بینی سرسره ای یا فانتزی

ازشایع ترین تمایلات افرادی که می خواهند بینیشان را جراحی نمایند برخورداری از بینی سرسره ای یا بینی فانتزی یا همان بینی عروسکی است،
که این تمایلات اغلب در جوان های سن کمتر دیده می شود. به نظر آن ها ، هر چه بینی کوچکتر باشد و قوس بیشتری داشته باشد زیباتر است!!!

بینی سرسره ای یا فانتزی چگونه است؟

این اصطلاحات توجیه علمی ندارند و اغلب نشانگر دستکاری بیش از اندازه در ظاهر بینی ، شامل کوچک کردن بیش از اندازه در موارد بینی عروسکی و فانتزی و قوس دادن و بالا بردن نوک بینی بیش از اندازه معمول در موارد بینی  سرسره ای است.

این نوع جراحی ها تقریبا ۴۰ تا ۵۰ سال پیش در شروع جراحی رینوپلاستی و ترویج محبوبیت این عمل به عنوان مد در آمریکا صورت می گرفت که با گذشت زمان با پیشرفت متدهای جراحی و پیدایش عوارض تنفسی و ظاهری در طولانی مدت  میزان انجام آن پایین آمد اما در ایران کماکان ادامه دارد.

فراموش نکنیم که در هیچ کتاب و مقاله جراحی پلاستیک و زیبایی واژه ای به نام بینی های عروسکی و سرسره ای و…یافت نمی شود و اینها همه واژه هایی تبلیغاتی می باشند که در نهایت با انجام این نوع عمل ها دچار مشکلات تنفسی ،زیبا شناختی و روانشناختی بدون حتی رسیدن به زیبایی مانا می شوند.

خیالتان راحت که هیچ جراح توانا و با مهارتی ، با دید زیبا شناختی با هر اندازه دستمزد دست به چنین اعمال جراحی تهاجمی و تخریبی به خاطر تقاضای بیمار نخواهد زد .به این علت که تخریب بیش از اندازه بافتهای طبیعی و به وجود آوردن عدم تناسب در صورت با اطلاع از عواقب آن هم از لحاظ اصول علمی و هم اصول اخلاق پزشکی کار درستی نیست.

در نتیجه با انتخاب درست جراحتان از سمتی و منطقی کردن دیدتان نسبت به خود و عمل جراحی تان از سمت دیگر ، به خوب شدن حاصل عمل جراحی و برخورداری از بینی  با ظاهر و عملکرد مانا کمک اساسی نمایید.
از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید