود.
  • از فردای بعد از عمل انجام کارهای سبک و روزانه بلامانع است ولی از فعالیت‌های فیزیکی سنگین تا چند هفته پس از عمل باید اجتناب شود.
  •  در هفته اول که گچ یا Splint روی بینی است به منظور جلوگیری از جابجایی آن بایستی از لباس‌هایی استفاده شود که از جلو با دکمه یا زیپ باز و بسته شوند و باید از پوشیدن لباس‌هایی که از روی سر کشیده می‌شوند اجتناب کرد.
  • اگر از عینک استفاده می‌کنید در هفته اول که Splint روی بینی است استفاده آن از روی Splint بلامانع است ولی بعد از برداشتن Splint تا ۶ هفته نباید از عینک استفاده شود.
  • در این مدت می‌توان از لنزهای تماسی استفاده کرد و یا با احتیاط به نحوی که وزن عینک روی بینی نباشد از آن استفاده شود برای این منظور باید پل وسط عینک را با چسب به پیشانی چسباند تا پایه آن روی پشت بینی فشار وارد نکند.
  •  معمولاً Splint روی بینی یک هفته بعد از عمل برداشته می‌شود .در طی این مدت بایستی از خیس کردن آن خودداری کرد و در صورت نیاز به استحمام باید گردن به پایین شسته شود و موها از پشت با دوش دستی شستشو شود. بدون اینکه پانسمان خیس و شل شود روزی که برای برداشتن گچ به مطب مراجعه می‌کنید می‌توانید قبل از آن استحمام کامل کنید.
  •  فعالیت‌های ورزشی و شنا تا ۶ هفته بعد از عمل ممنوع است .پس از آن به تدریج می‌توانید ورزش را با فعالیت‌های سبک و زمان کم شروع کنید. انجام ورزش‌های سنگین و فعالیت‌هایی که احتمال ضربه وجود دارد (مثل شیرجه و اسکی) ۴ تا ۶ ماه پس از عمل توصیه می‌شود.
  • بعد از عمل پوست بینی به نور مستقیم آفتاب حساس خواهد بود بنابراین لااقل به مدت ۶ ماه باید از تابش مستقیم آفتاب به پوست بینی جلوگیری شود و اگر بالاجبار در معرض آفتاب هستید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده شود.
  • فشار آوردن و ضربه به بینی در ماه اول بعد از عمل مشکل‌ساز خواهد بود .بنابراین از دستکاری خودسر بینی باید پرهیز شود. انجام ماساژ با نظر جراحتان بلامانع است. برای جلوگیری از خونریزی فین کردن در سر ۳ هفته اول ممنوع است در صورت بروز عطسه با دهان باز عطسه کنید تا به بینی شما فشار وارد نگردد. افرادی که سابقه آلرژی داشته و به طور مکرر دچار عطسه می‌شوند می‌توانند از قرص آنتی‌هیستامین استفاده کنند.
  •  برای بهبود نتیجه نهایی و کاهش عوارض سعی کنید به خصوص در ۲ هفته اول بعد از عمل از صحبت کردن زیاد و خنده و گریه پرهیز کنید. هم‌چنین در طی مدت فوق نباید از غذاهای سفت و آدامس استفاده شود. شما می‌توانید از روز بعد از عمل از مسواک نرم استفاده کنید.
  • مصرف سیگار، و قلیان مخصوصا در دو هفته اول بعد از عمل ممنوع است زیرا باعث افزایش تورم داخل و خارج بینی شده و ترمیم بافتی را به تأخیر می‌اندازد.
  •  نکته بسیار مهم بعد از عمل بینی این است که به هیچ عنوان نباید در مورد نتیجه عمل زود قضاوت کنید تثبیت فرم نهایی بینی شما نیاز به گذشت حداقل ۶ تا ۱۲ ماه دارد مخصوصاً در بینی‌های گوشتی این زمان طولانی‌تر است .در هفته‌های اول بعد از عمل ،بینی شما پهن و بزرگ و نوک آن شدیداً متورم و کل بینی غیرعادی به نظر می‌رسد .این مسأله نباید شما را مأیوس و نگران کند. تورم بینی شما ممکن است در دو سمت یکسان نبوده و همین مسأله بینی را نامتقارن نشان دهد.
  • هم‌چنین ممکن است احساس کرختی و بی‌حسی در روی بینی بخصوص در نوک آن داشته باشید که این موارد نیز در هفته‌های اول طبیعی هستند. به اظهار نظر افراد که ممکن است از روی ناآگاهی باشد توجه نکنید و اگر سؤال یا نکته مبهمی برایتان مطرح است با جراح خود در میان بگذارید.

بیماران بسیاری بعد از عمل نگران افتادگی نوک بینی و یا بازگشت قوز بینی خود می باشند و بیشتر از زمان تعیین شده روی بینی خود چسب می زنند. قابل ذکر است که اگر استحکام بخشیدن به نوک بینی توسط جراح متخصص انجام شود، افتادگی و قوز بینی حتی سال ها پس از عمل باز نخواهد گشت. البته مراقبت های بعد از عمل بینی نیز باید رعایت شود و بیمار از وارد کردن ضربه به بینی خود خوداری کند.
تصویر زیر جراحی زیبایی بینی است که توسط دکتر سامی انجام شده است اگر به تصویر با دقت نگاه کنید متوجه می شوید که ساختار قوز بینی برطرف شده است وزاویه مناسبی بین لب و بینی به وجود آمده است.

جراحی زیبایی بینی - دکتر فتح سامی

جراحی زیبایی بینی و برطرف شدن قوز بینی

انواع بیهوشی در جراحی زیبایی بینی

بیهوشی درجراحی زیبایی بینی به دو صورت بیهوشی کامل و نیمه بیهوشی (IVSedation) انجام می‌گیرد. در بیهوشی کامل با داروهایی که متخصص بیهوشی به کار می‌گیرد هوشیاری بیمار به طور کامل از بین رفته و بیمار جهت تنفس به دستگاه بیهوشی وصل می‌گردد و جهت این ارتباط لوله‌ای به داخل تراشه شما وارد می‌شود. بیمار بعد از جراحی زیبایی بینی به هوش آمده و چیزی از پروسه عمل را متوجه نشده است. در حالت نیمه بیهوشی یا (IVSedation) داروهای تجویز شده توسط متخصص بیهوشی بیمار را خواب آلود کرده و بعد از تزریق موضعی داروی بی‌حسی روی بینی، بیمار درد نداشته و فقط احساس مبهمی از پروسه عمل خواهد داشت.

در این نوع بیهوشی تنفس بیمار با خود اوست و معمولاً ترشحاتی که ممکن است وارد حلق بیمار شوند ساکشن می‌گردند. نوع بیهوشی درعمل زیبایی بینی بسته به وضعیت روحی و جسمی بیمار و میزان کار مورد نیاز روی بینی توسط متخصص بیهوشی و جراح انتخاب شده و بیمار نیز می‌تواند بسته به شرایط روحی و توانایی خود در انتخاب نوع آن سهیم باشد. مسلماً در نوع نیمه بیهوشی با توجه به اینکه داروهای دریافتی بیمار کمتر است، بیمار سریع‌تر به روال عادی برگشته و مشکلات و عوراض کمتری خواهد داشت.

تصاویر زیر نمونه کارهایی از جراحی زیبایی بینی می باشد که توسط دکتر سامی انجام شده است.

جراحی زیبایی بینی استخوانی - دکتر فتح سامی

جراحی زیبایی بینی استخوانی

عمل جراحی زیبایی بینی و بر طرف کردن انحراف بینی

جراحی زیبایی بینی و اصلاح انحراف بینی

سوالات متداول جراحی زیبایی بینی

تورم و کبودی صورت بعد از عمل زیبایی بینی چقدر طول می‌کشد؟

ورم و کبودی صورت بعد از جراحی بینی به میزان کار بینی و ساختار بافتی بیمار بستگی دارد. بینی‌هایی که حداقل دستکاری را دارند کمتر و بینی‌هایی که مشکلات بیشتری دارند، نیازمند اقدامات تهاجمی‌تری روی استخوان بینی هستند و بیشترتورم و کبودی صورت را دارند . از طرف دیگر ساختار بافتی بیمار و نوع پوست وی از نظر روشنی یا تیرگی در تورم و به خصوص در میزان کبودی نقش به سزایی دارد.

معمولاً کبودی و تورم صورت تا حد زیادی طی هفته اول بعد از عمل رفع می شود و به ندرت ممکن است به هفته دوم بکشد. خونریزی‌های زیرچشم‌ها که موجب قرمز شدن سفیدی چشم می‌شوند ،معمولاً برای جذب به مدت زمان بیشتری نیاز دارند که حتی ممکن است یک ماه طول بکشد. برای کاهش میزان تورم و کبودی صورت معمولاً کمپرس سرد به طور متناوب و پوزیشن سربالا حین خواب در روزهای اول بعد ازعمل توصیه می‌گردد. در صورت باقی ماندن کبودی زیر چشم می‌توانید از کرم‌های موضعی حاوی آرنیکا مثل demuLafarrerr برای کاهش آن استفاده کنید.


بعد از عمل بینی می‌توانم رانندگی کنم، می‌توانم مسافرت هوایی داشته باشم؟

رانندگی از روز دوم و سوم بعد ازعمل در صورت مناسب بودن حال عمومی موردی ندارد. مسافرت هوایی از هفته دوم بعد از عمل که اسپلنت یا گچ ازروی بینی شما برداشته شده و روی بینی چسب زده می‌شود امکا‌ن‌پذیر است.


آیا مصرف سیگار و قلیان بعد عمل جراحی زیبایی بینی مجاز است؟

با توجه به اینکه سیگار روند ترمیم بافتی را به تأخیر می‌اندازد بنابراین توصیه می‌گردد که حداقل ۱۰ روز تا یک هفته قبل از عمل قطع گردد. مصرف سیگار بعد از عمل هم به علت فوق و هم اینکه موجب تورم مخاط داخل بینی و تشدید مشکل تنفسی بعد ازعمل می‌شود باید به مدت حداقل ۱۰ روز قطع شود و بعد از آن هم به میزان کم بایستی استفاده شود. مصرف قلیان نیز مثل سیگار به مدت چند هفته بعد از عمل قطع گردد.


چگونه بعد از عمل زیبایی بینی داخل بینی را شستشو دهیم؟

بعد از جراحی زیبایی بینی در هفته‌های بعد از عمل جهت جلوگیری از تجمع ترشح و خونابه داخل بینی و گرفتگی آن توصیه می‌گردد روزانه دو بار شستشوی داخل بینی با سرم شستشو انجام شود. برای انجام این کار از داخل سرم مخصوص شستشو ،سرنگ ۱۰ یا ۲۰ cc کشیده سپس بدون سر سوزن نوک پیستون سرنگ را داخل بینی وارد کرده و با فشار ملایم سرم را داخل بینی می‌کنیم. سرم بعد از شستشوی داخل از طریق دهان یا بینی خارج می‌شود و ترشحات را هم‌زمان خالی می‌کند. لازم به ذکر است که فین کردن در ۳ هفته اول ممنوع است و نباید سرم را با فشار از داخل بینی خارج کرد.


بینی من کج و نامتقارن است می‌توان انتظار اصلاح کامل را داشت؟

بینی‌هایی که کج بوده و یا روی بستر نامتقارن و کج صورت قرار می‌گیرند علی‌رغم اینکه بعد از عمل به لحاظ کجی و عدم تقارن تا حد زیادی اصلاح می‌شوند ولی ممکن است بسته به شرایط بینی و صورت به طور کامل درست نشده و مقداری از انحراف و کجی آن باقی بماند. بنابراین لازم است با آگاهی از این مسئله تصمیم درستی برای عمل گرفته و انتظارات غیرواقع ازعمل نداشته باشید.


بینی من به دنبال جراحی زیبایی بینی قبلی نیازمند عمل ترمیمی است کی می‌توانم اقدام کنم؟

عمل ترمیمی بعد ازعمل زیبایی بینی قبلی نیازمند طی زمانی است که در این مدت هم تورم بینی به طور کامل از بین رفته و هم تغییرات قابل برگشت و موقت بینی رفع شوند و فرم بینی به وضعیت با ثباتی برسد. همچنین لازم است وضعیت و ساختار بافتی بینی بعد از جراحی قبلی کم‌کم به حالت نرمال برگردد بطوری که جراح قادر به جدا کردن راحت بافت‌ها و جراحی مجدد مطمئن روی سیستم اسکلتی بینی باشد. این زمان حداقل یک سال می‌باشد. در صورتی‌که برای دومین و سومین بار بینی نیازمند عمل ترمیمی باشد این زمان بایستی طولانی‌تر بوده و حداقل فاصله زمانی ۲ الی ۳ سال لازم خواهد بود.


نحوه تغذیه بعد از عمل زیبایی بینی چگونه است؟

روز عمل بهتر است از مایعات با غذاهای آبکی استفاده کنید. از فردای روز عمل می‌توانید غذاهای معمولی که نیاز به جویدن زیاد ندارند استفاده کنید در هفته‌های اول بعد عمل باید از خنده و صحبت بی‌رویه و غذاهای سفت که نیازمند جویدن زیاد هستند و مصرف آدامس پرهیز نمایید.


آیا به عنوان مدل یا الگوی عمل می‌توان عکس یکی از دوستان را نشان داد؟

بعضی افراد در جلسه مشاوره به عنوان مدل یا الگو ،عکس یکی از دوستان یا هنرپیشه یا فرد دیگری را نشان می‌دهند و انتظار دارند که بینی آنها بعد عمل شبیه آن شود .باید خاطر نشان کرد که این مسئله امکان‌پذیر نیست و جراح شما با دیدن عکس فقط دید کلی نسبت به سلیقه شما پیدا می‌کند و تشابه جزئیات کامل بینی شما با عکس میسر نخواهد بود ، چون زمینه اولیه بینی در نتیجه کار تأثیر به سزایی دارد و مسلماً زمینه اولیه متفاوت نتایج متفاوتی در پی خواهد داشت و نباید انتظار نتیجه یکسان از عمل داشت. ممکن است عکس بینی پیشنهادی شما کاملاً استخوانی باشد ولی زمینه بینی شما گوشتی باشد ، در این صورت انتظار شما غیرواقعی خواهد بود. در کل با این کار جراح شما صرفاً با نظر و سلیقه شما بیشتر آشنا می‌شود.


چرا تعرفه‌‌های عمل زیبایی و جراحی زیبایی بینی متفاوت است؟

تعرفه جراحی زیبایی بینی با توجه به محل عمل و سابقه و توان جراح، بین همکاران و در شهرهای مختلف ممکن است متفاوت باشد. مراکز جراحی نیز با توجه به کیفیت خدمات تعرفه‌های متفاوتی دارند که درهزینه کلی عمل زیبایی تأثیرگذار است. بایستی توجه کرد که صرفاً هزینه بالا و یا پایین عمل رینوپلاستی یا عمل های پلاستیک الزاماً نشان دهنده کیفیت کار نبوده و در انتخاب جراح فاکتورهای بسیار مهم‌تری وجود دارد که بایستی لحاظ شود.


جراحی زیبایی بینی گوشتی چیست؟

پوست بینی فاکتور بسیار مهمی برای کیفیت عمل تلقی می‌گردد. این نکته را باید مدنظر قرار داد که حین عمل بینی قدرت مانور روی پوست بینی خیلی کم بوده و اساس کار روی اسکلت بینی انجام می‌شود. به عبارت دیگر جراح حین عمل با برش، پوست بینی را از بستر استخوانی غضروفی آن جدا کرده و سپس تغییرات لازم را روی اسکلت بینی انجام داده و نهایتاً همان پوست روی بستر جدید خود قرار می‌گیرد. بنابراین فرم پوست بینی بعد ازعمل ثابت می‌ماند. البته گاهی اقداماتی روی پوست هم صورت می‌گیرد که خیلی تأثیرگذار نیست.

بینی‌های گوشتی به بینی‌هایی با پوست ضخیم اطلاق می‌شوند. در این نوع بینی درصد قابل ملاحظه‌ای از حجم بینی را پوست ضخیم تشکیل می‌دهد و بنابراین علی‌رغم تغییر روی سیستم اسکلتی حین عمل به خاطر نوع پوست‌ که حالت ارتجاعی کمتری نیز دارد نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آید. با توجه به اینکه این نوع پوست حالت الاستیسیته یا ارتجاع‌پذیری کمتری دارد باید سعی شود با قوام سازی بیشتر و استفاده از گرافت غضروفی سیستم اسکلتی را تقویت نمود تا نتیجه بهتری بدست آید. در کل افرادی که بینی گوشتی یا ضخامت پوستی زیادی دارند باید به نوع بینی خود واقف بوده و بعد از عمل ، انتظارمعقولی داشته باشند که این مسئله باید حین مشاوره برای بیمار کاملاً روشن شود.


جراحی زیبایی بینی استخوانی چیست؟

بینی‌هایی که پوست آنها ضخامت زیادی ندارد و بزرگی یا حجم بینی برعکس بینی‌های گوشتی به خاطر سیستم اسکلتی است نه پوست ضخیم، استخوانی تلقی می‌شوند. نتیجه عمل در این نوع بینی‌ها نسبت به بینی‌های گوشتی بهتر است چون همان‌طور که ذکر شد در جراحی زیبایی بینی استخوانی اصلاحات روی سیستم اسکلتی غضروفی استخوان صورت می‌گیرد نه پوست. البته لازم به ذکر است که پوست خیلی نازک بینی نیز چندان مناسب نیست ،چون این نوع پوست حتی جزئی‌ترین ناهمواری سیستم اسکلتی را از رو نشان می‌دهد و بعد از اینکه ورم اولیه بینی بعد از عمل از بین رفت این مسئله برای بیمار ایجاد مشکل کرده و گاهاً نیاز به عمل ترمیمی ضرورت پیدا می‌کند.


آلاربیس یا پره بینی چیست؟ 

آلار بیس یا پره بینی ، جراحی که روی پره های بینی صورت می گیرد باعث می شود که سوراخ هایی که گشاد هستند یا پره هایی که بزرگ هستند یا بینی هایی که به خاطر پره های بینی پروجکت هستند تا حدی به این روش اصلاح بشوند.

معمولا جراحی که بر روی پره های بینی صورت می گیرد جای بخیه های جزئی دارد که اگر با اصول درستی زده بشوند معمولا بعد از یکی دو سال به زحمت قابل پیدا کردن است

چه نوع پوستی برای جراحی زیبایی بینی مناسب است؟

بینی با ضخامت پوستی متوسط جهت عمل رینوپلاستی مناسب است. بینی‌های با پوست ضخیم یا گوشتی به خاطر محدودیت قدرت مانور روی پوست که حجم زیادی از بینی را تشکیل می‌دهد نتیجه خیلی مطلوبی ندارند. از طرف دیگر افرادی که پوست بینی‌شان خیلی نازک است ، کوچکترین ناهمواری غضروف و استخوان بینی را از رو براحتی نشان داده و این مسئله کیفیت عمل را پایین می‌آورد.

آیا در عمل بینی از پروتز و متریال مصنوعی استفاده می‌شود؟

در جراحی زیبایی بینی مدرن جهت بازسازی و قوام‌سازی سیستم اسکلتی ازغضروف خود بیمار که از تیغه بینی می باشد و کمتر از گوش برداشته می‌شود استفاده می‌گردد که ریسکی به لحاظ عوارض ندارد. در موارد نادر در رینوپلاستی‌های پیچیده یا ثانویه از غضروف دنده نیز جهت بازسازی استفاده می‌شود. استفاده از پروتز و متریال مصنوعی به موارد بسیار نادری که دسترسی به موارد فوق امکان پذیر نیست محدود می‌شود.

مدت زمان عمل زیبایی بینی چقدر است؟

طول عمل بستگی به زمینه بینی و میزان کار آن دارد. به طور متوسط مدت زمان عمل بینی ۱/۵ تا ۲/۵ ساعت می‌باشد. افرادی که با متد بسته عمل می‌شوند عموماً زمان عملشان نسبت به متد باز کوتاه‌تر است. بعد ازعمل زیبایی نیازی به بستری طولانی و شبانه نیست و شما چه با بیهوشی کامل و چه با نیمه بیهوشی عمل جراحی صورت گرفته باشد بعد از چند ساعت بستری می شوید و با بهبودی حال عمومی مرخص می‌شوید.

چند وقت بعد عمل زیبایی بینی می‌توانم فعالیت‌های شغلی را شروع کنم؟

اصولاً هفته اول بعد از عمل به خاطر پانسمان و اسپلنت یا گچ روی بینی و تورم و کبودی صورت بهتر است در منزل استراحت کنید. ولی بعد از یک هفته و هم‌زمان با برداشتن اسپلنت یا گچ ، شما می‌توانید فعالیت‌های شغلی خود را از سر گیرید. افرادی که به واسطه شغل خود لازم است فعالیت فیزیکی و بدنی سنگین داشته باشند باید به مدت ۲ الی ۳ هفته بار کاری خود را کمتر نموده یا استراحت کنند.

چه زمانی باید چسب روی بینی‌ام را عوض کنم؟

در صورتی که چسب روی بینی شما شل شده بایستی به آرامی آن را از روی بینی برداشته و پوست را با الکل یا محلول بیودرم تمیز کنید. لازم به ذکر است که کشیدن چسب برای جدا کردن آن از پوست بینی بطوری که پوست از بستر خود بلند شود غلط بوده و موجب بوجود آمدن فضاهای مرده زیر پوست خواهد شد و نتیجه عمل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بنابراین اگر چسب روی بینی‌تان هنوز سفت است صبر کرده و یا در صورت لزوم برای تعویض آن ،با یک دست چسب را بلند کرده و با انگشت دست دیگر پوست نزدیک محل بلند شدن چسب را ثابت نگه دارید تا کشیده نشود. سپس پوست خود را تمیز کرده و چسب را روی بینی بزنید. لازم به ذکر است که از چسب نوع ۳MMicropore  استفاده کنید. چسب‌های متفرقه ممکن است آلرژی ایجاد کرده و کیفیت چسبندگی این نوع چسب را نداشته باشند.

آیا شرکت‌های بیمه هزینه جراحی زیبایی بینی را تقبل می‌کنند؟

بیمه‌های درمانی هزینه عمل‌های زیبایی را تقبل نمی‌کنند و عمل بینی هم شامل این قضیه است. در صورتی که عمل شما به همراه رفع مشکلات داخلی آن مثل عمل انحراف بینی یا اسپتوپلاستی، آندوسکوپی سینوس و پولیپ بینی و … باشد آن درصدی که مربوط به کار درمانی داخل بینی شماست شامل تعهد شرکت بیمه می‌باشد و شما می‌توانید مدارک خود را در رابطه با اعمال فوق به بیمه ارائه داده و قسمتی از هزینه را شرکت بیمه پرداخت خواهد کرد.

بعد از عمل بینی می‌توانم آفتاب بگیرم؟

سولاریوم و برخورد مستقیم نور آفتاب به بدن شما بعد جراحی زیبایی بینی توصیه نمی‌شود زیرا پوست بینی شما حین عمل از بستر خود جدا شده و هنوز آسیب‌پذیر است. لذا در ۴ الی ۶ ماه اول بعد از عمل از تابش مستقیم و شدید آفتاب (آفتاب گرفتن) روی صورت و بینی خودداری کنید.
از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید