جراحی بینی گوشتی | جراح بینی تهران | عمل بینی گوشتی | دکتر فتح سامی

جراحی بینی گوشتی

بینی های گوشتی

بینی های گوشتی برعکس نامشان دارای گوشت یا عضله زیادی نمی باشند بلکه این بینی ها دارای پوست ضخیم و چرب،بزرگ بودن منافذ پوستی، پهن بودن بخش نوک بینی، زیاد بودن ضخامت پره بینی، زیاد بودن پهنای بخش تحتانی بینی، زیاد بودن ارتفاع پره های بینی از بغل ، غضروف ضعیف بینی می باشند.

 انواع بینی های گوشتی

  • بینی‌های گوشتی با بزرگ بودن سایز منافذ غدد چربی

در بعضی از بیماران با بینی‌های بزرگ، منافذ بزرگ و مشخصی وجود دارد که غدد چربی فعال زیر آنها می باشند. برای این افراد عمل جراحی لیزر ، پیلینگ پوست و یا رژیم‌های غذایی کم نمک پیشنهاد می‌شود. در برخی موارد امکان دارد پزشک به منظور کنترل چربی زیر پوستی، دارو تجویز کنند.

  • بینی گوشتی با غدد چربی کم

در تعدادی از بیماران، غدد چربی فعالیت کمی دارند ولی پوست بینی ضخیم، قرمز و براق است. در این افراد عمل جراحی بینی گزینه‌ای مناسب می باشد و در هنگام جراحی، پزشک یک اسکلت جامد را زیر پوست ضخیم بینی قرار می دهد و به بینی طبق نظر بیمار فرم می‌دهد. در بعضی موارد، پزشک جاهای خالی را پر می‌کند و پوست بینی را بر روی غضروف بر می‌گرداند تا از جمع شدن مواد ترشحی و بافت اضافی در نوک بینی پیشگیری شود.

روش انجام عمل جراحی بینی در بینی گوشتی

هدف اساسی و مهم در عمل بینی گوشتی ،کاهش گوشت بینی می باشد و غضروف موجود در بافت یکی از بخش های بینی که معمولا در نوک بینی قرار دارد، برداشته می شود و به سایر بخش های بینی پیوند زده می شود که معمولا این عمل در ابتدای بینی صورت می گیرد. اغلب از غضروف نوک بینی به منظور پیوند زدن به سایر بخش ها استفاده می‌شود. در صورتی که غضروف نوک بینی کم باشد و یا در اثر ضربه صدمه دیده باشد، پزشک غضروف اوریکل یا غضروف مهره‌ها را بکار می برد.

در بینی های گوشتی هدف اساسی باریکتر کردن قسمت تحتانی بینی حد الامکان و فرم دادن صحیح به قسمت نوک و پره های بینی می باشد. در این مدل بینی ها تا حد امکان از برداشتن زیاد غضروف و استخوان بینی جلوگیری می شود و فقط در صورت وجود قوز برداشته می شود. همچنین نازک کردن پوست ضخیم در این بیماران به دلیل امکان ایجاد عوارض جبران ناپذیر فقط در موارد ویژه و به میزان کمی صورت می گیرد.

در ویدیوی زیر عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ که توسط دکتر فتح سامی انجام شده را مشاهده می کنید.

مراقبت پس از عمل بینی

چسب زدن بینی پس ازعمل بینی به مدت یک تا دو ماه موجب جلوگیری از به وجود آمدن پوست ترمیمی در زیر پوست ضخیم می شود و در نهایت در طولانی مدت نتیجه بهتری به همراه دارد.

در تعدادی از بیماران با تزریق آمپول کورتون به طور زیر جلدی در قسمت بالای نوک بینی به منظور کاهش ضخامت پوست بینی استفاده می شود. این تزریق به وسیله جراح بینی انجام می شود و احتمال دارد به تکرار احتیاج داشته باشد. لازم به ذکر است احتمال نازک شدن بیش از اندازه پوست به سبب تزریق کورتون زیر جلدی وجود دارد و باید تزریق محلول رقیق شده و به مقدار کم توسط جراح بینی ماهر انجام شود.

نتیجه عمل بینی

به وسیله عمل جراحی درست و تقویت مناسب اسکلت غضروفی بینی در اغلب موارد می توان بهبود قابل ملاحظه ای در ظاهر افراد دارای  بینی استخوانی یا گوشتی  ایجاد کرد.

باریک شدن بینی از زاویه روبرو، برطرف شدن قوز بینی، رفع افتادگی نوک بینی و فرم دهی و باریکی نوک بینی در تعداد زیادی از بیماران امکان پذیر است.

همچنین لازم به ذکر است در صورتی که عمل بینی به روش درست و به وسیله بهترین جراح بینی گوشتی  صورت گیرد اصلا به حالت قبلی خود برنخواهد گشت و بهبود ظاهر آن همیشگی خواهد بود.

به علت ازدیاد ضخامت پوستی، تورم این بینی ها پس از عمل بیشتر می باشد و مدت طولانی تری زمان لازم دارد تا نتیجه نهایی مشخص شود و باید ۱/۵ تا ۲ سال صبر کرد.

آیا مصرف راکوتان برای درمان جوش تاثیری در کوچکتر شدن بینی دارد؟

در بینی های گوشتی حتی اگر بینی عمل نشده باشد با مصرف راکوتان حتی به خاطر جوش های بینی پوست کلفت بینی نازک تر می گردد و این باعث کوچکتر شدن بینی های گوشتی می گردد یا به عبارتی باعث ظریف تر شدن بینی می گردد ولی طبیعتا اگر همراه با سایر تکنیک های جراحی بینی نباشد تاثیر آن محدودتر و موقتی تر است هر چند ممکن است تا مدت طولانی بعد از قطع مصرف راکوتان هم این بهبودی دوام داشته باشد.

از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید