مقایسه جراحی زیبایی بینی | آمار عمل زیبایی در جهان

مقایسه جراحی زیبایی بینی در بین قاره ها

ممکن است تعداد عمل های جراحی زیبایی درایران نسبت به جمعیت کشور، زیاد باشد ولی کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و آسیایی در بخش جراحی های تهاجمی و غیرتهاجمی پیشرو هستند.

طبق گزارش انجمن بین المللی جراحی پلاستیک (ISAPS) که در ژوئن ۲۰۱۷ منتشر شد، کشورهای آمریکا، برزیل، ژاپن، ایتالیا و مکزیک در رتبه های اول تا پنجم عمل های جراحی زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی در سال ۲۰۱۶ قرار گرفته اند و ۴۱٫۱ درصد کل عمل ها مختص این کشورها بوده است. همچنین روسیه، هند، ترکیه، آلمان و فرانسه در رتبه های ششم تا دهم و ایران نیز در رتبه بیستم این جدول قرار دارند.

محبوب ترین عمل های جراحی زیبایی در سال ۲۰۱۶

افزایش حجم (۱۵٫۸ درصد کل جراحی های زیبایی)
لیپوساکشن (۱۴ درصد کل جراحی های زیبایی)
جراحی پلک (۱۲٫۹ درصد کل جراحی های زیبایی)
رینوپلاستی (۷٫۶ درصد کل جراحی های زیبایی)
ابدومینوپلاستی (۷٫۴ درصد کل جراحی های زیبایی)

آمار جراحی زیبایی در مردان و زنان

تعداد زیادی از تقاضا به منظور عمل های جراحی زیبایی تهاجمی و غیرتهاجمی در میان زنان مشاهده می شود. بر اساس گزارشات در سال ۲۰۱۶ مشخص شد ۸۶٫۲ درصد کل عمل های جراحی زیبایی در جهان متعلق به زنان می باشد که عبارتند از :

لیپوساکشن
بلفاروپلاستی (جراحی پلک)
ابدومینوپلاستی ( حذف چربی اضافی شکم)
ماستوپکسی
و ۱۳٫۸ درصد عمل جراحی به مردان تعلق دارد که عبارت است از:

بلفاروپلاستی (جراحی پلک)
ژنیکوماستی (بزرگی سینه مردان)
رینوپلاستی (جراحی بینی)
لیپوساکشن
کاشت مو

آمار جراحی زیبایی در آمریکا

حدود ۲ میلیون آمریکایی در سال ۲۰۱۷ تحت عمل های جراحی زیبایی گوناگونی از جمله افزایش حجم پستان، لیپوساکشن، ابدومینوپلاستی (عمل جراحی زیبایی برای حذف چربی اضافی ناحیه شکم) قرار گرفتند و ۱۵ میلیون نفر دیگر نیز راه های کم تهاجمی مثل بوتاکس، تزریق ژل و فیلر (پرکننده) را انجام دادند. طبق آمار منتشر شده به وسیله انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS) ، هر دو گروه عمل های جراحی تهاجمی و جراحی کم تهاجمی در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است. تعداد عمل های جراحی در آمریکا حدود ۲ درصد افزایش داشته است. همچنین روش های کم تهاجمی نیز از سال ۲۰۰۰ میلادی ۲۰۰ درصد با افزایش روبرو بوده است.

چهارعمل جراحی زیبایی تهاجمی در آمریکا (سال ۲۰۱۷)

لیپوساکشن / افزایش ۵ درصدی
جراحی بینی / کاهش ۲ درصدی
جراحی پلک / بدون تغییر
ابدومینوپلاستی / افزایش ۲ درصدی

پنج عمل زیبایی کم تهاجمی در آمریکا (سال ۲۰۱۷)

بوتاکس / افزایش ۲ درصدی
تزریق فیلر (پرکننده) / افزایش ۳ درصدی
تزریق چربی / افزایش ۱ درصدی
لیزر موهای زائد / کاهش ۲ درصدی
میکرودرم ابریژن / کاهش ۴ درصدی

عمل جراحی زیبایی در برزیل

بهترین جراح پلاستیک جهانحضور ایو پیتانگوی (Ivo Pitanguy)، معروف ترین جراح پلاستیک جهان در برزیل و همچنین حضور ۴۵۰۰ جراح پلاستیک و ارائه خدمات درمانی با قیمت های گوناگون ، این کشور را به یکی از مقاصد اصلی به منظور انجام جراحی های زیبایی تبدیل کرده است. سائوپائولو و ریو دو ژانیرو از مقاصد اصلی گردشگران سلامت به حساب می آید که خدمات گوناگونی را در اختیار آنها قرار می دهند. افزایش حجم یا پروتز پستان و لیپوساکشن دو جراحی زیبایی اصلی در برزیل به حساب می آید.

عمل جراحی زیبایی در کره جنوبی

بسیاری از جوانان کره جنوبی و ژاپن (که در رتبه سوم بیشترین جراحی های زیبایی جهان قرار دارد) می خواهند که چشمانی شبیه غربی ها داشته باشند به همین دلیل جراحی پلک (بلفاروپلاستی) در رتبه محبوب ترین جراحی های زیبایی این دو کشور قرار دارد. لازم به ذکر است ۲۰ درصد زنان اهل کره جنوبی، جراحی های زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی را انجام داده اند. رینوپلاستی (جراحی بینی) و لیپوساکشن در رتبه های بعدی قرار دارند.

عمل جراحی زیبایی در ایتالیا

شاید مردم ایتالیا در میان بقیه شهروندان اروپایی به داشتن چهره های جذاب و زیبا مشهور باشند ولی عمل های جراحی زیبایی در این کشور بسیار زیاد می باشد و موجب شده که این کشور در رتبه چهارم بیشترین تعداد عمل های جراحی زیبایی قرار داشته باشد. عمل های زیبایی کم تهاجمی مثل تزریق بوتاکس، فیلر و ژل به منظور رفع چین و چروک و خط لبخند، در کنار لیپوساکشن از محبوب ترین عمل ها در این کشور اروپایی به شمار می آید.

عمل جراحی زیبایی در ایران

به گفته دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی، عضو هیات مدیره انجمن جراحان پلاستیک ایران، جراحی‌های فک و صورت، تزریق ‌ها، جراحی‌ های لیفت و لایپوساکشن، اصلی ترین جراحی های زیبایی در ایران محسوب می شوند. همچنین در ایران، رینوپلاستی (جراحی بینی ) بیشترین مقدار عمل‌ های جراحی زیبایی را به خود اختصاص داده است. آمار دقیقی در این مورد وجود ندارد زیرا فقط وزارت بهداشت می ‌تواند آمار ارائه کند. جراحی پلک (بلفاروپلاستی)، لیپوساکشن، بوتاکس، تزریق فیلر و ژل در رتبه های بعدی عمل های زیبایی تهاجمی و کم تهاجمی در میان ایرانیان قرار دارند.

بهترین جراحان زیبایی در کدام کشورها هستند؟

در این زمینه مبنای دقیق و استانداردی که بتوان تشخیص داد بهترین جراحان زیبایی در کدام کشورهستند وجود ندارد چون پارامتری است که به خیلی از مسائل از جمله مسائل توریستی کشورها، مسائل سیاسی کشورها، مسائل اقتصادی کشورها می تواند تحت الشعاع قرار بگیرد. به عنوان مثال در آمریکای جنوبی، جراحی های زیبایی توسعه زیادی دارد بطوری که خیلی از افراد آمریکای شمالی ممکن هست به آنجا بروند ولی آیا این مورد حتما به دلیل این هست که جراحان آمریکای جنوبی بهترند یا این که به خاطر این است که در آمریکای جنوبی قیمت ها و هزینه ها برای افراد پایین تر است و در نتیجه افرادی که در آمریکای شمالی مجبورند هزینه های بالاتری پرداخت کنند به آنجا میل می کنند.
واقعیت این است که تشخیص این موضوع کمی نیاز به بررسی های دیگری دارد و به خاطر همین خیلی نمی شود به عنوان بهترین در نظر گرفت و یا این که مثلا در بسیاری از اهالی اروپا برای عمل های جراحی زیبایی بینی شان اخیرا به ترکیه می روند ولی آیا واقعا این به این دلیل است که ترکیه ای ها بهتر از جراحان زیبایی ایرانی عمل بینی را انجام می دهند یا به دلیل این هست که مراوده و حس امنیتی که اهالی اروپا در ترکیه حس می کنند این اتفاق رخ می دهد؟ به هر صورت تعیین بهترین ها مشکل است ولی می توانیم بگوییم که کدام کشورها در زمینه جراحی های زیبایی بینی به نسبت کشورهای دیگر توسعه بیشتری پیدا کرده اند و شاید این موضوع مثل هر فرایند لوکس دیگری تا یک حدی به شرایط اقتصادی آن کشورها ارتباط داشته باشد مثلا اگر در کشوری مثل افغانستان و کشورهای جنگ زده ای در افریقا مثلا جراحی های زیبایی نمی بینید آیا به این دلیل است که آنجا جراحی زیبایی طرفدار ندارد و یا این که به خاطر این است که از نظر اقتصادی اولویت بندی های زندگی جوری نبوده که جراحی های زیبایی بخواهد بازار مهمی در آنجا پیدا بکند.

پس می توان گفت یک قسمتی از قضیه به شرایط اقتصادی مردمان آن کشور وابسته است که چه بازاری را در واقع بتوانند تامین کنند و چه نیازهایی مورد درخواستشان قرار گرفته باشد مثل هر کالای لوکس دیگری به شرایط اقتصادی آن مملکت وابسته است ولی به طور نسبی می توان گفت بعضی کشورها به طور خاصی بیش از حد انتظاری که تصور می شده در این ارتباط فعال بودند از جمله کره جنوبی ، ایران ، ترکیه ، آمریکای جنوبی مثل کلمبیا ، برزیل و مکزیک.

از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید