بینی گوشتی و بینی استخوانی

تفاوت بینی گوشتی با بینی استخوانی در چیست؟

بینی گوشتی و بینی استخوانی را از ضخامت پوست بینی می توان فهمید. بینی های استخوانی دارای پوستی نازک یا متوسط هستند و بینی های گوشتی از پوستی ضخیم برخوردار می باشند. به شکل معمول پوست نیمه بالایی بینی، یعنی همان بخشی که استخوان را مخفی می کند نازکتر از نیمه پایینی، یعنی قسمتی که غضروف را مستتر می سازد می باشد.

در بینی های استخوانی به خاطر نازک بودن پوست جزئیات استخوانی را می توان از زیر پوست دید، یعنی احتمال دارد لبه های استخوان در صورتیکه در گذشته دچار شکستگی شده باشد مشاهده و لمس گردد، همچنین در نیمه پایینی به علت نازک بودن پوست اغلب غضروف ها مقاوم تر و محکم تر می باشد و پهنا و یا افتادگی در نوک بینی به شکل کمتری وجود دارد، به طوریکه در بینی های گوشتی به خاطر کلفت بودن پوست جزییات استخوانی و غضروفی دیده نمی شوند و به خاطر وزن بیشتر پوست غضروفها اغلب نازک و ضعیف تر می باشند. و دلیل پهنی و افتادگی نوک بینی در این نوع بینی ها به همین خاطر می باشد.

آیا احتمال دارد بینی های استخوانی و گوشتی با یکدیگر اشتباه گرفته شوند؟ ( تشخیص بینی گوشتی و استخوانی )

در اکثر موارد حتی افراد عادی هم قادرند این دو نوع بینی را از یکدیگر تشخیص دهند ولی در بعضی مواقع در بینی با پوست نازک غضروفها خیلی مستحکم بوده و سبب پهنی و افتادگی نوک بینی و در نهایت اشتباه با بینی گوشتی می گردند. اما در صورتی که به مهمترین مشخصه تشخیص این دو نوع یعنی ضخامت پوست بینی دقت شود درصد اشتباه کاهش می یابد. بینی های گوشتی از پوستی ضخیم برخوردارند و اگر اندکی از پوست نوک بینی را میان دو انگشت بفشاریم از سوراخهای ریز آن چربی خارج می شود، این در حالیست که  در نوع استخوانی همچین چیزی را نمی بینیم.

بینی استخوانی با نوک گوشتی

در مورد بینی استخوانی با نوک گوشتی آن قسمت و پارامتری که مهم است قسمت گوشتی آن است که عمل آن سخت تر و پیچیده تر می باشد و به هر حال نتیجه ای را که آن فرد توقع دارد بر اساس میزان گوشتی بودن نوک بینی تعیین خواهد شد. گاهی اوقات بینی با وجودی که استخوانی و یا گوشتی می باشد هیوج یا خیلی بزرگ است یعنی حجم خیلی بزرگی دارد و اصطلاحا رو به پروجکت می باشد که عمل این مدل بینی ها از سایر بینی ها حتی از بینی گوشتی هم پیچیده تر می باشد.

از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید