تکنیک های جدید جراحی بینی

تکنیک های جدید جراحی بینی: در جراحی بینی روش هایی که اخیرا استفاده می شوند با روش هایی که ۱۰ سال پیش استفاده می شدند تفاوت بسیار زیادی کرده است. تکنیک های نوین جراحی بینی تاثیر متفاوتی بر روی تنفس بیمار دارد و باعث بهبود مشکلات تنفسی می شوند.

آیا جراحی راینوپلاستی یا همان رینوپلاستی صرفا یک جراحی زیبایی است ؟

خیر. جراحی راینوپلاستی معمولا همراه با سپتوپلاستی صورت می گیرد و سپتورینوپلاستی قسمت اعظم اعمال جراحی را تشکیل می دهد.

سپتوپلاستی چیست ؟

سپتوپلاستی در واقع عملی است که بر روی تیغه بینی انجام می گیرد و مشکلات انحراف بینی را حل می کند.

رینوپلاستی  گرچه در زیبایی و ظاهر بینی اعمال نفوذ می کند ولی اگر این کار اصولی و درست صورت گیرد می تواند به تنفس بیمار کمک کند و برعکس اگر اصولی و درست و با روشهای کلاسیک جدید صورت نگیرد می تواند گه گاه بیمار را دچار مشکل تنفسی کند.

رینوپلاستی اندونازال چیست؟

جراحی اندونازال نام دیگری است برای جراحی بسته یا close ، اندو یعنی درون ، نازال هم یعنی بینی که در کل اندونازال یعنی جراحی که داخل بینی صورت بگیرد. جراحی رینوپلاستی به دو روش کلی تقسیم می شود یکی روش open یا باز و دیگری روش بسته یا close یا اندونازال.

توی این حالت برش ها از داخل بینی برای دسترسی به قوز بینی یا اصلاح نوک بینی صورت می گیرد. البته این به این معنی نیست که در روش جراحی close برش های خارجی وجود نداشته باشد اگر فردی برای اصلاح پره های بینی نیاز به اصلاحاتی داشته باشد چه از روش open و یا روش close استفاده شود فرقی نمی کند و پره ها هم می توانند برش خارجی داشته باشند.

تکنیک های جدید جراحی بینی

روش های جراحی بینی به طورکلی ۲ روش هستند: روش close یا روش بسته جراحی بینی و روش open یا روش باز جراحی بینی. ولی واقعیت این است که در هر کدام از این روش ها سلیقه ها و روش های مختلفی در بین جراحان بینی وجود دارد. حالا ممکن است برای بیمار سوال پیش بیایید که کدام روش جراحی بهتر است؟ و آیا بیمار حق انتخاب نوع جراحی را دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در روش بسته ورم بینی کمتر از روش باز است چون در روش بسته بر روی ستونک بینی برشی نمی خورد در نتیجه ورم و پروسه ترمیم آن سریع تر صورت می گیرد. حالا سوال دیگری مطرح می شود که چرا روش های باز بیشتر مورد استفاده جراحان قرار می گیرد؟

به خاطر وسعت دیدی که با برش بر روی ستونک بینی ایجاد می شود روش جراحی باز فراگیرتر می باشد و اصطلاحا به آن جراحی تهاجمی گفته می شود. در این روش ریسک دوباره کاری برای بیمار کمتر می شود اگرچه ورم بینی دیرتر از بین می رود.

روش پرزرویژن در عمل بینی چیست ؟

جراحی های بینی در گذشته فقط به دو روش تقسیم بندی می شد روش باز و بسته جراحی بینی ، بعد روش ها به شکل های مختلف چه در روش بسته و چه در روش باز تقسیم بندی دیگری هم شدند که یکی از این موارد روش پرزرویژن می باشد که این روش بیشتر توسط پزشکان ترکیه بنا نهاده شده. در این روش جراح بینی ناحیه های سطحی بینی را دستکاری نمی کند ولی در ناحیه های عمقی که کنترل آن می تواند پیچیده تر باشد را جراح دستکاری می کند که می تواند ریسک های خاص خودش را داشته باشد که دکترسامی از این روش استفاده نمی کند.فعلا این روش در ابتدای راه خودش قرار دارد و ممکن است در آینده این روش تکامل بیشتری پیدا کند.

از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید