گیاه درمانی برای رفع اختلالات بینی

گیاه درمانی برای رفع اختلالات بینی

بعضی از افراد دائما از گرفتگی بینی  خود شکایت دارند و به راحتی نمی توانند نفس بکشند، و در خواب هم از راه دهان تنفس می کنند و  بینیشان همواره  کیپ است  با استفاده از داروهای گیاهی مناسب می توان به درمان این مشکل پرداخت.

گیاه درمانی برای رفع اختلالات بینی می‌تواند گزینه خوبی برای شخص مبتلا به شمار آید. بعضی ها از همان ابتدای تولد دچار گرفتگی بینی هستند و بعضی دیگر در معرض سرما به این اختلال دچار می‌شوند و به دشواری می‌توانند نفس بکشند زیرا این عضو بدن فوق العاده حساس می باشد و در اثر تغییر دمای هوا خیلی فوری واکنش نشان می دهد.

بینی، دمای هوایی که به درون ریه‌ها می آید را تنظیم می‌کند و زمانی که شخص در فضای سردی قرار می‌گیرد بینی سعی می‌کند دمای هوای وارد شده به ریه‌ها را در حد نرمال برقرار سازد ولی چنانچه دمای هوا پایین تر یا بالاتر از حد معمول بینی باشد، سبب  گرفتگی و آبریزش بینی  می‌گردد.

البته علل گوناگونی مثل انحراف بینی، اشکالات جنینی، تومورهای خوش خیم یا بدخیم، بزرگی لوزه سوم، سرماخوردگی، حساسیت، اختلالات هورمونی، استرس و داروهای فشار خون مواردی می باشند که سبب گرفتگی بینی می‌شوند. ولی با مداوای مناسب و لازم  می‌توان به وضعیت مطلوبی دست پیدا کرد.

برخی گیاهان دارویی برای رفع اختلالات بینی

گیاه آویشن یک ضدعفونی کننده به شمار می آید و برای تنفس گزینه فوق العاده مناسبی است؛ یک تا ۲ گرم گیاه خشک آویشن را درون یک فنجان آب جوشیده بریزید و ۱۰ دقیقه به آن زمان دهید تا دم بکشد؛ استفاده  روزانه از ۳ فنجان چای آویشن با عسل تا سه هفته اختلالات گرفتگی بینی را رفع می نماید.

یک قطره از اسانس آویشن رقیق را درون یک ظرف آب گرم بریزید و با آن به مدت ۱۵ دقیقه بخور دهید.

توجه نمایید که اسانس آویشن برای خانم های آبستن، افراد سالخورده و همچنین کودکان توصیه نمی شود.

آویشن وحشی کوچک نیز یک گیاه فوق العاده تاثیر گذار در رفع گرفتگی بینی می باشد؛ اگر ۵ تا ۱۰ قطره اسانس آویشن وحشی را  با کمی اکالیپتوس در یک کاسه آب گرم ترکیب نمایید و ۳ بار در روز استشمام نمایید این مشکل رفع می گردد.

نعناع را ۳ تا ۴ قطره روغنی درون یک ظرف آب داغ بریزید و بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را تنفس کنید درحین تنفس چشم هایتان بسته باشد.

توجه نمایید اسانس نعناع به هیچ عنوان نباید برای کودکان کمتر از ۶ سال استفاده شود.

اکالیپتوس یک درمان طبیعی فوق العاده عالی جهت مشکلات و اختلالات تنفسی به شمار می آید؛ چند قطره از اسانس اکالیپتوس را درون ظرف آب گرم بریزید و یک حوله  روی سرتان بچپیچید به نحوی که روی پیشانی را بپوشاند و تا ۵ دقیقه آن را بو بکشید(۲بار در روز)

توجه نمایید برای استفاده از این اسانس در زنان باردار، زنان شیره ده و کودکان زیر ۶ سال حتما با پزشک مشورت کنید.

برای درمان سرماخوردگی استفاده از ویتامین C بسیار تاثیرگذار است، ویروس سرماخوردگی را از بین می‌برد و برای تقویت رگ های خونی بسیار مناسب است و درنهایت سبب پایین آمدن تورم بینی و ممانعت از آبریزش بینی می گردد. کسانی که به عارضه گرفتگی بینی مبتلا هستند باید از موادغذایی که از  ویتامین C برخوردار است استفاده کنند.

غذاهای تند باعث رفع  گرفتگی بینی می شوند.

سعی کنید بینی را خشک نگه ندارید؛ با مرطوب ساختن بینی مخاط بینی آسان تر خالی می‌شود و باعث رفع گرفتگی می شود؛ نوشیدن آب نیز باعث تخلیه میکروب از بدن می شود.

از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید