فرم آگاهی بخشی بیماران متقاضی اعمال زیبایی


با تشکر از اینکه به ما اعتماد نموده اید و قصد جراحی در سرویس ما را دارید. لازم است مسائلی که بطور کلی در هر جراحی زیبایی مطرح است را بطور کامل بدانید گرچه این موارد در معاینه اول به طور خاص و کامل در هر فرد بیان می گردد. همه بیمارانی که برای اعمال زیبایی مراجعه می کنند به دنبال یک نتیجه ایده آل هستند. جراحان نیز قلبا خواستار چنین نتیجه ای هستند و تلاش کامل خود را برای رسیدن به نتیجه ایده آل می کنند. اما جراحان آگاه هستند که در دنیای واقعی و زندگی واقعی رسیدن به ایده آل کامل در هیچ کاری ممکن نیست در اعمال جراحی زیبایی باید قبل از هرچیز سلامتی بافت ها و عملکرد آن ها (مثلا در مورد بینی تنفس و غیره) حفظ گردد که انجام این مهم محدودیت هایی را برای رسیدن به ایده آل در زیبایی فراهم می کند. معمولا جراح در معاینه قسمت های زیادی از این محدودیت ها را تشخیص داده و بیمار را در جریان آن ها قرار می دهد هرچند ممکن است در حین عمل این محدودیت ها تا حدی کمتر یا تا حدی بیشتری از معاینه باشند. تفاوت عمل جراحی با ساختن یک مجسمه در این است که بینی باید پس از عمل زنده بماند و عملکرد خود را تا حد ممکن داشته باشد. و در صورت عدم توجه به این محدودیت، پوست بینی از بین رفته و سیاه می شود و تنفس مخدوش می گردد. بنابراین بیمار باید بداند که هدف از جراحی زیبایی، بهترشدن از وضع قبلی است و میزان تغییرات در هر فرد متفاوت است و این تغییرات متاثر از نوع پوست، فک، سن، ساختار پیشانی و گونه و چانه، و حفظ سلامت بافتی و غیره می باشد که این عوامل از فردی به فرد دیگر و از سنی به سن دیگر متفاوت است.

در حین معاینه جراح بینی براساس این عوامل میزان نتیجه قابل پیش بینی را به طور نسبی تشخیص می دهد. یعنی برخلاف تصور رایج این چنین نیست که به راحتی بتوان گفت بینی گوشتی کمتر از بینی استخوانی نتیجه می گیرد بلکه تاثیر عوامل فوق در میزان نتیجه بعضی اوقات بسیار بیشتر از گوشتی یا استخوانی بودن بینی می باشد. در حین معاینه جراح به دقت عوامل یاد شده را برای شما بیان می کند و حدود نتیجه قابل پیش بینی را بطور نسبی به آگاهی شما می رساند البته اعداد درصدی گفته شده فقط برای کمک به درک نسبی بودن موضوع است. و الا هیچ ابزاری برای اندازه گیری این درصد که بیشتر برای درک حسی میزان نتیجه بیان می شود وجود ندارد. به طور مثال در اعمالی که برای اولین بار روی بینی صورت می گیرد بسته به فرد ممکن است بطور متوسط بین ۴۰% تا ۹۰% از مشکلات بینی قابل حل باشند که معمولا آن را جراح در حین معاینه بطور نسبی متوجه گردیده و به بیمار اطلاع می دهد که مثلا ۷۰% و یا مثلا ۸۰% یا مثلا ۹۰% از مشکلات بیمار قابل حل است و معمولا پس از یکسال یا بیشتر بیمار به حول و حوش تخمینی که گفته شده می رسد.

در اعمالی که قبلا جراحی ناموفقی توسط جراحان دیگر داشته اند معمولا پرده ای از ابهام در میزان پیش بینی وجود دارد به این معنی که ممکن است جراح به جای یک درصد تخمینی یک  رنج وسیع از میزان نتیجه را بیان کند. مثلا بگوید که بین ۲۰% تا ۸۰% از مشکلات ممکن است حل شود چرا که در این شرایط نمی توان مطمئن بود که بینی از آغاز چه میزان زمینه بهبودی داشته است و چه میزان امکانات تغییر باقی مانده است. گرچه همیشه تمایل براین است که اصلاح همه اشکالات قابل حل تنفسی و زیبایی در یک مرحله انجام گردد بندرت به خاطر حفظ سلامتی بافت های بینی به صلاح بیمار و سلامتی اوست که قسمت های مختلف عمل بینی در مراحل جداگانه ای صورت گیرد. این موارد اکثرا قبل از عمل حدس زده و به بیمار گفته می شود ولی گاهی مسائل غیر مترقبه حین عمل و یا ترمیم ضعیف بافت های بینی و عفونت های جزئی و رعایت نکردن دستورات و مراقبت های بعد از عمل بینی و یا ضربه های بعد از عمل و عوامل ناشناخته موجب آن می شود این موارد در کتاب ها و مراجع امریکایی تا ۲۰% از اعمال جراحی بینی را شامل می گردند. در تجربه ما این موارد ۱% بوده است و در ۹۹% موارد با یک مرحله عمل اشکالات قابل اصلاح بینی حل می گردند. و در ۱% موارد ممکن است نیاز به ترمیم های جزئی بعد از یکسال باشد که برای قضاوت در مورد آن ها نیاز به  گذشت حداقل یک سال می باشد. در این موارد حق العمل جدیدی توسط جراح دریافت نمی گردد و فقط هزینه های بیمارستانی و مطب و تکنیسین ها بعهده بیمار خواهد بود. پس از عمل محل عمل جراحی معمولا دچار تورم است که ممکن است حتی بینی را تا مدتی بدتر از قبل هم نشان دهد معمولا تا ۶ ماه بیش از نیمی از نتیجه مشخص می شود و بعد از یکسال ۹۰% نتیجه قابل رویت است البته بسته به نوع بینی، بعضا ممکن است تا چند سال ورم خیلی کمی هنوز وجود داشته باشد.

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید