Revision Rhinoplasty - جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی ترمیمی

Revision Rhinoplasty یا جراحی بینی ترمیمی به جراحی اطلاق می شود که به جهت بازسازی و ترمیم نواقصی که به خاطر جراحی اولیه بینی رخ داده است صورت می گیرد. گاهی اوقات امکان دارد جراح بینی به نکات ریزی دقت نکرده و سبب پیدایش ایرادهای کوچک شده باشد و باعث شده بیمار از جراحی زیبایی خودرضایت کامل نداشته باشد که باید با انجام جراحی ثانویه بینی نسبت به رفع نواقص پیش آمده پرداخت. برای ترمیم بینی جراح موقعیت قرار گیری غضروف های داخل بینی و نیز نواقص ایجاد شده در عمل اول را در نظر می گیرد و با توجه به آن اقدام به ترمیم می نماید.همچنین بایستی موقعیت بینی قبل از جراحی بینی اول هم بررسی گردد. همان طور که در تصویر شاخص مقاله مشاهده می کنید، عکس فرورفتگی بینی بعد از عمل را می بینید که بیمار قبلا دو عمل ناموفق داشته است که دکتر سامی با مهارت و تخصص بالا توانسته مشکل بینی را در جراحی بینی ترمیمی برطرف کرده و بینی دارای ظاهر بسیار خوبی شده است.

در این نمونه کار دکتر سامی با استفاده از غضروف گوش توانسته بینی بیمار را ترمیم نماید

چنانچه خواستار جراحی بینی ثانویه ( جراحی بینی ترمیمی ) هستید این نکات را در نظر بگیرید:

  •  در توقعات خود واقعیت را بپذیرید
  •  آگاه باشید که دشواری عمل جراحی رینوپلاستی با هر بار جراحی تشدید می شود.
  •  احتمال دارد قالب بینی در حدی از سلامت برخوردار نباشد که قادر باشد یک جراحی دیگر را متحمل شود. در چنین شرایطی بایستی  بیشتر تامل نمایید و یا حتی از انجام جراحی منصرف شوید.
  •  بافت زخمی درون بینی باید ترمیم شده باشد یا به میزان خیلی کمی باقی مانده باشد.
  •  نباید در یک سال گذشته هیچ نوع عمل جراحی بینی انجام داده باشید.یعنی حداقل باید ۱ سال از زمان جراحی بینی تان گذشته باشد.

چنانچه به هر علتی از جراحی قبلی تان ناراضی هستید تحت هیچ شرایطی تقاضای جراحی مجدد در اقدام فوری از جراحتان نداشته باشید. برای جراحی مجدد بینی صبر کنید تا یک سال طلایی پس از جراحی اولیه بینی بگذرد تا بینی بهتر خود را نشان دهد و بافت های بینی ترمیم شوند. اگر زیر یک سال اقدام به جراحی بینی ترمیمی کنید ممکن است دچار عارضه هایی شوید که می توانید در مقاله انواع بینی ترمیمی این عارضه ها را مطالعه و مشاهده نمایید.


سوالات متداول جراحی بینی ترمیمی یا ثانویه

بعد از عمل جراحی اولیه چند بار می توان مجدد بینی را عمل کرد؟

محدودیت خاصی در این ارتباط وجود ندارد فقط مسئله این است که هر بار بر روی بینی جراحی صورت بگیرد به طور معمول باید حدود یک سال بینی را به حال خودش واگذار کنیم و به مرحله بعدی به دو علت زمان بدهیم یکی به این دلیل که بافت ها آمادگی دستکاری مجدد را پیدا بکنند چرا که اگر زودتر از زمان موعود دستکاری بشود ممکن است آسیب های جدی به بینی برسد و نتیجه عمل بینی کاملا خراب بشود و دلیل دوم این که ورم های بعد عمل بینی کاملا بخوابد و بتوانیم بینی را از نظر عیوبی که واقعا دارد ارزیابی دقیق تری بکنیم.

البته تعداد دفعات جراحی بینی محدودیتی ندارد ولی معمولا هر بار جراحی می تواند ریسک های اضافه تری برای بیمار داشته باشد یا به عبارتی ریسک عوارضی مثل عفونت بینی یا نکروز بینی در هر جراحی بیشتر از جراحی قبلش خواهد بود.


جراحی ترمیمی بینی کوتاه

یعنی یک بار بر روی بینی عمل جراحی انجام شده و بینی کوتاه از آب درآمده یا این که از اول بینی کوتاه بوده است و جراح نتوانسته آن را به حد نرمال برساند. جراحی ترمیمی بینی کوچک جزو سخت ترین عمل های جراحی محسوب می شود چون قرار است مقدار زیادی غضروف به کار برود ضمن این که بینی ترمیمی باشد و پوست حالت کش آمدن و باز شدن را نداشته باشد باز هم این کار را محدودتر می کند ولی به هر حال در اکثر موارد می توان کار مثبتی را برای بیماران انجام داد.


درمان فرورفتگی پره های بینی با جراحی ترمیمی بینی

در ارتباط با فرورفتگی پره های بینی معمولا در صورتی که غضروف های بینی به طور مادرزاد ضعیف یا دفرمه باشند و یا در اثر جراحی های ناقص و غیرکامل اشکالاتی در آن ناحیه ایجاد بشود پره های بینی و نزدیک به پره های بینی و بالای پره های بینی ممکن است فرورفتگی هایی ایجاد بشود که حتی گاهی در نفس کشیدن هم مزاحمت ایجاد کند که در اعمال جراحی Revision بیشتر با این موضوع برخورد می کنیم.

در جراحی ثانویه بینی با تقویت غضروف ها با استفاده از غضروف هایی که از خود بیمار گرفته می شود در بسیاری از موارد این جراحی ها دارای نتایج خوبی هستند.


ترمیم سوختگی بینی

در اصلاحات جراحی، در ظاهر بینی هایی که به دنبال سوختگی دچار اشکال ظاهری یا تنفسی شده اند باید به ذکر چند نکته اشاره کنیم از جمله این که روش های اصلاح این موارد معمولا اعمال جراحی ریکانستراکتیو یا عمل بازسازی بینی که در اعمال جراحی که پوست در آنها آسیب دیده است و بافت پوششی بینی آسیب دیده است همراه است

از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید