تنفس بعد از عمل جراحی بینی- عمل رینوپلاستی

آیا تنفس از بینی بعد از عمل رینوپلاستی بدتر می شود؟

بسیاری از بیماران دلواپس این هستند که آیا بعد از جراحی بینی تنفس آنها دچار اختلال می شود و مشکلات تنفسی برای آنها به وجود می آید؟

گرچه معمولا در عمل جراحی رینوپلاستی بینی کوچکتر می شود ولی در صورتی که جراحی با دقت و با تکینک درست انجام شود این کوچک شدن در مسیرعبورهوا صورت نمی گیرد و تنفس از بینی تحت تاثیر قرار نمی گیرد. با این حال به طور معمول ۱ تا ۳ ماه بعد از عمل ممکن است به علت تورم داخل بینی مقدار کمی گرفتگی بینی وجود داشته باشد که باید پس از آن خوب شود. در غیر این صورت حتما باید برای رفع اشکال اقدام نمود .

تنفس بعد از عمل جراحی بینی

در بیماران مبتلا به آلرژی بینی گاهی تا یکسال پس از عمل رینوپلاستی آلرژی تشدید می شود و نیاز به مصرف دارو بیشتر می شود ولی به هرحال با مصرف صحیح داروهای ضد آلرژی تنفس باید بهبود یابد.

گاهی باقی ماندن انحراف داخل بینی و گاهی بزرگی قبلی شاخک ها و یا جا به جا شدن به سمت داخل یا تشدید بزرگی شاخک های بینی علت این گرفتگی است و به ندرت هم افتادگی غضروف بینی عامل این اشکالات تنفسی است که همه آن ها توسط یک جراح خوب به ندرت رخ می دهد و حتی اگر بروز کند به راحتی قابل رفع است. در واقع پس از یک عمل رینوپلاستی خوب تنفس بیمار نسبت به قبل بهتر می شود (البته پس از ۱ تا ۳ ماه) و یا اینکه تغییری نمی کند و بدتر شدن آن به هیچ وجه طبیعی نیست مگر در موارد آلرژی که آن هم با درمان دارویی برطرف می شود.

مشکل تنفسی بعد از عمل بینی تا کی ادامه دارد

اصولا بعد از عمل بینی از اسپیلنت و یا گچ بینی استفاده می شود که همین امر باعث گرفتگی بینی می شود البته عوامل دیگری مانند التهاب و تورم داخلی بینی به علت دستکاری بافت بینی در حین عمل توسط جراح بینی سبب می شود راه عبور هوا کمی تنگ تر شود و گاها در بعضی از بیماران در حین دم و بازدم صدای سوت شنیده شود که همه این موارد طبیعی هستند و اصلا جای نگرانی نیست و حدود ۱ تا ۳ ماه و در برخی موارد که بیمار دارای آلرژی بینی می باشد تا یکسال طول می کشد تا این مشکلات تنفسی حل شوند.