جراحی چانه

عمل جراحی پروتز چانه برای چه کسانی مناسب است؟

یکی از قسمت های چهره که منجر به بهم ریختگی توازن و هماهنگی اجزا صورت می گردد چانه است. چانه ای که کوتاه و یا کوچک باشد زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار داده و سبب می گردد بینی بزرگتر به چشم بیاید. همچنین چانه ای که بیش از حد بزرگ یا بلند است می تواند منجر به فرورفتگی قسمت بالای صورت و کوچک دیده شدن بینی از آنچه که هست شود.

جراحی چانه به زیبایی فرم صورت و جلو کشیدن استخوان‌های حالت دهنده‌ی چانه کمک می کند. برای این کار اغلب پروتزی متناسب با سایزصورت ، به طور مستقیم روی استخوان چانه، در زیر پوست گذاشته می‌شود.

جراحی چانه  عمدتا به جهت بزرگ کردن و جلو کشیدن چانه‌هایی می باشد که عقب‌تر از حد نرمال است. هماهنگ کردن اجزاء صورت با یکدیگر مهمترین هدف جراحی برجسته سازی چانه به شمار می آید. این عمل برای آن دسته از کسانی مناسب می باشد که چانه آنها به اندازه کافی رشد نکرده است.

نکته ای که جالب است بدانید این است که فرم چانه و سایز بینی با هم در ارتباطند، بدین منظور که اگر اندازه چانه کوچک باشد باعث بزرگتر دیده شدن بینی می شود و بالعکس. جراحی بینی و جراحی پروتز چانه دربیشتر موارد توامان با یکدیگر صورت می گیرد. بزرگ کردن چانه را می‌توان درحین لیفت صورت و گردن هم انجام داد، به این دلیل که خط فک خودش را بیشتر نشان دهد و چهره از فرم بهتری برخوردار شود. پروتز چانه از لحاظ شکل ظاهری به مدل پروتز بکار برده شده بستگی دارد . همچنین پروتز چانه از مواد سیلیکونی تولید شده است و در برخی از مواقع نیاز است جراح پروتز را خم کند و بر اساس نیاز بیمار از آن بکار برد .

دکتر سامی متخصص زیبایی بینی و چانه، جراحی چانه را به جهت هماهنگ کردن اجزاء صورت به بعضی از بیماران پیشنهاد می نماید. در برخی ازافراد سایز چانه باعث بزرگتر یا کوچکتر دیده شدن بینی می شود. اگر شما هم می خواهید با جراحی چانه به زیبایی چهره خود بیفزایید و یا اینکه می خواهید بدانید آیا به این جراحی نیاز دارید یا خیر، برای مشاوره با کلینیک دکتر سامی با شماره های ۲۲۷۲۵۱۹۵ – ۰۲۱ و ۲۲۷۲۵۱۷۱ -۰۲۱ تماس حاصل نمایید .

جراحی پروتز چانه توسط دکتر سامی

جراحی پروتز چانه توسط دکتر سامی

***

جراحی زیبایی چانه چیست؟

با انجام جراحی زیبایی چانه حتی تغییرات خیلی کم در سایز چانه نیز می توانید توازن و هماهنگی کل صورت را به طور چشمگیری بهبود بخشید . منتوپلاستی یا ژنیوپلاستی عنوان عملی است که جهت ترمیم ظاهر چانه به وجود آمده است و روش های بسیار متنوعی جهت انجام آن وجود دارد. تزریق چربی ، تزریق ژل چانه، بزرگ کردن یا  پروتزهای چانه را می توانید در کلینیک زیبایی دکتر سامی که یک جراح زیبایی بینی و چانه می باشند و دراین حیطه  به صورت کامل تخصص دارند، انجام دهید. دکتر سامی جراحی را براساس نیاز بیمار و همچنین با توجه به برقراری توازن و هماهنگی میان کل اجزاء صورت انجام می دهد. بهبود حالت چانه، ضمن زیباتر و متعادل تر ساختن خود چانه، نیمرخ شخص را نیز ایده آل تر می کند.

جراحی زیبایی چانه توسط دکتر سامی

جراحی زیبایی چانه توسط دکتر سامی

انواع منتوپلاستی

جراحی های منتوپلاستی به دو بخش مهم تفکیک شده است که عبارتند از:

بزرگ کردن چانه: فرآیندی که درآن ، چانه های کوچک یا عقب رفته، برجسته شده یا جلو کشیده می شوند.

کوچک کردن چانه: فرآیندی که درآن ، چانه های بزرگ یا جلو آمده، کوچک شده یا عقب کشیده می شوند.

فرآیند بزرگ کردن چانه بیشتر از فرآیند کوچک کردن چانه صورت می گیرد و این یعنی کوچک بودن چانه، بارزترین حالت چانه است.

پروتز چانه - جراحی بینی و چانه

نتیجه  جراحی چانه

حاصل این جراحی به طور کامل، طبیعی به چشم می آید و در مجموع می توان گفت انتظار از جراحی چانه ، زیباسازی صورت و هماهنگ سازی اجزاء آن با ساختار چانه در حالت طبیعی می باشد . لازم به ذکر است که برای دیدن نتیجه نهایی امکان دارد  ۶ هفته زمان برده شود.

نتیجه جراحی چانه همیشگی است، البته باید خاطر نشان کرد که با افزایش سن فرم چانه نیز رفته رفته تغییر می کند. به طور مثال بافت های جانبی چانه به شکل دائمی تحت تأثیر افزایش سن و جاذبه قرار دارند.

جراحی بینی و چانه

بعضی اوقات در تعدادی از مراجعین فقط با عمل زیبایی بینی یا جراحی چانه ،فرد به نتیجه موردنظر خود نمی رسد و نیاز است تا جراحی بینی وچانه به صورت همزمان صورت گیرد. لازم به ذکر است که منظور از جراحی توامان بینی و چانه این نیست که حتما در یک جلسه هر دو جراحی صورت گیرد. در این زمان پزشک بر اساس شکل صورت و فرم بینی و چانه تصمیم می گیرد که کدامیک اول انجام شود. اغلب نتیجه جراحی بینی و چانه که همزمان انجام می شود رضایت بخش می باشد.

دیدگاه ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید