انواع بینی ترمیمی - جراحی بینی ترمیمی ( جراحی ثانویه ) - دکتر سامی

انواع بینی ترمیمی

آیا شما جزو آن دسته از بیمارانی هستید که برای بار دوم و یا بار چندم می خواهید بینی تان را عمل کنید؟ آیا دچار عارضه ای شدید؟ آیا دچار مشکل تنفسی یا مشکلات زیبایی شده اید و آن رضایتی که باید از عمل زیبایی بدست بیاورید و به آن چیزی که توقع داشتید نرسیده اید؟ توصیه می کنیم که این مقاله را به دقت بخوانید و با ما همراه باشید.

عارضه هایی که بعد از عمل بینی ممکن است برای بیمار رخ دهد

  • عوارض داخلی بینی که به عملکرد بینی می تواند آسیب برساند مثل مشکلات تنفسی
  • عوارض جزئی ظاهری بینی
  • عوارض شدیدتر که اعتماد شما را از جراح قبلی صلب کرده باشد
  • آسیب های جدی و فاجحه آمیز که صدمات جبران ناپذیری را به پوست در اثر نکروز پوستی ایجاد کرده باشد

بینی ترمیمی نوع اول: عوارض تنفسی و عوارض داخلی بینی

عوارض داخل بینی در اثر جراحی هایی که با دقت کافی عمل نشده باشند می تواند به گروه های مختلفی تقسیم بندی بشوند که شاید از نظر علمی توضیح آنها راحت نباشد ولی با توضیح ساده این گروه ها عبارتند از:

  • چسبندگی های جزئی بینی
  • آسیب به تیغه بینی ، سوراخ شدن تیغه بینی که باعث خونریزی های مکرر شود
  • عوارض تنفسی

عوارض تنفسی عمل بینی به علت مشکلاتی که در اثر افتادگی های غضروفی و یا مشکلاتی که داخل شاخک بینی و یا انحراف بینی ایجاد شده و یا قبلا این مشکل وجود داشته ولی اصلاح نشده و بر اثر کوچکتر شدن بینی آن عوارض خودش را بیشتر نمایان کرده است.

خوشبختانه تقریبا اکثر این عوارض قابل اصلاح هستند ولی مهم تر از همه این است که وقتی مریضی برای این عوارض به پزشک مراجعه می کند پزشک باید اقدامات تشخیصی را انجام دهد تا ببیند که مشکل بیمار با جراحی مجدد ( عمل بازبینیعمل ترمیمی ) حل می شود یا با مصرف دارو مشکل برطرف می گردد؟ برای این منظور پزشک معالج ابتدا از درمان های دارویی آزمایشی برای مریض استفاده می کند البته برای مواقعی که بیمار دارای سینوزیت یا آلرژی یا عفونت و یا یک مشکل خیلی جزئی باشد.

اگر مشکل بیمار جزو آن دسته از مسائل باشد که به طور طبیعی با دارو حل نشود نیاز به جراحی بینی ثانویه  یا رینوپلاستی ثانویه می باشد.

عوارضی مثل چسبندگی بینی ، بزرگی شاخک ها ، افتادگی غضروف بینی همه اینها به راحتی قابل حل هستند. حتی سوراخ شدگی تیغه بینی که باعث خونریزی و یا سوت زدن بینی بشود در بسیاری از مواقع قابل حل شدن هستند البته کار پیچیده ای است و نمی توان با اطمینان صد در صد به هر مریضی این قول را داد که این عارضه قابل حل است ولی در بسیاری از مواقع این عارضه هم قابل اصلاح می تواند باشد.

 

 

بینی ترمیمی نوع دوم: عوارض جزئی و ظاهری بینی

عوارض جزئی بینی چه مواردی می توانند باشند؟

مریض پس از عمل بینی به پزشک معالج خود مراجعه می کند و می گوید سوراخ بینی بعد از عمل با هم فرق دارند. به نمونه های زیر نگاه کنید.

بینی ترمیمی که بعد از عمل سوراخ های بینی به ظاهر با هم فرق دارند سوراخ بینی فرق دارند

یا مثلا می گوید یک مقدار از قوز بینی هنوز باقی مانده است یا  بینی دارای سربالایی زیاد یا سربالایی بینی کم است یا ایرادات جزئی دیگر که همه این ایرادات ممکن است به خاطر ورم بینی و یا مسائل زودگذر دیگر باشد.

در مورد عوارض جزئی بینی باید صبور باشید حتی ممکن است این عوارض واقعا وجود داشته باشند ولی دکتر معالج را تحت فشار قرار ندهید به خصوص دکترهای کم تجربه که ممکن است به علت عدم اعتماد به نفس تسلیم شما بشوند و این کار را برایتان بخواهند سریع انجام دهند.

هر مشکل این چنینی که فکر می کنید در ظاهر بینی شما وجود دارد صبور باشید و بگذارید تا یک سال از عمل بینی بگذرد که بینی خودش را واقعا نشان دهد اصولا اگر زیر یک سال بینی را مجدد عمل کنید ممکن است به یک فاجعه ختم شود و بافت های بینی از بین بروند که در این صورت هیچ جراح بینی نمی تواند آن را ترمیم کنید.

بینی ترمیمی نوع سوم: عوارض شدیدتر، سلب اعتماد بیمار از جراح قبل

این گروه بیشترین ترمیمی هایی هستند که ما برای جراحی بینی می پذیریم. یعنی کسانی که آنقدر بینی آنها کم نتیجه گرفته یا دچار عارضه شده و ایرادهایی پیدا کرده که دیگر بیمار را نمی توان به جراح قبلی سپرد. در یک عمل ترمیمی باید بدانید اگر در آن حد رسیده که نمی توانید به جراح اولتان اعتماد کنید به اندازه کافی تحقیق کنید که در بار دوم ، جراحی که می خواهد عمل ترمیمی را انجام بدهد به اندازه کافی تجربه و توانایی داشته باشد.

در زیر ویدئویی از نمونه کار دکتر سامی در زمینه جراحی بینی ترمیمی را مشاهده می کنید که در آن عمل بینی با ترمیم تیغه بینی که لبخند لثه ای بیمار را بهبود بخشیده انجام شده است.

 

بینی ترمیمی نوع چهارم: عوارض دحشتناک به نام فاجعه

متاسفانه بیمارانی را می بینیم چنان اتفاق هایی برایشان افتاده که سال ها مجبورند چسب و یا ماسک بزنند برای این که چهره غمگینشان و بینی که حضورشان در اجتماع را دچار معظل کرده است را بپوشانند.

امیدواریم هیچ کدام از بیمارانی که دچار ترمیم و متقاضی ترمیم بینی هستند جزو این گروه نباشند ولی متاسفانه هستند بیمارانی که جزو این گروه باشند.

بیمارانی که جزو این گروه هستند ناامید نشوند بسیاری از این موارد قابل اصلاح هستند هر چند با عملیات بسیار پیچیده تر حتی با چندین مرحله عمل و توسط چندین جراح مختلف که به نتیجه قابل قبولی می رسند که بتوانند در اجتماع حاضر شوند.

بسیاری از این عارضه ها ناشی از دخالت های افراد بی تجربه در جراحی تخصصی بینی ، افرادی که صلاحیت کافی برای جراحی بینی نداشتند و این کار را انجام دادند رخ داده است. بعضی اوقات در اثر تزریق ژل و مواد مختلف دیگر به بینی سبب آسیب های عروقی ، آسیب هایی به رگ های بینی شده که پوست بینی آسیب شدید دیده است. بسیاری از این موارد به خاطر عجله بیمار برای اصلاح جزئی یک عمل معمولی که ایرادی جزئی داشته ولی عجولانه توسط جراح کم تجربه ای که در ماه های اول قبل از این که یک سال طلایی سپری شود به این روز افتاده اند. در زیر چند نمونه از این جراحی های بینی که دچار فاجعه شده اند را مشاهده می کنید.

بینی ترمیمی نوع فاجعه 1 | چسبندگی بینی بعد از عمل بینی ترمیمی نوع فاجعه 2 | Nasal adhesions after surgery                    بینی ترمیمی نوع فاجعه 3

در این موارد هر فردی را باید به طور یونیک و خاص دید و هر کسی را با نقشه ها و پلن های درمانی متفاوتی به وی نگاه کرد. بسیاری از این بیماران باید چندین مرحله عمل را تجربه کنند شاید هیچ وقت به یک نتیجه ایده آل نرسند ولی در این جور مواقع هدف اصلی این است که از آن فاجعه که فرد را از اجتماع رانده و باعث شده که دیگر در اجتماع نتواند حاضر بشود خلاص کند معمولا تا این حد از هدف می توان رسید ولی راه سختی دارند
بیمارانی که دچار چنین اتفاقاتی شده اند ، بیمارانی که دچار نکروز پوستی شدید ، آسیب های شدید در سطح پوست شده اند این جور موارد بسیار پیچیده هستند که در جراحی زیبایی بینی و در تمام جراحی های پلاستیک صورت این گروه باید پیچیده ترین جراحی ها را تحمل کنند.
دکتر سامی آرزو دارد یک زمانی برسد که آگاهی های اجتماعی مردم در حدی باشد که در انتخاب جراحشان وسوسه های هزینه کمتر ، بی دقتی در انتخاب جراح ، عجله کردن در اصلاحات بینی باعث نشود که دچار چنین عوارضی بشوند.

آیا جراحی بزرگ کردن بینی امکان پذیر است ؟

در بسیاری از مواقع خصوصا در بینی های ترمیمی این امکان وجود دارد که بینی را بزرگتر کنیم هر چند این کار ملاحضات خاص خودش را دارد و معمولا نیاز به گرافت های غضروفی و حتی فاسیا برای این موضوع وجود دارد. که در اکثر موارد می شود برای بیماران بزرگ کردن بینی را انجام داد هر چند گاهی در برخی موارد این موضوع باید در مراحل مختلف صورت گیرد.

از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید