انحراف تیغه بینی - بهترین جراح بینی دکتر سامی

انحراف تیغه بینی چیست؟

انحراف تیغه بینی به علت آنکه در میان همگان بسیار شایع می باشد و به علت اینکه نقش بسزایی در شیوه زندگی و سلامت آنها دارد، موضوع بسیار پر اهمیتی به شمار می‌آید.

هنگامی که در خصوص انحراف بینی  حرف می زنیم، نخستین نکته ای که به ذهنمان می رسد گرفتگی بینی می‌باشد که این نکته تا حد قابل توجهی درست می‌باشد. با اینکه اصلی ترین مسأله درخصوص انحراف بینی گرفتگی بینی است اما باید این را هم درنظر داشت که انحراف تیغه بینی احتمال دارد منجر به بوجود آمدن مسایل دیگری مانند سردرد و عفونت سینوس‌ها گردد. با این همه امکان دارد که کسی دچار انحراف بینی  باشد اما به مشکل خاصی بر نخورد.

انحراف تیغه بینی در بیشتر افراد مشاهده می‌شود. ولی باز هم نمی توان گفت که کلیه این موارد حتما بایستی به کلینیک مراجعه کنند و اگر شخصی دچار انحراف تیغه بینی شود بایستی تحت مراقبت و درمان قرار بگیرد.

عوارض انحراف تیغه بینی

از معضلات گرفتگی بینی می‌توان به تفاوت کیفیت هوای تنفسی از راه بینی و دهان اشاره کرد که از لحاظ تمیزی و درجه حرارت فوق العاده با یکدیگر متفاوتند و این مساله می‌تواند سبب ایجاد مشکلات طولانی مدت برای کسی که به این عارضه دچار است گردد. از شایع ترین این موارد می‌توان به خشکی دهان و اختلالات بویایی اشاره کرد. از سوی دیگر کسانی که مبتلا به گرفتگی راه تنفسی هستند بعد از مدتی به علت مشکلات تنفسی احتمال دارد که از لحاظ روانی دچار اختلالاتی شوند.

در بعضی موارد انحراف بینی می‌تواند بر روی دهانه سینوس‌های فرد تاثیرگذار باشد و سبب گردد که شخص مدام مبتلا به سرماخوردگی شود و دچار سینوزیت‌ مزمن شود. سردردها هم از مشکلات دیگر مربوط به انحراف بینی به شمار می آید به طوری که در  چندین موارد پس از رفع مشکل انحراف بینی فرد، دیده شده که مشکل سردرد او هم به طور کامل رفع شده است.

راه درمان انحراف بینی چیست؟

از نظر درمانی اگر شخصی دچار مشکلات انحراف بینی شده باشد باید جراحی شود. جراحی این گونه صورت می‌گیرد که کاملا از بخش درونی بینی لایه‌های مخاطی پوششی را کنار زده و بخشی را که دچار مشکل شده است را برداشته و یا اصلاح می‌کنند. در خیلی از موارد در هنگام درمان انحراف تیغه بینی لازم می شود که پزشک توربین‌های بینی را هم سرو سامان دهد. مثلا زمانی که انحراف بینی به سمت راست هدایت شده است توربین‌های حفره سمت چپ به طور جبرانی متورم شوند و می‌توانند در این سمت بینی هم  دچار انسداد شوند.

در متدهای قدیمی جراحی زمانی که لایه مخاطی برداشته می‌شد تمام محتویات زیر آن یعنی غضروف و استخوان را خالی می‌کردند که سبب پیدایش مشکلاتی مانند افتادگی نوک بینی  و فرورفتگی پشت بینی می‌شد که این متدها امروزه دیگر کاربردی ندارند.
از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید