گاهی می توان تغییرات قابل انتظاری پس از عمل بینی در بقیه صورت دید مثلا اگر یک بینی با استخوان پهن توسط یک جراح بینی ماهر به خوبی و از جای درست باریک شود معمولا گونه ها پرتر شده و چشم ها درشت تر به نظر می رسند. البته اگر این باریک شدن از محل صحیحی نباشد می تواند اثر معکوسی بگذارد در برخی موارد می توان با سربالا کردن بینی تاثیرات بسیار مثبتی در فرم لب های بیمار ایجاد کرد گاهی می توان با اصلاح صحیح بینی فرم خنده و دیده شدن لثه هنگام خنده را اصلاح نمود. با وجود این معمولا اگر عامل شدیدا منفی در بقیه صورت وجود داشته باشد بهترین عمل بینی هم نمی تواند زیبایی فوق العاده ای به فرد ببخشد. یکی از اعمال جراحی بسیار موثری که متاسفانه توسط مردم چندان شناخته شده نیست جراحی چانه است که در اکثر موارد به راحتی و تحت بی حسی موضعی انجام می شود و برای بیمار کم دردسرتر از عمل بینی است ولی گاهی تاثیرش به مراتب بیش از عمل جراحی بینی است چراکه چانه عقب باعث می شود بینی جلو آمده و زیاده از حد سربالا دیده شود و ممکن است اشکالی که فرد گمان می کند در بینی اش است با عمل جراحی چانه خیلی بیشتر اصلاح شود تا با عمل جراحی بینی، گاهی در چانه های معمولی و نه چندان کوچک نیز با بزرگ ترکردن چانه می توان عمل جراحی بینی زیباتری به بیمار ارائه داد.


نقش بینی در زیبایی

بینی زیبا دارای مشخصات هندسی نسبتا تعریف شده ای است که بیان جزئیات تخصصی آن در این کتاب ممکن نیست ولی بطور خلاصه می توان گفت که بینی زشت تا حد زیادی مانع بروز سایر زیبایی های صورت می گردد. یک بینی زیبا اگرچه به خودی خود هم می تواند جذاب باشد ولی بیشتر از آن باعث بارز شدن بقیه زیبایی های صورت گردد و در صورتی که بقیه چهره فرد از زیبایی بی بهره باشد حتی یک بینی فوق العاده زیبا هم نمی تواند تاثیر ایده آلی برای وی ایجاد کند و برعکس حتی یک بینی متوسط از نظر زیبایی می تواند در چهره ای که از بقیه جهات زیباست تاثیر فوق العاده ای بگذارد.

بنابراین کسانی از عمل بینی نفع بیشتری می برند که قبل ازعمل بقیه چهره شان بی عیب تر و بینی شان زشت تر بوده باشد. البته به شرطی که عیوب بینی زشتشان قابل رفع باشد. یعنی قبل ازعمل هرچقدر بقیه چهره زیباتر و بینی زشت تر باشد تاثیر عمل جراحی بینی بیشتر خواهد بود البته به شرطی که عیوب بینی را بتوان برطرف کرد. و برعکس هرچقدر بقیه چهره زشت تر و بینی کم اشکال تر باشد تاثیر عمل جراحی بینی کمتر نمود خواهد داشت. که در این مواقع بهتر است قبل از عمل جراحی بینی به سایر اشکالات صورت پرداخته شود و در صورت امکان اعمال جراحی دیگری برای بقیه اجزای صورت به فرد پیشنهاد گردد که در این باره در فصل آخر کتاب توضیحات بیشتری داده شده است. البته در موارد خاصی اصلاح بینی می تواند باعث بهتر شدن برخی عیوب صورت گردد مثلا در موارد مشخصی می تواند گونه های کوچک فرد را بزرگتر جلوه دهد و حتی در اصلاح فرم لب ها  و نمای لثه ها تاثیر گذار باشد.

 

  مدت زمان عمل و بستری بیمار

یک عمل جراحی بینی، بسته به مشکلات و پیچیدگی آن ممکن است از 2 ساعت تا 3/5 ساعت زمان نیاز داشته باشد. البته میزان وسواس و سرعت عمل جراح ونوع تکنیک عمل (باز یا بسته) هم در زمان عمل می تواند تاثیر گذار باشد ولی به طور متوسط یک عمل خوب و دقیق در یک بینی عادی حدود 2 ساعت طول می کشد. ضمنا مدت زمانی نیز صرف مقدمات بیهوشی و ریکاوری (به هوش آمدن کامل) بیمار می شود که با احتساب این زمان ها ممکن است بیمار حتی 6 یا 7 ساعتی را در اتاق عمل بگذراند معمولا پس از خروج از اتاق عمل و انتقال بیمار به بخش حدود 3 تا 6 ساعت نیز بیمار در بخش استراحت می کند و درصورت مناسب بودن حال عمومی در همان روز مرخص شده و به منزل می رود.

 

محل عمل جراحی بینی باید در کجا باشد؟

امروزه در دنیای پیشرفته تمایل به این وجود دارد که اعمال جراحی سبکی مثل عمل رینوپلاستی و اکثر اعمال جراحی زیبایی در مراکز جراحی یا دی کلینیک ها صورت گیرد. که در کشور ما نیز این موضوع صحت دارد. زیرا این کار از نظر هزینه عمل بینی نسبت به بیمارستان های عادی مقرون به صرفه تر است. امکانات و شرایط اتاق عمل و بخش جراحی در مراکز جراحی با بیمارستان های عادی هیچ تفاوتی ندارد. اعمال جراحی سنگینی که ممکن است به بستری شدن طولانی نیاز داشته باشد در مراکز جراحی انجام نمی شوند. به نظر می رسد که هم اکنون اکثر اعمال جراحی زیبایی در مراکز جراحی انجام می شوند و نسبت انجام این اعمال در بیمارستان ها به مراتب کمتر است. متاسفانه هنوز هم شنیده می شود که برخی جراحان، عمل جراحی رینوپلاستی را در مطب خود انجام می دهند (که بجز موارد معدود کارهای سرپایی جزئی) انجام این عمل جراحی در مطب کار درستی به نظر نمی رسد.

 


ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید