عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی

بینی گوشتی

یکی از مهمترین اجزاء بینی پوست آن است، پوست بینی علاوه بر اینکه ساختمان های زیر آن را می پوشاند، تعیین کننده اصلی نوع بینی که بینی گوشتی (پوست ضخیم) یا بینی غیرگوشتی (پوست نازک) می باشد. بینی که پوست ضخیم و غضروف های ضعیف و نازک دارد را بینی گوشتی می نامند. با تکنیک های جدید عمل بینی ، دستیابی به زیبایی برای بینی های گوشتی نیز ممکن شده است.

بینی گوشتی | عمل بینی گوشتی - دکتر سامی

تفاوت بینی های استخوانی و گوشتی

در بینی های استخوانی به علت نازک بودن پوست ،استخوان از زیر پوست قابل مشاهده است، یعنی امکان دارد اگر لبه های استخوان قبلا شکسته باشد لمس گردد و دیده شود، غضروف ها قوی و محکم هستند و کمتر نوک بینی پهن یا افتاده می باشد درصورتی که در بینی های گوشتی به علت ضخیم بودن پوست جزییات استخوانی و غضروفی مشاهده نمی شود و بدلیل سنگینی پوست غضروفها به طور معمول نازک و ضعیف هستند. به همین جهت این نوع بینی ها پهن و افتاده هستند.

عمل بینی گوشتی جراحی است که روی بینی هایی با ضخامت پوست زیاد انجام می شود. از آنجایی که عمل بینی جراحی است که روی استخوان بینی انجام می شود و بینی های گوشتی از استخوان و غضروف کمتر و میزان پوست بیشتر برخوردار می باشند شکل دادن به بینی های گوشتی معمولا سخت می باشد. این نوع جراحی به عمل بینی گوشتی نیز معروف است و اصطلاح گوشتی بودن از پوست ضخیم بینی گرفته شده است.

افرادی که دارای دماغ گوشتی می باشند همواره از شکل بینی خود ناراضی می باشند و در تلاش هستند با استفاده از انواع جراحی ، بینی خود را کوچک کنند. عمل بینی گوشتی معمولا سخت تر از بینی معمولی می باشد و جراح باید وقت و دقت بسیاری را برای این نوع جراحی بگذارد. خصوصا اگر در این نوع جراحی، بینی دارای انحراف بینی و یا کجی بینی باشد کار جراح سخت تر می شود و مسلما تایم جراحی و هزینه عمل بینی بیشتر می شود. اگر می خواهید این عمل برای شما موفقیت آمیز باشد سعی کنید نزد جراح موفق و با تجربه عمل کنید.

در مقالات این بخش ، با باید ها و نباید های جراحی بینی گوشتی آشنا می شوید و می توانید با قدم های محکم و آگاهی بیشتر این نوع جراحی را انجام دهید. همچنین می توانید نمونه کارهای عمل بینی گوشتی را مشاهده کنید. در شکل زیر نمونه جراحی بینی دکتر سامی که عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ را انجام داده اند مشاهده می کنید.

تفاوت بینی های استخوانی و گوشتی | عمل بینی گوشتی

انواع عمل بینی گوشتی

به طور کلی روش خاصی برای عمل بینی گوشتی وجود ندارد و این نوع جراحی مانند دیگر جراحی های بینی به همان روش جراحی باز بینی  یا جراحی بسته بینی انجام می شود ولی متاسفانه در بعضی از تبلیغات روش هایی غیر از جراحی بینی گوشتی نیز به بیماران توصیه می شود به طور مثال استفاده از واژه جراحی بینی با لیزر در بینی های گوشتی بسیار رایج است که اصلا توصیه نمی شود و روشی است که کارایی ندارد. تنها راهکار بینی های گوشتی استفاده از روش جراحی می باشد تا شکل مناسبی در چهره افراد ایجاد شود. در شکل زیر عکس دماغ عملی گوشتی را مشاهده می کنید.

انواع عمل بینی گوشتی | عمل بینی گوشتی مردانه

کدام روش بهتر است؟

عمل بینی های استخوانی نتیجه بخش و راحت تر است. بینی های گوشتی نتیجه گیری کمتری دارند. البته امروزه چون بینی های گوشتی با تقویت غضروف شکل داده می شوند و حالت می گیرند در نتیجه برگشت بینی های گوشتی یا افتادگی بینی های گوشتی خیلی کمتر شده و ممکن است حتی اتفاق نیفتد. بهترین روش برای جراحی این نوع بینی ها ، روش باز جراحی بینی است. در روش بسته چون نوک بینی به خوبی مشاهده نمی شود و دسترسی به آن محدود است، نتایج خوبی برای بینی های گوشتی ندارد.

تزریق آمپول در بینی گوشتی

برای کاهش تورم ناشی از عمل بینی گوشتی تزریق کورتون نقش مفید و تأثیرگذاری دارد. این تزریق فقط توسط جراح تجویز و انجام می شود و باید از تزریق آن خودداری کرد.

جراحی بینی گوشتی

بینی همه افراد متشکل از یک ساختمانی با گوشت، غضروف و پوست می باشد. تمام افراد دارای بینی های متفاوت با شکل ها و پوست های مختلفی هستند و این موضوع در نتیجه عمل دماغ آنها بسیار تاثیر گذار می باشد.

در عمل بینی گوشتی، جراح با شیوه های گوناگون موجب تغییر شکل در غضروف و استخوان بینی می شود .یکی از روش های کوچک کردن بینی، به وجود آوردن بریدگی بر روی پوست در بخشهای زیر سوراخ بینی می باشد. بکارگیری این مدل تکنیک در افرادی که قسمت پایینی بافت آنها پهن می باشد، بسیار کاربرد دارد. از این شیوه به منظور کاهش سایز در عمل بینی گوشتی بکار برده می شود. در این زمان از مدلهای گوناگونی از شکاف ها مانند الماسی، مثلثی و یا مستطیلی استفاده می شود. لازم به ذکر است در این شیوه از عمل بینی گوشتی، باید در بخیه زدن و مشخص نشدن شکاف های ایجاد شده بسیار توجه کرد.
اساسی ترین و بااهمیت ترین کار در عمل بینی گوشتی عبارت است از کم کردن بافت از یک بخش و اضافه کردن آن بافت به سایر بخش های بینی. انجام پیوند بافت به بینی از غضروف تیغه بینی فرد صورت می گیرد. برخی از مواقع به علت شکستگی و… موجب وارد شدن آسیب به تیغه بینی فرد شده است، به همین دلیل جراح از غضروف گوش به منظور پیوند استفاده می کند. لازم به ذکر است این کار در شکل ظاهری گوش اثری ندارد.

جراحی بینی گوشتی


نحوه تشخیص بینی گوشتی

بینی گوشتی چیست؟ افراد زیادی  تصور می‌کنند زمانی که نوک بینی بسیار پهن باشد جزو بینی گوشتی به حساب می آید. درصورتی‌ که این تصورکاملا اشتباه است. اگر در قسمت نوک بینی، غضروف‌های بینی ضعیف باشند و پوست بینی کلفت باشد و حالت چرب و دارای غدد چربی زیرپوستی زیادی باشد ، به صورتی که اگر به پوست نوک بينی گوشتی با دو انگشت فشار وارد شود، چربی از سوراخ های کوچکی كه بر روی بینی وجود دارد خارج می شود.


افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی ، از مشکلاتی است که بسیاری از بیماران با آن مواجه می شوند چراکه موجب برهم خوردن توازن چهره و ناراحتی آنها می شود. معمولا بیمارانی که برای جراحی بینی به مطب های زیبایی مراجعه می کنند خصوصا افرادی که دارای بینی استخوانی و گوشتی هستند نگران افتادگی بینی خود می باشند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که مستحکم بودن بینی گوشتی و استخوانی به ویژه در قسمت سر بینی در زمان جراحی زیبایی از بین برود و در نهایت پس از مدت زمانی نوک بینی به طرف پایین می آید و بینی شکل زیبای خود را از دست می دهد.


عمل بینی طبیعی

امروزه دیگر مدل های جراحی بینی فانتزی و عروسکی از محبوبیت برخوردار نیستند و افراد به دنبال عمل بینی طبیعی می باشند . در واقع افراد می خواهند بینی آن ها به گونه ای عمل  شود که اثری از جراحی در بینی آن ها وجود نداشته باشد. ویژگی های مختلفی درعمل بینی طبیعی وجود. در جراحی بینی طبیعی به وسیله تکنیک های گوناگون قوز پشت بینی برطرف می شود و اصلا قوسی بر روی بینی ایجاد نمی شود و یا تنها قوس بسیار کمی ایجاد می شود. از دیگر پارامترهایی که موجب طبیعی شدن شکل ظاهری بینی می شود ، سایز سوراخ های بینی پس از عمل جراحی بینی می باشد.

لازم به ذکر است اندازه حفره های بینی باید یکسان باشد و عدم تقارن در آنها موجب کج دیده شدن بینی می شود و شکل زیبای بینی از بین می رود. از اصول بااهمیت در جراحی بینی طبیعی، یکسان سازی پره ها و خودداری از عوض کردن شکل آنها به طرف شکل های غیرعادی می باشد. دراین نوع جراحی به دلیل اینکه نتیجه کاملا طبیعی باشد از حجم بافت بینی به میزان کمی برداشته می شود ولی به مقداری که بینی در کنار گونه ها ظاهری مناسب داشته باشد و نه بیشتر.

عمل بینی طبیعی | دکتر سامی

لیزر بینی گوشتی بدون عمل بینی

هرساله عده بسیاری تصمیم به انجام جراحی بینی می گیرند و در این میان افرادی که بینی گوشتی دارند به دنبال جراح بینی می باشند که جراحی بینی گوشتی آن ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در این میان تبلیغات بسیاری شنیده می شود که لیزر بینی گوشتی بدون عمل بینی انجام می شود. جراحی بینی با لیزر شیوه ای غیر عملی و تایید نشده است. در حقیقت فناوری لیزرها آنقدر پیشرفت نکرده است که توانایی به وجود آوردن تغییر در سطح استخوان بینی را داشته باشد ، به همین دلیل شیوه ای تایید نشده می باشد و می توان عنوان کرد که بی نتیجه می باشد. لازم به ذکر است لیزرها می توانند تغییراتی روی سطح پوست بینی بوجود آورند و جوش ها و آکنه بینی را برطرف کنند و موجب از بین رفتن جای زخم و لک های بینی شوند اما اصلا تغییری در ساختار بینی به وجود نمی آورند.


 جراحی بینی با پوست ضخیم

عمل جراحی بینی با پوست ضخیم یکی از سخت ترین نوع عمل بینی می باشد که نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد. افرادی که دارای پوست ضخیمی در بینی خود می باشند معمولا نگران نتایج پس از عمل جراحی بینی خود می باشند .شکل بینی به صورت عمده توسط سایز و شکل اسکلت زیرین معین می‌شود. در نهایت جراح زیبایی بینی ، اصلاحات را در ساختار بینی انجام داده تا بینی به شکل ظاهری مطلوبی برسد. همچنین باید به این مسئله توجه کرد که ساختمان بینی به وسیله پوست و بافت‌های زیرپوستی مثل ماهیچه‌ها و چربی پوشیده شده است و در همین راستا فرم خام اسکلت بینی با شکل ظاهری آن متفاوت می باشد. به دلیل اینکه پوست خارجی به منظور پنهان کردن استخوان بینی وجود دارد و روی برخی بخش های آن اثر بیشتری دارد، باید در زمان ایجاد تغییر در استخوان بینی ، پوست روی آن را در نظر گرفت . در جراحی‌های زیبایی بینی در موارد نادر ، پوست تغییر داده می شود .

جراحی بینی با پوست ضخیم

آیا با جراحی زیبایی بینی گوشتی شکل بینی تغییر خواهد کرد؟

ایجاد تغییر و بهبود ظاهر در بینی گوشتی با انجام عمل جراحی زیبایی میسر می باشد و در صورتی که به شکل اصولی انجام شود نتیجه خوبی داشته و بازگشت پذیر نمی باشد. در عمل جراحی بینی گوشتی باید شکل دادن به بینی در جهت تناسب با بقیه بخش های صورت مدنظر باشد و نه فقط کاهش سایز آن.جراحی هایی که تنها به دلیل کاهش سایز بینی صورت می گیرد، موجب بروز اختلال در مسائل تنفسی می شود و همچنین از لحاظ ظاهری در طولانی مدت مطلوب نمی باشد. به دلیل اینکه ساختار اسکلتی بینی های گوشتی ضعیف می باشد، به منظور فرم دادن به بینی ابتدا اندازه بینی را متعادل کرده و غضروف هایی که در حالت مناسب نیستند به قسمتهای دیگر بینی انتقال می یابند. بعد ساختارهای ضعیف به وسیله پیوندهای غضروفی مستحکم می شود.

جراحی زیبایی بینی - دکتر سامی

بهترین روش جراحی بینی گوشتی

افرادی که دارای پوست ضخیم در ناحیه بینی خود می باشند معمولا ازنتایج جراحی بینی گوشتی خود نگران می باشند و همواره با سوالاتی از جمله “بهترین روش عمل بینی گوشتی کدام است” و یا “آیا بعد ازعمل بینی گوشتی ،شکل بینی باز خواهد گشت “می خواهند از عمل بینی گوشتی خود اطمینان لازم را بدست آورند. باید گفت مناسب ترین راه به منظور جراحی زیبایی بینی گوشتی( بیماران با پوست ضخیم) روش باز می باشد. در روش جراحی بینی بسته به دلیل اینکه سر بینی به درستی قابل مشاهده نیست و امکان دسترسی به سر بینی با محدودیت مواجه است، نتایج جراحی بینی چندان خوب نمی شود. همچنین استحکام بافت غضروفی و بکار بردن از غضروف تیغه میانی بینی به منظور تقویت غضروف نوک بینی بسیار تاثیر مثبتی دارد. از کارهای موثر دیگر در عمل بینی گوشتی، برداشتن با دقت از پره ها برای کوچک کردن اندازه پره ها می باشد.

کنترل پوست از نظر چربی بعد از جراحی بینی

در واقع پوست های چرب به دلیل غدد سباسه ( Sebaceous gland ) بیشتر و فعالتر که کار آنها تولید چربی در پوست می باشد زودتر چرب می شوند. ولی مهم تر این است که در عمل بینی همین غدد سباسه فراوان تر و یا بزرگ تر یا فعالتر باعث ضخامت و عدم ظرافت نتیجه عمل بینی می شود و در این جور موارد از دارویی به نام راکوتان استفاده می شود که با خوردن این دارو غدد چربی کمتر فعالیت می کنند و این باعث می شود علاوه بر این که چربی پوست کمتر می شود جوش های پوستی هم کمتر می شوند.

فایده دیگری هم وجود دارد که باعث می شود عمل بینی خصوصا در بینی های گوشتی نتیجه بهتری بگیرند.

 

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید