هزینه عمل بینی - دکتر سامی

فاکتورهای مهم در تعیین هزینه عمل بینی

عمل بینی یکی از متداول ترین انواع جراحی زیبایی می باشد که از محبوبیت بسیار بالایی در کشور برخوردار است. یکی از پرسش هایی که معمولا بیماران قبل از عمل بینی مطرح می کنند، این است که هزینه عمل بینی چه میزان می باشد. هزینه عمل بینی معمولا بر حسب نوع پوست بینی، و نوع بینی متفاوت می باشد. معمولا هزینه عمل بینی استخوانی از هزینه عمل بینی گوشتی کمتر می باشد .البته فاکتورهای دیگری از جمله نوع جراحی و تجربه جراح ، محل انجام جراحی و فاکتورهای دیگر درهزینه عمل بینی موثر می باشند.

معمولا اگر بینی بیمار از پوست معمولی برخوردار باشد، هزینه عمل بینی کاهش می یابد ولی در صورتی که پوست بینی ضخیم و دارای انحراف باشد هزینه افزایش می یابد البته دکتر سامی در تلاش است در حد امکان با مشاوره های قبل و بعد ازعمل، ویژگی های بینی فرد را شناخته و هزینه عمل دماغ را کاهش دهد. در کنار هزینه ، بسیاری از بیماران به دنبال یافتن بهترین جراح بینی هستند تا بتوانند عمل بینی موفقی داشته باشند. در این میان بر اساس نمونه کارهای جراح و میزان رضایت بیماران قبلی می توان بهترین جراح بینی را مشخص کرد.

دکتر سامی در تلاش است عمل بینی را به بهترین شکل ممکن و با ارائه سالم ترین نتیجه ارائه دهد تا بیمار مشکلاتی پس از عمل بینی نداشته باشد.

عمل زیبایی دماغ

عمل زیبایی دماغ

عمل دماغ موفق

افرادی  که می خواهند عمل دماغ انجام دهند توقع دارند عملشان موفقیت آمیز باشد و با پرسش های مختلفی روبرو می شوند که چگونه می توانند این نوع جراحی را انجام دهند. به جز در نظر گرفتن هزینه ، عوامل مختلفی در عمل بینی موفق تاثیرگذار است که یکی از آن ها شرایط خود بیمار می باشد. دماغ استخوانی ، گوشتی ، معمولی و …. هر یک دارای شرایط مخصوص به خود است. سعی کنید برای عمل دماغ موفق جراحی ماهر بیابید تا بتوانید این نوع عمل را با موفقیت پشت سر بگذارید.

عمل دماغ توسط دکتر سامی

عمل دماغ توسط دکتر سامی – بینی دخترانه

بهترین جراح بینی

سعی کنید برای جراحی بینی خود ،تحقیقات لازم را انجام دهید تا بتوانید عمل بینی موفقی داشته باشید. یکی از راهکارهای یافتن بهترین جراح بینی مشاهده نمونه کارهای قبل و بعد جراح می باشد. دکتر سامی یکی از برترین جراحان بینی می باشد که سعی دارند سالم ترین و بهترین نتیجه را درعمل دماغ برای بیماران خود فراهم کنند تا بیماران مشکلاتی پس از عمل نداشته باشند.

بینی استخوانی مردانه

عمل بینی (Rhinoplasty)

یک نوع جراحی که جهت زیبایی و تغییر ظاهری بینی مانند کوتاه یا بلند کردن طول بینی، تغییر شکل آن، کوچک کردن سوراخ‌ها و یا بالا بردن نوک بینی صورت می گیرد. عمل بینی رایج ترین نوع جراحی زیبایی می باشد ولی باید علاوه بر توجه به زیبایی بینی،از کیفیت و بهبود در سلامت اطمینان حاصل کرد زیرا بینی یکی از کاربردی ترین اعضای بدن است که عملکرد آن نقش حیاتی برای انسان دارد و اختلال درعملکرد آن می‌تواند مشکلات متعددی را به دنبال داشته باشد. با این حال این عضو در وسط صورت قرار گرفته و ایراد ظاهری آن بیشتر از مابقی اعضای صورت به چشم می آید و باعث می شود زیبایی بقیه اجزای صورت دیده نشود.

جراحی زیبایی دماغ

نمونه جراحی زیبایی دماغ – دکتر سامی – بینی مردانه

نکات مهم قبل از عمل

  • داروهایی مانند آسپیرین و پروفن دست‌کم دو هفته قبل از عمل استفاده نشوند زیرا امکان خونریزی را افزایش می‌دهند.
  • ۸ ساعت قبل عمل لازم است ناشتا باشید.
  •  در صورتی که سرما خوردگی ویروسی داشته باشید ، جراحی چند هفته عقب می افتد.
  •  ترک سیگار به مدت ۲ هفته قبل از عمل
  •  مشورت با پزشک در صورت مصرف داروهای گیاهی

نکات مهم بعد از عمل

  • استفاده کیسه یخ روی چشم برای تورم اطراف چشم به مدت ۲۴ ساعت
  • شستشو داخل بینی با محلول سرم نمک برای بهبود تنفس به مدت چند هفته
  •  خودداری از تخلیه ترشحات بینی با فشار به مدت ۲ هفته
  •  مسافرت رفتن بعد از یک هفته
  •  جلوگیری از هرگونه ضربه طی چند روز اول
  •  طاق باز خوابیدن در روزهای اول
  •  طی هفته اول جلوگیری از حرکات شدید خنده یا گریه و عطسه با دهان باز
  • خودداری از قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت یک هفته
  • به آرامی مسواک بزنید طوری که لب بالایی زیاد حرکت نکند.
  •  خودداری از فعالیت های شدید بدنی و ورزش سنگین در هفته های اول

شرایط سنی ( سن جراحی بینی )

توصیه می شود که دختران و پسران بعد از سن بلوغ این کار را انجام دهند. اکثر دختران در پایان ۱۶سالگی و پسرها در پایان ۱۸‌سالگی به بلوغ کامل می رسند و می‌توانند عمل رینوپلاستی انجام دهند. برای سنین بالای ۴۰ سال اگر فرد دارای سلامت جسمانی لازم باشد عمل رینوپلاستی انجام میشود.

عوارض جراحی

جراحی بینی مانند تمام جراحی ها عوارضی به دنبال دارد. اگر مهارت جراح کافی باشد و فرد نکات لازم در ارتباط با مراقبت پس از عمل بینی را رعایت کند عوارض جراحی به حداقل می رسد. برخی از عوارض جراحی بینی را در ذیل ذکر کردیم.

عوارض تنفسی: چسبندگی‌های داخل بینی و باقی ماندن تیغه انحرافی باعث مشکلات تنفسی می شود.

عوارض زیبایی: برداشته شدن بیش از حد قوز که موجب زینی شکل شدن بینی می شود. اصلاح نشدن کامل تیغه که موجب جداشدگی استخوان وغضروف می شود.

بیهوشی یا بی حسی

اکنون با پیشرفت های زیاد در بیهوشی، مسلما بیهوشی کامل از بی حسی موضعی بهتر است.

نتیجه عمل بینی

نمی توان نتیجه عمل بینی را از قبل مشخص کرد زیرا عوامل تاثیرگذار زیاد می باشد . به طور مثال کیفیت پوست بینی و تبحر جراح که اصلی ترین موضوع  تعیین کننده نتیجه است.

بینی دخترانه با پروتز چانه

محدودیت دفعات انجام رینوپلاستی

محدودیتی در تعداد عمل بینی وجود ندارد ولی هرچه دفعات بیشتر باشد احتمال عارضه بیشتر می شود. عمل مجدد بینی باید درصورت بروز مشکل و اختلال درعمل قبلی انجام شود و اگر با دقت و تکنیک خوب انجام شود، نتیجه عمل قبل را اصلاح می کند و شرایط را بهبود می بخشد.

نکته طلایی بعد از عمل بینی

بعد ازعمل بینی ، اگر نیازی به عمل ترمیمی بینی داشتید؛ باید حداقل یکسال بعد اقدام کنید زیرا طی مدت این یکسال بینی شما تغییر می کند.


عمل دماغ

در دنیای امروزعمل دماغ در بین تمام افراد بسیار رواج پیدا کرده است.

گروه اول انجام جراحی هایی می باشد که به منظور بهبود کارکرد بینی صورت می گیرد و بخش اعظمی از آن اصلاح انحراف تیغه بینی می باشد. سایر مسائل مثل پولیپ و تورم بافت های درونی بینی امکان دارد به جراحی های پیچیده تری احتیاج باشد که در اکثر موارد لازم است از روش های اندوسکوپیک بکار برده شود.

گروه دوم جراحی هایی می باشد که به منظور عوض شدن فرم خارجی بینی و بهبود زیبایی صورت می گیرد .

بینی تا حدی گوشتی دخترانه


هدف از عمل بینی

به دلیل افزایش درخواست های عمل بینی، بیشتر پزشکان و افرادی که در این رابطه فعالیت دارند، سعی کرده اند در این عرصه به پیشرفت بیشتری دست یابند. عمل بینی امروزه به عنوان یکی از جراحی های زیبایی رایج در بین مردم می باشد. به طور تقریبی ۲۷ درصد به جراحی بینی احتیاج دارند، لازم به ذکر است که این مورد به خود فرد نیز بستگی دارد. مواردی مانند کجی ‌بینی، بزرگی یا قوز بینی، انحراف بینی یا وجود زائده‌ در بینی به عمل جراحی نیاز دارد. عمل دماغ با دو هدف درمانی یا زیبایی بینی صورت می گیرد.

عمل دماغ برای زیبایی یا رینوپلاستی : هدف از این جراحی برطرف کردن مسائل و ایرادات ظاهری بینی از مانند قوز بینی، بزرگ بودن سوراخ های بینی و افتادگی سر دماغ می باشد.

عمل درمانی دماغ : با هدف بهتر کردن کارکرد طبیعی بینی و برطرف کردن مشکلاتی مثل پولیپ بینی ، سپتوم یا انحراف بینی صورت می گیرد.

بینی استخوانی دخترانه


اهمیت ساختار بینی در عمل زیبایی بینی

در دنیای امروز ما یکی از جراحی های بسیار پر طرفدار، عمل زیبایی بینی می باشد. می توان گفت بینی تمام افراد یک بخش بسیار مهمی در ظاهر و همچنین تنفس آنها به شمار می رود. از این رو بسیاری از افراد که دارای نواقص و ایراداتی در بینی خود می باشند این عمل را انجام می دهند. بینی افراد طبق نوع پوست و ساختار کلی به دو گروه بینی استخوانی و بینی گوشتی تقسیم می شود.

بینی های استخوانی از بافت و غضروف محکم و پوست نازک تشکیل شده اند. در عمل دماغ استخوانی ، جراح با برداشتن و منتقل کردن غضروف بینی به دماغ شکل مناسب می دهد. بینی های گوشتی بافت و غضروف ضعیفی دارند و ویژگی مهم این نوع دماغ ها ،پوست ضخیم و چرب در سر بینی است . قبلا جراحی بینی گوشتی با نتایج خوبی همراه نبود و علتش شیوه ای بود که جراحان بینی در انجام تغییرات از آن استفاده می کردند. در گذشته شیوه به صورت کاهنده بود و اشکال بینی با تراش دادن غضروف و بافت بینی برطرف می شد ولی در حال حاضر با ایجاد استحکام در غضروف بینی از افتادگی و بازگشت اشکال بینی پیشگیری می شود.

بینی دخترانه


هدف از جراحی زیبایی بینی چیست؟

در همه جای دنیا جراحی زیبایی بینی ،برای بهبود شکل ظاهری بینی و زیباتر شدن نیز انجام می شود. بینی دارای ساختار بسیار پیچیده ای می باشد و این پیچیدگی در هر فرد با توجه به نوع پوست و ساختار صورت آن متفاوت می باشد. هدف از جراحی زیبایی بینی انجام درخواست های واقع بینانه بیمار بر اساس پارامترهای پزشکی و زیبایی شناسی می باشد. در صورتی که هم بیمار و هم پزشک به این خواسته برسند از نتیجه کار احساس رضایت می کنند و اگر این گونه نباشد مسائلی برای هر دو بوجود می آید.


عمل دماغ گوشتی

دماغ همه افراد متشکل از یک ساختمانی با گوشت،غضروف و پوست می باشد. تمام افراد دارای دماغ های متفاوت با شکل ها و پوست های مختلفی هستند و این موضوع در نتیجه عمل دماغ آنها بسیار تاثیر گذار می باشد. برخی از بينی ها به بينی گوشتی معروف می باشند كه ویژگی آنها شامل بينی پهن همراه با پوست ضخيم و بافت غضروفی اندک می باشد. طریقه اصلاح بینی گوشتی با شیوه جراحی بينی استخوانی فرق دارد. در جراحی بينی گوشتی از شیوه تقويت ساختمان بينی به منظور افزايش حمايت از بافت های نرم بينی لازم می باشد و از این روش بکار برده می شود . همچنین جراحی این مدل بینی به وسیله  تکنیک های جدید ، نتایج خوبی را به همراه دارد.


متخصص جراحی زیبایی بینی ماهر و با تجربه

هر چه که زمان بیشتر می گذرد افراد بیشتر به سمت جراحی زیبایی سوق داده می شوند و هر روزه با افزایش انواع زیادی از جراحی ها رو به رو می شویم. جراحی بینی یکی از انواع جراحی های زیبایی می باشد که نسبت به انواع دیگر با استقبال بیشتری روبرو شده است. یک جراح پلاستیک خوب و ماهر ، حفظ سلامتی بیمار برایش از اهمیت زیادی برخوردار است و کلیه آزمایشات لازم را به بیمار تجویز می کند تا از وضعیت جسمی و عمومی او به درستی مطلع شود. با تکنیک های روز دنیا آشنا است و به آنها به صورت کامل مسلط می باشد و اطلاع داشته باشد چه تکنیکی بر اساس شرایط بیمار ، مطلوب تر است . همچنین متخصص زیبایی ماهر و خوب نباید در انجام تغییرات زیاده روی کند .

بینی دخترانه استخوانی


دوران نقاهت بعد از عمل بینی

بعد از عمل بینی در زمان نقاهت باید مواظب باشید تا ضربه ای به بینی شما وارد نشود. بعد از گذشت چند روز اول شما می توانید مطالعه کنید و تلویزیون بیبنید. در هفته های اول بعد از جراحی بینی حس خواهید کرد که بینی شما کیپ شده است.  کبودی دور چشم ها تا دو روز پس از جراحی بینی بیشتر می شود و بعد به صورت تدریجی کاهش می یابد و از بین می رود. در هفته اول پس از جراحی ،از انجام فعالیت های شدید خودداری و حتی متوقف کنید و استراحت کنید تا دوران نقاهت و بهبودی شما کمتر شود. همچنین تلاش کنید از بینی عطسه نکنید و یا از زور زدن و خم و راست شدن، گریه کردن، خندیدن شدید و غیره خودداری کنید، زیرا موجب ورم بینی می شود.

بینی کمی گوشتی و کج دخترانه


عمل زیبایی بینی و عوارض آن

رینوپلاستی یا همان جراحی زیبایی بینی  نوعی عمل زیبایی به شمارمی آید که در بیشتر موارد جهت زیبا شدن بینی یا بازسازی و ترمیم آن مورد استفاده قرار می گیرد. عمل زیبایی بینی مانند سایر عمل های جراحی می‌تواند همراه با عوارض باشد. از عوارض رینوپلاستی می‌توان به خونریزی بینی، عفونت یا واکنش منفی در برابر ماده‌ بیهوشی اشاره کرد. خطرات احتمالی دیگر و عوارض جراحی بینی عبارتند از:

خون دماغ شدن مکرر – تنفس با مشکل از طریق بینی – بی‌حسی شدن به صورت دائم درون و اطراف بینی – ایجاد شکل ظاهری نامتقارن و غیر یکسان در بینی – وجود درد، تغییر رنگ یا وجود ورم دائم در بینی -اثر زخم

بینی استخوانی مردانه


جراحی زیبایی بینی

جراحی پزشکی که به منظور زیبایی یا از بین بردن آسیب‌های ظاهری در قسمتی از صورت یا بدن انجام می گیرد، جراحی زیبایی گفته می شود. جراحی زیبایی انواع زیادی دارد که عبارتست از: جراحی  زیبایی بینی ، جراحی زیبایی پستان ، از بین بردن  افتادگی پلک‌ ، کاشت پستان، برجسته کردن لب‌ ، برجسته کردن  گونه‌ و غیره.  ولی اگر این جراحی همراه با مشاوره با یک جراح با مهارت و با تجربه صورت گیرد، می تواند موجب شود بسیاری از ناراحتی ها و اختلالات موجود در بینی مثل قوز بینی، افتادگی سر بینی و یا زاویه دار شدن آن، بزرگ بودن سایز سراخ های بینی و سایر مشکلات رایج بینی را رفع کند.

بینی مردانه


عمل بینی و موارد مهم آن

بخش های بااهمیت بینی از استخوان و غضروف ساخته شده است. در حقیقت ستون های اساسی بخش بالایی بینی از استخوان ایجاد شده است و ستون های اساسی بخش پایینی بینی را غضروف تشکیل می دهد. به طور تقریبی ۷۵% تغییراتی را که یک جراح زیبایی بر روی بینی به وجود می آورد، در نتیجه انجام تغییرات بر روی غضروف بینی می باشد. انجام جراحی روی غضروف های بینی برای تقویت و استحکام آنها و ایجاد تغییر بر روی قسمتهایی از آن صورت می گیرد (به طور مثال در صورتی که اندازه نوک بینی بزرگ باشد جراح زیبایی با برداشتن بخشی از غضروف نوک بینی آن را کوچک می کند و در صورتی که فرد دارای افتادگی در قسمت نوک بینی باشد از طریق گذاشتن غضروف در قسمتهای پایین بینی ، ستون های قوی در زیر بینی به وجود می آورند که موجب برطرف شدن افتادگی بینی می شود.

هزینه های قبل از عمل بینی و هزینه های بعد از عمل بینی

طبیعتا بیمار هزینه ای برای عمل بینی اش پرداخت می کند که قسمتی از آن هزینه آزمایش های قبل از عمل بینی و بررسی ها و مشاوره های قبل از عمل بینی ، داروها و سیتی اسکن و سایر بررسی های قبل از قبل عمل است.

قسمتی دیگر از هزینه ها مرتبط با بیمارستان و هزینه های بیهوشی و بستری است و قسمتی از هزینه ها هم مرتبط با تیم جراحی است که جراح بینی و تکنیسین ها را شامل می شود. در بار اول طبیعتا این هزینه ها به طور کامل توسط بیمار پرداخت می شوند ولی اگر احیانا در این روال ریسک عمل مجدد بینی وجود داشته باشد در یک روال عمومی بین تمام جراحان کل دنیا هزینه اعمال جراحی ترمیمی که مربوط به خودشان باشد یعنی جزء درصدی از افراد که ناچار بشوند دوباره نزد همان جراح ترمیم های جزئی انجام بدهند فقط شامل هزینه های غیر از خود جراح باشد. یعنی بیمار مجبور است هزینه های درمانی دیگر از جمله بیهوشی ، هزینه های بیمارستان و تکنیسین ها و هزینه های دارو و آزمایشات و اسکن را دوباره پرداخت کند ولی هزینه ای که حق العمل جراح است دریافت نمی شود.

هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۳

طبیعتا عمل جراحی بینی هم همچون بقیه اقلام اقتصادی در کشور تابع تورم و سایر مسائل اقتصادی قرار می گیرد و معمولا تابع مستقیم تورم کشور است.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

دیدگاه ها
  1. Maryam

    سلام خسته نباشین من میخواستم دماغموعمل کنم ولی الان که خیلی جدی شده خیلی استرس دارم لطفاراهنماییم کنین:(

    پاسخ دادن
  2. Amin

    سلام وقت شما بخیر، ببخشید من برج چهار باید برم خدمت سربازی آموزشی برج چهار هستش بنظر شما عمل بعد خدمت صورت بگیره بهتره؟از این بابت نگرانم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتره بعد دوره آموزشی عمل بینی را انجام دهید بعد از آموزش اصولا فعالیت بدنی کمتری دارید و مشکلی ایجاد نمی شود

      پاسخ دادن
  3. شهرام محمدیان

    من پانزده ساله هستم ساکن شهر ارومیه .میخواستم بدانم در چه سنی میتوان برای جراحی بینی به دکتر مراجعه کنبم .؟؟

    پاسخ دادن

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید