علائم شکستگی بینی

علائم شکستگی بینی

بعضی مواقع شکستگی بینی به طور خیلی واضح قابل تشخیص است. اغلب یکی از علائم اصلی شکستگی بینی، افزایش انحراف آن نسبت به گذشته است. البته تورم ناهمسان پوست سبب می گردد انحراف بینی بیش از آنچه در حقیقت وجود دارد مشاهده شود، که این تشخیص انحراف بینی را دشوار می سازد.

از کجا بفهمیم بینیمان شکسته است؟

بایستی عنایت داشت که وجود کبودی ،علامت حتمی شکستگی بینی نمی باشد. معمولا معاینه صحیح بینی وجود علائم کوچکتر شکستگی آن، از قبیل حرکت ملموس استخوان‌ها در امتداد خط شکستگی، را نمایان می‌کند. نتایج حاکی از آن است که ضربه ضمن شکستن استخوان بینی می‌تواند به غضروف آن هم صدمه بزند. در این حالت امکان دارد تیغه بینی ترک برداشته یا تغییر مکان دهد و یا غضروف خارجی بینی (غضروف جانبی بالایی) از استخوان بینی جدا گردد.

آیا شکستگی بینی می‌تواند سبب انحراف تیغه بینی شود؟

احتمال انحراف تیغه بینی به علت شکستگی بینی وجود دارد. یکی از علائم پیدایش چنین مشکلی، کاهش قابل توجه جریان هوا در یک یا هر دو سمت بینی می باشد.اغلب بینی پس از صدمه تا حدی دچار گرفتگی بینی می‌شود که حاکی از تورم مخاط بینی است در نتیجه برای تعیین اینکه تیغه بینی باعث انحراف شده است یا خیر بایستی بینی به طور دقیق معاینه شود. بسته به شدت انحراف و نشانه های بیمار، می‌توان انحراف تیغه بینی را در کنار عمل بینی شکسته ، و یا مجزا از آن، مداوا کرد.

ارزیابی بینی از نظر وجود هماتوم تیغه

قسمت دیگری از معاینه اولیه عبارت است از معاینه دقیق درون بینی برای پیدا کردن هر نوع علامتی از صدمه به تیغه بینی. در موارد آسیب‌دیدگی شدید بایستی از عدم وجود هماتوم تیغه بینی خاطر جمع شد. هماتوم تیغه بینی عبارت است از  اجتماع خون زیر پوست روی تیغه بینی. این شرایط در صورتی رخ می دهد که در هنگام یک ترومای حاد یکی از رگ‌های خونی تیغه بینی صدمه ببیند. این خون باید خارج شود، چون احتمال دارد عفونی شده و با خراب شدن غضروف تیغه بینی سبب گردد بینی برای همیشه دچار بد فرمی زین اسبی گردد.

سوالات متداول شکستگی بینی 

فرق ضرب دیدگی و شکستگی بینی

اگر ضربه ای به بینی بخورد و بینی دچار ضرب دیدگی بشود گاهی اوقات می تواند همراه با شکستگی باشد و گاهی هم نباشد. شکستگی بینی یعنی این که استخوان های بینی که در قسمت بالای بینی هستند دچار شکستگی بشوند و از هم قطعاتش جدا شوند ولی در ضرب دیدگی می تواند شکستگی رخ ندهد و فقط خون ریزی های داخلی و یا تورم ایجاد شود که حتی موارد خون ریزی داخلی خصوصا اگر در تیغه بینی باشد می تواند از خود شکستگی جنبه اورژانسی بیشتری داشته باشد.


از کجا بفهمیم دماغ شکسته؟ و نیاز به جا انداختن دارد یا خیر؟ 

معمولا برای این کار باید قبل از این که بینی ورم بکند پزشک بینی را معاینه کند یعنی در همان ساعات اولیه. اگر شکل بینی عوض شده باشد در آن حالت و نسبت به قیافه قبلی مریض مشخص باشد که تغییر حالت داده می توان به احتمال زیاد گفت که بینی دچار شکستگی شده و یا این که در دست زدن بینی متحرک و جا به جا شود. معمولا شکستگی بینی در یک سوم فوقانی بینی هست. در مورد این که چه زمانی باید شکستگی را جا بیاندازیم باید گفت معمولا شکستگی که باعث تغییر حالت شده باشد نیاز به جا انداختن دارد که معمولا بعد از یک هفته که ورم بینی خوابید این کار صورت می گیرد.


آیا شکستگی بینی بدون خون ریزی می شود؟ 

در اکثر مواقع در کنار شکستگی بینی ، بینی دچار خون ریزی هم می شود ولی صد در صد نیست و گاهی اوقات بدون این که خون ریزی کند ممکن است دچار شکستگی شود.


ضربه خوردن بینی 

هر ضربه خوردن بینی باعث شکستگی نمی شود ولی ممکن هست عوارضی مثل خون ریزی داخلی تیغه بینی و یا خون ریزی بینی را به وجود آورد. پس در هر ضربه خوردن بینی بهتر است اگر گرفتگی بینی و یا خون ریزی بینی وجود دارد متخصص مربوطه حتما بیمار را ویزیت کند تا یک وقت دچار عارضه دیگری نشود.

از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

دیدگاه ها
  1. Afi

    سلام
    لطفا کمکم کنید، من دختری ۱۵ ساله هستم و بینی خوبی دارم. امروز بالش خیلی تند به بینی من برخورد کرد و یکم ورم کرد.
    منم بخاطر اینکه بخوابه با انگشتم تقریبا محکم زدم رو ورم و الان کمی درد دارم.
    امکان انحراف بینی من هست؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر گرفتگی بینی دارید و یا خونریزی دارید حتما قبل از ۳ روز به متخصص گوش و حلق و بینی نشان دهید. در غیر این صورت می توانید یک هفته صبر کنید و بعد از آن برای معاینه مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          با سلام و درود
          اصولا با یک فشار ساده دماغ نمی شکنه ولی اگر زیاد احساس درد دارید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

          پاسخ دادن
      • فرهاد

        سلام خسته نباشید
        دیروز من روی صندلی نشته بودن و دوستم هم روی زمین نشسته بود وقتی دوستم بلند شد سرش به بینیم خورد و یکم درد دارد ایا بینیم شکسته است ؟

        پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          با سلام و درود
          اگر خونریزی نداشته و ورم هم ندارید احتمال زیاد ضرب دیدگی هست و مشکلی ندارد و به مرور زمان خوب می شود ولی اگر خونریزی داشتید و ورم هم دارید به پزشک مرجعه کنید تا دقیق بررسی گردد.

          پاسخ دادن
          • New

            سلام خسته نباشید من امروز با همسرم تو ماشین بودم تصادف کردیم بینی من خورد تو شیشه بینی من دردمیکنه یه بار لخت خون از بینی من اومد بیرون و دردمیکنه یعنی نشکسته؟

          • دکتر سامی

            با سلام
            قطعا باید یک متخصص بینی شما رو از نظر هماتوم بینی معاینه کنند

        • Mobina

          سلام وقت به خیر
          امروز بینی برادرم با سر یکی از بچه های فامیل برخورد کرد
          صدای برخورد سر اون با استخوان بینی برادرم رو شنیدم
          کمی خونریزی داشت یعنی فقط در حد اینکه داخل بینی کمی خونی بشه و قسمت بالایی و استخوان بینی ورم کرده و کمی کبود شده روش یخ گذاشتیم یه کم ورم کمتر شده ومیگه وقتی بهش دست میزنه احساس درد نمیکنه
          آیا بینی برادرم شکسته؟!

          پاسخ دادن
          • دکتر سامی

            با سلام و درود
            اگر گرفتگی بینی نداشته باشه و درد هم نداره احتمال زیاد فقط ضرب دیدگی هست و به مرور کبودی و ورم بینی برطرف می شود. در هر صورت اگر دچار گرفتگی بینی شدند حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند تا بررسی شود.

      • Karen

        سلام خسته نباشین . اکثر اوقات من از سمت راست بینیم هوای کمتری وارد میشه و روی بالای تیغه بینیم یه برامدگی ریز به سمت راست و ادامش یه کجی خفیف هلالی به سمت چپ هست . قبلا هم یمدت چند هفته باشگاه بوکس میرفتم و فقط یه جلسه مبارزه داشتم . خواستم بدونم ممکنه ضربات توی همون مسابقه باعث انحراف بینی شده باشه ؟ البته درد شدید اصن نداشتم و هیج خونریزی یا ورم شدیدی هم نداشتم چشمم کبود شد ولی درد خاصی اصن نداشتم . ممکنه ضربه ایی باعث انحراف خفیف بینی بشه بدون ایجاد درد و تورم ؟

        پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          سلام و درود
          بله این امکان وجود دارد که تیغه بینی هر چند خیلی کم ولی کج شده باشد و همین عامل سبب شده باشد که هوای ورودی به بینی در یک سمت کمتر باشد. بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه بفرمایید تا این موضوع به طور دقیق و تخصصی ارزیابی شود.

          پاسخ دادن
      • Maryam

        سلام وقت بخیر من چند ساعت پیش از بالای آبچکون ظرفشویی قابلمه افتاد روی بینیم دقیقا جایی که بینی به پیشونی میرسه از روی زخم شد ولی خون نیومد یخ گذاشتم الان گز گز داره به نظرتون شکسته؟

        پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          با سلام
          علت گزگز اصولا ضربه ای هست که وارد شده اگر ورم بینی دارید بهتره صبر کنید تا ورم بینی کامل بخوابه بعد برای اطمینان به پزشک مراجعه کنید تا شکستگی بینی را با گرفتن عکس از بینی بررسی کنند.

          پاسخ دادن
    • لیلا

      سلام وقت بخیر
      دختر ۹ ماهه من از رو تخت افتاد زمین و خیلی جزئی از دماغش خون اومد یکی روایت بعد به بینی دخترم دست زدم ولی اون احساس درد نکرد الان یکم ورم کرده، احتمال داره بینیش شکسته باشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

      پاسخ دادن
      • دکتر سامی

        با سلام و درود
        این که فرمودید از بینی کودک خون اومده بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا هماتوم بینی را بررسی کند منظور از هماتوم بینی یعنی خونریزی داخلی

        پاسخ دادن
    • حمیدرضا

      سلام من ده سال پیش دماغم شکسته و الان ۱۸ سالمه و الان دماغم کج میخواستم بدونم هزینه جراحیش چقدر میشه؟ و لطفا آدرس کلینیک هم میشه بهم بدین؟

      پاسخ دادن
      • دکتر سامی

        با سلام
        جهت مشاوره می توانید در روزهای فرد با شماره های ۰۲۱-۲۲۷۲۵۱۹۵ و ۰۲۱-۲۲۷۲۵۱۷۱ و ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ تماس بگیرید.
        آدرس: تهران – خیابان ولیعصر – بالاتر از باغ فردوس – نبش کیارستمی – مجتمع فردوس – طبقه ۹ – واحد ۵۲

        پاسخ دادن
  2. Media

    سلام
    چن روز پیش تصادف کردم تو تصادفم بینی م ب ی جای خورده قبلا هم دماغم شکسته دوباره همون جای ک شکسته ورم کرده و یکم استخونش کج شده زیر چشامم پف کرده و کبود شده
    احتمال شکستگی داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر ضربه ای که به بینی شما خورده زیر دو هفته باشد در صورت شکستگی می توان بینی را جا انداخت ولی چون فرمودید قبلا هم در همین نقطه بینی شما شکسته است باید به حضوری بررسی گردد و احتمال شکستگی مجدد هم وجود دارد.

      پاسخ دادن
  3. سارا

    سلام دیروز خیلی محکم و با شدت در کوبید به بینیم،و باد کرد و قرمز شد ،یک ساعت یخ گذاشتم روش،بعد از یکی دو ساعت دردش شروع شد و انگار کمی اون قسمت روی استخوانش برآمده شده،به هر جای بینیم هم که دست میزنم درد میاد ولی نه خیلی شدید به نظر شما شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      باید بینی شما حتما توسط پزشک معاینه شود تا خدای ناکرده خونریزی داخلی نداشته باشد یک تا دو هفته بعد از معاینه که ورم بینی خوابید می توانید اقدام به جا انداختن بینی کنید.

      پاسخ دادن
  4. زهرا

    سلام چند روز پیش تو باشگاه والیبال توپ با بین‌م برخورد کرد و ورم کرد ولی خونریزی نکرد و ورم‌شم کم شد .احتماال شکستگي داره؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      حتما بعد از ضربه خوردن به بینی حتی اگر خونریزی نکرده باشه هم باید در یکی دو روز اول به پزشک نشون بدید تا خدای ناکرده خونریزی داخلی یا هماتوم اتفاق نیوفتاده باشه . اگر هم شکسته باشه بعد از این که یک یا دو هفته گذشت و ورم کاملا خوابید می توانید اقدام کنید.

      پاسخ دادن
  5. مهدی

    سلام خسته نباشید امروز به دماغ من یه برخورد اروم داشت اول کمی درد داشت الان دردی ندارم یه مقدار گرفتگی دارم احتمال شکستگی هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر بعد از ضربه خون از دماغ نیومده باشد مسئله جدی نباید باشه ولی برای اطمینان حتما به پزشک مراجعه کنید تا از نظر هماتوم داخلی بینی را بررسی کند تا داخلی خونریزی نکرده باشه. اگر مشکلی از این جهت نبود بعد از این که ورم بینی خوابید ( اصولا ۲ هفته بعد ) برای بررسی این که بینی شکسته یا خیر به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  6. علیرضا صفری

    لطفا کمک خیلی استرس دارم توپ سالن خورد به چشمم کمی خورد به دماغم قسمت گوشتیه بینیم یک طرفش وقتی دست میزتم یک درد خیلی خیلی خیلی کمی داره وقتی هم خور یک قطر بیشتر خون نیومدنمیدوم زخم شده قسمت گوشیتی یا له شده لطفا بهم بگید مشکل تنفسی هم اصلا ندارم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام درود
      اگر ضربه به چشم خورده باشد باید به اورژانس که چشم پزشکی دارد حتما مراجعه کنید. ولی در مورد بینی اگر گرفتگی بینی نداشته باشی و خون زیادی نداشته نیازی به اورژانس نیست ولی حتما به پزشک مراجعه کنید تا ویزیت کامل بشوید تا از نگرانی در بیایید.

      پاسخ دادن
  7. ن .ک

    سلام من در ۸ سالگی با سربشدت به زمین برخورد کردم و بینیم کلی خون ریزی کرد ولی کبودی نداشتم
    بعد ازون برخورد بینیم قوز پیدا کرده اول فکر میکردم از بین میره ولی نرفت
    یکی از سوراخ های بینیم هم نیم گرفته شده انگار
    بینی من شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      زمانی که بینی ضربه می خورد و خون ریزی هم دارد قطعا باید در یکی دو روز اول حتما به پزشک متخصص مراجعه شود تا از نظر خونریزی داخلی حتما مورد ارزیابی قرار بگیرد از آنجایی که در سن ۸ سالگی برایتان این اتفاق افتاده حتما والدین شما به دکتر مراجعه کردند. الان هم چون فرمودید یک طرف بینی شما تقریبا دارای گرفتگی هست قطعا انحراف تیغه بینی دارید و اگر سن شما به بلوغ فکری رسیده باشید با عمل تیغه بینی این مشکل حل خواهد شد و قوز بینی هم در زمان عمل زیبایی بینی برداشته می شود. باید حضوری ویزیت شوید.

      پاسخ دادن
  8. امیرحسین

    سلام
    دیروز داخل باشگاه رزمی یکی از دوستانم با پا به بینی مد زده حالا باد کرده یکم هم درد می‌کنه به نظرتون شکسته

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر بعد از ضربه خونریزی نداشتید و درد بینی کم هست می توانید تا دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد حتما به پزشک مراجعه کنید تا بررسی گردد دچار شکستگی و یا انحراف بینی نشده باشید.

      پاسخ دادن
  9. علی

    سلام بینی من ظربه خورد و خونریزی کرد
    ۳ روز بدون درد بود
    روز چهارم وقتی به بیرون خونه رفتم بینیم یکم باد بهش خورد و الان دوروزه درد داره
    ولی خونریزی ندارم
    ایا شکسته؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      چون بینی شما بلافاصله بعد از ضربه خونریزی داشته حتما تا یکی دو روزه باید به دکتر مراجعه کنید تا بینی از نظر خونریزی داخلی بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  10. نرگس

    سلام ببخشید من در به بینیم برخورد کرد بعد بینیم باد کرد و اون قسمت قرمز شد ولی خون نیومد و وقتی دست میزنم اون قسمت فقط یکم درد میگیره ینی بینیم به حالت اول بر میگرده ؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام وقت بخیر
      اگر بعد از ضربه بینی خونریزی نکرده باشد و فقط ورم داشته باشد باید بعد از یک تا دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد و بعد به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی کند بینی شکسته نباشد.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر از برخورد توپ به دماغتون زمان زیادی گذشته باشد باید صبر کند تا حداقل ۱۶ یا ۱۷ سال بشید تا بتونید عمل کنید.

      پاسخ دادن
  11. مرضیه

    سلام من دیروز دماغم خورد ب در و خون اومد اما ورم نکرده زیااد اما خییلیییی درد می‌کنه دست ک‌میزنم دلم از حال میره و تا وقتی ک دست میزنم تا چنددیقه درد دارم ایا بایذ حتما برم پیش دکتر؟!

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      زمانی که در اثر ضربه به بینی خونریزی داشته باشید حتما یکی دو روز اول به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کند خونریزی داخلی نداشته باشید.

      پاسخ دادن
  12. افشین

    سلام من دیروز دماغ ام توی درگیری آسیب دیده
    آبریزش بینی و یکم تورم داره
    احتمال داره که شکسته باشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر در اثر ضربه خون ریزی نداشتید باید یک تا دو هفته صبر کنید تا ورم آن بخوابد بعد از آن به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کند شکستگی وچود دارد یا خیر.

      پاسخ دادن
  13. اسما

    سلام بینی من ضربه خورده و استخوان بینیم برآمده شده و کمی هم درد میکنه علائم نفسی هم ندارم آقای دکتر به نظرتون بینیم شکسته

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      احتمال برامده شدن استخوان بینی ورم هست تا دو هفته صبر کنید اگر ورم خوابید می توانید به پزشک مراجعه کنید تا شکستگی بینی را بررسی کند.

      پاسخ دادن
  14. میرزااحمدی

    سلام.. یه ماهیتابه از کابینت مماس بینی م رد شد!!! انگاری به استخون بالای بینیم فقط برخورد کرد.. اما فروا درد گرفت.. هیچ خونی نیومد.. یککم کمپرس یخ گذاشتم.. اما الان حالت ذوق ذوق داره.. دو سه ساعت گذشته…
    آیا بینیم دفرمه میشه؟؟؟! قبلا عمل زیبایی کردم.. بالاش یککم باد کرده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به توضیحاتی که فرمودید بهتر است حتما در یکی دو روز اول بعد از حادثه به پزشک مراجعه کنید تا کامل ارزیابی کنند.

      پاسخ دادن
  15. ستایش

    سلام من الان ۱۵ سالم هست ، قبلا تو سن ۶ یا ۷ سالگی یکبار روی بینی ام سشوار افتاده ، رفتیم دکتر حتی عکس هم گرفتم گفت نشکسته اما بعد اون بینی ام دچار انحراف شد و یک غوصی روی بینی ام ایجاد شد . آیا شکسته و الان هم جوش خورده ؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدین

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      قوز بینی انواع مختلفی دارد که برای تشخیص قوز بینی حتما باید به پزشک مراجعه کنید و یا از بینی خود عکس بگیرید و به مشاور دکتر سامی در وات ساپ بفرستید تا بعد از دیدن عکس راهنمایی لازم را بکنند. شماره ۰۹۰۲۲۱۳۹۹۴۸

      پاسخ دادن
  16. حسینی

    سلام من پسری ۱۵ ساله هستم ۳ روز پیش یک درگیری داشتم که از پشت به بینی من با دستی به حالت مشت برخورد کرد و خونریزی داشت بعد از مدتی قطع شد وقتی به منزل اومدم یخ گذاشتم و الان سه روز گذشته درد زیادی ندارد ولی بالا بینی من (بالای سوراخ دماغ) ورم هست و دور چشمم کبود امکان شکستگی بینی چقدر است؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      همان طور که فرمودید چون خونریزی هر چند به مدت خیلی کم داشتید حتما باید سه یا چهار روز اول به پزشک مراجعه کنید تا بینی را از نظر خونریزی داخلی بررسی کنند تشخیص شکستگی بینی زمانی که ورم بینی بخوابد قابل تشخیص هست یعنی تا دو هفته بعد

      پاسخ دادن
  17. آنیتا

    سلام ببخشید دیروز یه ضربه جزئی اما کمی محکم به قدرت و دماغم خورد خون نیومد چند سال پیشم دماغم شکسته بود دکتر هم گفت شکسته و عمل کردم و اونموقع هم خون نیومد اون موقع قضروف شکسته بود الانم به اون ناحیه دست می زنم و کمی فشار می دم درد می گیره احتمالا غضروفش شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      از آنجایی که بافت غضروفی بسیار بافت حساس و مهمی است بهتر است حتما به پزشک نشان دهید. البته اگر دماغ ورم کرده باشد بهتر است دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بله قوز بینی به راحتی درست می شود فقط باید حداقل تا ۱۶ یا ۱۷ سالگی صبر کنید. موفق باشید

      پاسخ دادن
  18. امیر

    سلام بینی من هفته پیش تو درگیری مشت خورد بهش اولش خون امد بعد قط شد بعد اینکه قط شد بینیم استوخنش کج شد بعد دست زدن بهش درست شد ولی هنوزم ک هنوزم یکم کجه بعد از بالای بینیم با دستم فشار میدم درد میگیره یکمم باد کرده بنظرتون چیشده اقای دکتر

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      از اونجایی که فرمودید اولش از بینی خون آمده حتما به پزشک مراجعه کنید تا از نظر هماتوم بینی بررسی گردد و بعد از آن برای اینکه تشخیص داده شود که بینی شکسته یا خیر باید دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد.

      پاسخ دادن
  19. مهدی

    سلام امروز داشتم تو بالفیکس میرفتم ک کنده شد خورد رو دماغم و بعد از چند ثانیه کمی ازش خون اومد و قطع شد ولی ن درد دارم و ن ورم کرده
    آیا امکان شکستگیش هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      چون فرمودید که از بینی خون اومد بهتر است از نظر خونریزی داخلی بینی شما بررسی گردد .

      پاسخ دادن
  20. محمد

    سلام خسته نباشید
    یه سوال داشتم ۴ روز پیش تو باشگاه توی مبارزه به دماغم ضربه خورد و خیلی درد میکرد و ورم کرد ولی خون نیومد و یه طرف دماغم وقتی که دست میزنم درد میکنه ولی در حالت کلی هم ورم کرده و هم قرمز شده میشه لطفا کمکم کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      اگر از دماغتون خون نیامده باشد باید تا دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد حتما برای بررسی شکستگی بینی به پزشک مراجعه کنید

      پاسخ دادن
  21. معصومه

    ببخشید من ۱۳ سالمه و امروز داشتیم کاری انجام میدادم ک استخوان زانوم محکم ب بینیم خورد و از بینیم خون اومد ولی گرفتگی نداشتم و درد خیلی کمی رو حس میکنم ایا شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر شدت ضربه زیاد بود و چون خونریزی هم داشتید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا از نظر خونریزی داخلی هم بینی بررسی شود.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا تا دو هفته طول می کشد تا ورم بینی بخوابد و بعد از آن حتما برای بررسی شکستگی بینی به پزشک مراجعه کنید

      پاسخ دادن
  22. Fatima

    سلام خسته نباشید دیروز توپ پلاستیکی مهکم ب بالای دماغم برخورد کرد و وقتی نفس میکشم دماغم درد میگیره احتمال شکستگی داره؟!

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر بینی ورم داشته باشد باید کمی صبر کنید تا ورم بینی بخوابد اصولا دو هفته صبر کنید سپس حتما به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کنند چون فرمودید نفس می کشید دماغتون درد می گیره احتمال شکستگی وجود داره البته ممکن هست بینی در اثر ضربه ای که دیده فقط ضرب دیدگی باشد و شکسته نباشد ولی بهتره توسط پزشک بررسی گردد.

      پاسخ دادن
    • مریم

      سلام یک هفته پیش خواهرم با سرش محکم به بینی ‌من زد از دماغ منم خون اومد وقتی خم میشم بینیم کمی درد داشت ورم هم نداره ولی الان یکروزه که خیلی درد داره و باید سرم رو بالا نگهدارم یعنی بینی من شکسته

      پاسخ دادن
      • دکتر سامی

        با سلام و درود
        قطعا باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بینی شما بررسی گردد ممکن هست از داخل بینی خونریزی داشته که احتمال عفونت داخلی بینی وجود دارد. بعد از بررسی هماتوم بینی پزشک از بینی در صورت عدم ورم بینی عکس می گیرد تا شکستگی بینی تشخیص داده شود.

        پاسخ دادن
  23. آیدا جهانی

    با سلام و خسته نباشید
    من دختری ۱۹ ساله هستم دیروز دماغم بر اثر ضربه دست خونریزی کرد و الان ورم کرده و درد می‌کنه میخواستم بدونم دماغم شکسته یا فقط ضربه دیده؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا وقتی بینی خونریزی می کند همون روز یا نهایت تا سه روز بعد از آن باید به پزشک مراجعه کرد تا بینی را از نظر هماتوم بینی یعنی خونریزی داخلی بررسی کند. برای تشخیص این که بینی شکسته است یا خیر باید تا دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد و دوباره به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کند.

      پاسخ دادن
  24. Razani

    سلام
    من دختری ۱۸ ساله هستم بینیم ی قوز کوچک داره که جدیدا هر وقت ماسک میزنم یا چیزی شبه به اون مثل عینک وقتی میزنم بعد چند دقیقه به شدت درد میگیره و به سرم و گوشم میزنه دردشو به شکل خیلی شدید و اصلا نمیتونم حالا دمل بخوابم ،بینی من کاملا شبیه به پدرم هست ایشون اما ایشون دردشون به اندازه من شدید نیس و گاهی اوقات وقتی به مدت طولانی ماسک بزنن یا عینک اینطور میشن اما من سردرد شدیدی میگیرم و البته بینیم هم درد میگیره در حدی که تمام جون بدنم میگیره ،میخواستم بدونم احتمال داره شکسته باشه ؟؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      با توضیحاتی که فرمودید احتمال شکستگی وجود دارد برای بررسی دقیق باید حضوری مراجعه کنید تا نظر قطعی داده شود.

      پاسخ دادن
  25. Hosn

    سلام
    من توی جمع دوستانه با دوستام دعوام شد دوستم بینیمو با دست کشید.احساس میکنم بینیم افتادگی پیدا کرده. خواستم بدونم. ممکنه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بستگی به شدت کشیده شدن بینی شما دارد و بهتر هست به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کند.

      پاسخ دادن
    • ساناز

      سلام وقتتون به خیر من دو روز پیش از پله افتادم بینیم ضربه خورد خون اومد هم از داخل بینیم هم روی بینیم زخم شد الانم ورم داره و زیر چشمم کبود شده ولی دردش فقط اگر دست بزنم درد داره به نظرتون شکسته.

      پاسخ دادن
  26. AMIR

    سلام وقتتون بخیر
    من چند روز پیش توی فوتبال آرنج یکی از دوستام به بینیم خورد و همون لحظه صدایی از بینیم مثل صدای شکستن اومد..ولی خونریزی ندارم و فقط ورم کرده و یه خرده درد میکنه..و چند سال پیش توی تصادف بینیم شکست و عمل کردم..میخواستم بدونم بینیم شکسته و چه موقع باید به پزشک مراجعه کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      باید حدود دو هفته ای صبر کنید تا کاملا ورم بینی بخوابد بعد از آن به پزشک مراجعه کنید تا بینی شما را از نظر شکستگی بررسی کند.

      پاسخ دادن
  27. بهار

    سلام من دیشب داداش کوچیکم با پاش زد به گوشی که داخل دستم بود گوشی با شدت به بینیم برخورد کرد یه صدایی کرد خون نیامد امروز صبح که بیدار شدم سوراخ سمت چپی بینیم گرفته شده یعنی به سختی می شه از اون سواراخ نفس کشید من حس می کنم فقط از سمت راست بینی نفس می کشم امکان شکستکی وجود داره

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      با ضربه شدیدی که وارد شده احتمال کج شدن تیغه بینی وجود دارد حتما به پزشک مراجعه کنید

      پاسخ دادن
  28. marziyeh

    سلام من امروز پام گیر کرد به چیزی با سر مستقیم افتادم زمین و بینیم درد گرفت اما خونی نیامد الان بعد چند ساعت تازه درد گرفته چیکار کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر بینی ورم نداشته باشد می توانید تا سه روز اول بعد از ضربه ای که به بینی وارد شده به پزشک مراجعه کنید حتما ولی اگر بینی ورم دارد باید حدود یک تا دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد به پزشک مراجعه کنید تا بررسی شود.

      پاسخ دادن
  29. کبری

    سلام دکتر. امروز متاسفانه هنگام اروم کردن یکی از شاگردام خم شدم که باهاش صحبت کنم پرید بالا و سرش محکم به بینی من برخورد کرد وقتی به بینیم ضربه خورد از شدت دردش انگار تا مغزم درد گرفتم و بغض کردم اما اصلا خونریزی نداشتم یکم خیلی کوچک باد کرد و قرمز شد الان میتونم به بینم دست بزنم اما سرم هنوز درد می کنه و ی حالت منگی دارم بینیم سوزش داره یعنی شکسته

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      چون ضربه محکمی به بینی شما خورده و همان طور که فرمودید کمی هم ورم دارد بهتر است بعد از خوابیدن ورم بینی به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کنند

      پاسخ دادن
  30. پرهام

    سلام من امروز بر اثر یک مشت تو صورت که خورد زیر چشم سمت چپ الان کنی کبود شده وقت که ضرب خورد خون نیومد الان تازه اتفاق افتاده یک روز هم نشده ولی از دماغ سمت راست بیشتر نفس میاد تا سمت چپ کنی هم باد کرده آیا شکسته ؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      با توجه به توضیحات شما و این که از بینی خون نیامده صبر کنید تا حدود دو هفته تا ورم بینی بخوابد بعد حتما به پزشک مراجعه کنید تا شکستگی بینی را بررسی کند.

      پاسخ دادن
  31. ناشناس

    آقای دکتر من چند هفته پیش تو سالن بودم یه برخوردی داشتم آرنج بازیکن حریف با شدت مستقیم به دماغ من خورد
    یه ۲ .۳ دقیقه خونریزی داشتم ولی بعدش خوب شدم
    الان به همون جایی که بینیم دچار آسیب شده دست میزنم درد شدیدی میگیره و احساس میکنم موازی نیست با سمت چپ بینیم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      حتما قبل از این که یک هفته از این جریان بگذرد به پزشک مراجعه کنید چون باید از نظر هماتوم بینی بررسی گردد یعنی ممکن است خونریزی داخلی داشته باشد و به بافت بینی آسیب برساند.

      پاسخ دادن
  32. ....

    با سلام
    من بچگیام بینیم دوبار خورده بود زمین ینی با کله رفته بودم زمین و بینیم محکم به زمین برخورد کرد و همیشه یه کبودی روی بینیم دارم و غضروف در اوردم
    و اینکه سوراخ سمته چپ بینیم گوشَش پاره شده
    میتونم بپرسم باید برم دکتر یا نه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با عرض سلام و درود
      اگر احساس می کنید بینی شما دارای گرفتگی از یک سمت یا هر دو سمت می باشد و باعث اذیت شما می شود و به سختی نفس می کشید باید برای درمان مراجعه کنید ولی اگر در تنفس مشکلی ندارید می توانید تا ۱۶ سالگی برای عمل اقدام کنید ولی در کل به پزشک مراجعه کنید تا مشاوره لازم را به شما بدهد.

      پاسخ دادن
  33. هیلدا

    سلام
    ۱۲سالم بینی خوبی داشتم
    ولی۳سال پیش یک بار برادرم از کف بند در بالا رفت من ندیدمش آمدم از در رد بشم از بالا به پایین پرید و محکم تو صورتم خورد خون ریزی نداشته ولی درد داشت
    و الان دیشب تو تاریکی داشتم راه میرفتم که
    خواهرم داشت بشین پاشو میکرد
    ندیدمش محکم با سر آمد تو صورتم
    خون ریزی نداشته ولی باد کرد یه کمی هم کبود شده به جای که درد می‌کنه دست که میزنم درد میکند

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      با توجه به توضیحاتی که فرمودید احتمال شکستگی وجود دارد باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا دقیق بررسی شود.

      پاسخ دادن
  34. ارمین

    سلام بینی من امروز در باشگاه کشتی آسیب دیده خونریزی کرد و یکم پف کرده آیا شکسته یا خوب میشه ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      حتما تا قبل از سه روز به پزشک مراجعه شود تا از نظر هماتوم بینی بررسی شود اگر مشکلی نبود و ورم بینی داشتید بعدش باید دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد و دوباره مراجعه کنید تا شکستگی بینی بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  35. علی ۰۱۱

    سلام وقتتون بخیر
    من ۷ ساله بودم که با خواهرم بازی میکردم زانوش خورد تو دماغم درجا خون اومد یکم بزرگتر شدم تو راهنمایی دعوا شد رفتم جدا کنم پشت پسره بودم اون سرشو آورد عقب خورد به دماغم درجا دماغم قرمز شد و پف کرد تو فوتبال رفتم پسره رو رد کنم با آرنج زد تو دماغم همون جا افتادم اینجا قرمز شد پف کرد خون نیومد الان ۲۲ سالمه ماسک میزنم یا ورزش میکنم خیلی زود نفسم میگیره زود خسته میشم من هفته ای سه بار ورزش میکنم الانم رو دماغم قشنگ قوز داره معلومه خیلی سوراخ سمت چپ دماغم خیلی سخت نفس میکشم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      چون مشکل تنفسی دارید و اذیت می شوید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا عمل انحراف بینی را انجام دهد. به احتمال خیلی بالا تیغه بینی شما انحراف دارد.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر بینی شما ضربه خورده باشه و شکسته باشه و دچار انحراف و گرفتگی بینی شده باشید و نتوانید به درستی نفس بکشید می تواند باعث ایجاد تنگی نفس شود. باید علت تنگی نفس بررسی گردد و مشکل پیدا شود از کجاست. حتما به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  36. ⁦^_^⁩

    سلام بینی من ی هفته پیش ضربه خورده اما ورم یا خون ریزی نداشته…اما ی هفته هست که خیلی درد می‌کنه…استخوانش هم درد میگیره و کمتر نشده…ممکنه شکسته باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      خون ریزی و ورم بینی نداشتید احتمال زیاد فقط ضرب دیده ولی برای این که خیالتون راحت شود بهتر است به پزشک مراجعه کنید چون فرمودید درد دارید ممکن هست بینی شما شکستگی جزئی هم داشته باشه

      پاسخ دادن
  37. محمد

    سلام من ۱۸سال سن دارم و تو سن ۱۳الی ۱۴ سالگیم با دوچرخه ترمز جلو گرفتم و با دماغ خوردم کف اسفالت خونریزی بسیار شدیدی داشتم و رفتم شستم و تا دو هفته الی یک‌ماه زخم روی دماغم بود بعد متاسفانه به پزشک مراجعه نکردیم الان هم که شده۱۸سالم. خیلی انحراف بینی دارم
    باید چه اقدامی شود

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      فرمودید خون ریزی شدیدی داشتید احتمالا به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کردید و دکتر بینی شما رو از نظر هماتوم بینی بررسی کردند اگر این طور باشد مشکلی برای عمل انحراف بینی ندارید و می توانید اقدام کنید.

      پاسخ دادن
  38. محمد

    سلام‌‌خسته‌نباشید من‌۵‌روز‌پیش‌در‌مسابقه‌بوکس مشت‌به‌دماغم‌خورد‌ وخونریزی‌کرد‌ودر‌دهم‌داره‌ ،
    ،کمی‌ هم‌کچ‌شده دماغم ‌شکسته؟‌، اگر‌شکسته‌چه‌کار‌کنم‌بدون‌مراجعه‌به‌پزشک‌خوب‌بشه‌

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      باسلام
      بینی شما خونریزی داشته پس حتما قبل از سه روز به دکتر مراجعه کنید تا بینی شما را از نظر هماتوم بینی بررسی کند چون باید خونریزی داخلی بررسی گردد ممکن است به بافت بینی صدمه وارد بشه. بعد از بررسی می توانید تا دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد از آن باید دوباره به پزشک مراجعه کنید تا بینی را از نظر شکستگی بررسی کند.

      پاسخ دادن
  39. رضا

    سلام چندروز پیش تو بازی پای یکی از همکلاسی هایش به بینی من برخورد کرد و خون ریزی کرد و الان هم درد می‌کنه آیا باید عمل بکنم ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا بینی شما رو از نظر خونریزی داخلی بینی بررسی کند.

      پاسخ دادن
  40. Motahare

    سلام و عرض ادب
    من ۲۵ سالمه و بینی صافی داشتم ک هیچ قوزی روی بینیم نبود متاسفانه یک ماه پیش بینیم ب کمد خورد ن خیلی محکم دردم نداشتم از بینیمم خون نیومد اما ی قوز رو بینیم ایجاد شد
    امکانش هست شکسته باشه یا این ک بدون عمل این قوز برطرف شه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      قوز بینی باید حتما توسط پزشک بررسی گردد و اصولا با یک جراحی ساده و طبیعی برطرف می گردد.

      پاسخ دادن
  41. امیرحسین

    سلام دکتر لطفا جواب بدین
    من مدتی پیش از پله ها افتادم ۲۱ سالمه بینی ورم کرد و احساس کجی توی بینی ام دارم ممکنه شکسته باشه یا باید به دکتر مراجعه کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا اگر بعد از ضربه ، بینی خونریزی نکرده باشد و فقط ورم داشته باشد بعد از ۲ هفته باید به پزشک مراجعه کنید چون بعد از ۲ هفته ورم بینی می خوابد و پزشک می تواند بینی را از نظر شکستگی بررسی کند.

      پاسخ دادن
  42. Mahsa

    من اومدم یه حرکت بزنم بینیم توسط زانوم بهم برخورد کرد و خیلی درد گرف از دیشب تاحالا درد میکنه خب چون قبلا بینیم خشکی داشت بعضی مواقع خون می افتاد اما این دفعه که برخورد کرد با زانوم خون افتاد ولی شدید نبود امکان شکستگی وجود داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      حتما به پزشک مراجعه کنید چون ممکنه خونریزی داخلی داشته و خون داخل بینی خشک شده باشه و باعث عفونت بشه و به بافت بینی صدمه بزنه

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      زمانی که بینی خونریزی می کند ممکن هست خونریزی داخلی یا همان هماتوم بینی هم داشته باشه که حتما تا قبل از یک هفته باید به پزشک نشان بدهید تا بررسی کند بافت بینی آسیب ندیده باشد

      پاسخ دادن
  43. حسام

    سلام من در ضربه محکمی بینی م خورده هست الان احساس میکنم از وسط شکسته هست ولی درد ندارد بعد مدتی میگذرد واحساس میکنم قوز یکم گرفته هست امکان دارد همان ضربه های محکم تاثیر گذار بوده باشد چون به شدت با پا ضربه خورده هست

    پاسخ دادن
  44. مهدی

    سلام نوزده سالم هست در باشگاه مشت خوردم و تقریبا هفت روز گذشته نه ورم دارم نه چیزی اما بینیم رو به راست یا چپ تکان میدم از وسط داخل فکرمیکنم غضروفه در میگیره

    خون و..هم نداشتم
    شکسته ؟

    پاسخ دادن
  45. معین

    من ۱۷ سالمه دیروز داشتم بازی میکردم محکم خوردم زمین دماغم زد رو کاشی خیلی خون اومد بعد از بعد از برخود خون ریزی بند اومد خیلی درد نداره وقتی دست به دماغم میزنم فقط یه کم باد کرده ممکنه شکسته باشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      چون بینی شما خونریزی داشت حتما تا قبل از یک هفته به پزشک مراجعه کنید تا خونریزی داخلی بینی که به آن هماتوم بینی گفته می شود بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  46. پریسا

    با سلام
    بینی من ۷ سال پیش شکست و خیلی خونریزی داشتم و عمل کردم اما دیشب دوباره بینی ام به چهارچوب در خورد اما خونریزی نداشت و روی قوزک بینی ام همان جای عمل قبلی ، یک کبودی کوچک ایجاد شده و کمی ورم دارد و مشکل تنفسی هم ندارم و مقداری هم درد خیلی کم دارم
    آیا برای شکستگی باید به پزشک مراجعه کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      حدود یک تا دو هفته صبر کنید تا ورم بینی کامل بخوابد بعد برای اطمینان به پزشک مراجعه کنید تا دقیق بررسی کند.

      پاسخ دادن
  47. دیاکو

    سلام لطفن زودتر جواب منو بدید خیلی نگرانم پسرم دوسالو نیمشه وباشارژر بازی میکرد که خورد تو دماغش و بعد یکی دوروز مخاط خشک شده خونی تو دماغش دیدم انگار زخمه داخلش نمیذاره دست بزنم و امروز دیدم از گلوش خلط خونی کمرنگ اومد یعنی بینیش شکسته وقتی حموم بردمش دماغشو پاک کردم راحت نفس میکشید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با عرض سلام و درود
      حتما باید به پزشک مراجعه کنید با این غلائمی که فرمودید احتمال خونریزی داخلی بینی یا همان هماتوم بینی وجود داره که اگر زود اقدام کنید مشکلی پیش نمی یاد

      پاسخ دادن
  48. سلام .
    من بالش به دماغم از ارتفاع چند سانی بر خورد کرد،و بی حس شده ولی درد نمیکنه و کم کم حسش داره بر میگرده . احتمال شکستن داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر خونریزی نداشته و ورم هم نداشته احتمال زیاد فقط ضرب دیده ولی برای اطمینان بیشتر می تونید با مشاورین ما تماس بگیرید.
      ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵

      پاسخ دادن
  49. زهرا

    سلام ببخشید برادر کوچکم با پشت سرش زد دماغم خون نیومد کبود هم نشد ولی خیلی درد دارم الان ۲روزه قرص میخورم خوب میشه ولی وقتی دستمو میزنم درد دارم .الان من به دکتر مراجعه کنم یا نه؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      احتمالا ضرب دیده ولی بهتر است برای اطمینان به پزشک هم مراجعه کنید تا دقیق بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  50. Mel

    سلام امروز میخواستم بلندشم محکم دماغم خورد به در کمد و قشنگ انگار جمع شد
    درد داشتم ولی بعد ازبین رفت
    بنظرشما شکسته یا با مرور انحراف پیدامیکنع؟ و نیازه معاینه برم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بستگی به شدت ضربه دارد اگر ورم کرده باشه بهتره که دو هفته صبر کنید و بعد از این که ورم بینی خوابید برای بررسی دقیق به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  51. .....

    سلام
    دیروز بالش به گوشیم خورد و گوشیمم خیلی سنگیه با شدت خود به بینیم و وسط ابروم مثل یه جوش در اومد و وسط بینیم هم یکم قرمز شد و یکم که گذشت کبود شد الان کبودیش پر رنگ تر شده
    و بینبم خیلی درد میکنه دست که میزنمم درد میکنه ولی همینجوری که دست نمیزنم خیلی درد میکنه و سرمم درد میکنه ممکنه سردردم از بینیم باشه؟
    زیر چشمم یکم سیاه شده و بینیمم یکم باد کرده
    آیا بینیم فقط ضرب دیدگی هست یا شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر خونریزی نداشتید حدود دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد و بعد برای تشخیص شکستگی بینی حتما به پزشک مراجعه کنید تا دقیق بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  52. Saba

    سلام دیروز من بینی به گوشه میز برخورد کرد و اولش مقداری درد داشت یکم بعد بهتر شد امروز وقتی به اون طرف بینی ام دست میزنم طرفی که به میز برخورد داشته درد میگیره آیا احتمال شکستگی وجود داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر شدت ضربه بالا بوده باشه حتما به پزشک مراجعه کنید ولی اگر شدت ضربه کم بوده باشه و بینی ورم نداشته باشد ممکن هست فقط یک ضرب دیدگی ساده باشه

      پاسخ دادن
  53. وحیدعین الهی

    سلام بینیم ضربه خورده تو باشگاه ازش خون اومد الان چند روزه وقتی دماغمو تمیز میکنم خون تقریبا سیاه میاد ازش دماغم درد کم داره به هیچ طرف انحراف نداره بنظرتون شکسته یانه الان روز۵
    ممنون میشم جواب بدین خسته نباشین

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و وقت بخیر
      چون فرمودید از دماغتون بعد از ضربه خون اومده حتما به پزشک مراجعه کنید تا از نظر هماتوم بینی بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  54. رستا

    سلام من امروز پیشونی همسرم به بینیم که قبلا هم شکسته بود برخورد کرد و درد خیلی شدیدی بهش وارد شد و خون اومد الان نیم ساعت گزشته و درد دارم آیا بینیم باز شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و تبریک سال جدید
      اگر ضربه وارد شده شدید بوده و بینی خونریزی داشته بهتر است به پزشک نشان دهید تا از نظر هماتوم بینی را بررسی کند

      پاسخ دادن
  55. محمد

    سلام
    حین بازی بطری خالی دلستر با بینی فرزندم برخورد کرد. ابتدا درد داشت و کبود شد کمتر از یک ساعت از روی بینی که جراحت کوچکی ایجاد شده بود خون شفاف و رقیقی خارج شد(کم) و کبودی از بین رفت الان خوابیده و تنفس مشکلی نداره و شکل بینی به نظر عادی میاد البته روی استخوان بینی یک ورم کمی دارد آیا نیاز به پیگیری هست؟ سپاسگزارم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      چون خونریزی داشت حتما نیاز به پیگیری هست چون بافت بینی آسیب پذیر هست و هماتوم بینی یا همان خونریزی داخلی بینی سبب از بین رفتن بافت بینی می شود که باید بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  56. لادن

    سلام من چهارروز پیش تصادف کردم و به سمت بینی خوردم محکم زمین بینیم خیلی ضربه خورد و خونریزی داشت بد رفتم دکتر عکس گرفتم دکتر شیفت گفت که نشکسته روز بد دور دوتا چشمم کبود کبود شده الان سه چهار روز میگذره هنوز ورم داره و درد میکشه تو ناحیه چشمم و پیشونیم کبودی هم خوب نشده امکان داره بینیم شکسته باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر بینی ورم دارد باید صبر کنید تا ورم بینی بخوابد و اصولا تا دو هفته باید صبر کنید بعد حتما مجدد به پزشک جراح بینی مراجعه کنید تا دقیق بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  57. نادیا

    سلام من دیروز بینیم دوتا مشت خورده و خونریزی خیلی شدیدی داشتم بعدش الان بینیم گرفته و تکونش میدم درد میکنه به نظرتون شکسته یا فقط ضربس و خوب میشه؟

    پاسخ دادن
  58. مسعود

    با سلام
    من کودکی ۱۶ ماهه دارم از تاپ که در منزل نصب کرده بودیم با صورت به زمین خورد دماغش خونریزی کرد و کمی کبود شده و ورم داره آیا امکان شکستگی وجود داره
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
  59. Asal

    سلام دیروز من و دوستم داشتیم تاب بازی می کردیم که یهو سرش محکم خورد به دماغم الان دماغم درد می‌کنه
    ولی خونریزی نداشتم و ورم هم نکرده دماغم شکسته یا ضرب دیده ؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      به احتمال زیاد ضرب دیده ولی اگر تا دو هفته صبر کردید و علائمی مشاهده کردید برای بررسی دقیق تر به پزشک مراجعه کنید

      پاسخ دادن
  60. استرلا

    با سلام. من وقتی کلاس دوم بودم سر کلاس رو به جلو لیز خوردم با صورت افتادم و ستونک بینیم به لبه سکو برخورد میکنه ستونک بینیم پاره نمیشه ولی از داخل بینیم خون ریزی خیلی زیادی داشتم و به دکترم مراجعه کردم معاینه کردن و گفتن نشکسته ولی خب الان نزدیک ۴ ساله که پی بردم سوراخ بینیم یکیش از دیگری تنگ تره و حتی جهت بینیم یکم کجه… الان هم ۱۷ سالمه… نمیدونم واقعا چیکار کنم ایا شکسته؟ نیاز به بررسی مجدد هست؟ حتی برای عمل لوزه هم دکتر جراحیم گفتن پلیپ دارم ولی بازم مطمئن نیسیتیم…

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر می توانید از بینی خود عکس بگیرید و ارسال کنید تا بررسی شود و برای مشاوره با شماره ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  61. Raha

    سلام و درود،من ۱۰ سال پیش عمل زیبایی بینی انجام دادم…چندروز پیش ضربه محکمی با دست به بینیم خورد و به شدت خونریزی کرد،هم روی بینیم درجا پارگی کبودی و تورم ایجاد شد هم از یکی از سوراخای بینیم حدود یه ساعت خونریزی داشتم…خودم با چسب پانسمان مثل بعد عملم بستم بینیمو ولی هنوز استخون درد دارم در قسمت تیغه سمت راستم…واقعا امکان شکستگی وجود داره؟خانوادم در جریان آسیب نیستن

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بهتر هست به پزشک مراجعه شود تا حتما بافت بینی بررسی گردد. برای شکستگی بینی اگر ورم بینی نداشته باشید می توانید همزمان هم بافت بینی و هم شکستگی بینی را توسط پزشک بررسی کنید

      پاسخ دادن
  62. آریا غنیمی

    سلام من امروز یکی مشت زد به بینی ام و درد گرفت ولی خیلی کم به نزاشتم بعد یکی دو ساعت ورم اش زیاد شد و تقریبا یک سمت دماغ و وسط دماقم ورم داره و یک مقدار سوراخ دماغ سمت راستم بسته شده اما ن خون ریزی کرد نه مشکل تنفس سخت دارم الان که داره این پیامو تایپ میکنم خیلی کم از ورمش کم شده اما بازم کمی زیاده آیا شکسته یا نه فقط ضرب دیدگی ساده است؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا بعد از ضربه به بینی دو هفته طول می کشه تا ورم بخوابه بعد از دو هفته حتما به پزشک مراجعه کنید تا شکستگی را بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  63. مهدی امینی

    سلام خسته نباشید من دقیقه دوروز پیش با موتور تصادف کردم سرم خورد به صندوق صدقات صورتم پاره شد دقیقه۴۰تا بخیه خوردم بعد که رفتم برا سی تی اسکن گفت دماغ شما شکسته ولی دماغم سِره و اصلا درد نمی کنه و صورتم باد کرده و یک چشمم کاملا بسته شده به نظر شما دماغم اسیب بدی دیده ولی خیلی صورتم باد کرده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بهتره یک عکس از صورت و بینی بگیرید و ارسال کنید برای راهنمایی بیشتر با شماره ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  64. فاطمه اشرفی

    سلام خسته نباشید دختری ۲۱ساله هستم بینیمم نرماله خیلیا میگن عمل کردی دیروز سرکار با ضربه خوردم به کمد از دیروز بینیم ورم خیلی شدید کرده استخونم درد میکنه ولی اصلا انحراف بینی ندارم میخوام بدونم ورمش کی خوب مبشه یا ممکنه شکسته باشه؟؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا پس از ضربه تا دو هفته طول می کشه که ورم بینی بخوابد پس از این که ورم بینی خوابید به پزشک مراجعه کنید تا شکستگی بینی را بررسی کنند

      پاسخ دادن
  65. مهناز

    سلام، من دختر پنج سالم با صورت خورد به دیوار، دماغش ی نقطه یکم قرمز شد، فقط انگار یکم درد داره موقع دست زدن، آیا ممکن شکسته باشه یا خون ریزی داخلی داشته باشه، آیا ببرم دکتر

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر بینی ورم داشته باشه یک هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد ببرید دکتر بررسی کند چون به هر حال بافت بینی بچه ها حساس می باشد.

      پاسخ دادن
  66. علی

    سلام خسته نباشید تقریبا یک هفته پیش کاپوت ماشین اومد رو سرم و نوک دماغم با رادیاتور ماشین برخورد کرد و خیلی درد گرفت خون زیادی هم ازم رفت الان هنوز درد داره و دست میزنی خون میاد رهنمایی میکنید بی زحمت

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید اصولا زمانی که ضربه شدیدی به بینی اصابت می کند و بینی خونریزی هم دارد این احتمال وجود دارد که خونریزی داخلی یا هماتوم بینی هم اتفاق افتاده باشد که اگر پیگیری نشود به بافت بینی صدمه جدی وارد می شود.

      پاسخ دادن
  67. بهار

    سلام
    من یه دختر ۱۵ ساله هستم
    در بینیم یه استخوان مانندی وجود داره که نمیزاره اصلا. نفس بکشم و من با بینی نمیتونم نفس بکشم با دهنم نفس میکشم این استخوانی که میگم در طرف چپ بینی است ولی راست نداره وقتی فشار میدم به سمت چپ بینیم انگار یه استخوانی هست اما سمت راست بینیم تو خالی هست و چیزی نیست
    و وجود اون استخوان باعث میشه که سخت نفس بکشم خیلی اذیتم می‌کنه
    به هر دکتری هم نشون میدم میگن که نمیدونن چیه

    پاسخ دادن
  68. سکینه

    سلام آقای دکتر وقتی من ۱۳ سالم بود تصادف کردیم از بینیم خون اومد و تازگیا دوبار هم ضربه دید زود زود از بینیم خون میاد امکانش هست شکسته باشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      وقتی در اثر ضربه بینی خونریزی دارد حتما باید بررسی گردد چون ممکن است خونریزی داخلی هم که اصطلاحا به آن هماتوم بینی گفته می شود نیز وجود داشته باشد که باید ارزیابی شود. در مرحله بعدی بعد از این که ورم بینی به طور کامل خوابید پزشک معالج می تواند دقیق بررسی کند بینی شکسته است یا فقط ضرب دیده

      پاسخ دادن
  69. فاطمه

    سلام وقتتون بخیر، من ۳ روز پیش با صورت زمین خوردم بینی ام خونریزی داخلی داشت. عکس گرفتم دکتر گفت شکستگیه جزئیه ، اما دردش خیلی شدید میشه یک دفعه در طول روز . چندین بار. ورمش هم با اینکه کمتر شده ولی به یک طرف متمایل شده بینی ام آیا لازم است بروم متخصص

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام وقت بخیر
      برای بررسی بیشتر حتما به متخصص مراجعه کنید چون فرمودید خونریزی داخلی داشتید ممکن است به بافت بینی صدمه وارد شود.

      پاسخ دادن
  70. M.n

    سلام آقای دکتر دیروز بینیم با پیشونی یکی برخورد محکم داشت اول حالت گیجی و سرگیجه داشتم بعد دماغم قسمت استخون ورم داشت یخ گذاشتم کمتر شد ولی الان بازم ورم داره دو طرف بینیم یکم ولی درد کمی دارم باید به پزشک مراجعه کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر خونریزی نداشته و فقط ورم داره بگذارید ورم بینی بخوابد اصولا تا ۲ هفته طول می کشد بعد برای اطمینان و بررسی شکستگی بینی بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  71. شیرین

    سلام، من یه ضربه ی خیلی شدید به بینیم خورد و حدود یک ساعت خونریزی شدید داشتم و بینیم ورم کرد، و بعد از حدود سه ساعت ورمش بیشتر شد و یکمی هم کبودی دارم و همچنین گرفتگی شدید بینی، دردمم بعد از حدود۱۲ساعت همچنان ادامه داره، احتمال شکستگی هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      حتما به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا از نظر هماتوم بینی ، بینی شما کامل بررسی شود سپس باید صبر کنید تا ورم بینی بخوابد و دوباره به پزشک مراجعه کنید و از بینی عکس بگیرید تا پزشک بینی را از نظر شکستگی ارزیابی کنند.

      پاسخ دادن
  72. حسین

    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر متاسفانه دیروز با دوتا جنایتکار درگیر شدم و کتک خوردم دماغم دیروز باد کرد وامروز دردمیکنه وفتی فشارش میدم دردمیگیره قلچ قلچ صدا میده چکاری باید کنم

    پاسخ دادن
  73. فریبا شفیعی

    سلام خسته نباشید من دیروز خیلی بد سر دوستم خورد به دماغم و بلافاصله بعد از ضربه خیلی درد گرفت و خون زیادی اومد در حدی که لباسم خونی شد، و چون داخل اردو بود نتونستم برم همون لحظه دکتر و سوزش داشت بعد از تقریبا نیم ساعت دیدم خونش بند اومد و داغ شد و دست میزدم بی حس بود و بعدش بی حسیش رفت دست میزدم درد زیادی می‌کرد و دوستم بهم گفت دماغت ورم کرده و امروز سمت چپ بینیم ورم کرده کلس و دست میزنم خیلی درد میکنه امروز ی ضربه داخل بینیم از دستم خورد یکم اب خون اومد دکترم رفتم عکس گرفتن و شکستی نبود گفت کوفتگی اما خیلی درد میکنه و گفتن نشون میده بعضی دو سه روز دیگه بیاین برای عکس…. بنظرتون شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      همین که به پزشک متخصص مراجعه کردید خیلی خوبه چون از نظر خونریزی داخلی بینی شما بررسی شده است. برای مشخص شدن شکستگی باید صبر کنید ورم بینی بخوابد بعد عکس بگیرید تا مشخص شود.

      پاسخ دادن
  74. ملیحه

    سلام دخترم ۱۵ ماهشه با صورت افتاد بینی خورد ب زانوم چند روز بود دستشو ب بینیش میگرفت و تو خواب فخ فخ میکرد حس میکردم ی طرف بینیش با اونطرف فرق میکنه بالاتر اومده بعد ده روز بردمش متخصص جراح گفت ورم داره اما نشکسته خیلی نگرانم الان بیست روز گذشته فخ فخش خوب شده اما ی سمتش ک ورم داره و برجسته تر شده هنوز همون شکلیه یعنی بیشتر ازین زمان لازمه تا ورم بخابه یا متخصص تشخیص درست نداده ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا ورم بینی بین ۲ هفته تا ۴ هفته کامل می خوابه و بعدش برای بررسی شکستگی بینی باید به متخصص مراجعه کنید

      پاسخ دادن
  75. نگار

    سلام من دو روز پیش دفتر دوستم مستقیم خورد روی بینیم اون لحظه خیلی درد گرفت ولی بعد از چندین دقیقه آروم تر شد با این حال بعد چند ساعت کم و بیش درد داشتم تا اینکه امشب ببینیم یهو ورم کرد و یه قوز روی. ببینیم ایجاد شده و درد میکنه و قوز بینی خیلی واضح به چشم میاد و پوستم قرمز شده چه راهی پیشنهاد میکنید؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا بعد از ضرب دیدگی دو یا سه هفته ممکن هست ورم بینی داشته باشید بعد از گذشت سه هفته اگر باز هم قوز بینی قابل مشاهده هست حتما باید به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید و بعد از گرفتن عکس قطعا شکستگی بینی قابل تشخیص خواهد بود.

      پاسخ دادن
  76. کیوان

    سلام خسته نباشید خدمت دکتر عزیز
    بنده حدوده ۱۰ روز پیش ضربه ای به دماغم خورد و خون اومد ولی خون ریزی زیاد نبود و زود خودش بند اومد کبودی اطراف چشم نداشتم درد قابل ملاحضه ای هم بعدش نداشت ولی یکم ورم کرد همون راست که ضربه خورده بوودحالا حس میکنم سمت چپ دماغم خیلی کم برآمدگی داره عکس گرفتم و یکی از پزشک های عمومی رفتم گفت مشکوکه رفتم متخصص گوش و حلق بینی روز پنجم عکس رو دیدن بعد داخل بینی رو با نور و تجهیزاتشون معاینه کردن گفتن تیغه بینی صاف انحراف چیزی نداره روی بیتی روی فیزیکی معاینه کردن گفتن شکستگی نداره. باز فکر کردم شاید درست تشخیص داده نشده روز نهم رفتم یک فوق تخصص جراحی سرو گردن و گوشو حلق بینی ایشونم فیزیکی معاینه کردن و و داخل بینی رو معاینه کردن گفتن من شکستگی حس نمیکنم و ورمه ممکنه تا یه مدت ۳ هفته ای طول بکشه . حالا نظرتون اینه میتونن دوتا متخصص اشتباه کنن؟ هنوز اون برآمدگی یکم حس میکنم ولی درد اصلا نداره کبودی هم نیس. ممنون از شما

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا ورم بینی در اثر ضرب دیدگی بین دو تا سه هفته می خوابد بعد از آن برای اطمینان بیشتر می تونید دوباره عکس بگیرید و به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا به طور قطعی معاینه را انجام دهند. پیروز باشید.

      پاسخ دادن
  77. Mohammed

    سلام آقای دکتر وقت بخیر
    آقای دکتر من ۲۰روزه پیش دماغم ضربه دید خون آمد یکم باد کرده بود ولی الان دردش خوب شده
    امروز عکس انداختم دکتر میگه شکسته باید عمل شه نمی‌خوام عمل کنم خب میشه یانه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      قطعا یک متخصص به شما گفته باید عمل شود پس بهتر هست عمل بینی را انجام دهید تا دچار عوارض احتمالی ناشی از شکستگی نشوید مثلا ممکن است بعدا دچار انحراف بینی شوید.

      پاسخ دادن
  78. بهاره

    سلام من بهاره هستم ۱۳ سالمه رفته بودیم خونه فامیلمون پسرش با توپ بسکتبال زد توی بینیم ولی خونریزی نداشتم ولی خیلی بینیم درد میکرد الان خیلی ورم داره شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام بهاره خانم
      اگر خونریزی نداشته باید حدود دو هفته صبر کنی تا ورم بینی بخوابه بعدش حتما برو از بینی عکس بگیر و به پزشک متخصص نشون بده. موفق باشی

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      باید بررسی بشه ممکنه فقط ضرب دیدگی باشه و یا ممکنه شکستگی هم باشه. برای مشاوره می تونید روزهای یکشنبه و سه شنبه تماس بگیرید. در بخش تماس با ما توی سایت شماره هست

      پاسخ دادن
  79. سارا محمدی

    سلام اقای دکتر خوب هستید من حدودا دو هفته پیش سر دوستم خورد به دماغم و خون اومد یک بار عکس گرفتم گفتن مشکلی نداره دوباره گرغتم بالای بینیم دو تا عبن مویه بود ولی متخصص گفت مشکلی نداره و یکم ورم داره و میخوابه
    الان همون سمت بینیم قسمت تیغه بینیم کج شده خیلی کم ولی و درد میکنه دست میزنم و همون سمت چپ بینیم گرفته و عین سمت راست نمیتونم نفس بکشم
    دو هفته گذشته و هنوز همونطوری مونده بنظرتون چیکار کنم اقای دکتر
    قشنگ جای تیغه بینیم سمت چپ با راست تقارن نداره؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      می توانید برای مشاوره روزهای یکشنبه و سه شنبه تماس بگیرید و مطرح کنید تا همکاران راهنمایی کنند در خدمتیم.

      پاسخ دادن
  80. مریم

    باسلام مریم هستم ۳۴ساله دیروز باهمسرم دعوام شدبامشت محکم زدبه بینیم ضربه اینقدرمحکم بودکه تامغزم دردگرفت وحالم بد شدوخونریزی شدیدی پیداکردبینیم به سختی خونش بندآمددیروز بینیم هم گرفتگی داشت سمت راستش هم خیلی ورم داشت امروز ورم کم شده وگرفتگی هم نداره اما تیغه بینیم دردمیکنه غضروفهای داخل بینیم هم دردمیکنه به حدی که دست بینیم میزنم دندانهای بالایم دردمیگیره کبودی هم ندارم تا امروز صبح هم خون داخل گلوم خارج شد ممکنه شکسته باشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      چون خونریزی شدیدی داشتید بهتر است حتما قبل از سه روز توسط متخصص بینی شما بررسی شود ممکن است خونریزی داخلی داشته و شما متوجه آن نشده باشید که در این صورت به بافت بینی صدمه وارد می شود.

      پاسخ دادن
  81. سمانه

    سلام وقتتون بخیرمن ۹سال پیش بینیمو عمل جراحی زیبایی کردم سه روز پیش یه سینی پلاستیکی از آبچکان کابیت سر خورد عمود افتاد از نزدیک استخوان بالای بینیم رد شد همون لحظه درد شدیدی گرفت و پوست بینیمو خراش داد یکم خون از خراشیدگی اومد تا همون شب قسمت بالای بینیم درد میکرد ورم داشت چندین باریخ گذاشتم روش ولی الان طی سه روز خوب شده فقط زیر همون خراش یه ورم خیلی کوچیک داره به نظرتون اون ورم کوچیک از بین میره ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا ورم بینی بر اثر ضربه ای که به بینی وارد می شود حدود ۲ تا ۳ هفته می خوابد اگر بعد از این مدت ورم بینی همچنان باقی مانده بود بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی کامل انجام پذیرد

      پاسخ دادن
  82. محمدعلی ابراهیم وند

    سلام آقای دکتر وقت بخیر من در سن ۸سالگی باسرعت زیاد به کسی برخورد کردم و مقداری خون از دماغم اومد و چشمم ورم کرده و رنگ کبودی گرفته بود و۳سال بعد از این اتفاق متوجه شدم که استخوان خط دماغم شکسته و فرداش هم بهش ضربه ملایمی خورده بود و ددم گرفت الان باید چیکار کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      به احتمال زیاد دارای انحراف بینی هستید باید توسط متخصص گوش و حلق و بینی به درستی بررسی گردد و نیاز به جراحی تیغه بینی دارید

      پاسخ دادن
  83. امیر

    سلام من ۴ سال داشتم وقتی تو پارک بازی می کردم دو نفر آقا تو یه برخوردی من باسر خیلی محکم خوردم زمین واونا هم افتادن روی من که صورتم روی بینیم خیلی زخم شد الان ۱۳ سال دارم بینیم قوز پیدا کرده و کمی هم به چپ منحرف شده و بعضی وقتا نفس کشیدن از راه بینی برام سخت میشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بهتر است به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا عمل بینی درمانی انجام بدهند تا مشکل انحراف بینی شما حل شود و قطعا پس از آن تنفس بهتر می شود.

      پاسخ دادن
  84. امیر

    سلام بینی من به در خونه اثابت محکمی داشت الان یک نقطه ای در وسط بینی بنده باد کرده امکان شکستگی وجود داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      باید حدود دو هفته ای صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد برای اطمینان به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا بعد از گرفتن عکس از بینی پزشک معالج شکستگی یا عدم شکستگی بینی را تشخیص دهند

      پاسخ دادن
  85. یلدا

    سلام من امروز دستیگیره در با بینیم برخورد کرد بینیم یخورده ورم کرد وقتی دست میزنم به جایی که دستگیره بهش برخورد کرده یکم درد میگیره آیا شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      باید تا دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا بررسی کنند.

      پاسخ دادن
      • دکتر سامی

        سلام و درود
        باید یک یا دو هفته صبر کنید بعد که ورم خوابید به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا بررسی کنند.

        پاسخ دادن
  86. فاطیما

    سلام وقتتون بخیر
    من دیروز بینیم ضربه خورد و همون موقع هم شروع ب خونریزی کرد بند نمیومد یکم ک گذشت خونش بند اومد
    دیروز بینیم باد داشت ولی امروز خیلی بیشتر شده یه خورده هم کبوده
    ینی بینیم شکسته یا نه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      بهتر بود قبل از سه روز بعد از حادثه به پزشک مراجعه می کردید تا بررسی کنند خونریزی داخلی نداشته باشید ولی حالا هم مشکلی نیست حدود دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد و بعد به پزشک متخصص مراجعه کنید تا شکستگی بینی را بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  87. فهیمه

    سلام .دخترم یکسال و نه ماهه هست و شبی از سه تا پله با صورت اومد روی زمین وقتی بلندش کردم از دوحفره دماغش خون می چکید و بعد هم شروع کرد به استفراغ که کمی خون باهاش بود خیلی گریه گرد و بعد خواب رفت الان که خوابیده دماغشو ماساژ میدم گریه نمیکنه آیا به نظرتون بینی ش شکسته ؟

    پاسخ دادن
  88. دانیال

    سلام خسته نباشید من چند روز پیش هنگام تمرین بوکس مشتی به دماغم خورد که باعث کمی خونریزی شد و الآن کمی درد میکنه احتمال شکستگی وجود دارد

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      حتما قبل از سه روز به پزشک متخصص مراجعه کنید تا خونریزی داخلی را بررسی کنند که به بافت بینی صدمه وارد نشده باشد.

      پاسخ دادن
  89. سارا

    سلام خسته نباشید من سه ماهه بینیمو عمل کردم دو هفته پیش ضربه با شدت متوسط خورد نوک بینیم ولی نه خون اومد نه کبود و قرمز شد فقط همون لحظه وقتی به نوک بینیم دست زدم درد خیلی کمی گرفت ولی بعدش درد نداشت.ولی از فردای روز ضربه کنارهای بینیم بالای پره ها ورم کرده تا امروز به نظرتون بینی شکسته؟اگه شکسته باشه باید چیکار کنم بدون جراحی قابل درست شدن هست؟
    ممنون از توجهتون

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      با توجه به این که فرمودید از عمل بینی تان سه ماه می گذرد حتی اگر خدای ناکرده این ضربه باعث شکستگی بینی شما هم شده باشد بهتر است فعلا در این مورد اقدامی صورت نگیرد و صبر کنید تا یک سال از عمل اولیه بینی تان بگذرد پس از اون اقدام نمایید. البته بهتر است این موضوع را با پزشک معالجتان حتما در میان بگذارید.

      پاسخ دادن
  90. زهرا

    سلام من از بچگی خیلی دفعه یا دماغم خورده به گوشه در یا یکی من. هل داده محکم دماغم می‌خورده به دیوار و نفسم بند میومد و خونریزی داشتم
    الان ۱۴ سالمه و دماغم خیلی بزرگ شده یعنی این جلوش اومده جلو استخون وسطیم یکم جلوی بزرگه بعد الان شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      لطفا با شماره ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ تماس بگیرید و برایشان توضیح دهید البته فقط روزهای یکشنبه و سه شنبه تماس بگیرید حتما به شما راهنمایی خواهند کرد.

      پاسخ دادن
  91. شقایق

    سلام کله برادرم به بینی من برخورد کردا و ۲روز اول درد شدید داشتم طوری که غیرقابل تحمل بود ولی بعد اون تا ۱ هفته موقع دست زدن درد داشتم و موقعی هم به بالای بینیم دست میزنم و فشار میدم استخونش یجورایی به پوست بینیم فشار میاره یعنی احساسش میکنم
    ولی خون ریزی نداشتم
    بعد ۱ماه هم خشکی شدید دماغ گرفتم و بینیم خود به خود میگیره و تو گلوم هم همیشه یه چیزی هست مثله اینکه یه توده آب گرفتگی

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      اصولا اگر ضربه به بینی شدید باشد حتما باید قبل از ۳ روز به پزشک متخصص مراجعه کرد چون ممکن هست هماتوم بینی یعنی خونریزی داخلی اتفاق افتاده باشد که بیمار از آن مطلع نباشد و این خونریزی داخلی بعدا سبب عفونت و صدمه زدن به بافت بینی می شود. الان هم زودتر اقدام کنید و به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی حتما مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  92. آوا

    سلام خسته نباشید من دستم محکم خورد به بینی ام همان لحظه خونریزی کرد بینیم و همان طرفی که خونریزی کرد احساس میکنم بینیم گرفته و البته از قبل بینی ام انحراف داره و مدام خونریزی میکنه ممکنه بینیم انحرافش بدتر شده باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      خشکی بینی به دلیل انحراف بینی رخ می دهد که این احتمال خونریزی از بینی را افزایش می دهد. حالا این که این ضربه انحراف بینی شما را بیشتر کرده باشد باید توسط پزشک بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  93. فاطمه

    سلام ،من به بینیم مشت خورد ،یساعت اول درد نداشتم بعد یساعت هم سرم هم بینیم بشدت درد گرفت یعنی شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      شکستگی بینی باید توسط پزشک متخصص معاینه و بررسی گردد. با توجه به درد شدیدی که فرمودید دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  94. علی

    سلام دخترم ۵ساله هست بینیش با دسته دوچرخه برخورد کرده کوچیک ترین ضربه که به بینیش وارد بشه ورم میکنه ودردش میاد قسمت وسط بینیش برآمدگی وکبوده وکمی پهن شده امکان شکستگیش وجود داره؟

    پاسخ دادن
  95. Nazila

    سلام
    یکی بهم کمک لطفا
    من دیروز دعوام شد با مشت خیلی محکم زدن به بینی ام هم ورم کرد هم موقع نفس کشیدن سوزش دارم
    سرم هم درد داره
    یه دماغم تقریبا کیب شد درد شدیدی دار
    آیا شکسته
    و نیاز به عمل دار ؟
    اگر آره میشه دکتر خوبی بهم معرفی کنید

    پاسخ دادن
  96. اکبر

    با سلام
    ضربه ای با دست به سمت چپ بینی من وارد شده که خونریزی نداشتم و دردش هم کمه ولی ادامه داره الان ۲ روزه کمی درد داره ضربه به سمت چپ بینی من خورده ولی سمت راست قسمت بالای بینی من کمی متورم شده نیاز هست به پزشک مراجعه کنم ؟ وقتی جایی که متورم شده رو دست میزنم سفته این امکانش هست که ورمش بخابه؟
    ممنونم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بگذارید دو هفته بگذره تا ورم بینی بخوابه بعد برای اطمینان به پزشک گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  97. نگین

    سلام من با مشت به بینیم زدند درد نیز رویه یه قست تیغه بینی دارم ولی ضربی شدید بود هیچ خونیم نیومد و فقت آب اومد برام جایه تعجبه درد زیادی هم دارم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      به طور کلی خونریزی بینی دو حالته یکی خونی که از بینی می یاد و شما می بینید یکی هم خونریزی داخلی که اصطلاحا به آن هماتوم بینی گفته می شود که سبب آسیب رساندن به بافت بینی می شود حتما به پزشک معالج مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  98. بهار

    سلام. راستش من بینیم تا چند سال پیش خیلی خوب بود ولی کاراته کار می‌کردم ضربه خورد. و الان قوس داره ینی اومده بالا و معمولا با هردو سوراخ بینیم نمتونم نفس بکشم.
    استخون داخل بینیم هم وقتی از سمت راست فشار میدم میره سمت چپ و برعکس…. بعضی وقتام درد میگیره.
    این قوسش هم کم کم اومد بالا بعد ۲یا۳ سال. امکانش هست شکستی باشه؟

    پاسخ دادن
  99. kimia

    سلام من حدود ۵ ماه پیش ضربه شدیدی از طریق مشت زدن به بینیم وارد شد و خون هم اومد ، و الان به طور واضح یه طرف از قسمت استخوان بینیم کج شده و گاهی هم درد میگیره
    احتمال شکستگی وجود داره؟!

    پاسخ دادن
  100. نازنین

    سلام.وقت بخیر. دیشب بینی من محکم به لبه میز برخورد کرد و بعدش درد وحشتناک و ورم و کبودی دقیقا توی ناحیه برخورد یعنی به صورت یه خط روی سمت چپ پل بینیم داشتم ولی خون دماغ نشدم. بعد ۲۴ ساعت ورمش تا حدی خوابیده ولی همچنان کمی ورم و کبودی و درد دارم و اینکه انگار یه کم تنفسم از سمت چپ بینیم سخت شده. میخواستم ببینم امکان شکستگی بینیم هست و باید حتما حضورا به دکتر مراجعه کنم یا اینکه با توجه به اینکه خون دماغ نشدم نشکسته و جدی نیست

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      این که از دماغ خون نیومده دلیل بر عدم شکستگی بینی نیست حتما باید به صورت حضوری ارزیابی شود.

      پاسخ دادن
  101. باقریان

    سلام و درود
    من بینیم خورده ب در و یکم ورم داره و درد میکنه و خونریزی هم ندارم احتمال شکستگیش هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بعد از این که ورم بینی خوابید برای اطمینان بهتره عکس بگیرید و به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  102. جواد

    سلام من ۲ روز پیش به بینیم ضربه وارد شد خون ریزی نکرد و کبود هم نشد فقط ورم کرده و وقتی به بینی ضربه میزنم احساس میکنم که صدای استخوانم را میشنوم ایا شکسته؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بینی عضو حساسی هست و باید اصولا در اثر ضربه هایی که بهش وارد می شه بررسی کامل صورت بگیره. بهتره به یک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  103. کاوه

    سلام ببخشید من در باشگاه رزمی بوکس کار میکنم در حال تمرین بودم ک ی لگد خیلی محکم به بینم خورد ابتدا نه درد داشت نه خونریزی اما کم کم داره ورم می‌کنه داره و کم کم دردش هم بیشتر میشه.
    احساس خون ریزی هم دارم ینی احساس میکنم خون داره از بینیم میاد اما نمیاد.
    سر گیجه هم از همون موقع ، بنظرتون شکسته باشه ممنون میشم کمکم کنید.❤️

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید چون ممکن هست خونریزی داخلی داشته که شما متوجه آن نشده باشید.

      پاسخ دادن
  104. احسان

    سلام من هفته پیش مشت به بینیم خورد و خونریزی داشت بعد رفتم دکتر عکس گرفت گفت نشکسته یخ گذاشتم ولی الان هنوز ورم داره و بنظرم بالای دماغم کج شده استخوانش
    الان شکسته یا نه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید حدود دو هفته صبر کنی تا ورم بینی بخوابه بعدش دوباره به پزشک مراجعه کنی تا بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  105. آسنا

    سلام من دختر ١٣ساله تو حیاط افتادم دماغم خورد به زمین و صدا کرد درد کمتری دارم فقط باد کرده قرمز شده امکان شکستن دماغم هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حدود دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعدش به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا کامل بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  106. مریم

    سلام خسته نباشین من وقتی۸سالم بود یکی از دوستام منو تو مدرسه هل داد بینیم خورد به دروازه فوتبال و بعد کبود شد خون اومد بینیم از صاف بودن دراومد و الان که ۱۶سالمه از اون موقع بینیم یکم درد داره مخصوصاً و درد سردردام از استخون بینیم شروع میشه
    لطف میکنین بگین که من چیکار کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و وقت بخیر
      حتما باید حضوری بینی شما بررسی بشه اگر تونستید وقت مشاوره حضوری بگیرید. موفق باشید

      پاسخ دادن
  107. shadi

    با سلام و روز بخیر
    دو شب پیش تصادف کردیم و با صورت محکم به صندلی جلو خوردم
    خدا رو شکر خونریزی و کبودی و ورم ندارم ولی به بینیم که دست میزنم درد داره . و به خاطر سینوزیت دیروز و امروز صبح که با فشار بینیم رو تخلیه میکنم از سمت چپ رگه های خون قهوه ای در دستمال می بینم . امکان شکستن وجود داره ؟ با تشکر

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      ممکنه خونریزی داخلی داشته و متوجه نشده باشید و این لکه های خون ممکن هست بعدا تبدیل به عفونت بشه و به بافت بینی صدمه بزند. بهتر است حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی دقیق انجام بده

      پاسخ دادن
  108. امیررضا

    سلام
    بنده در تمرین بدن سازی یک توپ حدود ۴ کلیویی به سرم بخورد کرد و دماغم بارضرب به زانو پام برخورد کرد
    خونریزی نداشت ولی ورم کرده
    احتملا شکستگی هسته؟
    و میتونم با گارد بینی برم تمرین فوتبال انجام بدم؟

    پاسخ دادن
  109. ابولفضل

    سلام
    من پسرو ۱۵ساله هستم امروز با شخصی دعوا کردم و مشت خورد سمت راست صورتم زیر چشم ودماغم سه چهار قطره خون اومد وقتی اومد خونه رفتم رفتم دوش آبگرم گرفتم یک قطره زرد رنگ که داخلش خون بود اومد و بعد از اینکه اومدم خونه درد دماغم را حس نکردم اما وقتی دست میزنم درد میکنه و زیر چشمم ورم کرده آیا ممکنه خونریزی داخلی یا شکستگی باشه اگه میشه زود بگید ممنون میشم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام وقت بخیر
      به احتمال خیلی زیاد خونریزی داخلی هست و بهتر هستش قبل از اینکه سه روز بشه یا نهایت زیر یک هفته یک پزشک متخصص شما را معاینه کنه.

      پاسخ دادن
  110. Amir

    سلام خوب هستید
    من داخله یک مسابقه ووشو به بینیم مشت خورد و ی لخطه خون کم از توش در اومد، یکم هم بینیم انحراف پیدا کرده. وقتی دستم رو روی بینیم میکشم سمت راست انگار یه قدّه ای داره.
    با این اتفاق ها بینیم شکسته یا خیر؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام
      با توجه به اینکه فرمودید بینی کمی انحراف پیدا کرده بهتر است زودتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  111. امیرمحمد پیرزاد

    سلام من ۱۶ ساله هستم دیروز سر یکی از دوستام با دماغم برخورد کرد
    بعد یکم خون ازش در اومد و سریع خونش بند اومد الان فقط همون محل ضربه به اندازه ۲ تا نخود کبوده و دماغم یکم باد کرده به طور عادی درد نمیکنه ولی وقتی که دست بهش میزنم و یکم فشار میدم یکم درد میگیره
    بنظر شما دماغم شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر ورم بینی دارید بهتره حدود دو هفته صبر کنید تا ورم بخوابد بعد از آن اگر گرفتگی بینی دارید و درد هم دارید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  112. کریم

    سلام من دیشب توی باشگاه رزمی حین مبارزه ی ضربه جزئی ب بینیم برخورد کرد خون امد ن زیاد ولی امد حالا الانم دست میزنم ب طرف نوک بینیم یکم درد داره ورم اینام نکرده گرفتگی هم نداره حالا بنظرتون شکسته ترک ورداشته چیشده
    ممنون.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      حدودا ۲ هفته صبر کنید بعد از ۲ هفته اگر گرفتگی بینی داشتید یا هنوز دردی احساس می کنید بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی دقیق صورت گیرد.

      پاسخ دادن
  113. Ali najafi

    سلام وقت بخیر من فرزند ۱۳ ماهه دارم
    در هنگام راه رفتن با صورت خورد زمین
    کمی روی بینی کبود شده ولی خونریزی نداشته و
    ورم هم نکرده فقط کمی کبود شده.ایا مشکلی هست ۲۴ ساعته از این مورد گذشته.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      از آنجایی که بافت بینی بچه ها حساس تر می باشد بهتر است به پزشک هم نشان بدهید تا خیالتان راحت شود ولی از توضیحاتی که فرمودید احتمال شکستگی خیلی کم است.

      پاسخ دادن
  114. M

    سلام یه دختر بیس ساله ام امروز با دوچرخه افتادم و رفتم تو جدول، خونریزی و یا کبودی و گرفتگی بینی نداشتم ولی از بالا تا پایین بینیم خراش خیلی بدی برداشته و قسمت استخوانی بینیم درد میکنه و نسبتا باد کرده به نظر شما این شکستی بینی محسوب میشه و ایا لازمه به پزشک مراجعه کنم یا نه و اینکه کی به پزشک مراجعه کنم بهتره، یکی دو هفته صبر کنم یا همین روزا مراجعه داشته باشم بهتره!؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر ورم بینی دارید یکی دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  115. امیرحسین

    سلام من امروز یکی از فامیل های مان با پا به بینی من ضربه زد و خون بسیار کمی از بینیم در اومد و الان احساس گرفتگی بینی میکنم
    بنظرتون بینیم شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر ورم بینی دارید گرفتگی ممکن هست به علت ورم بینی باشد ولی اگر ورم بینی ندارید و گرفتگی دارید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی دقیق صورت گیرد.

      پاسخ دادن
  116. یعقوبی

    سلام . ببینیم شکست. یکم بالای تیغه کج شد . رفتم بیهوش کرد و جا انداخت . الان بعد سه روز دوباره مثل اولش کجه … چکار کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      به پزشک معالجتان مراجعه کنید و حتما موضوع را مطرح کنید تا راه کار مناسبی را به شما پیشنهاد بدهند.

      پاسخ دادن
  117. M.a

    سلام خسته نباشید.
    من هفته ی پیش داخل بوکس چندتا ضربه به بینیم خورد که نه درد داشتم‌نه خونریزی.
    ولی اول اطرافیان گفتند و‌بعد خودم‌متوجه شدم که استخوان سمت چپ بینی من کمی برامده شده و یک حالت کج مانند به دماغم داده. ایا احتمال شکستگی وجود داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      احتمالا برامدگی سمت چپ بینی شما به علت ورم بینی می باشد که اصولا تا دو هفته بعد از وارد شدن ضربه ورم بینی می خوابد که بهتر است بعد از دو هفته برای اطمینان به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی انجام گیرد.

      پاسخ دادن
  118. سهرابی

    باسلام وقت بخیر. ببخشین حدود ۱۰ روز پیش قسمت تیغه سمت راست بینی بنده محکم برخورد کرد به صندلی میزناهارخوری که البته صندلی چوبی و روکش پارچه ایی داشت. و شدت ضربه درحدی شدید بود که انگار یه هاله سیاه جلوی چشام ظاهر شد و قسمت تیغه از بیرون دچار خونریزی شد و فقط همون شب زمان خواب کمی حس ضعف، دردشقیقه خیلی کم و سرگیجه خیلی خیلی کم داشتم و خونریزی داخلی بینی یا کبودی نداشتم واز فرداش فقط ورم بینی داشتم واینکه روی قسمت زخم دست میذاشتم کمی درد داشت تا دو سه روز پیش ورم داشت و جای اسکار قرمز بود و هنوز از بین نرفته و قسمت زخم نمیدونم بافت پوست ورم داره یا استخون یا غضروف اسیب دیده و ورم داره و جوری که قسمتی که اسیب دیده دست میذارم مثل اینکه یک رگ یا غضروف زیر انگشت صدا بده به اینصورته. حالا بینی بنده از سمت چپ نیمرخ صاف و خوبه ولی از نیمرخ سمت راست قسمت اسکار برامدگی داره و دست میذارم کمی حس ناخوشایند یا یه کوچولو درد داره. بنظر شما باتوجه به این توضیحات احتمال داره بینی بنده شکسته باشه یا ترک خورده باشه یا غضروفی یا مورگی آسیب دیده باشه یا خیر؟؟ باسپاس

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      با توضیحاتی که دادید حتما باید در یکی دو روز اول توسط متخصص معاینه شوید.

      پاسخ دادن
  119. علی خدادادی

    سلام خسته نباشید من همین دیروز تو ورزش کشتی بینیم با سر حریفم برخورد کرد خوشبختانه هیچ خونریزی نداشت فقط الان یکمی ورم داره و وقتی یکمی بینیمو با دست فشار میدم یه خورده احساس درد میکنم به نظر شما شکسته یا نه؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      به احتمال زیاد ضرب دیدگی هست ولی برای اطمینان بیشتر دو هفته ای صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از بینی عکس بگیرند و به صورت دقیق بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  120. سلام وقتتون بخیر. امروز من بر اثر ضرب دیدگی دماغم خونریزی داشت و الان دماغم غوز کرده و یکم احساس گرفتگی داره و بهش دست میزنم درد میگیره
    بنظرتون باید به دکتر مراجعه کنم؟

    پاسخ دادن
  121. محمد

    سلام جناب دكتر..من دوسه روز پيش تو سالن داشتيم فوتسال بازي ميكرديم،،پشت سر بازيكن حريف بودم وقتي ميخاستيم بلندشيم ك توپ رو با سر بزنيم،با پشت سرش زد ب بيني من..بعد از ضربه بيني من اصلا خونريزي نداشت ولي همون جايي ك ضربه خورد زخم شد و بيني من ورم كرد..ميخاستم ببينم شكستگي داره يا نه و بايد چيكار كنم؟؟ممنون

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      چون بینی شما ورم دارد باید صبر کنید تا ورم بینی بخوابد اصولا تا دو هفته ای باید صبر کنید بعد از اون حتما به یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا شکستگی بینی را بررسی کنند با گرفتن عکس از بینی پزشک متوجه می شود بینی ضرب دیده یا شکسته.

      پاسخ دادن
  122. Zahra

    سلام من بینیم با ضرب محکم یچی خورد به بینیم همون دقه ورم کرد والان سه روزه گذشته هنوز ورم داره و دس میگیرم خیلی درد میگیره چیکار کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر خونریزی نداشتید و اگر گرفتگی بینی ندارید حدود دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد برای اطمینان و بررسی بیشتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  123. Zeinab

    سلام خسته نباشید من یه خواهر ۷ ساله دارم که برخورد نسبتا محکمی با یه میله داشته و بعد اون از بینیش خون اومد الان کمی ورم کرده و کبودی ریزی رو بینیش هست احتمال شکستگیش وجود داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      چون خون ریزی داشته و به جسم سختی برخورد داشتن بهتر هست پزشک متخصص معاینه کنند تا مطمئن شوید هماتوم بینی ( خونریزی داخلی بینی ) نداشته باشند قبل از سه روز به پزشک مراجعه کنید حتما

      پاسخ دادن
  124. پویا

    سلام و درود
    من دیروز توی فوتبال توب توی هوا بود منم اتفاقی به جای اینکه با سرم ضربه بزنم با دماغم زدم موقع ضربه درد داشت الانم ک یکم گرفتی دماغ دارم ولی ورم نکرده دردم نداره بنظرتون میتونه بکشنه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      این احتمال وجود داره که تیغه بینی صدمه دیده باشد چون فرمودید گرفتگی بینی دارید بهتره به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی دقیق انجام دهند.

      پاسخ دادن
  125. هلیا

    سلام خسته نباشید
    ۱۵ سالمه امروز توی باشگاه بینیم از سمت چپ ضربه خورد.خونریزی نداشتم ولی یک مقدار سمت راست بینیم کبود شده و ورم کرده.درد کمی هم دارم.چقدر احتمال شکستگی وجود داره؟کی باید به دکتر مراجعه کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر خونریزی نداشتید و فقط ورم بینی دارید حدودا دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد می تونید برای اطمینان بیشتر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  126. ماشین باز

    سلام من با دوچرخه با سرعت زیاد خوردم به دوچرخه کسی دیگه دماغم خون آمد و بعد از نیم ساعت دماغم باد کرد و به هرجایی از بینی دست میزنم درد میکنه
    آیا شکسته

    پاسخ دادن
  127. Javad

    سلام من توی فوتبال یکی با آرنج زد توی دماغم بعدش یکم خونریزی داشتم الان قسبالای بینیمیکم باد کرده باید چیکار کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حتما به پزشک مراجعه کنید چون اگر ضربه شدید بوده باشد ممکن است خونریزی داخلی هم داشتید که اصولا شخص صدمه دیده از این موضوع مطلع نیست که باید پزشک آن را بررسی کند.

      پاسخ دادن
  128. Kani

    سلام وقت بخیر ببخشید من دیروز از دوچرخه افتادم و بینی ام به زمین برخورد کرد
    ورم کرد الان یکم ورمش کم شده.
    بهش دست میزنم یکم دردم میگیره
    راحت میتونم نفس بکشم ولی درد دارم یکم به نظرتون شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بینی عضو حساسی هست و با این توضیحات نمی توان جواب دقیق داد باید بعد از این که ورم بینی خوابید به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا موضوع را بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  129. Afra

    سلام
    ببخشید من اکتور اتاق فرار هستم و سرم خورد تو دیوار کلی خون اومد و یکم ورم کرده اما زیر چشمم نه کبودی هست و حتی دست به بینیم میزنم دردی حس نمیکنم فقط اولش کلی خون اومد و ورم کرد اما ورمش یکم کمتر شده ایا شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      با توضیحی که فرمودید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید چون ممکن هست خونریزی داخلی هم داشتید و بعدا ممکن هست باعث عفونت بشه و به بافت بینی صدمه وارد بشه.

      پاسخ دادن
  130. parisa

    سلام دیشب پسر من سرش رو محکم کوبید به بینیم الان یک روزه بکوب بینی وصورتم درد میکنه کمی هم متورمه ممکنه شکسته باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حدود دو هفته صبر کنید تا کامل ورم بینی بخوابد بعد از آن اگر در تنفس دچار مشکل شده باشید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  131. علیرضا

    سلام بینی من دیشب بهش یک ضربه ای وارد شد که یک خون ریزی خیلی کم در حدی که داخل بینیم کمی خونی شد و قسمت بالایی بقل چشم راستم یکم ورم کرد که اونم طی یک ساعت بایخ گذاشتن خیلی فرق کرد فقط الان سوراخ سمت چپم که اصلاً ضربه به اونجا نخورده یکم سخت نفس میره میاد اونم گیج شدم نمیدونم از اول اینجور بود یا نه ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام و درود
      به احتمال زیاد با ضربه ای که به بینی شما وارد شده دچار انحراف بینی خفیفی شده اید و البته این احتمال هم وجود دارد که فقط ورم بینی باشد. بهتر است حدود دو هفته صبر کنید تا ورم بینی به طور کامل بخوابد اگر بعد از خوابیدن ورم بینی باز هم در تنفس مشکل داشتید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  132. محمد

    سلام من توی مبارزات گونگ فو بینی ام ضربه خورد و خونریزی شدیدی کرد البته درد آنچنانی ندارد اما تورم چرا
    به نظرتون شکسته؟!

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      وقتی بینی دارای خونریزی شدید باشد باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه شود تا بافت بینی صدمه نبیند. ورم بینی هم در اثر ضربه طبیعی هست و حدود ۲ هفته طول می کشه تا ورم بخوابد که بعد از اون با گرفتن عکس از بینی می توان شکستگی بینی را بررسی کرد.

      پاسخ دادن
  133. غزل

    سلام من رزمی کار هستم من دیروز در مسابقه دماغم ضربه خورد جوری که از هوش رفتم و خیلی زیاد خون اومد و کمی ورم کرد به نظر تون شکسته

    پاسخ دادن
  134. هادی

    سلام خسته مباشید من دماغم توی استخر برخورده نسبتن شدیدی داشت به دماغ دوستم که خون ریزی کرد الان هم که ۱ روز گذاشته وقتی خلت میکنم از دهنم خون میاد و احساس میکنم سمت چب بینیم باد کرده و از سمت چپ بینیم نمیتونم نفس زیاد بکشم یجوری شده که احساس میکنم دماغم پر شده ممنون میشم زودتر جواب بدین

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      با توجه به توضیحات داده شده احتمال انحراف بینی یا شکستگی وجود دارد قبل از سه روز باید به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  135. Mobina

    سلام وقتتون بخیر.
    من ۱۴ سالمه امروز توپ والیبال رو صورتم افتاد بینیم صدایی مثل شکستن داد ولی اصلا دچار خونریزی نشد
    الان کمی موقعی که بهش دست میزنم درد میکنه و خیلی کم باد کرده میشه بگید که بینیم شکسته یا نه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      همیشه خونریزی دلیل بر شکستگی بینی نیست و نمی توان گفت چون بینی شما خونریزی نداشته پس نشکسته پیشنهاد می کنم بعد از این که ورم بینی شما خوابید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  136. mahdiyar

    سلام من امروز در حین فوتبال بازی کردن بزنیم با ساق پای یکی از دوستام برخورد کرد بعد خون زیادی داشتم و هنوزم تقریبا ده ساعت با این موضوع گزشته اما هنوز خونریزی دارم اما وقتی به بینیم دست میزنم یا فشار میدم درد ندارم ولی ورم داره آیا بینیم شکسته آقای دکتر؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به این که فرمودید خون ریزی زیادی داشتید حتما قبل از سه روز به پزشک متخصص مراجعه کنید چون ممکن است خونریزی داخلی هم داشته باشید که در این صورت به بافت بینی صدمه وارد می شود. در مرحله بعدی وقتی ورم بینی خوابید می توانید با گرفتن عکس از بینی که دکتر معالجتان حتما ازتون می خواد متوجه شکستگی یا عدم شکستگی بینی بشوید.

      پاسخ دادن
  137. ندا

    سلام دختر چار ساله من موقع وارد شدن به ماشین پاش سر خورد دماغش بین دوتا ابروش به لبه ی ماشین برخورد کرد،درجا ورم کرد من یادداشتم روش ،بهد شروع کرد به کبود شدن و الان این کبودی تا زیرچشماش کشیده شده،اما کبودیش خیلی تیره نیست،اصلا هم خون نیومد،الان هم دست میزارم میگه درد ندارم،آیا امکان شکستگی وجود داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      باید به تنفس بچه هم دقت کنید و ببینید آیا به سختی نفس می کشد یا خیر اگر احیانا در تنفس دچار مشکل است حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. اصولا ورم بینی هم بعد از دو هفته می خوابد.

      پاسخ دادن
  138. کاظمی

    سلام خسته نباشید . من ۲۱سالم هست و مدتی میشه حدودا یکماه عطسه های خیلیییی زیاد دارم و هر وقت از خواب بیدار میشم اونقدر آبریزش بینی دارم که اصلا بند نمیاد اما تابحال خونی نیومده . البته نمی‌دونم ضربه خورده یا نه . ولی گاهی هم داخل ببینی سوزش دارم وقتی تنفس میکنم . دقیق نمی‌دونم اما یکمی هم ورم داره البته دقیق نمی‌دونم چون یکماهی هست این وضعیت رو دارم و فکر میکردم شاید از آلرژی بهار یا میوه هاست مممنونم که راهنماییم میکنید .

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حتما باید یک پزشک متخصص، بینی شما رو به طور دقیق بررسی کنند تا علت و منشاء آبریزش و عطسه های زیاد رو پیدا کنند. یکی از علت ها می تونه آلرژی فصلی باشد ولی دلایل دیگری هم ممکن است داشته باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  139. M

    سلام خسته نباشید.
    نزدیک‌ به یک‌ ماه پیش بینی من ضربه خورد و استخوان سمت چپ بینی من ورم کرده و یک حالت کج مانند گرفته . ایا احتمال شکستگی وجود داره؟

    پاسخ دادن
  140. Rejvan

    سلام پسرم سنگ پرتاب کرد و خورد به بینیم الان سه روزه ورم کرده و کمی کج شده اما خون ریزی نداشته احتمال داره شکسته باشه؟؟ البته مایعی سفید میاد بعضی وقتا

    پاسخ دادن
  141. No body

    سلام من چند سال پیش در حالی داشتم بازی می‌کردم می‌کردم چشام بسته بود با سر محکم دویدم با سر خوردم تو ستون و خیلی درد وحشتناکی داشتم اما خون نیومد ممکنه شکسته باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      همیشه خون ریزی دلیل برشکسته شدن بینی نیست و همین طور عدم خون ریزی هم دلیل بر این نیست که بینی نشکسته باشه پس با توجه به این توضیحات شما و شدت ضربه وارد شده حتما به متخصص مراجعه کنید تا بررسی کنند بافت بینی آسیب پذیر است.

      پاسخ دادن
  142. احسان

    سلام دکتر
    من یک سال قبل عمل کرده بودم و در فوتبال بینیم برخورد کرد و هیچ خونریزی و کبودی نداشتم و تنفس هم راحته
    فقط ورم کمی کرده یه طرفش و اگه فشارش بدم درد داره احتمال داره انحراف کرده باشه یا فقط ورم هس؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اگر ورم بینی دارید اصولا تا دو هفته ورم می خوابد و بهتر است بعد از خوابیدن ورم بینی حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا دقیق بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  143. عسل

    سلام خسته نباشید
    ببخشید
    من یه ژیمناستیک کار هستم روی بارفیکس بودم و با صورت خوردم زمین
    دماغم هم ورم داره هم خون ریزی شکسته دماغم؟

    پاسخ دادن
  144. امیر

    سلام، دکتر من سه سال پیش تو دعوا ضربه ای به استخوان بینیم وارد شد ولی نه خونریزی داشتم نه کبودی نه درد زیاد فقط یکم محل ضربه قرمز شده بود.
    الان که دقت میکنم یه مقدار خیلی کمی استخوان بینیم ورم داره ، آیا این ورم به خاطر اون ضربس یا نه کلا به خاطر ژنتیکه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      آیا قبل از ضربه هم آن ناحیه ورم داشته ؟ ( از این جهت می پرسم که بحث ژنتیک را مطرح کردید ). یا این که بعد از ضربه در آن ناحیه ورم بینی به وجود آمده و بعد از سه سال باقی مانده. برای راهنمایی بهتر و بررسی دقیق تر یک وقت مشاوره بگیرید تا بررسی شود.

      پاسخ دادن
  145. زهرا

    سلام من ۱۸ سالمه بینیم چن سال پیش دوبار ضربه خورد و چن روز پیش گوشی خورد رو بینیم و هنوز داخل بینیم احساس زخم میکنم و این چن روز هم تنگی نفس دارم نمیتونم بخوابم میشه بگین مشکلش چیه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      باید حتما معاینه بشید ممکن است بینی خونریزی داخلی داشته و اگر خونریزی داخلی تخلیه نشه ممکن هست منجر به آسیب تیغه بینی بشه و مشکلات بعدی رو ایجاد کند بهتره توسط متخصص گوش و حلق و بینی ویزیت بشید.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بستگی دارد به شدت ضربه وارد شده و این که آیا از بینی شما خون آمده یا نیامده و این که آیا احساس انسداد بینی هم دارید یا خیر .

      پاسخ دادن
  146. مرتضی

    سلام آقای دکتر من دیروز تو استخر یک و نیم متری شیرجه زدم روی لبم , سرم و بینیم خورد به کف استخر وقتی اومدم از زیر آب بیرون دماغم یکم خون اومد و قرمز شد و باد کرد ولی انحرافی نداره احتمال شکستگی رو داره ?

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بگذارید ورم بینی به طور کامل بخوابد که این امر حدود یک تا دو هفته طول می کشد بعد از آن به پزشک مراجعه کنید تا از بینی و سر شما عکس بگیرند و کامل بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  147. علیرضا بقایی

    سلام وقتتون بخیر
    من دیشب درگیری فیزیکی داشتم
    و همون لحظه از داخل بینیم خونریزی داشتم ولی بند اومد بعد چند دقیقه
    امروز متوجه تورم وسط بینیم و اطرافش شدم
    و سمت چپ کبودی خیلی کمی داره
    وقتی فشار میدم بینیم رو، یکم درد میکنه
    و احساس انسداد میکنم در هر دو سمت
    ولی با لمس هیچ جا احساس شکستگی نکردم
    بنظرتون به دکتر مراجعه کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      شکستگی بینی به شدت ضربه وارده بستگی دارد این که فرمودید احساس انسداد بینی دارید به احتمال زیاد به علت ورم بینی می باشد که تا دو هفته طول می کشد تا ورم بینی بخوابد اگر بعد خوابیدن ورم بینی باز هم احساس انسداد بینی می کنید حتما به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است قبل از سه روز به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید چون اگر خونریزی داخلی داشته باشه ممکن است به تیغه بینی آسیب بزند.

      پاسخ دادن
  148. سپهر

    با سلام و خسته نباشید من دماغم به سر یکی از رفقام برخورد کرد تو فوتبال و هنگام ضربه یک صدای ریزی امد و بعدش بینیم خون اومد ولی فقط همون لحظه برخورد خون اومد در حدی که با انگشتم پاکش کردم ن اینکه مثلا دستمو بگیرم زیر بینیم و خون رو کنترل کنم و با اب شستم و رفت هفته اول کمی درد داشت ولی الان کاملا خوبه و وقتی که محکم فشار میدم فقط کمی درد میکنه و اینکه یه قوز کوچیک از سمت راست بینیم دراومده ولی تو چهرم معلوم نیست و وقتی که دست میزنم مشخص میشه خواستم بدونم شکسته یا نه ؟ ممنون میشم از لطفتون اگه کمکم کنید. باتشکر

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر احساس گرفتگی بینی می کنید حتما به پزشک مراجعه کنید. در مورد قوز کوچکی که فرمودید در سمت راست بینی در اومده ممکن هست ورم بینی باشد که اصولا اگر ورم بینی باشد تا دو هفته برطرف می شود ولی اگر بعد از این مدت برطرف نشد بهتر است جهت بررسی دقیق تر یک متخصص بینی شما رو معاینه کند.

      پاسخ دادن
  149. سلطانی

    سلام من دیروز بینیم ضربه خورده هم زیر چشمم کبود شده هم خونریزی داشتم هم اینکه بینیم و بالای لبم بی حس شده آیا باعث شکستگی‌ بینیم شده؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید حتما به پزشک مراجعه کنید ممکن است خونریزی داخلی بینی هم داشتید و در آینده باعث عفونت بینی شود که در این صورت آسیب جدی به تیغه بینی وارد می شود پس حتما به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  150. نگین

    دیروز توپ فوتبال به صورتم خورد داخل بینی یکم خون بود الان که دست می زنم خیلی کم درد می کنه ممکنه شکسته باشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بستگی به شدت ضربه ای که به بینی شما وارد شده دارد اگر احساس می کنید یک طرف یا هر دو طرف بینی شما گرفته حتما به پزشک مراجعه کنید تا بررسی دقیق انجام شود.

      پاسخ دادن
  151. محمد

    م ب هر طرف ک بخوام میتونم بینیم رو حرکت بدم ک طی یک ضربه محکم هنوزم درد میکنه و این موضوع برای چند سال پیش هستش امکان داره شکسته باشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      فرمودید بینی رو می تونید به هر طرف که بخواهید حرکت بدهید یعنی در واقع در اثر ضربه شدید تیغه بینی شما مثل بوکسرها از بین رفته ؟ این موضوع رو باید به صورت حضوری بررسی کرد در صورت تمایل وقت مشاوره بگیرید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
  152. Eln

    سلام . من حدود سه ساعت پیش دماغم خیلی محکم با دیوار برخورد کرد . خون نیومد ولی از شدت درد همون لحظه بی حس شد . الانم ورم کرده و یخورده قرمزی رو غضروف بینیم هست . دماغم درد داره و زیر چشمام و پشت پلکامم کمی دردو احساس میکنم . امکان شکستن بینیم وجود داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بله احتمال شکستگی وجود داره و باید زودتر اقدام به معاینه توسط متخصص گوش و حلق و بینی کنید.

      پاسخ دادن
  153. امیررضا

    سلام. بالای بینی من محکم به چهارچوب فلزی صندلی خورد. کمی درد داشت. نه دردی که آزاردهنده باشد و کمی ورم کرد. امکان شکستگی هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد می توانید به پزشک مراجعه کنید و با یک عکس رادیولوژی مطمئن بشید آیا بینی شکسته یا خیر.

      پاسخ دادن
  154. سارا

    سلام من بینی خیلی کوچک داشتم و دو روز پیش یک بچه با چوب را پرت کرد و خورد به بینی من و بعد من خیلی نگران شدم و رفتیم رادیولوژی عکس گرفتیم بعد دکتر گفت هیچی نیست فقط کوفتگیه اما الان یک چیزی نگرانم کرده این که دماغم ورم کرده یا قوز شده سمت را بینیم پف شده
    ولی اصلا خون نیمود صورتمم ورم نکرد و یکم ۵ دقیقه اولش درد داشت

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام باید حدودا دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعدش اگر احساس گرفتگی بینی داشتید می تونید به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  155. ناشناس

    سلام من داشتم با خواهرم بازی میکردم سرش خورد به بینیم بعد یکم خون از دماغم اومد الان ورم کرده و خیلی کم درد میکنه الان چیکار کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      یکی دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد اگر بعد از آن احساس کردید که گرفتگی بینی دارید به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  156. هستی

    سلام وقتتون بخیر دیروز سر مادرم با بینیم برخورد کرد ولی خون نیومد قسمت چپ بینیم درد داره و ورم کرده بنظرتون احتمال شکستگی هست؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر در تنفس مشکل ندارید صبر کنید تا یکی دو هفته بگذرد تا ورم بینی بخوابد بعد از آن اگر احساس گرفتگی بینی کردید به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  157. Hadis

    سلام من امروز داداش کوچک ترم داشت ملق میزد که پاش از زیر بینی با شدت به بینی برخورد کرد اولش خون اومد بعدش قطع شد . لب یالام ورم کرده و تیغه بینیم درد میکنه و زیر چشم راست کمی کبود شده . خیلی نگرانم.نظر شما چیه؟ احتمال شکستگی هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به شدت ضربه وارد شده به بینی و خون آمدن بینی و کبودی زیر چشم لازم هست که بینی شما به طور دقیق بررسی گردد و باید به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  158. زیتون

    سلام من امروز وقتی دراز کشیده بودم توی یا کلبه کوچیک که همیشه اونجایی یه چوبی داری رو هوا که کارمون رو تکیه میدیم بهش من دراز کشیده بودم و کلم رفته بود زیر اون داشتم بازی می‌کردم و دوستم به شوخی با دستاش زد تو شکمم و من ترسیدم پریدم دماغم خورد به چوب بعد الان قسمت بالا چب که فکر کنم غضروفشه دست میزنم یکم انگار مثل قبل نیس اومده جلوتر میخوام ببینم این ورقه یا نه آخه سفته انگار استخونمه یخ گذاشتم الان اتفقا رومه یکم همونجا رو که اونجوریه رو دست میزنم درد میکنه ولی زیاد نیس خونریزی هم نداشتم فقط انگار مثلا دماغم که صاف بود الان انگار یکم کوروش انگار قوز کزده مثل دماغ ایرانی هاخواستم ببینم این میری یا نه یه زره فقط اونجایی که ضربه خورده کبود مانند شده همین امروز شد بیشتر کامنت هارو خوندم گفتین یکی یا دو هفته بمونین ببینن ولی منو استرس گرفته قبلا از این هم محکم تر خورده بود هزار بار ولی الان انگار درست نمیدونم استخونه غضروفی چیه ولی یکم اومده جلو اون میریم عقب یا چیش شده شکسته میشد کا میفهمیدم چون اونقدر نه درد کرد نه میکنه خونریزی هم نکرده فقط میگم پیره یا کلا همینجوری میمونه که مثلا باید عمل کنم بعدا ولی نمیخوام عمل کنم بدم میاد ولی اگه بفهمم میره یا نه یکم خیالم راحت میشه الان خوابم نمی‌بره فقط یخ گذاشتم رو دماغم تورو خدا بگین لطفا

    پاسخ دادن
  159. ملیکا

    سلام دکتر من خیلی وقت پیش بینیم به کله دختر خالم برخورد کرد و انقد برخورد شدید بود که زیر چشام کبود شده بود و بعد از همون استخون بینیم درد می‌کنه و حتی تنفس یکم سخته برام و عطسه که میکنم بینیم درد می‌کنه همیشه هم آبریزش دارم ی روز نیست این آبریزش بند بیاد و با هیچ قرص و دارویی رفع نشده باید چیکار کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به توضیحاتی که فرمودید در اسرع وقت به یک پزشک متخصص حتما مراجعه کنید این بهترین کار هست.

      پاسخ دادن
  160. Asad

    سلام آقای دکتر من چهارده سال سن دارم داخل رشته ورزشی تکواندو یک لگد به دماغم خورد ولی نه خون ریزی داره د کبود و نه ورم داره ولی کم درد می‌کنه آیا در رفته و یا شکسته اگه تونستید لطفاً به این شماره بهم بگید چون سایت رو معمولا گم میکنم ۰۹۳۵۷۹۸۹۱۵۶ واتساپ

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر ورم بینی دارید صبر کنید تا ورم بینی بخوابد اصولا یک تا دو هفته طول می کشد تا ورم بینی بخوابد بعد از آن اگر احساس گرفتگی در بینی داشتید حتما به متخصص بینی مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  161. ابولفضل

    امروز خاهرم که ۶سالشه محکم خورد به زمین یکم از بینیش خون اومد ومیگفت خیلی درد میکنه بینش ورم کرده کبود شده ومیگه نمیتونم با بینی نفس عمیق بکشم آیا دماغ خاهرم شکسته

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حتما به متخصص مراجعه کنید ممکن است خونریزی داخلی هم داشته و باید پزشک تشخیص دهد اگر به موقع به پزشک مراجعه نکنید در صورت داشتن خونریزی داخلی بافت بینی صدمه خواهد دید حتما قبل از سه روز به پزشک مراجعه فرمایید.

      پاسخ دادن
  162. سلین

    سلام من ۱۴ سالمه و ۳٫۴ روز پیش بینیم محکم خورد به دیوار و ازون موقع تا الان ورم داره و زیر چشامم یکم پف و کبود داره اولاش نمی‌تونستم دستم بزنم الان یکم بهتره بنظرتون شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتره بعد از این که ورم بینی خوابید برای معاینه و بررسی دقیق به متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  163. رضا

    سلام خسته نباشید دیروز آبجی من تو خونه افتاد بینیش به در اتاق برخورد کرد کمی خونریزی یه قطره ای در درون بینی اومد و الان خیلی درد داره الان سر آبجیم و گونه های اون درد داره چطور میشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است قبل از سه روز به پزشک مراجعه کنید چون ممکن است هماتوم بینی یا خونریزی داخلی بینی داشته که شما متوجه آن نشده باشید باید به طور کامل بینی ایشان بررسی شود

      پاسخ دادن
  164. Tata

    سلام دکتر من امروز با تسبیح با فشار خیلی زیاد رو بینیم فرود امد خون نیومد ولی بینیم احساس میکنم استخوان جا به جا شده و قوز داره بینیم الان امکان هست شکسته باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است تا قبل از سه روز به پزشک مراجعه کنید که اگر نیاز به جا انداختن استخوان بینی باشد بتوان راحت این کار را انجام داد.

      پاسخ دادن
  165. رضا

    سلام
    امروز بینی من محکم به در برخورد کرد ولی نه خونریزی کرد و نه ورم و کبودی
    آیا احتمال شکستگی هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر پس از دو یا سه روز احساس گرفتگی در بینی کردید به پزشک مراجعه کنید تا بررسی شود.

      پاسخ دادن
  166. متین

    سلام من در ورزش سر یکی به بینیم خورد و فقط یکم درد میکنه و ورم کرده و هیچ خونریزی نداشت فرم بینی هم عوض نشده ایا درمانی خانگی برای از بین بردن ورم هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا گذاشتن یخ روی محل ضربه دیده به مدت یکی دو روز می تونه کمک کنه و تا ۲ هفته ورم بینی هم می خوابه اگر بعد از این که ورم بینی خوابید حس کردید یک طرف یا هر دو طرف بینی گرفتگی داره به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  167. زهرا

    سلام وقت بخیر من ۱۵سالمه امروز تو باشگاه میت رو برای ی نفر گرفتم و متاسفانه پاش خورد به صورتم ضربه هم به بینیم خورد هم به لبم
    یکم پوست لبم کنده شد ولی بینیم خون نیومد و زیاد ورم نکرد ولی قرمز شد و درد گرفت الان زیاد درد ندارم فقط یکم احساس سری دارم
    چون قبلاً عمل شکستی انجام دادم میترسم الان یخ هم گذاشتم نمیدونم چکار کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر هست بعد از این که ورم بینی کاملا خوابید به پزشک مراجعه کنید تا با گرفتن عکس از بینی شکستگی یا عدم شکستگی آن را دقیق بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  168. ناشناس

    سلام
    لطفا تورو خدا جوابمو بدین
    من امروز توی مدرسه میز جلوییم خیلی محکم با جامدادی پر زد تو دماغ
    منم خواستم بزنم زیر گریه اما خودمو کنترل کردم
    بالای دماغم کبود و قرمز شده
    اما وقتی دست میزنم زیاد درد نداره
    کناره های سرمم درد میکنه
    خونریزی هم نداشت

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      به احتمال زیاد فقط ضرب دیدگی هست ولی برای اطمینان به پزشک مراجعه کنید دقیق بررسی می کنند جای نگرانی نداره

      پاسخ دادن
  169. آفاق

    سلام وقت بخیرمن چندروزپیش بینیم ضربه خوردولی خونریزی ودردوکبودی نداشت فقط روی بینیم لمس میکنم برآمده شده بنظرتون شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر شدت ضربه کم بوده و گرفتگی بینی هم ندارید به احتمال زیاد اون برامدگی که روی بینی حس می کنید ورم هست اگر بعد از گذشت دو هفته باز هم احساس برامدگی می کنید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  170. Ayllar

    سلام وقتتون بخیر امروز یه تیکه چوب بزرگ از بالا با ضریه شدید خورد به استخوان بینیم که تقریبا نزدیک به چشمم هست ،ضربه خیلی سنگین بود در حدی که فکم بالاییم اومد پایین ،الان که دست میزارم استخونش ورم کرده اومده بالا ،تنگی نفس هم دارم بنظرتون شکسته از بیرون کمی قرمز کرده

    پاسخ دادن
  171. مریم

    سلام
    دو شب پیش پسردوسالم با پشت سر به بینی من برخورد کرد درد وحشتناکی تو بینی و کل سرم پیچید و کمی خون آبه هم اومد و استخوان بالای بینیم ورم کرد.ولی کبود یا قرمز نشد فقط یه زخم کوچیک برداشت مثل خراشیدگی
    الان هنوز یکم ورم داره اما دردش در حدی نیست که نتونم به بینیم دست بزنم.ولی بالای بینیم احساس گرفتگی دارم اما تنفس برام سخت نیست.ممکنه بینیم شکسته باشه؟اگر پزشکی عمومی برام عکس بنویسه میتونه تشخیص بده یا حتما باید برم پیش متخصص؟اگر شکسته باشه با جاانداختن بعد دوسه روز درست میشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بله پزشک عمومی هم می تونه با عکس شکستگی رو تشخیص بده و اگر شکستگی هم باشه تا قبل سه روز می شه بینی رو جا انداخت.

      پاسخ دادن
  172. Soro

    سلام وقتتون بخیر
    ۱۷ سالمه و از قبل انحراف بینی داشتم
    امروز یک نفر با مشت چند بار محکم کوبید به قسمت های غضروفی بینیم
    بینیم اولش درد خیلی شدیدی داشت ولی بی حس شد و خون دماغ شدم
    داخل بینیم هم لخته های خون تشکیل شده بود
    الان دست میزنم بی نیم هنوز بی حسه و یکم سمت راست بینیم و سمت راست پیشونیم درد میکنه
    زیر چشمام هم باد کرده و خود بینیم هم متورم شده
    خانوادم میگن چون زیر چشمت کبود نشده چیزی نیست، در واقع کسی نیست منو ببره دکتر
    آیا نیاز هست به پزشک مراجعه کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بله بهتره حتما به پزشک مراجعه کنید ممکن است خونریزی داخلی هم داشتید که متوجه آن نشده اید این خونریزی داخلی به بافت بینی صدمه می زند.

      پاسخ دادن
  173. sadrt_

    سلام یه دو روزی میشه که بینیم ضربه خورد و اینطور بود که دوستم بینیم رو کوبید به صندلی ماشین و چند ساعت بعدش در قسمت پایینیه بینی سمت چپ غضروف بینی کمی ورم کرده و یخورده کبودی داره و کل بینیم درد داره و بی حس هم هست یه کمی دست زدن به بینیم احساس میکنم غضروف بینیم شکسته باشه آیا امکانش هست واقعا آسیب دیده باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر در یک سمت یا هر دو سمت بینی احساس گرفتگی دارید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و اگر گرفتگی ندارید صبر کنید تا ورم بینی بخوابد و بعد از آن برای اطمینان به پزشک مراجعه کنید تا از بینی شما عکس بگیرید و شکستگی یا عدم شکستگی را تشخیص دهند.

      پاسخ دادن
  174. فاطمه

    سلام خسته نباشید من دیروز گوشی به استخون بینیم برخورد کرد و اون لحظه درد گرف اما خون نیومد اما امروز قسمت بالای بینیم استخون قسمت راستش کمی باد کرد و در بینیم احساس سنگینی میکنم اما ن قرمز شده ن کبود و ن خون اومده این باد استخونشم کمه در حدیه ک با دقت میشه فهمید اما بینیم سنگین شده به نظر شما باید چیکار کنم؟ خیلی نگرانم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید صبر کنید تا اگر ورم بینی هم دارید ورم بخوابد. بعد از آن اگر احساس گرفتگی بینی دارید به پزشک متخصص بررسی کنید به احتمال زیاد ضرب دیدگی هست ولی برای اطمینان بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  175. Arazhossinzade138647

    سلام من امروز تو استخر زیرابی میرفتم یهو محکم خوردم به دیوار الان ۴ ساعت هست خون میاد بند نیومده درد هم میکنه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به خونریزی شدید و درد حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی دقیق انجام شود

      پاسخ دادن
  176. Ahm

    سلام همین دیروز صبح زود در ورزش با ضربه سر به بینیم بی حس شد و در جا خون ریزی کرد و ورم کرده بعد از چند ساعت کبود شد روی بینیم اما کمی کمپرس آب یخ گذاشتم روش ورمش بهتر شد شب که خوابیدم در واقع امروز صبح ورمش بیشتر شده فقط ورم داره و یه ذره هم زیر چشمم ورم داره چون از اون ناحیه سر خورده بود آیا این ممکنه شکستگی باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است حتما به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا کامل بررسی گردد ممکن است خونریزی داخلی داشتید و متوجه آن نشده باشید که در این صورت خون باقی مانده داخل بینی باعث عفونت و صدمه زدن به بافت بینی می شود.

      پاسخ دادن
  177. حدیث کوشمغانی

    سلام من ۱۳ سالمه، امروز سرم رو به پایین آوردم و بینی من به لبه لیوان برخورد کرد و تا حدود ۵ دقیقه خون می اومد ولی بعدش بند اومد الان احساس درد خیلی زیادی ندارم ولی یکم حس می کنم وردم کرده الان حدود ۱ ساعت گذشته ولی کبود نشده ولی همون زمان قرمز شد،حس می کنم یه چیزی جا به جا میشه در پایین تیغه بینی ولی شاید هم تلقین هست،احساس گرفتگی هم ندارم زیاد ،سمت راست پیشونی ام هم خیلی خیلی کم درد می کنه، میشه بگید باید چه کار کنم؟

    پاسخ دادن
  178. Arezu

    سلام وقت بخیر
    من ۴روز پیش ارنج خواهرم خورد به سمت چپ بینیم و در اون لحظه فقط صدای خورد شدن انگار شنیدم و درد لحظه ای اما بعدش خونریزی یا دردی نداشتم اصلا حتی تو اینه چک کردم و بینیمو‌ لمس کردم دردی هم نداشتم البته من قبلا جراحی ترمیمی بینی داشتم حدود ۱۰ماه پیش، از فرداش حس میکنم بینیم ورم کرده و سمت چپ بینیم انگار قوز کوچیکی کرده اما از نیم رخ هیچ مشکلی نداره از روبرو انگار ورم و یه قوز سمت چپ بینی هست ، امکان شکستگی یا انحراف هستش؟
    ممنونم

    پاسخ دادن
  179. sana

    سلام وقت بخیر
    ضربه به غضروف ببینیم وارد شده و بعد یک هفته هنوز ورم داره و لب بالایی و قسمت وسط ابروم و کناره هایه بینی یعنی کمی زیر چشم بی حس هست در حدی که حرف زدن و غذا جویدن و خندیدن برام کمی سخته سه روز اول هم درد داشتم و کمی کبودی روی غضروف بینیم و کمی برآمدگی داره خیلی کم طوری که باید خیلی دقت کنی ببینیش بیشتر سمت چپ اما خونریزی اصلا نداشتم
    آیا امکانش هست بینیم شکسته باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به توضیحاتی که فرمودید بهتر است حتما یک متخصص گوش و حلق و بینی حتما معاینه کنند.

      پاسخ دادن
  180. amir

    سلام من ۱۴ سالمه امروز وقتی دوستام دعوا می کرد وقتی خواستم جداشون کنم مشت خیلی خیلی محکم به طرف راست بینیم خورد ورم داره_خونریزی نداره واحساس تنگی نفس دارم ودرد خیلی شدیدی دارم

    پاسخ دادن
  181. م

    سلام
    ۱۶ سالم هس
    من بینیم ضربه دیده چند روز پیش و از یک طرف بینی ام خوب نمیتونم نفس بکشم و یه کمی اون سمتش درد میکنه
    شکسته؟ باید چیکار کنیم

    پاسخ دادن
  182. علی

    سلام وقت بخیر
    تو ورزش بینیم با سر کسی برخورد کرد و انحراف پیدا کرد همون موقع باکمک دستم کجی صاف شد و صدای جابه جایی غضروف رو فهمیدم خونریزی هم اصلا نداشتم الان سه روز میگذره شب اول فقط ورم کرد شب دوم ورمش کمتر شد ولی زیر چشمم خیلی کم سیاه شده الانم ورمش کمتر شده ولی سیاهیش رفته امکانش هست بینی غضروفش جابه جا بشه وبه صورت اتفاقی جابیفته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا اگر بینی در اثر ضرب دیدگی انحراف پیدا کنه تا قبل از سه روز می شه غضروف را جا انداخت. حالا اگر احساس گرفتگی بینی دارید بهتره به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی دقیق انجام بگیره

      پاسخ دادن
  183. Ghazal

    سلام ممنون از این مطلب مفیدتون
    من ۱۵ سالمه و بچگی یک چند سری با بینیم به طرز خیلی بدی ب جایی خوردم‍♀️ ک البته خیلی درد داشت و ورم کرد الانم هم اینطوریه ک انگار شکسته باشه ورم ک نه حالت قوزه ولی نامتقارن یکم و وقتی دست میزنم یذره درد میگیره
    و خب دماغم اصلا قوز نداشت
    بنظرتون شکستگیه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بینی شما باید به طور کامل بررسی بشه و با گرفتن عکس از بینی تشخیص داده بشه که آیا بینی شکسته یا خیر.

      پاسخ دادن
  184. mohammadmahdi.zarrin

    سلام وقت بخیر خواستم بگم دماغ من حدود ۴ روز پیش کفشی بهش برخورد کرده و از اون موقع سمت چپ دماغم باد کرده و احساس میکنم استخوان غضروفی که شکل مثلت هستش در سمتش چپم ترک برداشته کن باد کرده اندازه یه عدس. خواستم بپرسم شکسته اگه شکسته عمل واجبه و اگه عمل واجبه نمیشه تابستان عمل کنم تا از درس هام جانمونم. با تشکر.

    پاسخ دادن
  185. سمیه محمد سلیمان

    سلام من دیروز پای پسرم خورد تو صورت دخترم و بعد ورم کرد ایا شکسته است دخرمم ۵ سالشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      صورتش ورم کرده یا بینی ؟ اگر بینی ورم داره باید دقت کنید آیا تنفسش مشکلی پیدا نکرده ؟ در کل بهتر است به متخصص مراجعه کنید تا دقیق بررسی شود.

      پاسخ دادن
  186. Mitra

    با سلام
    من به ضربه نسبتا محکم به بینی ام برخورد کرد و خیلی شدید خونریزی کرد خون ها لخته و شر و شر می‌ریخت الان بالای دماغم ورم کرده و نسبتا درد دارم آیا دماغ من شکسته؟!

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به اینکه خونریزی شدیدی داشتید حتما در اسرع وقت به متخصص مراجعه کنید تا بررسی دقیق انجام گیرد.

      پاسخ دادن
  187. علیرضا

    سلام خستنه باشید
    بینی من دیشب تو درگیری در عرض نیم‌ ساعت دو بار مشت خورد خونریزی کرد و الان خیلی ورم درد داره کبود هم شده
    دماغ من شکسته الان یا نه باید چکار کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      چون فرمودید خونریزی هم داشتید و درد هم دارد بهتر است زودتر به پزشک متخصص مراجعه کنید ممکن است هماتوم یا همان خونریزی داخلی هم داشتید که در این صورت باعث عفونت و صدمه زدن به بافت بینی می شود بهتر است بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  188. رضا

    سلام و عرض ادب
    بنده دانشجو هستم
    و دیشب ارنج رفیقم با شدت از سمت راست بینیم ضربه خورد
    دیشب ورم داشت امروز ورمش خوابیده ، هیچ خونی هم از مجرا داخلی بینیم نیامده گرفتگی هم ندارم
    تنها مشکلی که الان دارن از وسط بینیم یه خورده انحراف پیدا کرده
    میخواستم بپرسم بنظرتون شکسته و اینکه باید عمل کنم تا صاف بشه.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر تا قبل از سه روز به متخصص مراجعه کنید ممکن هست بینی را بتوان جا انداخت البته اگر تیغه بینی جا به جا شده باشد. بهتر است به پزشک مراجعه کنید

      پاسخ دادن
  189. سجاد

    سلام امروز با همکلاسیم دعوا کردم مشت هایی که زد اروم بود و هیچ دردی حس نمیکردم که یک دفعه از دماغم خون اومد والان دست روی بینی ام میزارم درد خفیف و بسیار کم دارم و وقتی فین می کنم از دماغم خون میاد ولی بعد چند ساعت درست شد اما بینی ام گرفته نیست ایا شکسته

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      ممکنه خونریزی داخلی داشتید که باید بررسی شود اگر خون داخل بینی باقی بماند به بافت بینی صدمه می زند بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا ارزیابی کنند.

      پاسخ دادن
  190. ava

    سلام، وقت بخیر
    خانوم ۲۷ ساله هستم ک سمت راست بینی ام فرورفتگی داره و ظاهر بینی ام کج دیده میشه، و سوراخ های بینی ام نامتقارنه،
    سی تی اسکن دادم گفتن چسبندگی بینی دارم از سمت چپ و هم تیغه داخلی بینی ب سمت راست متمایله یعنی دقیقا خلاف ظاهر بینی، بینیم طوری هست ک در ظاهر ایرادی نداره با دقت کردن مشخص ک کجه اما در عکس و فیلم کاملا کجه،
    بنظر شما عمل بینی با این شرایط نتیجه مطلوبی داره؟! یا باید با این بینی کنار بیام!؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      شما باید یک وقت مشاوره حضوری بگیرید تا به طور کامل بینی تان بررسی گردد و بعد از مشاوره نظر قطعی را اعلام کرد.

      پاسخ دادن
  191. ...

    سلام من دست دوستم محکم ب بینیم خورد خونریزی نداشت فقط ورم کرده و هم دماغم هم پشت سرم درد بدی داره احتمال خونریزی داخلی هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      این که بینی شما خونریزی نداشته دلیل بر شکسته نشدن بینی نیست بهتر است حتما توسط متخصص بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  192. محدثه بابا یی یان

    سلام
    من تقریبا یکی دو ماه پیش بینیم با در برخورد کرد خونریزی نداشتم ولی ورم کرد و ورمش هنوزم مونده بینی من خیلی خوب بود و کامل صاف بود الان یه طرف استخوان بینیم ورم کرده و انحراف دار نشون داده میشه
    ورم بینیم درست میشه ؟ یا نه باید عمل بشه ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا در اثر ضربه ورم بینی دو تا سه هفته ای می خوابه اگر بیشتر از این مدت طول کشیده و هنوز ورم بینی باقی مونده بهتره به پزشک متخصص مراجعه بفرمایید.

      پاسخ دادن
  193. R

    سلام من ده روزپیش بینیم ضربه شدید خورد اماخونریزی نداشت و تاسه ساعت دردشدید داشتم ولی با خوردن مسکن دردم خوب شدبعدش بینیم ورم کردوتا چندروزورم داشت بعدبه مرور ورم کم شد و زیر چشمم سیاه شد حالا این موارازبین رفته ولی با کوچکترین برخوردی بابینیم احساس درد میکنم وبینیم حساس شده میخواستم ببینم به مرورخوب میشه یا باید به پزشک مراجعه کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است یک متخصص بینی شما رو معاینه کنه و عکس بگیره تا شکستگی یا عدم شکستگی بینی دقیق بررسی بشه

      پاسخ دادن
  194. محمدجواد حسینخانی

    سلام من امروز تو والیبال دست یکی خورد به دماغم بعدش خون اومد بعد قطع شد بعد ورم نداره درد نداره آیا شکسته

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      همیشه خونریزی بینی دلیل بر شکستکی نیست و نیز عدم خونریزی هم دلیل بر شکسته نشدن بینی نیست. اگر احساس گرفتگی یا درد ندارید به احتمال زیاد فقط ضرب دیدگی هست ولی چون کمی خونریزی داشتید اگر به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کنند خونریزی داخلی داشتید یا خیر بهتر است.

      پاسخ دادن
  195. امیر

    سلام و وقت بخیر
    من با دوستان رفته بودم استخر و بعد ارنج یکی از دوستان محکم به دماغم خورد و بلا فاصله کمی خون آمد و بعد دیگه نیومد و بعدا هم کمی روی دماغم ورم کرد اما دردی ندارم و به طور عادی که دست میزنم هم درد نمیگیره ولی محکم دست بزنم در میگیره و مخاط هم ندارم ایا دماعم شکسته ؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به توضیحات شما به احتمال زیاد ضرب دیدگی می باشد ولی بهتر است حدود یک یا دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد نزد پزشک متخصص بروید تا با گرفتن عکس از بینی شکستگی یا عدم شکستگی بینی را معاینه کنند.

      پاسخ دادن
  196. Ali.s.m

    با سلام وقتتون بخیر دکتر جان من الان ۲۳ سالمه هفته ای ۵ بار ورزش میکنم ۴ بار بدنسازی و هفته یه بارم فوتبال هر چی داره میاد سخت تر نفس میکشم و ۴ بار دماغم ضربه بار ۷ سالگی سر بازی با خواهر که دماغم خورد به زانوش خون اومد درجا بعد یه بار سر فوتبال آرنج طرف خورد به دماغم که درجا قرمز شد و ورم کرد و اما بازم فوتبال ضربه خورد بازم ورم کرد و قرمز شد و دفعه آخرم سر جدا کردن دعوای دو تا رفیقا سرشو آورد خورد به دماغم دماغم درجا ورم کرد قرمز شد و خون اومد هر چی سنم بالاتر میره سخت تر نفس میکشم بعد این که دماغم خیلی بد فرم شده قشنگ یه غضروف انگار پوف کرده اومده بالا با و وقتی سرما میخورم به زور نفس میکشم از خواب بیدار میشم عادی خیلی زود خسته میشم و تنگی نفس میگیرم در حالت عادی هم دهنمو میبیندم نفس کشیدن با دماغ واسم خیلی سخته

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به توضیحاتی که فرمودید قطعا انحراف بینی دارید و بهتر هست حتما عمل درمانی انحراف بینی را انجام بدهید و با توجه به این که سن شما ۲۳ سال می باشد حتی می توانید علاوه بر عمل درمانی عمل زیبایی بینی را هم انجام دهید بهتر است که مشاوره حضوری بشوید.

      پاسخ دادن
  197. نگار مهربان

    سلام وقتتون بخیر
    پسر ۶ ساله ام امروز با بینی زمین خورد یکم بیشنش ورم کرده و خونریزی داشت که بعد از یه مدت بند اومد ولی به محض اینکه حرکت سریع میکنه یا دستش، به بینیش میخوره دوباره خونریزی میکنه آیا احتمال شکستگی داره،؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      این که بینی شکسته یا نشکسته حتما باید بررسی بشه و مهمتر از اون حتما باید بررسی بشه که خونریزی داخلی نداشته باشه تا بافت بینی آسیب نبینه

      پاسخ دادن
  198. سینا

    سلام من بینیم در اثر تصادف دیرو یه ضریه ریز خورد یه طرف بینیم یکم باد داره بعد همون طرف گردمم درد می‌کنه ولی بینیم دردی نداره یعنی شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      به احتمال زیاد ضرب دیدگی هست ولی یک یا دو هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد جهت اطمینان نزد پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا با گرفتن عکس از بینی و گردن دقیق بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  199. معین

    سلام امروز دوستم باپا زد توبینیم خونریزی شدیدی داشت بعد از چند دقیقه خونش بند اومد فقط الا درد داره یکم ورم داره

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به این که خونریزی بینی شما شدید بوده بهتر هست جهت بررسی این که خونریزی داخلی بینی داشته اید یا خیر حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  200. مانی

    سلام ببخشید من امروز به دلیل دعوا مشتی به روی عینکم خورد و عینکم ضربه ای به دماغم وارد کرد
    خونریزی نکرد و درد هم نمیکنه ولی ورم کرد ، یخ روی دماغم گذاشتم و کمی از ورم خوابیده.
    احتمال شکستگی داره؟!):

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید کمی صبر کنید تا ورم بینی کامل بخوابد سپس نزد پزشک متخصص مراجعه کنید تا شکستگی احتمالی بینی شما را بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  201. محمد

    سلام من بینیمو به تازگی عمل کردم وقتی مطب دکتر رفتم بینیمو کمی فشار داد که صدای استخوان بینیم اومد و دکتر گفت که بینیت هنوز جوش نخورده ولی یه چند روزی بعد اون بینیم درد گرفت و اون قسمت بینیم کمی ورم کرده و مشکل تنفسی دارم بنظرتون تیغه بینیم کج شده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است نزد پزشک معالج خود مراجعه کنید تا بررسی گردد. ولی در کل هر مشکلی هم باشد باید تا یک سال صبر کنید تا نتیجه عمل بینی خود را نشان دهد.

      پاسخ دادن
    • سپیده حاتم

      سلام یکسال از عمل دماغم میگذره که دکتر استخوان بینی فشار داد صدای استخوان اومد گفت جوش نخورده بعد یکسال استخوان بینیم جوش نخورده ؟ میتونه علتش این باشه ماه اول عمل خانمی که چسب بینی میزد خیلی محکم خشن چسبم زد ممکن علتش این باشه ؟

      پاسخ دادن
      • دکتر سامی

        با سلام
        استخوان های بینی گاهی اوقات در جای صحیح خودشون جوش نمی خورند و جابه جا می شوند شاید به دلیل ورمی که در اوایل وجود دارد تشخیص داده نمی شود. معمولا سه یا چهار ماه اول مریض مراجعه کند بهترین زمان هست برای این که بتوان بینی را با فشار دادن جا به جا کرد. ولی اگر یک سال از عمل بگذرد طبیعتا سخت تر می توان بینی که بد جوش خورده را سر جایش قرار داد و گاهی ممکنه نتوان جا به جا کرد.

        پاسخ دادن
  202. کاربر

    سلام
    من تخته از بالا افتاد روی بینی ام
    و دوقطره خون ازش اومد فقط
    و دست بهش میزنم احساس درد میکنم
    و نفس کشیدن برام یکم سخت شده
    احتمالا شکستن بینی هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به توضیحاتی که فرمودید بهتر هست به صورت حضوری نزد پزشک متخصص مراجعه کنید تا دقیق بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  203. Kani

    سلام خسته نباشید راستش من دماغم قبلا یکمی انحراف داشت یه هفته پیش پیش دوستم بودم دوستم بلند شد محکم کله ش خورد تو دماغ من بعد همون موقع خونریزی خیلی شدیدی داشت و وقتی خونش بند اومد تو آینه که نگاه کردم دماغم کلی ورم کرده بود و یه جورایی کج شده بود همون موقع سریع رفتم بیمارستان و عکس گرفتم گفت که شکستگی نداره و فقط ورم کرده یخ بزارم خوب میشه ولی الان با اینکه ورمش خوابیده استخون بینی من کج شده و انحرافش بیشتر شده یه مقدار وقتی هم به قسمت آسیب زده دست میزنم یکمی درد میکنه ولی نه زیاد

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا ورم بینی تا حدود ۲ هفته طول می کشد تا بخوابد و اصولا بعد از خوابیدن ورم بینی باید عکس گرفته شود. اگر ورم بینی به طور کامل خوابیده باشه بهتره دوباره نزد یک پزشک متخصص بروید تا دقیق تر بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  204. St_rh

    سلام من در سن ۲ سالگی بینیم به نُک پله خورده بوده و خونریزی شدیدی هم داشته و بعد الان جای اون نقطه که لب پله خورده مونده روی بینیم و یکم انحراف پیدا کرده . بعد از اون حادثه تصادف کردم و بینیم به آسفالت کشیده شده بود . بعد از این اتفاقات با ضربه های خیلی آروم بینیم خونریزی میکنه و ازش لخته میاد حالا نمیدونم باید چکار کنم . و بینیم یک بار به سر مادرم خورد و تا استخوان پشت گوشم تیر میکشید و درد میکرد و ورم کرد
    ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به توضیحاتی که فرمودید حتما باید جراح بینی به صورت حضوری بینی تان را معاینه کنند این احتمال وجود دارد که به بافت بینی صدمه وارد شده باشه اما جای نگرانی نیست فقط حتما به جراح بینی متخصص مراجعه کنید تا بررسی دقیق صورت گیرد.

      پاسخ دادن
  205. Narges.

    سلام ببخشید من بینیم از بالا ضربه خورده و بالا بینیم سمت چپ ورم کرده و درد میکنه و موقع نفس کشیدن سوزش دارم چیکار کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتره که حتما به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا معاینه دقیق صورت گیرد.

      پاسخ دادن
  206. Mohadese

    سلام وقت بخیر
    تقریبا دو ماه پیش سمت راست قسمت بالای بینیم به تخت برخورد کرد همون لحظه کرد بعدش یه حالت جوش مانند در همون قسمت ایجاد شد وقتی روی جوشو فشار میدادم درد میکرد بعدش که ورم جوش از بین رفت و جای قرمزیش هم از بین رفت دیگه بیخیال شدم دکتر نرفتم با خودم گفتم فقط یه ضربه بوده دیگه
    الانم خودم تغییری روی بینیم حس نمی‌کنم اما از یکی شنیدم که میگفت اونم تو بچگیش بینیش ضرب دیده ولی بعد از دو سه سال بینیش قوز درآورده مجبور شده عمل کنه
    تعریف میکرد که دکتره بهش گفته بوده باید همون موقع که ضرب دیده میرفته پیش فوق تخصص تا اون قسمت ضرب دیده رو فشار بده دیگه درست شه
    بعد از شنیدن این حرف ترسیدم ممکنه که این اتفاق بیفته؟ الان برم دکتر دیره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر احساس می کنید تیغه بینی ورم دارد یا قوز کمی در آورده یا احساس گرفتگی در یک سمت بینی یا هر دو سمت می کنید بهتره به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  207. زینب هاشمی

    سلام وقت بخیر من دوماه پیش عمل بینی انجام دادم
    ی ماه ونیم بعد عملم گوشیم رو بینیم افتاد دقیق اون قسمتی ک ب پیشونیم متصله ولی خونریزی نداشتم بعد ی مدت دست میزنم انگار ی فاصله هس بین استخوان بینیم امکان شکستگی داره یعنی لازمه ب دکتر مراجعه کنم???

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      این احتمال وجود دارد بهتر است به پزشک خودتان مراجعه کنید تا دقیق بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  208. باران

    سلام خسته نباشید.
    من دیروز در مدرسه بودم یکی از همکلاسی هایم در را محکم به بینی ام کوبید،در کل ساعات کلاس رو درد داشتم به طوری که اون درد منجر به سردرد شد و کل روز سرم درد میکرد،صبح روز بعدش بیتی ام ورم کرد و کمی کبود شد.و وقتی هم که به بینی ام دست میزنم بی حس شده و درد کمی رو حس میکنم،امکان شکستگی هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر شدت ضربه بالا بوده باشد احتمال شکستگی زیاد هست. اگر گرفتگی در یک سمت یا در هر دو سمت بینی دارید حتما به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  209. ابراهیم

    باسلام امروز من دعوام در اومده دماغم باد کرده بود الان بادش کمی خوابیده و الان احساس درد دارم و میخوام بدونم شکسته یا نه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر ورم بینی خوابیده باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از بینی شما عکس بگیره و بعد از روی عکس بررسی کنند تا شکستگی یا عدم شکستگی را تشخیص دهند.

      پاسخ دادن
  210. معصومه

    سلام وقت بخیر
    دخترم ۱۵ سالشه ، امروز توپ والیبال به بینی اش اصابت کرده ، خون نیومده و ورم خاصی هم نداره فقط درد داره و احساس کمی گرفتگی در یکطرف بینی داره نیازه به پزشک مراجعه کنیم؟

    پاسخ دادن
  211. Mahdi

    با سلام
    حدودا ۳ روز پیش در دعوا بینی من ضربه خورد و خون خیلی زیادی از بینی خودم خارج شد
    حتی چند ساعت پس از ضربه بار دیگر شروع به خون ریزی کرد
    یعنی بینیم شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      وقتی خون ریزی شدید بوده حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا هماتوم داخلی بینی بررسی گردد ممکن است لخته های خون داخل بینی بماند و باعث عفونت شود که در این صورت به بافت بینی صدمه می زند.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر گرفتگی بینی دارید حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا شکستگی بینی را بررسی کند.

      پاسخ دادن
  212. محمد

    سلام من بینیم
    یک بار ۲ سال پیش مشت خورد و درد شدید داشت و سمت چپش ورم گرد و کبود شد یخ گذاشتم بهتر شد
    اما دماغم یکم به راست کج شده و همون جای بادکردگی برامدس
    یه ضربه دیگه هم ۹ ماه پیش خورد خیلی درد داشت
    الان تنفسم سخته و دماغمم یکم کجه
    سرم رو بالا میگیرم یا خم میشم سرم درد میگیره و طولانی و چشمم هم از موقعی که سردرد دارم دورش درد میگیره و تا ضربه کوچکی میخوره زیر چشمم درد میگیره سرم درد گیره و خود دماغمم درد میگیره
    الان این شکستگی ؟
    روشی غیر عمل برای درمان این دردی که سرم داره با تنگی نفس وجود داره

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توضیحاتی که فرمودید قطعا بینی شما دارای انحراف بینی شده و فقط با جراحی بینی می توان این مشکل را برطرف کرد و بعد از آن به احتمال خیلی زیاد تنفس شما بهتر می شود. در کل باید مشاوره حضوری بشید تا دقیق بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  213. ارین

    سلام
    من امروز یه ماشین که میخواست در رو باز کنه با شدت و محکم به بینی من زد و من نیم ساعت دماغم سِر بود و از دماغم کلی خون اومد تا الان دو ساعت گذشته و در حدی که دماغم هر دیقه بعد شستن بینی خونی میشه و گرفته قبل از این اتفاق هم گرفته بود و زمانی که بهش دست میزنم کمی درد میگیره به نظرتون شکسته؟

    پاسخ دادن
  214. ..e

    سلام بینی من ضرب دیده اولش مقداری خون اومد الان هم قوز دراورده یه ذره هم باد کرده ولی کبود نشده
    و هنوز بعد دو روز بعضی مواقع خون میاد بنظرتون شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر باز هم خون ریزی دارید حتما به پزشک مراجعه کنید تا بررسی گردد آیا خون ریزی داخلی هم داشتید یا خیر

      پاسخ دادن
  215. Avin

    سلام من چند روز پیش افتادم زمین و دماغم صدا داد ۱۰ دقیقه درد داشت و دیگه درد نداشت یعنی الان شکسته
    ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      شاید فقط ضرب دیدگی بوده. اگر احساس گرفتگی بینی دارید به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  216. گیسو

    سلام خسته نباشین من تو کودکی بینیم ضربه دیده ولی الان که ۳۰ سالمه نوک بینیم خیلی دردمیکنه طوری که نمیتونم حتی دستمو بزنم به نظر شما میتونه شکستگی باشه؟آیا نیاز به جراحی است

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      این موردی که فرمودید حتما نیاز به مشاوره حضوری دارد تا بررسی دقیق صورت گیرد. چون در زمان کودکی ضربه ای که به بینی شما وارد شده مشخص نشده که همان زمان به پزشک مراجعه کردید یا خیر و شدت ضربه چطور بوده و سوالات دیگر. برای گرفتن نتیجه درست باید وقت مشاوره حضوری بگیرید.

      پاسخ دادن
  217. اوا

    سلام
    من یک سال و پنچ ماهه که بینیمو عمل کردم
    سه هفته پیش گوشیم با شدت خورد به استخوان بینیم و همون لحظه ورم کرد و بینیم گرفت درست نمیتوستم نفس بکشم از سمت راست بینی ام ولی نه درد داشت نه خون ریزی کمپرس سرد گذاشتم و چسپ زدم ولی از فرداش قسمتی که ورم کرده بود احساس سنگینی داشت جوری که احساس میکردم تو بینی ام انحراف به وجود اومده الان به مدت سه هفته کمپرس گرم میزارم و چسب میزارم و قرص الفن میخورم ولی ورم استخوانم نخوابیده و احساس سنگینی از بین نرفته و هنوز خوب نمیتونم از سمت راست بینی ام نفس بکشم
    بنظرتون بینی ام شکسته ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر بعد از دو هفته ورم بینی خوابیده ولی هنوز احساس گرفتگی بینی دارید باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با گرفتن عکس از بینی شکستگی یا عدم شکستگی را تشخیص دهند.

      پاسخ دادن
  218. Set_rhm

    با سلام و وقت بخیر
    دکتر من ۱۶ سالمه و در سن ۲ سالگی بینیم به لبه پله خورده بوده و به شدت خونریزی کرده بوده و زیر چشمم هم کبود شده بود و الان اون قسمتی که بینیم به لبه پله خورده بود جاش مونده تا سن ۱۰، ۱۱ سالگیم بینیم ظاهر قشنگی داشت قوس داشت و اصلا قوز نداشت… یک بار هم تصادف کردم و بینیم به آسفالت کشیده شد و چند وقت پیش بینیم محکم به سر مادرم خورد که صدای استخون هامو شنیدم و بینیم بعدش ورم کرد و درد میکرد … بعد بینیم از لحاظ ظاهری توی این سن تغییر کرده و یه مقداری قوز پیدا کرده و استخونش پحن شده و یع مقدار خیلی کم هم کج شده ، تنفس هم برام سخت شده یه مقداری گاهی اوقات برای اینکه راحت تر نفس بکشم غضروف بینیم رو به طرف بالا میگیرم بعد نفس میکشم خیلی هم کم بو احساس میکنم بویایم توی این سن ضعیف شده … زیاد هم خون دماغ میشم گاهی اوقات با ضربه های کوچیک و گاهی اوقات بی دلیل
    راهی به جز عمل زیبایی هست که بینیم هم از لحاظ ظاهری هم تنفسی بهتر شه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید ممنون از سایتتون

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به ضربات مختلفی که به بینی شما در طی چندین دوره مختلف وارد شده برای بررسی دقیق حتما باید به یک پزشک متخصص و جراح مراجعه کنید تا مشاوره دقیق را خدمت شما ارائه دهند. قطعا بدون جراحی بینی مشکلاتی که فرمودید رفع نخواهند شد.

      پاسخ دادن
  219. احسان

    سلام من ۱۲ سالمه و دو سه روز پیش دوستم دستش از وسط خورد به بینیم ولی نه درد داره نه خون می آید فقط به قسمت وسط دست می زنی کمی درد داره و بینیم کمی گرفته ولی وقتی اسپره بینی می زنم باز میشه و کمی ورم دارد میشه به من جواب بدید لطفا

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر ورم بینی دارید حدود ۲ هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد اگر بعد از خوابیدن ورم بینی باز هم احساس گرفتگی در یک سمت یا هر دو سمت بینی می کنید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی دقیق صورت گیرد.

      پاسخ دادن
  220. پری

    سلام ۴ روز پیش دخترم زمین خورد و همون لحظه در حد چند قطره خون از بینی اومد فورا یخ گذاشتم اما کبود نشد و ورم مشخصی هم نداشت. دو روز بعد پیش متخصص رفتیم ازش عکس گرفتن ولی گفتن تشخیص شکستگی در بچه ها دشوار و مشکوک به شکستگی‌. به نظر خودم فرم بینی تغییر نکرده فقط ی طرف بینی ی مقدار خیلی کم تو رفتگی داره که نمیدونم از قبل وجود داشته یا نه. حتی خود دکتر گفتن با عکسای قبلیش مقایسه کن ببین تو رفتگی بوده یا نه ولی تیغه بینی صاف و منحرف نشده. من واقعا نمیدونم این تو رفتگی کوچیک از قبل بوده یا نه. میشه منا راهنمایی کنید و از نگرانی در بیارین. درضمن دخترم میگه اصلا درد نداره. میترسم بعدا قوز بشه بینی اش.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      متخصص درست فرمودن تشخیص شکستگی بینی در کودکان کمی دشوار است و این که از بینی خون اومده قطعا پزشک متخصص که بهشون مراجعه کردید بافت بینی را بررسی کردند. حالا هم نگران نباشید اگر تورفتگی چه قبل از زمین خوردن بوده یا بعد از زمین خوردن بوده در این سن نمی توان مشکل را حل کرد فقط بهترین راه این هست که دکتر هماتوم بینی بچه را بررسی کنند اگر مشکلی از این جهت نبود بگذارید تا رشد جسمی بچه تکمیل شود و بعد از سن رشد تو رفتگی کمی که وجود دارد را برطرف کنید.

      پاسخ دادن
      • پری

        ممنون که پاسخ دادین
        ولی چیزی که منا نگران کرده گفتن اگه این تورفتگی بعد ضربه ایجاد شده باشه باید جا اندازی بشه بینی ولی خب واقعا من نمیدونم از قبل بوده یا نه و نیاز به جا اندازی هست یانه. و گفتن اگه جا نندازیم بعدا قوز میشه. از بس به بینی دخترم نگاه کردم دارم دیونه میشم

        پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          جای نگرانی نیست. اگر تهران هستید می تونید مشاوره حضوری بگیرید تا دقیق بررسی گردد و اگر هم تهران نیستید مشاوره غیرحضوری رزرو کنید از طریق سایت شماره را برای رزو مشاوره دریافت کنید.

          پاسخ دادن
  221. Sa

    بعد ۳ روز عطسه که میکنم کمی لخته خون میاد و سمت چپ سرمم به طور مداوم تیر میکشه ،احتمال خون ریزی داخلی هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      سوال شما کمی ابهام داره . بعد ۳ روز بعد از عمل بینی این اتفاق براتون افتاده یا سه روز به طور مداوم این مشکل را دارید ؟

      پاسخ دادن
  222. سمیرا

    سلام وقت بخیر من یه پسر سه سال و سه ماهه دارم که سه ماه پیش توی جشن تولدش درحین بازی با بچه ها زمین خورد و یه کم بینی اش خون اومد و زیر یه چشمش یه هاله خیلی کم رنگ کبود شد ولی حتی همون لحظه یا بعدش هم هرچقدر لمسش میکردم واکنشی نشون نمیداد و دردی نداشت و ورم و کبودی توی ناحیه بینی هم نداشت متاسفانه چون همه گفتن بینی بچه ها نمیشکنه و منم در این مورد تجربه نداشتم دکتر نبردمش ولی الان وقتی گریه میکنه و صورتش توی هم میره حس میکنم بین تیغه بینی و غصروفش یه حالت فاصله داره انگار از هم جدا شده باشن ولی نه مشکل تنفسی و گرفتگی بینی و خر خر داره نه وقتی داخل بینیشو نگاه میکنم تغیر حالت و بد فرمی و انحرافی توش میبینم و چون بچه ام یه بار کرونای خیلی بدی گرفته میترسم ببرمش رادیولوژی عکسشو بگیرم با این تفاسیر شما احتمال میدید که بینی اش شکسته باشه؟ ممنون میشم که راهنمائم کنید و منو از استرس نجات بدید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      غضروف بینی بچه ها خیلی نرم هست این که فرمودید تیغه بینی با غضروف یه حالت فاصله دار شده ممکن است به راحتی بتوان آن را جا انداخت بهتر هست یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا دقیق تر بررسی کنند و اصلا جای نگرانی نیست. الان هم همه جا مسائل بهداشتی از جهت ویروس کرونا رعایت می شه و از این بابت جای نگرانی نیست.

      پاسخ دادن
      • سمیرا

        سلام و وقت بخیر من بچه ام رو پیش دو تا متخصص گوش و حلق و بینی که توی شهرمون هست بردم و جفتشون حتی نتونستن با معاینه تشخیص بدن که بینی پسرم واقعا اسیب دیده یا نه و اینکه به نظرم غضروفش یه کم دچار فاصله شده رو نتونستن متوجه بشن و اینکه من طبق فرمایش شما گفتم اگه بشه غضروفشو جا بندازن ولی گفتن حتی اگه جدا هم شده باشه نمیشه جاش انداخت چون زمانش گذشته الان نمیدونم چکار کنم چون استرسم هنوز هم پابرجاست و همش با خودم کلنجار میرم که چرا به حرف دیگران گوش کردم و زودتر نبردم به یه متخصص نشونش بدم
        الان باید چکار کنم میشه بازم منو راهنمائی کنید ایا راهی هست یا اینکه باید خدای نکرده بشینم و منتظر خراب شدن فرم بینی و انحراف و اختلال تنفسش باشم؟
        ممنونم از وقتی که میذارید

        پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          با سلام
          اگر غضروف بینی در رفته باشه و نیاز به جا انداختن داشته باشه باید قبل از سه روز اول آن را جا انداخت ولی اصلا جای نگرانی ندارد بهتر است از بینی بچه عکس بگیرید و برای مشاوره می تونید با شماره ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ تماس بگیرید البته قبل از گرفتن عکس از بینی بچه تماس بگیرید تا راهنمایی لازم به شما بشود.

          پاسخ دادن
  223. سید امید

    سلام خسته نباشید
    دماغ من ۵ سال پیش ضربه خیلی شدید سنگ خورد بهش . ۵ سال عمل اش نکردم سال قبل عمل انحراف سپتوپلاستی انجام دادم ولی هنوز هم خیلی درد داره . هوشیاری ام کم شده . حالت تهوع.سر درد خیلی شدید . گردن درد . گرفتگی بینی .این علائم را دارم . شما چه مشوره دارین؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا به صورت دقیق علائمی که فرمودید را بررسی و ریشه یابی کنند

      پاسخ دادن
  224. نانااا

    سلام
    خسته نباشید
    ببخشید امروز داخل مبارزه تکواندو ضربه پا خورد تو دماغم

    اون لحظه دردش اونقدر بود که تا مغزم احساسش کردم
    بعد یک سمتش ورم کرده اما ی حالت تورفتگی هم پیدا کرده
    خونریزی نداشتم اما نمی‌دونم چرا آبریزش بینی گرفتم
    درد هم داره
    و دست ک بکشی روش انگار استخون کوچیک داخلش نمونه میخوره
    یکم هم سر درد گرفتم
    ب نظرتون چیشده؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی دقیق انجام شود. این که خونریزی نداشتید نمی توان نتیجه گرفت بینی نشکسته باشه با گرفتن عکس و بررسی آن توسط متخصص شکستگی یا عدم شکستگی بهتر معلوم می شود.

      پاسخ دادن
  225. ثمین

    سلام دخترم ۹سالشه دیروز تو مدرسه خورده زمین دماغش کلا روش ساییده شده وخون میوند .دماغشم ورم کرده احتمالش هست شکسته باشه چون قبلا هم افتاده بود دکتر گفته بود ترک برداشته

    پاسخ دادن
  226. سلطان تجنگی

    سلام دکتر من ۱۵سالمه دیشب شوخی پسر داییم یه چک زد سمت چپ دماغم نه خون اومد نه چیزی فقط یکم احساس کردم داره بادمیکنه گزگز کرد آیا شکسته

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر ورم بینی دارید صبر کنید تا ورم بخوابد که اصولا یک تا دو هفته طول می کشد. بعد از این که ورم بینی کاملا خوابید اگر احساس گرفتگی در یک یا دو طرف بینی دارید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  227. محمد

    سلام من دیروز در مدرسه یه بچه با مشت زد توی دماغم خیلی خون آمد و یورش پف کرده و دماغم گرفته ایا شکسته

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      وقتی شدت خون ریزی زیاد هست قطعا باید به پزشک مراجعه شود تا هماتوم بینی به طور دقیق بررسی شود تا در آینده باعث عفونت نشود.

      پاسخ دادن
  228. مجتبی

    سلام وقت بخیر من بینیم موقع تیوب سواری ضربه خورد و یه خونریزی جزئی هم داشت رفتم دکتر هم معاینه کرد و هم عکس گرفت گفت چیزی نیست ولی اون قسمت استخوانی بینیم کمی قوز کرده و الان ۸ روز شده ولی قوزش نخابیده آیا این قوز میخابه یا باید جراحی بشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      ممکن هست ورم باشد حدود دو تا سه هفته صبر کنید بعد از آن اگر بازم احساس می کنید بینی قوز در آورده باید با جراحی برطرف بشه

      پاسخ دادن
  229. رامین

    سلام من امروز سر یکی از دوستانم به دماغم برخورد کردی . خونریزی زیادی داشتم و یک طرف دماغم ورم کرده اما درد زیادی نداشتم و اینکه استخوان بینی ام ورم داره.آیا احتمال شکستگی هست؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر خونریزی زیاد بوده باشه بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا هماتوم بینی یا همان خونریزی داخلی بینی را بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  230. سارینا

    سلام جناب . من بینیم خیلی محکم خورد به دیوار و یکم ورم کرد و خیلی درد میکنه خونریزی نداره چه اتفاقی افتاده؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      قطعا با مراجعه به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی با یک بررسی ساده معلوم می شود بینی شکسته یا خیر

      پاسخ دادن
  231. محمد

    باسلام وقت بخیر
    من دیروز بینیم ضربه ی دست نسبتا محکمی از پایین بهش خورد ن خون اومد ن کبودی داره نه ورم ولی امروز ک ب غضروف سمت چپ بینی م دست میزنم ی ی صداییی میده انگار شکسته و اینکه خیلی راحت بالا پایین میره انگار ار جا دراومده ایا ممکنه؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بله این احتمال وجود دارد اگر زیر سه روز اقدام کنید و به پزشک متخصص مراجعه کنید می توان مشکل را حل کرد.

      پاسخ دادن
  232. Melika

    سلام من امروز توی سالن یکی از دوستام با پاش زد زیر بینیم. الان ورم کرده و درد داره و گرفتگی بینی هم دارم یکم. آیا شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      باسلام
      اگر بینی خون ریزی نداشته و فقط ورم داره کمی صبر کنید تا ورم بینی بخوابد بعد حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت گرفتگی بینی بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  233. میلاد

    سلام من ط باشگاه به بینی ام ضربه خرد بینی ام از قبل زخم بود بعد از یه طرف دماغم خون اومد آیا شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      شکستگی بینی یا عدم شکستگی بینی با بررسی عکس بینی مشخص می شود حالا اگر بینی شما ورم دارد بعد از خوابیدن ورم بینی به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی شود.

      پاسخ دادن
  234. Qader Shahi

    سلام من امروز تصادف کردم و بینیم به جایی برخورد کرد کبود شده و خونریزی زیادی داشتم الان دو ساعتی گذشته ولی بازم خونریزی کمی داره آیا خطرناکه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید چون خونریزی شدید بوده ممکن است خونریزی داخلی هم که به آن هماتوم بینی گفته می شود هم داشتید.

      پاسخ دادن
  235. فرید

    سلام
    من ۱۴ سالمه تو مدرسه به بینیم مشت خورد خونریزی کردم و بعد بند اومد کمی یخ گذاشتم تا ورم نکنه بعد فقط کمی بینیم خون میاد خیلی کم و درد داره ایا شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      چون خونریزی داشتید بهتره حتما پزشک متخصص شما را ببیند و بررسی کند آیا خونریزی داخلی هم داشتید یا خیر بعد از آن شکستگی را بررسی خواهند کرد.

      پاسخ دادن
  236. شبنم یگانه

    سلام وقت بخیر من بینیم عملیه و امروز با ضربه خیلی شدید به یه میله اهنی برخورد کرد صدای شکسته شدنو شنیدم ولی خون نیومد و مشکل تنفسم ندارم اصلا یخ گذاشتم روش و ورم نکرده ولی زخم شده و دردم میکنه به نظرتون شکسته

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به فرموده شما که ضربه شدید بوده امکان شکسته شدن زیاد هست و باید حضوری معاینه شوید.

      پاسخ دادن
  237. Beyg mohamadi

    سلام دکتر
    پسر یک ونیم سالم روفرش خورد زمین داشت میدویید یهو باصورت خورد زمین بینیش ورم کرده یکم و یکمم کبود شده توروخدا چیکار کنم کبودیشو بادش بخوابه یخ نزاشت بزارم روبینیش

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر خون ریزی داشت حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی کنند ولی اگر خونریزی نداشت و فقط ورم داره جای نگرانی نیست اصولا ورم بینی بعد از ۲ هفته می خوابه و بعد از کاهش ورم بینی اگر فرزندتان گرفتگی بینی داشت حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  238. رضا

    با سلام و احترام دیروز برخورد نسبتاً شدیدی با در شیشه ای که ندیدمش و فکر کردم بازه با صورت داشتم و بینیم خونریزی کرد.الان فقط استخوان بینی ورم کرده و فقط وقتی بهش دست میزنم احساس درد میکنم کبود هم نشده. لازم به ذکر است ۳ سال پیش راینوپلاستی انجام داده بودم و نوک بینیم که بزرگ و گوشتی بود از بعد از عمل تا الان یک غضروف سفت مثل سنگ شد ولی ظاهر بینیم بعد از ضربه به جز ورم استخوان تغییری نکرد. مشکل تنفسی هم ندارم. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید در چه صورت و چه زمانی نیاز به مراجعه به پزشک می باشد.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      در این جور مواقع بهتره اول به پزشک خودتون مراجعه کنید و البته بعد از ضربه زودتر از ۳ روز مراجعه کنید

      پاسخ دادن
  239. :)

    سلام
    داداشم دیروز از روی کابیت اوفتاد پایین و به صورت اومد روی زمین خون اومد ولی سریع قطع شد ورم کرده و کمی درد داره کبودی نداره فقط همون جایی که روی فرش کشیده شده قرمزه گرفتگی بینی یکم داره ایا شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      چون گرفتگی بینی داره و خون ریزی هم داشته ممکنه خونریزی داخلی هم داشته که باید بررسی شود. به پزشک متخصص حتما نشون بدید

      پاسخ دادن
  240. Parsa

    سلام خسته نباشید.
    امروز با یکی از دوستانم دعوام شد بهم مشت زد

    و از بینیم خون اومد و زود خون بینیم بند اومد و یکم ورم کرد ولی فوراً خوب شد. کبودی چشم هم ندارم. فقط یکم گرفتدی بینی دارم و به پزشک مراجعه کردم گفتن بینیتون نشکسته ولی چون گرفتی بینی دارم و با خوندن مقاله شما که روی گرفتی بینی تاکید کردید خواستم شما هم راهنمایی کنید و خودمم احساس میکنم یکم تیغه بینیرم درد داره و غضروف بینیم یکم بیشتر نرم شده نگران شدم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      احتمال دارد گرفتگی بینی شما به علت ورم بینی باشد که اصولا بعد از دو هفته ورم می خوابد بعد از این مدت باز هم اگر گرفتگی بینی داشتید بهتره به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  241. Ta

    سلام
    افتادم زانوی پای خود به بینی ام برخورد کرد و صدایی شبیه شکستن شنیدم کمی خون ریزی کرد و بعد دچار سردرد شدم و ورم کرده بعد ۵ روز هنوز هم درد دارم و بینی ام دچار ورم است

    پاسخ دادن
  242. مهسا

    سلا من بینیم یک دو هفته پیش ضربه خورد
    و یکم خونریزی داشت که وقتی اومدم خونه معلوم شد
    ولی ورم کرده و دماغم بزرگ شده عکس انداختم و گفتن نشکسته ولی خیلی ورم کرده میشه بگید که این ورم می‌خوابه یا نه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا ورم بینی که در اثر ضربه به بینی ایجاد شده بین دو هفته تا سه هفته می خوابد و بعد از اون باید از بینی عکس بگیرید تا متوجه شکستگی یا عدم شکستگی بینی بشوید.

      پاسخ دادن
  243. محمد

    سلام من به دماغم مشت خورد و چند قطره‌ خیلی کم خون اومد‌ الان خیلی درد میکنه گرفتگی هم نداره
    فقط درد میکنه و خیلی کم ورم کرده کناره های بیتی آیا شکسته

    پاسخ دادن
  244. عرفان الیکس

    سلام من امروز تو مدرسه یکی هلم داد و محکم دماغم خورد توی دوچرخه و خیلی درد گرفت و سرگیجه داشتم امکان شکستگی هست؟

    پاسخ دادن
  245. Nelisa

    سلام من سه سال پیش تو مدرسه سر یکی از دوستان بدجور به بینی من خورد و اون موقع ضعف کردم خیلی درد گرفت ولی کم کم دردش افتاد ولی تا الان بینی من روش برآمده شده و حالت قوز داره ممکنه شکسته باشه یا باید برم عکس بگیرم ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      قوزبینی را باید بردارید و این که آیا انحراف تیغه بینی هم دارید یا خیر قطعا باید از بینی عکس بگیرید که البته دستور لازم را پزشک معالجتان خواهد داد.

      پاسخ دادن
  246. اصغر

    سلام دکتر
    من بینیم ضربه مشت خورده خونریزی و اینا نداشت ورم هم نکردولی درد اولش خیلی بود از چشام اب اومد دردش هم احساس میکنم هر روز کمتر میشه فقط بعد دو روز زیر چشام کبود شده احتمال شکستگی هست ایا دکتر؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      این که بعد از ضربه از بینی خون نیومده دلیل بر عدم شکستگی نیست قطعا باید از بینی عکس گرفته بشه بعد متخصص آن را ارزیابی کنند تا معلوم بشه شکستگی وجود دارد یا فقط ضرب دیدگی هست

      پاسخ دادن
  247. Ur

    سلام
    من پنج سال پیش با بینی زمین خوردم و اون موقع خونریزی شدیدی داشت ولی بعد از اون زخم خوب شد و مشکلی نداشتم ولی دوسال بعد که رشدم شروع شد استخوان بینی قوز خیلی بدی پیدا کرد طوری که میتونم وقتی با دست لمسش میکنم حس کنم یک تیکه استخوان تیز بیرون زده و سنم الان ۱۷ سال خورده ای هستش میخواستم بدونم که این شکستگی و عمل درمانی حساب میشه و بیمه هزینه رو پرداخت میکنه یا زیبایی محسوب میشه و اینکه میتونم اصلا عمل کنم توی این سن یا نه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      برداشتن قوز بینی جنبه درمان ندارد به طور کلی همه تغییراتی که روی ظاهر بینی صورت می گیرد جنبه زیبایی دارد و بیمه کمکی نمی کند. این که می تونید عمل کنید یا خیر باید مشاوره حضوری بشید.

      پاسخ دادن
  248. سمیرا

    سلام وقت بخیر ببخشید من حدو دوماهه بینیموعمل کردم دوروز پیش. باداداشم دعوام شد اونم به سرم ضربه زد ازون موقع بینیم خیلی ورم کرده بنظرتون رو بینیم تاثیر بد بذاره این ضربه یانه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا بعد از عمل بینی باید تا یک سال مراقبت های لازم و توصیه های پزشک معالجتان را رعایت کنید. برای اطمینان می تونید به پزشک معالجتان مراجعه کنید و نحوه ضربه ای که به سرتون وارد شده و بینی شما ورم کرده را توضیح بدید تا راهنمایی کنند.

      پاسخ دادن
  249. هانیسا

    سلام ببخشید دخترم ۱۴ماهه دارم که امروز باصورت خورد به میز بینیش یکم کبود شد روش هم کلا قرمز شد انگار خون جمع شده یکم هم ورم داره وسط دوتا ابروش ممکنه شکسته باشه

    پاسخ دادن
  250. F....

    سلام وقتتون بخیر .
    ۳روز پیش همسرم دماغمو گاز گرفت خون نیومد ولی چندجاش بادکرده و از داخل گرفتگی داره و چندتاشون چرکی کوچیک هم روی ورم ها زد و دست که میزنم درد داره. چیکارباید کنم؟لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      قطعا با توضیحاتی که فرمودید باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا بررسی لازم انجام گیرد.

      پاسخ دادن
  251. الینا

    وقتتون بخیر من امروز به اتاق فرار رفتم یکی از کارکتر ها منو هل داد محکم رفتم تو دیوار روی بینیم به دلیل بزری دیوار ساییده و پوستش کنده شده و خیلیی اون قسمت خونریزی داشت محلشم دقیقا بالای بینیم که نزدیک پیشونیه من روش یخ گذاشتم ورم داره سرمو نمیتونم پایین نگه دارم دفعه اولمم نی چون رزمی کارم قبلا بد تر از این اسیب دیده و زیر چشمام مثل قبلا سیاه نشده ایا دماغم شکسته.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به توضیحاتی که فرمودید ظاهرا شدت ضربه زیاد بوده بهتره قبل از سه روز به پزشک مراجعه فرمایید

      پاسخ دادن
  252. mahan

    سلام من دیروز سالن بودم و دوستم با کف دست به جای اینکه توپو بزنه زد به صورتم و بیشتر به بینی من خورد و خیلی کم خون آمد و الان درد هم نمیکند فقط وقتی بهش دست میزنم کمی درد میکند باد هم نکرده شما میگید چکار کنم

    پاسخ دادن
  253. سحر

    سلام من چند روز پیش فشارم افتاد و تو دستشویی افتادم از بینیم خون اومد ولی درد نداشتم یکم ورم کرد ولی الان بهتر شده احتمال شکستگی وجود داره

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید ورم بینی بخوابد که اصولا ۲ یا حتی ۳ هفنه زمان می برد. بعد از خوابیدن ورم بینی اگر احساس گرفتگی در بینی کردید حتما به پزشک متخصص مراجعه بفرمایید.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      وقتی خونریزی خیلی زیاد بوده حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از عفونت داخلی بینی که ناشی از خونریزی داخلی هست جلوگیری کنید.

      پاسخ دادن
  254. الان

    سلام من امروز با پسری دعوا کردم با سرم زدم به وسط بینش و بعدش خونریزی کرد ولی بعد ۲دقیقه تمام شد ولی بینش ورم کرد ولی رفتیم پزشک هیچ کاری نکرد همون جوری برگشتیم آیا بین شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      احتمالا به علت ورم بینی شکستگی یا عدم شکستگی بینی قابل تشخیص نبوده قطعا باید پزشک بهتون می گفت که مثلا بعد از خوابیدن ورم بینی برگردید و معاینه کنند باید به پزشک متخصص مراجعه کنید

      پاسخ دادن
  255. بنیامین .

    سلام من سه روز پیش با کسی برخورد کردم موقع برخورد دماغم صدا داد کج هم شد خیلی هم درد میکرد توی اون لحظه اما خون نیامد
    بعد من با دستم سیع کردم دماغم رو صاف کنم کمی کنار تر اومد و صدا کرد
    الان هم ورم کرده و درد داره اگه دست بزنم
    شکسته دماغم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتره جا انداختن بینی رو پزشک متخصص براتون انجام بده و قبل از سه روز این عمل باید انجام می شد حالا هم بهتره پزشک متخصص حتما بینی شما را بررسی کنند

      پاسخ دادن
  256. Eli

    سلام وقت بخیر
    حدودا چند ماه پیش مشت به بینی من خورد و همون لحظه خون اومد و خیلی درد داشتم تا چند روز و کمی ورم هم داشت و تا یه مدت.الان هم دست به قسمت بالای بینیم که میزنم درد میگیره و حس میکنم یه استخون اومده بالا
    آیا امکان شکستگی وجود داره ؟
    تقریبا یکسال پیش این ضربه محکم به بینیم خورد ولی قبل از این اتفاق هم ضربه به بینیم خورده بود و خون هم اومده بود
    ممنون میشم راهنمایی کنید آقای دکتر

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      زمانی که از بینی خون می یاد و اگر خون ریزی شدید هم باشد بهتر است قبل از سه روز حتما به پزشک مراجعه شود تا از نظر خون ریزی داخلی بینی که اصطلاحا به آن هماتوم بینی گفته می شود ارزیابی صورت گیرد چون اگر خون داخل بینی تبدیل به عفونت شود ممکن است به بافت بینی صدمه وارد شود حال این که یک سال گذشته باز هم بهتر است حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا دقیق بررسی کنند

      پاسخ دادن
  257. marjan

    سلام من ت باشگاه جودو دماغم با تاتمی برخورد کرد و اون موقع خون ریزی نداشتم ولی سرم گیج میرف و چشام سیاهی میدید الان دماغم یکم قوز پیدا کرده سرش و خیلی دردم میکن بدون اینک بشم دست بزنم درد میکن ب نظرتون شکسته ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حالتی که بعد از ضربه براتون پیش اومده قطعا نیاز به بررسی داره و حتما زیر سه روز به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  258. mobina

    سلام من مشت به بینیم خورد و خونریزی داشت و اون لحظه یکی از اطرافیانم بینیم رو صاف کرد و یه صدایی داد الان کبود نشده و ورم داره قسمت بالای بینیم انگار قوز پیدا کرده ایا بینیم شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر بود جا انداختن بینی توسط متخصص انجام می شد حالا هم حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا شکستگی بینی را بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  259. arash

    سلام من بینی‌م عمل کردم و الان بعد ۱۰ ماه وقتی خواب بودم بینی‌م به پایه مبل برخورد کرد که الان وقتی بهش دست بزنم کمی احساس درد میکنم ولی درحالت عادی درد ندارم،،،آیا احتمال شکستگی وجود دارد؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتره فعلا صبر کنید و مراقبت بیشتری داشته باشید و بگذارید یک سال از عمل بینی بگذرد چون نباید زیر یک سال بینی را مجدد عمل کرد بعد از یک سال می تونید بررسی کنید که آیا این ضربه ای که به بینی وارد شده باعث شکستگی بینی شده یا خیر.

      پاسخ دادن
  260. شادی

    جناب آقای دکتر عزیز
    من دو هفته س بینیم که استخونی-غضروفی بود و قوز و انحراف تیغه بینی و افتادگی نوک بینی داشتم رو عمل کردم و دستیار پزشک آموزش داد و گفت خودم چسب بزنم. بخاطر فشار بیشتر در یک سمت بینیم هنگام چسب زدن، یک قسمت از سمت چپ بینیم داخل تر از سمت راست هست و وقتی چسب رو باز می‌کنم کاملاً مشخصه. آیا اگر چسب رو شل بزنم یا چسب سمت راست رو با فشار بیشتر بزنم ممکنه مشکلم حل بشه؟ با تشکر

    پاسخ دادن
  261. پارادوکس

    سلام اقای دکتر من تو دعوا سنگ خورد به پیشونی و دماغم فقط ورم کرده چند جا رفتم عکس گرفتم رادیولوژی و سی تی اسکن پزشکی فانونی هم رفتم میگن نشکسته ولی خودم حس میکنم شکسته قبلا بینیم شکسته بود ممکنه فقط ورم بوده باشه وبعدا ورمش بخوابه پزشک هم مراجعه کردم چند جا خونریزی داخلی هم نداشت دکتر پزشک قانونی بهم گفتم یه خط مشکوک تو عکس هست ممنون ازشما

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا باید بعد از این که ورم بینی به طور کامل خوابید مجدد عکس بگیرید تا دوباره بررسی شود بیشتر مواقع ورم بینی بین ۲ تا ۳ هفته می خوابد.

      پاسخ دادن
  262. سام

    سلام من با موتور تصادف کردم و دماغم ضربه خورد خون اومد و کمی درد گرفت الان یعنی یک روز بعد کمی درد و ورم داره آیا احتمال شکستگی هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بستگی به شدت ضربه ای که به بینی وارد شده دارد بهتر است تا قبل از سه روز حتما به پزشک مراجعه کنید

      پاسخ دادن
  263. Yas

    با سلام من به بینی ام ضربه خورده و خونریزی شدیدی هم داشت کبود شده و انگار استخوان بالاش باد کرده و داره تبدیل به قوز میشه وقتی دست میزنم درد می‌کنه آیا بینی ام شکسته ؟

    پاسخ دادن
  264. Ali

    سلام من تو دعوا به بینیم مشت خورد اول احساس کردم بینیم ازش خون میاد بعد دیدم آب بینیم میاد
    ظهر که اومدم یه لکه خون تو آب بینیم بود ویکم ورم داشت شب خوابیدم صبح بلند شدم خیلی ورم کرده
    آیا شکسته ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      این که فرمودید در آب بینی یک لکه خون مشاهده کردید ممکن هست خونریزی داخلی داشتید که اگر خون داخل بینی بماند سبب عفونت می شود که ممکن است به بافت بینی صدمه وارد کند لذا بهتر است حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید البته برای فهمیدن این که بینی شکسته یا نه باید صبر کنید تا ورم بینی بخوابد تا از بینی عکس بگیرید تا پزشک بررسی کند.

      پاسخ دادن
  265. mobina

    سلام من بینیم نزدیک ۱۰ روزه ضربه خورده و پیش پزشک متخصص رفتم و گف چیز جدی نیست و مراقبت های خانگی و دارو تجویز کرد اما هنوز روی بینیم ورم داره و انگار یه قوز خیلی کوچیک روی بینیمه ایا طبیعیه یا باید باز دکتر برم؟درد هم نداره فقط وقتایی ک بهش فشار وارد میشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بعد از حدود دو هفته که ورم بینی خوابید بهتر است نزد یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا با گرفتن عکس از بینی بررسی های لازم انجام شود.

      پاسخ دادن
  266. لیلا

    سلام من پسرم دوسالشه محکم با پیشونیش زد وسط تیغه بینیم خیلی درد میکنه اصلا اولش نمیتونستم چشمامو باز کنم و یکم سرگیجه داشتم و چشمام سیاهی تاریکی شد ولی بعد یک ساعت بهتر شد ورم خیلی کمی داره و یه کوچولو کبودی و ولی درد زیادی دارم الان با گذشت چندین ساعت طبیعیه خوب میشه یا برم دکتر

    پاسخ دادن
  267. فی

    سلام. من تصادف کردم با بینی رفتم تو آینه ماشین. عکس گرفتم پزشک عمومی گفت شگستگی نداره. امکان داره بینیم نشکسته باشه ولی کج شده باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بستگی به شدت ضربه وارد شده دارد و باید حتما حضوری بررسی گردد بهتر است قبل از سه روز این بررسی انجام گیرد.

      پاسخ دادن
  268. سمیه

    سلام
    من دیروز سر پسرم محکم به بینی من خورد
    روی بینی ام خراشی برداشت و خونریزی از آن داشت نه از داخل بینی
    ولی الان ورم و کبودی کمی داره همراه با درد طوری که نمیتونم بهش دست بزنم.
    حس میکنم کمی بینی ام گرفته است و فکر می‌کنم با خاطر ورم آن کمی بینی ام منحرف پیداست
    لطفا من را راهنمایی کنید ممنونم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      ممکن هست با ضربه ای که به بینی شما وارد شده بینی اصطلاحا جابه جا شده باشد و انحراف پیدا کرده باشد لذا می توان تا قبل از ۳ روز به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بینی را جا بیندازد.

      پاسخ دادن
  269. امیر

    سلام خدمت دکتر عزیز بنده امروز دست یکی از رفیق هام محکم به بینی بنده خرد و خیلی خون اومد ساعت ۱۲ نیم بود الان هم خیلی کم خون تو دماغم هست درد هم دارم کمی هم باد کرده یخ بزارم یا به دکتر مراجعه کنم ؟ گرفتگی دماغ ندارم ولی دماغم جایی که ورم کرده درد می‌کنه کامل میتونم نفس بکشم جاییم هم کبود نیس فقط خون زیاد اومد و الان هم خیلی کم میاد و درد دارم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      زمانی که خون زیاد از دماغ می یاد حتما باید در اسرع وقت به دکتر متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کرد تا بینی را از نظر هماتوم بینی بررسی کنند. اگر بینی خون ریزی داخلی داشته باشد به آن هماتوم گفته می شود که سبب آسیب رساندن به بافت بینی می شود.

      پاسخ دادن
  270. سما

    سلام
    من امروز با دخترم بازی می کردم و محکم دماغم به چهارچوب در خورد و خون پر حلق و دماغم شد و زود قطع شد ولی احساس میکنم دماغم یه خورده کج شده.. به نظر شما دماغم شکسته؟؟
    نا گفته نمونه که من یه سال پیش عمل بینی انجام دادم

    پاسخ دادن
  271. مهناز

    سلام خسته نباشید، من با صورت افتادم، البته سطحی که باهاش برخورد کردم سفت نبود، همون موقع برای چند دقیقه بینیم بشدت درد و سوزش داشت، ولی اصلا خون نیومد، بینیم ورم کرده و کبودی ندارم، ودردشم زیاد نیست، احتمال این که شکسته باشه هست؟؟ این ورم خوب میشه یا نه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا ورم بینی تا دو هفته طول می کشه بخوابه بعد از آن بهتره یک عکس از بینی بگیرید تا پزشک متخصص ببینند و شکستگی یا عدم شکستگی را تشخیص دهند.

      پاسخ دادن
  272. بهنام

    سلام من دیروز به کوه رفتم و وقتی که راه می رفتم لیز خوردم روی برف ها افتادم تو چشمه بینیم خونریزی شدیدی داشت تا رفتن حلال احمر و گفت چیزی نشده اما بینیم انحراف شدیدی داره و درد می‌کنه امکان داره شکسته باشه یا موترک چون از یک طرف به خوبی نفس نمیتونم بکشم ولی تغریبا قبلن هم به خوبی نفس نمی کشیدم از سوراخ بینی چپم ولی الان شدید تر شده امکان داره شکسته باشه ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      همون که فرمودید خون ریزی شدیدی داشتید حتما باید به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا بافت بینی هم بررسی گردد تا صدمه ای وارد نشده باشد

      پاسخ دادن
  273. Saeid

    سلام. من در سن حدودا ۱۰تا۱۳سالگی هر وقت از خواب بیدار میشدم یکم بالشتک خونی بود… البته نه همیشه در یک مدت کوتاه… ولی نمیدونم دقیقا کی بوده همون حدود سنی که نوشتم بوده.تا جایی که یادمه ضربه محکم به دماغم نخورده بود… شاید تو بازی توپ خورده باشه یا هر چیزی… کم کم دماغم حالت انحراف گرفته و معمولا یکی از سوراخ های دماغم کیپ هستش… و هر و پف زیاد میکنم… حساسیت به سرما و گرد و خاک و سایر موارد مشابه دارم… البته می دونم بخاطر این شکستگی و انحراف ایجاد شده هستش…البته بینم خیلی زیباست و البته زیبا بوده و قوز هم نداره می خواستم بدونم باید برم جراحی تیغه بینی بکنم تا خر و پف و حساسیتم خوب بشه… اصلا باید به کجا مراجعه کنم… چون هزینه عمل زیبایی با لاست… منم دماغم اصلا مشکل نداره… فقط دچار انحراف شده… حالا باید چه کنم… لطفا راهنمایی بفرمایید…

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      نیاز به جراحی زیبایی بینی ندارید ولی باید تیغه بینی عمل شود تا مشکل انحراف بینی برطرف گردد که برای این کار باید نزد متخصص و جراح حلق و بینی مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  274. علی

    سلام من امشب تو تمرین ی ضربه خورد تو دماغم درد و گرفتگی نداره ولی انگشتمو کردم تو دماغم ی ذره خونی شده یعنی شکسته؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است پزشک بینی شما را بررسی کند چون ممکن است خونریزی داخلی داشتید که متوجه آن نشدید با جمع شدن خون داخل بینی احتمال عفونت و آسیب رسیدن به بافت بینی وجود دارد.

      پاسخ دادن
  275. Sourena

    سلام وقت بخیر . من دیشب خواهرم با شدت در حال تاب بازی کردن سرش به بینی ام برخورد کرد و اولش خیلی درد گرفت و خونریزی از بینی داشتم و پس از اینکه پاک کردم به شدت بالای بینی ام که بی پیشونی می رسد درد می کرد و امروز هنوز داخل بینی ام خون هست ولی بیرون نمی ریزه ولی می بینم که خونریزی می کنه و تموم نمی سه و بینی ام بهش دست می زنم درد می کنه و نوک بینی ام هم سر شده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حتما در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بافت بینی شما آسیب نبیند. در چنین شرایطی اصولا زیر یک هفته و بهتر است همون سه روز اول به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  276. asal

    سلام من چندین بار ضربات شدیدی ب بینیم خورده و دیروز هم گوشی با شدت خیلی زیاد ب بینیم برخورد کرد الان کبود شده و اصن نمیتونم با بینی نفس بکشم و خیلی درد دارم و ورم کرده

    پاسخ دادن
  277. Bita solemani

    سلام ممنون میشم کمک کنید
    بینیه من امروز با در ماشین خیلی بد برخورد کرد و کبود شد و کمی از روی بینی خون اومد و خیلی درد میکنه و نمیتونم درست نفس بکشم یعنی شکسته؟؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بسته به ضربه ای که به بینی وارد شده ممکن است بینی انحراف پیدا کرده باشد که اگر قبل از سه روز به پزشک مراجعه کنید در صورت امکان می توان بینی را جا انداخت. حتما به پزشک مراجعه کنید تا دقیق بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  278. سامان

    سلام بنده دیشب تو باشگاه لگد خورد تو دماغم
    دماغم کامل کج شده خون زیادی ازش رفت
    ورم کرد کبودشد زیر چشمان
    بردمش بیمارستان گفت تا یخ وکمپرس اب گرم تا سه روز نزاری شکستگیش معلوم نمیشه
    احتمال داره شکسته باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است حتما یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی معاینه کنند تا بینی را از نظر هماتوم بینی یا همان خونریزی داخلی بررسی نمایند. شکستگی بینی اصولا بعد از این که ورم بینی کامل خوابید با گرفتن عکس از بینی قابل تشخیص می باشد.

      پاسخ دادن
  279. مینا

    سلام دکتر ۳هفته از عمل زیبایی بینی که انجام دادم میگذره، متاسفانه دیروز حین روبوسی صورت یکی از بستگان با قسمت پایینی بینیم برخورد کرد، برخورد نه خیلی شدید بود و نه خیلی اروم، اون لحظه مقداری نوک بینیم درد گرفت ولی بعد خونریزی یا دردی نداشتم، بنظر شما ممکنه موضوع جدی باشه؟ جراح بنده میگن چون خونریزی نداشته مشکلی نیست ولی خودم خیلی نگرانم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر جراح خودتان فرمودند مشکلی ندارد قطعا مشکلی نباید باشه ولی خدای ناکرده اگر هم یک درصد احتمال دهید که مشکلی ایجاد شده قطعا تا یک سال نمی توان بافت بینی را دستکاری کرد. پس جای نگرانی نیست فقط حتما از چسب بینی طبق دستور پزشک معالجتان استفاده نمایید.

      پاسخ دادن
  280. نازنین

    سلام ببخشید من ۲ماه پیش گوشی افتاد روی استخوان بینی ام پیشونیم و بینی ام درد میکنه آیا ممکنه شکسته باشه و چشم هام هم درد میکنه بینم هم میگیره هم بعضی وقت ها احساس میکنم از بینم خون میره به حلقم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      شرایطی که توضیح دادید قطعا نیاز به بررسی دارد و زودتر به یک متخصص گوش و حلق و بینی و یا جراح بینی مراجعه کنید تا بررسی دقیق به عمل آید.

      پاسخ دادن
  281. آروین

    سللم اقتی دکتر خسته نباشید۱۵ سالمه حدودا ۱۰ روز پیش یک نفر با پیشونی زد تو دماغم و در حد یک قاشق یا شاید بیشتر خون اومد از بینیم که یک دست مالو پر نکرد و درد انچنانی هم نداشت قابل تحمل بود بعد ورم زیادی کرد اما ب چشمام نرسید فقط بینی و بعد پیش رادیو لوژی رفتم و عکس گرفتم و برای چند تا دکتر متخصص گوش خلق بینی فرستادم یک بارم حضوری رفتم میگویند ک شکستگیی ندارد اما بحث من سر ورمش هست و هنون ک هنوزه بعد ۱۰روز هست ینی نسبت به روز اول کم شده اما بازم ورم داره و دماغم باد کرده هس و میخاستم بدونم که ورمش کی به صورت کامل میخوابه و بینیم عین قبل میشه
    ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا ورم بینی بین ۲ هفته و گاها تا یک ماه به طور کامل می خوابد ولی اگر بعد از این مدت باز هم ورم داشت به متخصص مراجعه کنید تا دقیق بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  282. مریم

    سلام. دخترم دیشب از تخت افتاد و بینیش درد گرفته
    الان کمی ورم داره و وقتی دست میزنم میگه درد داره اما خونریزی نداشت
    احتمال شکستگی هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      واقعیت این است که بدون معاینه دقیق نمی توان به درستی اظهار نظر کرد ولی معمولا بینی که شکسته باشد تورم زیادی دارد و در ساعات اولیه این تغییر فرم را نشان می دهد. برای اطمینان به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  283. ثنا

    سلام خسته نباشید من دیشب ب بینیم با ضرب گوشی خورد و بشدت درد داره در حدی که نمیتونم سرم رو خم کنم یا وقتی می‌خوام غذا بخورم خمیازه میکشم بینیم درد می‌کنه و ورم داره ولی خون ریزی نداره نیازی ب دکتر رفتن دارم ؟

    پاسخ دادن
  284. miss_hj

    سلام من امروز تو دعوا به بینیم فشار وارد شد الان ورم کرده وروش دوتا لک قرمز افتاده دست میزنم درد میگیره سرمم خم میکنم تیر میکشه مشکلش چیه

    پاسخ دادن
  285. امیر

    سلام اقای دختر خسته نباشید ۱۶ سالم هست و درگیری داشتم متاسفانه ضربه ای از روبه رو به بینیم وارد شد و عکس رادیولوژی گرفتم برای دوتا دکتر فرستادم دوسه بارم حضوری رفتم میگویند شکستگی ندارد الان دو موضوعه که خیلی حساس شدم
    یکیش که ورمش هنوز بعد ۲۰ روز هست و کم و زیاد میشه و هنوز نخوابیده مخصوصا پایین بینیم باید چیکار کنم آیا نیاز به قرص و تزریقات هست؟
    و دوم اینکه ممکنه با اینکه بینیم نشکسته دچار قوس بشه در سال های آینده از لحاظ ژنتیک بینی خانوادم خوبه همه
    ممنون میشم کمکم کنید آقای دکتر

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      در مورد ضربه به بینی ممکن هست همه شکستگی ها در عکس دیده نشوند و نیاز به معاینه دقیق دارد که فرمودید پزشک متخصص معاینه کردند و گفتند شکستگی وجود ندارد لذا از این بابت جای نگرانی نیست. در مورد تورم ممکن است که کمی زمان ببرد و تا قبل از ۲۰ روز می توانید از پروفن استفاده کنید و بعد از ۲۰ روز دیگر ضرورتی ندارد مگر این که ناحیه ضربه دیده شده قرمز باشد و دارای درد هم باشد که در این صورت شاید مسئله عفونی هم در کار باشد که باید به پزشک مراجعه کنید.
      در مورد سوال بعدی که آیا ممکن هست بینی قوس یا همان قوز بینی بیاورد؟ باید گفت این احتمال وجود دارد که قوز خفیفی هم به وجود بیاید ولی اظهار نظر در این زمینه نیاز به زمان دارد و باید صبر کنید تا روند بهبودی ادامه یابد مثلا شاید ۶ ماه زمان ببرد بعد از آن می توان تغییرات احتمالی بینی مانند قوز بینی را متوجه شد.

      پاسخ دادن
  286. ارمان

    سلام امشب پسرم در حین بازی با صورت زمین خورد بینیش از یک سمت کبود شده و ورم کرده میگه خیلی درد نداره ولی به نظر من انحراف پیدا کرده چیگار کنم ببرم پیش متخصص

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است قبل از سه روز به پزشک مراجعه کنید تا اگر احیانا جابه جایی در غضروف بینی ایجاد شده باشد آن را جا بیندازند.

      پاسخ دادن
  287. رها

    سلام وقتتون بخیر
    من حدود ۳ روز پیش آرنج دوستم به دماغم خورد و خونریزی داشت و الان کمی ورم داره و این مدت سردرد شدیدی دارم همراه با گرفتگی بینی و بینیم هم درد میکنه ناگفته نماند آلرژی هم دارم این سردرد ها از آلرژیه یا ضربه بینیم لطفا راهنمایی کنید. تشکر

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      قطعا باید به یک متخصص مراجعه کنید تا علت گرفتگی بینی بعد از ضربه ای که به بینی وارد شده بررسی شود البته ممکن هست به علت ورم بینی احساس گرفتگی در بینی کنید ولی باز هم بهتر است معاینه شوید.

      پاسخ دادن
  288. Sajjad

    با سلام دیروز بر اثر ضربه ای که به بینی ام در حین بازی فوتبال وارد شد بینی خونریزی کرد چندین قطره خون امد و بعد بند امد قسمت بالای بینی ورم کرده (بین دو چشم)ولی سیاه رنگ نشده درد نمیکنه ولی دست میزنم درد میگیره و تا چند دقیقه ادامه داره.
    مشکل چیست؟ آیا شکسته؟ و نیاز به دکتر است؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است برای اطمینان خاطر به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا خونریزی داخلی بینی را هم بررسی کنند تا جمع شدن خون در داخل بینی سبب عفونت نشود. اصولا ورم بینی هم بعد از حدود ۲ هفته می خوابد و بعد از خوابیدن ورم بینی می توانید عکس از بینی بگیرید تا شکستگی احتمالی بینی هم بررسی شود.

      پاسخ دادن
  289. کارن

    سلام اقای دکتر خسته نباشید اقای دکتر من بینیم اسیب دیده بماند علائمش در درگیری یکبار بهتون پیام دادم به عکس رادیولوژی گرفتم برای چندتا دکتر هم فرستادم کلی هم حضوری رفتم میگفتند نشکسته و جابه جا نشده اما اقای دکتر ورمش نخوابیده بهم گفتید جای نگرانی نیست تا زمانی که قرمز نیست اما الان ورم داره هی هم انکار بیشتر میشه و کم نمیشه بعد ۲۵ روز امکان داره این ورم همیشگی باشه
    یا باید قرص یا دارو مصرف کنم
    بینی قبلش خوش فرم بوده و استخوانی بوده اما الا شبیه بینی های گوشتی شده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بهتره یک وقت برای مشاوره حضوری بگیرید تا بینی از نزدیک به طور دقیق بررسی شود تا اظهار نظر قطعی شود.

      پاسخ دادن
  290. ارین

    سلام اقای دکتر وقت بخیر اقای دکتر من در حادثه ای ضربه ای به بینیم وارد شد خیلی پیش دکتر رفتم میکفتند نشکسته بعد یک ماه کذشت دیدم مقداری از ورمش نمیخوابد و کم و زیاد میشود بعد رفتم پیش متخصص گوش حلق بینی بهم گفت صبر کن میخابد و یک قرص فکر کنم بروملین بهم داد و استفاده کردم ولی الان توی ماه دوم هستم تغزیبا اصلا ورمش کم نمیشه حتی بعضی وقت ها زیاد هم میشود با اینکه نشکسته از نظرتون امپول کرتون تزریغ کنم ۱۵سالمه پسرم
    ب شدت حساس شدم خسته شدم انقد دکتر رفتم ممنون میشم کمکم کنید
    ایا ممکنه ورمش نخوابد ؟

    پاسخ دادن
  291. Raziyeh

    سلام
    ببخشید من چند سال پیش بینیم یه ضربه خورده
    و چند روز قبل یه بار شروع به درد گرفتن کرد
    امکان شکسته شدن هست ؟؟

    پاسخ دادن
  292. آرین

    سلام بر دکتر عزیز
    آقای دکتر من رفتم یه عکس از دماغم گرفتم به دکتر نشون دادم شکستگی وجود نداشت ولی خودم برآمدگی حس میکنم در دماغ(یک هفته از حادثه گذشته و ورم خوابیده).
    احتمالش هست که استخوان دماغ بدون شکستن جابه جا شده باشه کَج شدا باشه و…
    منتظر جوابتون هستم خیلی ممنون

    پاسخ دادن
  293. مهدی مومنی

    سلام
    بینی من به سر یکی از دوستام خیلی محکم برخورد کرد
    بعدش خون از بینی ام اومد
    و بعد از چند ساعت وقتی دست میزنم به بینی درد میگیره
    درست وسط بینی درد میکنه
    چیکار باید بکنم ؟نیازبه دکتر داره ؟

    پاسخ دادن
  294. بهرام

    درود برشما
    ضربه به بینی ام خورده و خونریزی داخلی داشت ، زیاد نبود، کمی ورم بینی دارم ، به بینی ام دست میزنم درد زیادی ندارم
    آیا بینی ام شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است یک متخصص بینی شما را معاینه کند چون خونریزی بینی گاها سبب عفونت بینی می شود و ممکن است به بافت بینی صدمه وارد کند.

      پاسخ دادن
  295. امیر

    سلام امروز رفته بودم از بارفیکس بالا که ی هو بارفیکس باز شد و افتادم بعدش بینی ام محکم به زمین برخورد کرد و بعد بلافاصله خون شدیدی اومد ولی زود تموم شد و بعدش ورم هم کرده احتمال شکستگی هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      قطعا این حالتی که توضیح دادید می تواند یک حالت اورژانسی باشد و باید به یک متخصص بینی را نشان دهید تا دقیق بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  296. ارشیا

    باسلام.پسر من ۸سالشه دوروزه پیش کنار ساحل با فرمون ماشین چهار چرخ برخورد کرد و مقداری خونریزی کرد.به بیمارستان بردنش عکس گرفتن وگفتن توعکس شکستگی دیده نمیشه چون تورم داره باید بازم بررسی شه ،فرداش د کترمتخصص بردم بعد از معاینه ایشون هم نظر خاصی ندادن وگفتن بهتره برگردین کرج وتحت نظر پزشک باشه امروز اوردمش ولی جمعه هیچ جا باز نبود ، صورتش کمی ورم کرده مقداری هم کبود شده ولی راه تنفسش بازه،سمت راستش بیشتر ورم داره و داخل سوراخ بینیش کمی بسته شده.ممنون میشم کمکم کنید از استرس حالم خرابه.سپاس.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر بینی ورم داشته باشد توی عکس چیزی نشان داده نمی شود بهتر است حدود ۲ هفته صبر کنید تا ورم بینی بخوابد و بعد از آن مجدد عکس بگیرید و به یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا فرزند شما را دقیق معاینه و بینی را بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  297. اتوسا

    سلام وقتتون بخیر ۱۵ سالمه حدودا یک ماهو نیم دوماه پیش ضربه ای به بینیم دقیقا از رو به رو خورد خیلی پیش متخصص رفتم و عکس رادیو لوژی کرفتم گفتند شکستگی و جابه جایی ندارد اما راستش ی حدی از ورمش مونده و کم نمیشه بهتون پیام ارسال کردم فرمودین مه باید حضوری ویزیت شوید و من پیش یک متخصص در این باره رفتم اما گفتند فقط صبر کنید از بین میره در طول ۶ماه تا ۱سال اما راستش ورمش اصلا کم نمیشه حتی بعضی مواقع زیاد هم میشود و قرص بروملین استفاده کردم و تاثیری نداشت
    ایا ورمش از بین میرود
    یا امکانش هست که ورمش دائمی باشه
    همه میگن صبر کنم اما راستش تغییری نمیکنه
    واقعا دستم به دامنتون ممنون میشم کمکم کنید
    خیلی پیش متخصص رفتم هیچکدومشون جواب مشخصی نمیدن

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      از نظر از بین رفتن ورم خیالتون راحت باشه از بین می رود مگر این که شکستگی بوده باشد که تشخیص داده نشده باشد.

      پاسخ دادن
      • اتوسا

        پس اقای دکتر یعنی با توجه به متنی که براتون نوشتم ممکنه بینی پهن شده باشه بعنی از نظر خدم ایتخوانش تغییری نکرده ولی پوستش کلفت شده و ورمش چقد حدودا طول میکشه تا بخوابد

        پاسخ دادن
  298. unknown

    دختر من۱۲سالشع امروز توپ بسکتبال محکم خورد تو تو قسمت بالایی بینیش همون موقع کمپرس سرد گذاشتیم دردش افتاد ولی الان با هر تکون کوچیک خیلی درد میگیره به نظرتون شکسته یا موقته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      توپ بسکتبال سنگین هست و اگر شدت ضربه هم بالا بوده باشد قطعا باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا بینی را با دقت بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  299. 00

    سلام خسته نباشید
    من پسری ۱۵ ساله هستم داشتم فوتبال بازی میکردم
    که ارنج کسی به بینی من برخورد کرد
    خونریزی هم نداشتم انحرافی هم مشاهده نمیکنم
    ولی به دماغم دست میزنم خیلی کوچیک درد میکنه
    احتمال شکستگی هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر در ظاهر بینی مشکلی به وجود نیومده باشه مثلا انحراف و گرفتگی احساس نمی کنید و فقط درد کم ، می تونه فقط به دلیل ضرب دیدگی باشه حالا برای این که مطمئن بشید چنانچه ورم بینی دارید صبر کنید تا ورم بخوابد و بعد از بینی عکس بگیرید تا یک متخصص مشاهده کنند و نظر قطعی را به شما بگویند.

      پاسخ دادن
  300. Paniz

    سلام آقای دکتر من امروز آرنجم به بینی همسرم برخورد کرد خونریزی نداشت یکم درد داشت ولی.احتمال شکستگی هست ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بسته به شدت ضربه وارد شده این امکان وجود دارد. به ظاهر بینی دقت کنید اگر انحراف یا تغییری در ظاهر بینی مشاهده کردید یا گرفتگی در بینی حس کردید به متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  301. زهرا

    با سلام
    امروز پسر ۲ ساله م در راه پله افتاد و دماغش به شدت ب پله خورد ولی خون نیومد الان سمت چپش دماغش ورم کرده و و انگار روی دماغش از وسط خط افتاده ولی دست که میزنم احساس درد نمیکنه . احتمال شکستگی زیاده؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بدون معاینه نمی توان تشخیص داد بینی شکسته یا خیر. با توجه به شدت ضربه ای که به بینی فرزندتان وارد شده قطعا باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید

      پاسخ دادن
  302. پارسا

    با سلام من سه روز پیش در اثر برخورد دماغم با پنجره پوست روی دماغم کمی بلند شد و از روی پوستم خون آمد یعنی خون ریزی داخلی نبود و از طرفی کمی روی دماغم بخاطر همون بلند شدن پوست چال افتاد… دوتا سوال داشتم اولی اینکه من دردی حس نمیکنم اصلا و احساس میکنم خیلییی کم شایدم خطای دید باشه اما احساس میکنم میلی متری کمی دماغم انحراف داره… آیا امکان شکستگی وجود دارد؟ اصلا دردی حس نمیکنم نفس کشیدن برام سخت نیست و شاید خیلیییییییی کم ورم کرده باشه… و سوال دوم اینکه در چه صورتی میتونم چال های روی دماغم رو برطرف بکنم؟ باتشکر از زحماتتون

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام
      آقای پارسا به نظر می رسه که بینی شما احتمال ضعیفی داره شکسته باشه و اگر هم باشه کمتر از چیزی هست که خودتون حتی متوجه شده باشید و گرفتگی بینی هم نداشته باشید بعید هست مشکل خاصی باشه ولی بهترین کار این هست که یک متخصص گوش و حلق و بینی شما رو معاینه کنه. در ارتباط با این که چاله ها را کی می شه برطرف کرد اگر زخم ها جوش خورده حداقل ۶ ماه تا یک سال بهش فرصت بدهید.

      پاسخ دادن
  303. آتنا

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من امروز خواهرم با لیوان های اسباب بازیش محکم زد به بینی م اما نه خون اومد نه ورم کرد اما خیلی درد میکنه گرفتگی بینی هم داره ممکن شکسته باشه؟!
    آیا ضربه به بینی باعث میشه قوز پیدا کنه بینی ،و یا اینکه اگه شکستگی باشه باعث پیدایش قوز میشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      به نظر می رسه که اگر گرفتگی بینی پیدا شده باشه بعد از ضربه نیاز باشه که حتما یک معاینه دقیق داخل بینی تان بشود که یک وقت خونریزی داخلی نکرده باشد و فعلا بهترین کار اینه که زودتر داخل بینی معاینه بشه

      پاسخ دادن
  304. سارا سهیلی

    با سلام
    من ۵ سال پیش دماغمو عمل کردم دیروز گوشی افتاد رو استخون دماغم و یکم ورم کرده و قوز در آورده اما خونریزی نداشتم و فقط وقتی فشار میدم درد میگیره این ورم و قوز از بین میره یا میمونه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      ورم بینی که در اثر ضربه ایجاد می شود چنانچه شدید نبوده باشد اصولا بین یک هفته تا یک ماه باید به طور کامل بخوابد. بعد از خوابیدن کامل ورم بینی اگر احساس گرفتگی داشتید یا حس کردید بینی قوز در آورده به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  305. فاطمه

    سلام دختر من چهار سالشه وقتی داشت بازیگوشی میکرد با دماغ خورد زمین از فاصله کم و با شدت زیاد
    دماغش گرفت گریه کرد بعد چند ثانیه که آروم شد یکم خون اومد از دماغش. دوسه باری اومد خون احتمالش هست که شکسته باشه

    پاسخ دادن
  306. امیر

    سلام و عرض ادب ۱۴سالمه آقای دکتر من ضربه ای محکم به قسمت پایین استخوان بینیم از روبه رو برخورد کرد و راستش چون حساس بودم خیلی به دکتر مراجعه کردم و عکس هم گرفتم و همه گفتند نشکسته پس مثل اینکه از بابت شکستگی مشکلی نداره اما یک مشکلی دارم تقریبا بعد ۳ ماه کم‌وبیش بینیم پوف کرده و کاملا مشخصه و اصلا قبلا اینجوری نبود و نمیدونم ورمه التهاب‌های یا… ولی دقیقا بعد ضربه اینجوری شد و بعد یک هفته یکم کم شد اما یک حدس مونده و اصلا تغییر نمیکنه بعد تقریبا پیش دوتا متخصص رفتم گفتند صبر کن طی ۱ سال میخوابد اما راستش اصلا کم نمیشه و پوستش ضخیم شده و پوف داره یک بارم غیر حضوری به یک متخصص پیام دادم و گفتند که احتمال زیاد به غضروف بینی ضربه خورده و پوست قابلیت ارتجاعی رو از دست داده راستش آقای دکتر هنگ کردم چیکار کنم ببخشید متن طولانی شد خیلی واقعا ممنون میشم کمکم کنید.اینم بگم آقا دکتر که استخوان بینیم تغییر نکرده از نظرم و قوس برنداشته اما پوستش ضخیم شده و دقیقا همه جاش ورم داره حتی ناحیه بین چشم ها و واقعا ممنون میشم یک راهنمایی خیلی ریز کنید منو

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر پزشک ها معاینه کردند و در معاینه عفونت ، التهاب و شکستگی روئیت نشده بعید است که به اون ضربه ربطی داشته باشد ولی به هرحال هر چیزی می تونه در هر زمانی رخ بدهد از جمله این که در سنین بلوغ به خاطر این که پوست بینی به علت شاید غدد چربی ممکن هست ضخیم تر شوند و تغییرات هورمونی ممکنه تغییراتی را روی جنس پوست ایجاد کند.
      اگر بعد از یک سال تورم نخوابید و ضخامت پوست بینی تنظیم نشد مراجعه کنید تا بررسی شود.

      پاسخ دادن
  307. Milad

    سلام…بینی من عملی هست ..دو سال پیش عمل کردم ..۳ روز پیش اتفاقی ضربه خورد …طوری که بینیم سرخ شد و از قسمت استخوان بینیم ورم کرد و الان بعد از سه روز مدام چسب زدن ورم کمتر شده ولی کامل خوب نشده ..هنوز از قسمت استخوان برآمدگی هست…هیچ درد یا خونریزی هم نداشتم…باید به دکتر مراجعه کنم یا نه ؟ینی شکسته شده؟یا همین چسب زدنو ادامه بدم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      شکستگی بینی در این مورد به شدت ضربه وارد شده بستگی دارد و این که اگر احساس گرفتگی بینی دارید بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی دقیق به عمل آید.

      پاسخ دادن
  308. Negar

    سلام من دیروز صورت به میز خورد و الان دماغم یه کم خیلی کم کبود شده و خیلی ورم کرده و ورمش هم داره بیشتر میشه اطراف چشمم هم ورم کرده یه کم هم ابریزش دارم و وقتی دست میزنم درد میکنه الان شکسته ؟

    پاسخ دادن
  309. امیر

    سلام آقای دکتر
    داداشم ۸سالش بالش محکم خورد بهش بعد سرش به زمین خورد حدودا ۳۰ثانیه خون ریزی داشت ولی ورم کردنش رو نمیدونم چون با دقت ندیدم بنظرتون بخاطر خونریزی که داشته شکسته

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      همیشه خونریزی بینی دلیل شکستگی نیست بهتر است بینی را به یک متخصص نشان دهید تا معاینه دقیق صورت گیرد. ممکن است خونریزی داخلی داشته که اگر خون داخل بینی درست تخلیه نشده باشد باعث عفونت بینی می شود که باعث آسیب رساندن به بافت بینی می شود.

      پاسخ دادن
  310. کیمیا

    سلام
    نزدیک به چهار ماه پیش بینی من با سر دختر داییم برخورد کرد درد و ورم داشت دکتر گفت عضروف اسیب دیده و خب خودش خوب میشه ولی من تا الان همچنان درد های شدیدی دارم. سه روز پیش دوباره بینی من اسیب دید ولی نه به شدت سری قبلی ولی باز ورم کرده
    نیاز هست به دکتر مراجعه کنم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      وقتی درد پس از چهار ماه آن هم به صورت شدید باقی مانده و آسیب جدید هم به آن اضافه شده پس قطعا بهتره به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی لازم به عمل آید.

      پاسخ دادن
  311. Parisa

    سلام وقتتون بخیر
    ۱۷ سالمه.. بعد امشب خیلی عجله داشتم همینطور داشتم میدوییدم که یه دفعه در شیشه ای رو ندیدم رفتم تو در. خیلی محکم رفتم تو در. الان دماغم اون بالا و وسطش قرمز شده و دو طرفش باد کرده. یه رگه های خونی هم از سمت راستش اومد. دردم میکنه و یه حالت خارش داره. وقتی هم میخندم بیشتر درد میگیره.
    بنظرتون ممکنه دماغم شکسته شده باشه؟
    بعد من فردا میخوام برم مسافرت نمیتونم تو اون مدت پیش پزشک برم. مشکلی که نداره اگه دیر مراجعه کنم به پزشک. الان بنظرتون چیکار کنم؟ لطفا راهنمایی کنین. خیلی ممنونم.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      ما در مورد بینی حتی اگر شکسته باشد توی سن ۱۷ سالگی دو هفته فرصت داریم که جا بندازیم منتهی یک موضوع هست که ریسک ایجاد می کند این هست که یک وقتی هماتوم یا خونریزی داخلی در تیغه بینی رخ داده باشد که علامتش معمولا به صورت گرفتگی بینی بروز می کند که اگر همچین چیزی باشد باید خیلی زود جراحی شود و ترشح و خون باید خارج بشود که اگر نشود ممکن است عفونت کند و بینی دچار ضایعه شود. در غیر این صورت فرصت هست و با آنتی بیوتیک و بروفن مصرف کنید وقتی از مسافرت برگشتید بررسی کنید ولی خوب اگر شک دارید زودتر به پزشک مراجعه بفرمایید.

      پاسخ دادن
  312. Sara

    سلام، من دوبار بینیم عمل کردم، به فاصله ی یک سال و نیم، حدود ۹ ماه بعد از عمل دوم بینیم با خوردن یه لقمه ی سفت قسمت بالای توک بینیم صدای تق شنیدم، بعد اود دردش پخش شد اطراف بینیم، بعد اون کوچکترین لمسی به بینیم باعث درد و سرگیجه میشه، با حرکت ماشین، اگه آبریزش داشته باشم یا یه مقدار غذام سفت باشه همین حالت سرگیجه د سردرد رو دارم کل زندگیمو ریخته به هم، به دکترم مراجعه کردم منو فرستاد دکتر مغزو اعصاب که دکتر مغزو اعصاب بعد چکاب گفت که چیزی نیست، دکتر خودمم میگه چیزی نیست حساسی ولی من واقعا دردو سرگیجه دارم، علتش چی میتونه باشه، ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      درد ناگهانی در اثر فشار به دندان یا قسمتی از صورت که به طرز شدیدی که سر تیر بکشد وجود دارد ولی معمولا همراه با سرگیجه نیست که به آن نورالژی تیریژیمو گویند که معمولا متخصص مغز و اعصاب می تواند راجع به آن نظر دهد. پیشنهاد بنده این است که پس از گذشت یک سال از عمل آخر به پزشک معالج خود که بینی شما را عمل کرده مراجعه کنید و یا تشریف بیارید مطب ما تا در خدمت باشیم.

      پاسخ دادن
  313. رز

    سلام وقتتون بخیر
    من یه پسر بچه ی دو ساله دارم امروز با ماشین اسباب بازی محکم کوبید تو بینیم جوری که حدود ده دقیقه بی حال بودم و الان بینی و گوش هام گرفته… نیاز به مراجعه به پزشکه؟

    پاسخ دادن
  314. امیر حسین

    سلام خسته نباشید من دماغم ۴ ۵ ماه پیش ضربه خورد با شیشه پر از اب از اون موقع به بعد صبحا گرفتگی بینی و ابریزش دارم و دماغم همش میسوزه و هی عطسه ام میگیره میخواستم بدونم چیکار باید بکنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      قطعا با این علائمی که بهشون اشاره کردید باید به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا معاینه دقیق انجام دهند.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      مهمترین عامل افتادگی بینی افزایش سن می باشد ولی در صورت عفونت شدید بینی و همین طور در صورت ضرب دیدگی بینی ممکن است در آینده افتادگی بینی وجود داشته باشد.

      پاسخ دادن
  315. حسام

    سلام من تو فوتسال بازی می کردم و پریدو که به توپ ضربه بزنم پای حریف خورد به دماغ من و یکم خون امد و ورم کرد بعد از یک روز ورم خوب شد و الان فقط یکم باد دارد الان بینی من شکسته

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتره که حتما به پزشک مراجعه کنید چون ممکنه خونریزی داخلی داشته که شما متوجه این مورد نشده باشید که در این صورت ممکنه عفونت کنه و به بافت بینی صدمه وارد بشه پس حتما به پزشک مراجعه کنید تا معاینه شوید.

      پاسخ دادن
  316. ریحانه

    باسلام ببخشیددخترمن ۶,سالشه ازپله هاافتاده بینیش یکم خون اومدبعدالان هم ورم کرده هم کبودشده دستم میزنم روش میگه درد می‌کنه احتمال شکستن وجودداره

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است حتما یک متخصص گوش و حلق و بینی معاینه کند ممکن است خون ریزی داخلی داشته که در این صورت با جمع شدن خون داخل بینی احتمال عفونت وجود دارد.

      پاسخ دادن
  317. Asad

    سلام اقای دکتر خسته نباشید پسری ۱۵ ساله ام که حدود یک سال پیش در رشته تکواندو ضربه ای خورد به دماغم ولی نه تورم داشت نه کبودی ولی دماغم کج شد و همین الانم یه طرف بینی کوچیکه و اون یکی بزرگ هر وی به مادرم گفتم گفتن که هیچی نشده ولی الانم تا یه ضربه اروم میخوره درد میگیره ایا شکسته؟
    امکان درمان هست ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      این که درد دارید بهتره یک پزشک متخصص معاینه بکنند ولی در هر صورت سن شما زمان مناسبی برای درمان نیست بهتره صبر کنید تا ۱۸ سالتون تموم بشه

      پاسخ دادن
  318. مسیح

    من دیروز در باشگاه به صورت غیر عمد دست یکی از دوستان ک وزنه بود به صورت مشت تور خورد ت دماغم خون ریزی نداشتم ورمم نداشتم ولی یکم درد می کرد و از اونجایی که خیلی حساسم رو دماغم همش حس می کنم استخوانش چیزیش شده و اومده بالا یکم
    در این حالت که ن ورم کرده ن خونریزی ممکنه استخوان بیاد بالا به صورت غوز بشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      در این مواقع ضروری است که ترجیحا معاینه توسط متخصص گوش و حلق و بینی زودتر از ۳ روز صورت گیرد.

      پاسخ دادن
  319. مصطفوی

    سلام و عرض ادب.بنده یک درب فلزی از بالا خورد روی صورت و‌ تیغه بینی ام …اون روز خیلی درد گرفت و تقریبا بیست دقیقه بعد از ضربه کمپرس یخ گذاشتم و شب مسکن خوردم… فرداش درد نداشتم ولی بین دو تا ابروهام فرداش یکم فرورفتگی ایجاد شد ولی درد کمی رو تیغه بینی ام داشتم … سیتی اسکن گرفتم یک دکتر داخلی دید و گفت احتمال ترک خوردگی هست..ولی بعد اون اصلا درد نداشتم تا تقریبا ده روز بعد امروز یکم درد حس کردم روی تیغه بینی ام …و یکم ورم کرده ؟؟میتونم بدونم دقیقاً چی شده؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بعد از ضربه احتمال خون ریزی داخلی وجود داره که احتمال عفونت را بالا می بره و بهتر است توسط یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی هر چه سریع تر معاینه صورت بگیرد.

      پاسخ دادن
  320. لیلا

    سلام
    دختر ۳ساله و ۹ ماه دارم که دیروز بینیش به داشبورد ماشین برخورد کرد خیلی کم نوک بيني قرمز شده ولی خون نیومد کمی سوزش داشت شب کبودی و زخم هم وجود نداره احتمال داره شکسته باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بررسی کنید که در بینی فرزندتان گرفتگی وجود داره یا خیر. اگر گرفتگی بینی وجود داره حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و اگر هم نمی تونید گرفتگی بینی فرزندتان را خودتون تشخیص دهید باز هم بهتره به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی صورت بگیرد.

      پاسخ دادن
  321. مهدی نورزائی

    سلام خوبین من دیشب دعوا کردم مشت خورده یه طرف بینیم و زیر چشمم و حالا باد کرده و بینی درد می‌کنه تا یخوردع دست میزنم بهش و زیر چشمم باد کرده و وقتی دست میزنم به بینیم تق تق می‌کنه نمی‌دونم بخاطر گرفتگی بینی هس یا استخوان

    پاسخ دادن
  322. سارا

    سلام من در باشگاه بسکتبال توب به دماغم به خورد و بعدش باد کرد یه طرف دماغم الان یه هفته گذشته باد بینیم خوابیده ولی هنوز درد میکنه خونریزی نداشت احتمال شکستگی دارد ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر ورم بینی خوابیده باید عکس بگیرید و یک متخصص گوش و حلق و بینی یا جراح زیبایی بینی بررسی کنند تا نظر قطعی را با توجه به عکس تشخیص داد.

      پاسخ دادن
  323. رامین

    سلام اقای دکتر من خیلی وقت پیش تغریبا ۷ ماه پیش ضربه بدی به بینیم خورد و رفتم متخصص کوش خلق بینی کفتند نشکسته اما هنوز پوف داره و کاملا متوجه این میشم همه میگن صبر کنم اما اصلا رو به کاهش نیست و کم نمیشه این پوف در اصل پوستش کلفت شده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      ممکنه بینی تا یکی دو ماه تورم داشته باشد ولی ۷ ماه وضعیتش کمی متفاوت است ممکنه آسیب های مهمتری پیش اومده باشد و تا معاینه نشود نمی توان قطعی در موردش صحبت کرد.

      پاسخ دادن
  324. hasti

    سلام من دیروز چند تا ضربه مشت به بینیم خورد الان ورم کرده و هر جاییش رو که دست میزنم درد میکنه بیشتر هم ناحیه استخوانی به نظرتون ممکنه که شکسته باشه؟!

    پاسخ دادن
  325. محبوبه

    با سلام
    من هفته پیش توی حمام خوردم زمین و ببینیم به قرنیز خورد و بالای بینی ام پایین تر از بین دو آبروم پاره شد خونریزی داخل بینی نداشتم اورژانس عکس گرفت گفت شکستگی نیست احتمالا یک هفته دیگه خوب میشود و لی الان دچار گرفتگی بینی سمت چپ هستم یعنی تشخیص دکتر اشتباه بوده و بینی ام شکسته؟
    ممنون که به همه سوالات با حوصله پاسخ میدهید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به این که گرفتگی بینی دارید حتما باید زودتر توسط متخصص گوش و حلق و بینی معاینه بشید چون اگر یک وقت خونریزی داخلی تیغه بینی داشته باشید باید زودتر رسیدگی بشود و در بقیه جهات بعید می دونم که چیز مهمی باشه ممکنه شکستگی نداشته باشید ولی خون ریزی داخلی ممکنه یکی دو روز بعد بروز کند و بهتره حتما معاینه بشید.

      پاسخ دادن
  326. Maeomeh.solgi

    سلام خسته نباشید
    قبلا توی مبارزه بینیم جزئی اومد بالا خیلی کم
    من رشتم پارکوره همون اکروبات
    امروز که داشتم حرکت میزدم بینیم با زمین برخورد کرد و اومد بالا خیلی زیاد نه ولی یه شیبی داره
    نه خونریزی داشتم نه درد احتمال شکستگی وجود داره؟
    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر احساس گرفتگی بینی دارید حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا با گرفتن عکس از بینی دقیق معاینه کنند.

      پاسخ دادن
  327. مرتضی

    ببخشید من پنج روز پیش تو سالن فوتبال توپ به بینیم خورد خونریزی نداشت ولی وقتی به استخون بینیم دست میزنم درد داره و حس میکنم یکمی هم ورم کرده آیا احتمال شکستگی بینیم وجود داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است به متخصص مراجعه کنید تا بررسی دقیق صورت گیرد چون تا معاینه نشوید نمی توان نظری داد.

      پاسخ دادن
  328. عرفان

    سلام اقای دکتر خسته نباشید ۶ ماه پیش تو دعوا دماغم ضربه بدی از رو به رو خورد و عکس رادیو لوژی گرفتم و پیش متخصص رفتم قشنگ چک کردن گفتند نشکسته اما یکم انحراف داره ،عکسای قبلمو دید گفتند ک از قبل بوده اما الان پوست بینیم خیلی زخیم شده و پوف کرده و بعد این مدت درست نشده و غیر قابل تحمل شده اما قوس برنداشته و بازم مراجعه کردم به متخصص و گفت فقط باید صبر کرد اما راستش تغییری نمیکنه ایا این پوف از بین میره و بینمیم مثل قبل میشه چون خیلی بد شده و چگونه باید درمانش کنم
    ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ دادن
  329. ماهک

    سلام خسته نباشید
    من دو سه روز پیش با زانو به بینیم ضربه خورد ولی خونریزی نداشت ‌؛الان یه قوز کوچیک رو بینیم ایجاد شده
    میخواستم ببینم ممکنه بینیم شکسته باشه و این قوزه میره و ورمه یا که میمونه ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر دردی نداره فعلا و مشکل دیگری مثل گرفتگی بینی وجود ندارد احتمالا یک تورم مختصر هست و به زودی برطرف خواهد شد.

      پاسخ دادن
  330. علی

    سلام ببخشید من چند روز میشه دماغم خورد به دیوار یکم درد داشت ولی خونریزی نکرد فقط ورم کرده بود من فکر کردم شکسته برای همین هرروز با دو تا انگشتام نوک بینیمو فشار می دادم تا مثل قبل شه ولی الان بدتر پهن و بدشکل شده بد فرم شده ورم هم داره حس میکنم احساس گرفتی هم دارم ونوک بینیم هم درد میکنه جوری که الان حتی سرمم درد میکنه آیا امکان داره بینیم شکسته باشه و اینکه بینیم قبلا هم یکم پهن بود ولی الان بدتر شده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حتما سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بینی شما را از داخل معایته کنند با چیزهایی که فرمودید احتمال خونریزی داخلی و یا عفونت وجود دارد.

      پاسخ دادن
  331. حسینی

    سلام خسته نباشید
    پسر کوچیکم با پسر بزرگ ترم شوخی کرد و پسر بزرگم عصبانی شد و دوتا مشت با ضربه متوسط نسبتا آروم زد به دماغ پسر کوچیکم و بینی پسر کوچیکم درجا خون اومد و بالای بینی سمت راستش به اندازه یک نخود باد کرده و میگه خیلی درد نداره ، بنظر تون ضربه خورده یا شکسته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است حتما در روزهای اول توسط پزشک متخصص داخل بینی معاینه شود که یک وقت خون ریزی داخلی وجود نداشته باشد که نیاز به تخلیه باشد.

      پاسخ دادن
  332. Parisa

    سلام وقت بخیر آقای دکتر ، حدودا یک هفته پیش بینی من ضربه ی خیلی شدیدی خورد تیغه ی بینی زخم شد و خونریزی داشت و از داخل بینی هم خونریزی داشتم همون شب عکس گرفتم گفتن شکستگی نداره ، ولی اطراف چشمم کبود شد و چشمام ورم کرد هنوز کبودی برطرف نشده و قوز بینیم خیلی ورم کرده و درد دارم و موقع تکون دادن بینیم صدای مثل خش خش میاد، نظر شما چیه باید چیکار کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      احتمال این که بینی شکستگی داشته باشد را نمی توان رد کرد تا یک هفته بعد که ورم بخوابه دوباره باید عکس بگیرید و دوباره پزشک معاینه کنند چیزی که علاوه بر شکستگی یا عدم شکستگی بینی مهم است بررسی خون ریزی داخلی و عفونت می باشد که باید زودتر بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  333. مریم سامی

    سلام لطفاً راهنمایی بفرمایید .امروز با دوچرخه زمین خوردم با صورت روی زمین افتادم روی ببینیم زخم شد و بلافاصله با ضربه ببینیم خونریزی کرد البته فقط از یک سوراخ روش رو گرفتم خونریزیش حدود شاید یک ربع یا ده دقیقه بود حتی یه کم لخته هم داشت و بعد به حالت قطره شد و مجرای ببینیم بازه الان حدود ۵ساعت از قضیه میگذره فعلا مشکل تنفسی ندارم نوک بینم رو بالا میدم تقارنش بهم نخورده قسمت لبه های ببینیم هم درد نداره اما بالای بینی کنار چشمام ورم داره البته روی ببینیم هم زخمه زیر چشمام هم کبود نیست و همون سوراخ سمت راست که خونریزی داشت گاها خون آبه رو داره و وقتی توش رو میخام تمیز کنم خونیه هنوز .قسمت بالای ببینیم ورم دو طرفه داره و اگه فشارش بدم درد میگیره .میشه راهنمایی کنید چون حقیقتا ایران نیستم و شنبه آینده برمی‌گردم .

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به توضیحاتی که فرمودید حتما باید در اسرع وقت یک متخصص بینی شما را معاینه کند چون ممکن است خون ریزی داخلی داشتید که خدای ناکرده باعث عفونت می شه و زودتر پیگیری کنید اصولا تا قبل از ۳ روز باید بررسی بشه تا بافت بینی صدمه نبیند.

      پاسخ دادن
  334. مریم سامی

    آقای دکتر اینجا همه جا تعطیله .بدبختانه افتادم تو تعطیلاتشون هفته آینده شنبه تهرانم میشه خواهش کنم اگه کاری از دست خودم بر میاد بفرمایید انجام بدم .در مجموع خوبم البته قسمت بالای ببینیم ورم داره ولی با وجود اینکه دیشب خوابیدم ورمش بیشتر نشده.درد هم از اول کم داشت والانم از ۱تا۱۰دردش نیم هست .ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      به نظر می یاد دیگه آن پروسه حاد که اصولا تا یک هفته اول باید بررسی بشود گذشته ولی به هر حال باید زودتر بررسی بشه چون اگر خون ریزی داخلی داشته باشید که یکی از علائم آن گرفتگی بینی هست اگر درمان نشود ممکن است عفونت کند و به تیغه بینی صدمه وارد کند. از دست خودتون که کاری بر نمی یاد و به هر حال حتی اگر تعطیلات هم باشد در همه جای دنیا پزشک های اورژانس برای معاینه هستند

      پاسخ دادن
  335. Yasamin

    سلام دکتر جان …خسته نباشید
    من امروز متوجه شدم که وقتی صحبت میکنم نوک بینیم تکون میخوره و از این موضوع خیلی ناراحتم
    بینیمم عمل نکردم اما مدلش جوری هست که همه فکر میکنن عمل کردم .
    این طبیعیه که بینی موقع حرف زدن یهذره نوکش تکون بخوره به سمت بالا و پایین یا من حساس شدم یا نه اشکالی پیش اومده مربوط به عصب بینیم و باید برسی بشه ؟
    ممنون میشم پاسخ گو باشید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      مشکلی وجود نداره و کاملا طبیعی هست بعضی بینی ها حین صحبت بیشتر حرکت می کنند و بعضی بینی ها اصلا حرکت نمی کنند. اگر ظاهر بینی به نظرتون خوب هست نیاز به هیچ کاری ندارد.

      پاسخ دادن
  336. ارتین

    سلام اقای سامی ممنون میشم یک کمکی منو کنید خیلی گیر کردم من ۱۶ سالمه و دماغم توی درگیری ضربه بدی خوردو ورم کرد و یکم خونریزی داشت و در هفته اول به متخصص مراجعه کردم و گفتند نشکسته و عکس هم گرفتم و باز هم مشکلی ازین بابت نبود اما راستش بینیم بعد ۶ ماه دقیقا بعد ضربه خیلی گوشتی شده و پوستش زخیم شده و اصلا تغییری نمیکنه و اینم بگم که قوس در نیاورده اما همه جای بینی گوشتی شده حتی قسمت بین چشم ها و هر چقدر میرم پیش متخصص میگن باید صبر کنم اما تغییری نمیکنه واقعا گیر کردم اقای دکتر ممنون میشم کمکم کنید که چیکار کنم بینیم شبیه قبلش بشه اگ نیاز باشه پول هم براتون واریز میکنم براتون ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      متخصص هایی که مراجعه فرمودید حقیقت را به شما گفتند و باید یک سال صبر کنید چون پروسه حاد که تا یک هفته اول باید بررسی می شد گذشته و بعد از یک سال می توان نظر قطعی را داد فعلا نیاز نیست ویزیت بشوید.

      پاسخ دادن
  337. یاسین

    سلام آقای دکتری دیروز من تصادف کردم و بینیم خورد به شیشه بینیم ورم کرده دست به سمت بالای بینی بزنم دردی‌میکنه‌وگرفتگی بینی دارم

    پاسخ دادن
  338. مهسا

    سلام امروز یک تبر ستم بود داشتم باهاش زمین رو میکندم که توی زمین گیر کرد محکم کشیدم بیرون یهو خورد به بینیم ازش خیلی خون آمد احتمال شکستگی داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      قطعا باید قبل از سه روز به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی شود آیا خون ریزی داخلی داشته. خون ریزی داخلی باعث عفونت و صدمه رساندن به بافت بینی می شود

      پاسخ دادن
  339. زینب

    سلام من تو مسابقات بینیم ظربع خورد بود خیلی خونریزی داشتم بعد بند امد درد اینا داره خیلی ورم کرده یعنی شکست یا نه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام
      وقتی خون ریزی داشته قطعا باید خون ریزی داخلی بینی هم بررسی گردد پس حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  340. آوا

    سلام من ۱۸ سالمه و حدود دو سه سال پیش والیبال کار میکردم و در اون مدت ضربات شدیدی به بینیم وارد شده بود اما ورم یا خونریزی نداشته
    در حال حاضر هم سر خواهر زادم زیاد به بینیم برخورد کرده اما خونریزی نداشته ولی خب بینیم نسبت به گذشته پهن تر شده
    یعنی ممکنه شکستگی یا انحراف باشه ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      قطعا با یک بررسی ساده توسط یک متخصص گوش و حلق و بینی شکستگی بینی یا انحراف تیغه بینی تشخیص داده می شود.

      پاسخ دادن
  341. سارا

    سلام وقت بخیر
    من دوسال هست بینیم رو عمل کردم، شب قبل ارنج همسرم با شدت زیاد خورد تو بینیم و از بینیم خون اومد تا ده دقیقه حدودا و دچار درد شدید تو صورت و بینی شدم
    بعد از گذشت یک روز هم باز هم بینی ام درد میکنه و دچار گرفتگی شدم و تنفس خوبی با بینی ندارم
    از لحاظ ظاهری چیزی نشده،ممکنه بینی ام شکسته باشه ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است حتما یک پزشک متخصص داخل بینی شما را معاینه کنند چون احتمال هماتوم یا همان خونریزی داخلی بینی وجود دارد که در این صورت با جمع شدن خون، بینی دچار عفونت می شه که به بافت بینی صدمه وارد می شه پس در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید

      پاسخ دادن
  342. علی

    سلام من چند ماه پیش توی فوتبال آرنج دوستم به دماغم برخورد کرد و دماغم خون اومد و بعد از پنج دقیقه خونش بند اومد و هیچ کبودی و دردی نداشتم ولی استخوان وسط بینی ام شبیه دایره و بیش از حد بزرگ شده و کمی هم انحراف داره. آیا به مرور درست می‌شود یا باید عمل کرد؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      در این جور موارد بدون این که ویزیت صورت بگیرد نمی توان تشخیص داد آیا شکستگی وجود دارد یا خیر.

      پاسخ دادن
  343. Raha

    سلام دکتر من ۲ روز پیش یه درگیری داشتم و بعد از اینکه مشت خورد تو بینیم خون اومد و بعد ۵ دقیقه بند اومد الان خیلی کم قوز پیدا کرده و یکم قسمت گوشتی بینی بالای سوراخ های بینی باد کرده زیادم درد ندارم ممکنه شکسته باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      با توجه به این که خون ریزی داشتید قطعا باید قبل از یک هفته به پزشک متخصص مراجعه کنید تا هماتوم بینی بررسی شود یعنی ممکنه خون ریزی داخلی هم داشته که شما متوجه این موضوع نشده باشید که در این صورت خون داخل بینی باقی می ماند و باعث عفونت می شود بهتر است بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  344. Aaaaa

    سلام آقای دکتر آیا با دست به دماغ فشار بیاری ورم می‌کنه یا شکستگی پیدا می‌کنه من الان خیلی آروم بهش فشار آوردم هیچ گونه علائمی هم ندارم ن خونریزی ن گرفتگی دردم ندارم میشه جواب بدین ممنون بابت زحماتتون

    پاسخ دادن
  345. سبحان

    سلام و عرض ادب
    نزدیک به یک ماه پیش صورتم با چهارچوب دربازه برخورد کرد و بالا ترین قسمت بینی یعنی کمی پایین تر از بین دو ابرو زخمی شد. هیچ دردی روی بینی نداشتم ولی قسمت ضربه خورده ورم کرد.
    بعد از گذشت بیست روز ک ورم خابید دیدم ی قسمت از بینی من قوز کوچیک داره و ی کوچولو درد داره خیلی کم.
    رفتم عکس گرفتم و دکتر بهم گفت بینی شما شکستگی نداره و سالمه.
    به نظر شما چرا اون قوز از بین نرفت(قسمت بالای بینی قوز پیدا کرد یعنی استخوان)
    بعد از گذشت یک ماه هنوز اون قوز از بین نباید میرفت؟ البته هنوزم به مقدار خیلی خیلی کم اون قسمت قوزش درد خفیفی داره موقع فشار با دست

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      احتمال دارد که شکستگی خفیف بوده و توی عکس دیده نشده یا توی معاینه تشخیص داده نشده باشه چون خفیف بوده و به مرور خودش رو نشون داده باید یک سال صبر کنید تا ورم بخوابه و مجدد به پزشک مراجعه کنید.

      پاسخ دادن
  346. سعید

    سلام دو روز پیش تو باشگاه سر یه نفر با تموم قدرت خورده تو دماغم امروزم تو مدرسه یه نفر با تمام قدرت زده تو دماغم دماغم قرمز شده و باد کرده از قبل یکم کج بود ولی الان خیلی کج شده الان این شکیته یا فقط ضرب دیده؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید باید از دماغ عکس گرفته شود و معاینه شود تا نظر داد.

      پاسخ دادن
  347. امین

    سلام وقتتون بخیر
    من یک سال پیش توی دعوا ضربه خورد به بینیم و توی ده روز اول کلی مراجعه کردم و فرمودند ک بینی نشکسته ولی ب شدت گوشتی شده دماغم بعد ضربه بعد رفتم دکتر گفت باید یک سال صبر کنی بعد درمورد این موضوع مراجعه کنی چ الان ۱۱ ماه شده ک گوشتی بودن دماغم عز بین نرفنه و اینم بگم قبل ضربه دماغم استخانی بود ولی بعد ضربه گوشتی شد ولی قوس بر نداشت ممنون میشم بگید چیکار کنم ایا بینیم عین قبل میشه یا باید عمل کنم تا این گوشتی بودن درست بشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بله این احتمال وجود دارد که غضروف عفونت کند و جذب بشود و جذب شدن غضروف بینی را به تدریج باعث گوشتی شدن نوک بینی شود وقتی پزشک معاینه کند می تواند تشخیص بدهد.

      پاسخ دادن
  348. علیرضا

    سلام من دیروز بینیم تو فوتبال خورد به دست رفیقم و خون افتاد و فرداش دیدم بینم یه کم نمیتونم خوب نفس بکشم بینیم ها نه ورم کرده نه کبود شده هیچیش نشده فقط یه کم گرفتگی داره بینم مال چیه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      در صورت وجود گرفتگی بینی حتما قبل از یک هفته به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی دقیق انجام بشود.

      پاسخ دادن
  349. ماندگار

    با سلام من دو روز پیش همسرم تو دعوا چندبار کوبید تو دماغم ک هم لبم ضرب دید هم دماغم خونی شد ورم زیادی نکرد کبودی نشد اما درد داره و اینکه آب بینیم قابل کنترل نیست و دماغم کیپ میشه آیا دچار شکستی شده ظاهرا تغییر آنچنانی نکرده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      کیپ بودن بینی اهمیت زیادی دارد چرا که ممکنه در اثر هماتوم یعنی خونریزی داخلی تیغه بینی باشد که اگر زود بهش رسیدگی نشود ممکنه دردسرهای زیادی ایجاد کند پس بهترین کار این هست که در اولین فرصت به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا داخل بینی تان در ۴۸ ساعت اول حتما دیده شود.

      پاسخ دادن
  350. Pariya

    سلام من دیروز دست دوستم محکم خورد به یه طرف بینیم..همون موقع خیلی درد گرفت ولی قرص خوردم اوک شد الان خیلی کم درد می‌کنه ولی یه قسمت از بینیم نزدیک چشمم یکم تو رفتگی انگار داره .امکان شکسته بودن هست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر ظاهر بینی تغییر کرده به طوری که قبلا نبوده و مطمئن باشید ظاهر تغییر کرده امکان شکستگی وچود دارد.

      پاسخ دادن
  351. مازیار شاهوردی

    درود بر شما ، آقای دکتر من در ورزش دکاغم شکست ، چند لحظه بعد احساس کردم رگی در سرم قطع شد …بعد از عمل تیغه بینی و گچ گذاری ، از اون موقع تا حالا هروقت نرم دوی میکنم و مقداری می‌دوم ، پشت سرم هی صدای تق تق میده ، انگار مثلاً دوتا سیم فلزی را بهم بزنن …چکار کنم؟
    وقتی که سرم را به سمت پایین میارم سرم خیییلی سنگین میشه و دماغم کیپ کیپ میشه ، گوش هام سنگین میشن و فکم سفت میشه …چکار کنم آقای دکتر؟ از شکستگی ۶ ماه میگذره

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام
      این مواردی که فرمودید بیشتر تجسمات شما راجع به مشکلی که دارید احتمال داره باشه و ممکنه موضوع چیز دیگری باشد که بعید می دونم چیز مهمی باشد ولی باید معاینه و سیتی اسکن انجام بشه تا بررسی شود چه مشکلی وجود دارد.

      پاسخ دادن
  352. مهیار

    یا سلام و وقت بخیر . ۴روز پیش دعوام شد مشت خورد روی صورتم زیر چشم روی گونه. روزای اول ورم و درد زیاد داشت کبود شد الان فقط یه کم کبودی زیر چشم مونده و لب سمت راست با دماغ با روی گونه یکم بی حسی دارم یه کم سر شده شبیع اینکه قطره بیحسی روی دندون میریزی روز به روز سربودنش کم میشه . میخواستم ببینم شکستگی ایجاد شده یا براثر ضربه مشت محکم خورده این علائم و داره طبیعی هست یا خیر ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      آقای مهیار عزیز ممکن هست این ضربه روی مسیر عصبی که به گونه و دندان های بالا حس می دهد اون عصب را دچار مشکل کرده باشد شاید شکستگی روی فک هم می تونه این کار رو انجام بده بهتر هست که حتما توسط یک متخصص جراح فک و یا متخصص گوش و حلق و بینی معاینه بشید.

      پاسخ دادن
  353. مهدی

    سلام اقای‌دکتر من امروز در درگیری مشت‌خورده به‌ بینیم دردی چیزی نداره ولی گرفتگی داره آیا شکسته ؟؟
    ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت گرفتگی مشخص شود چون گاها بینی در اثر ضربه دچار خون ریزی داخلی می شود که ممکن است بیمار متوجه آن نشود و بعدا دچار عفونت می شود. و یا شاید انحراف باعث گرفتگی شده که باید حتما در اسرع وقت بررسی شود.

      پاسخ دادن
  354. zwha

    سلام من دو روز پیش با صورت افتادم و نمیدونم دقیق به سنگ خورد بینیم یا چی ولی در لحظه خون اومد و بعد از ۱دقه متوقف شد و دیگخ تکرار نشد، به متخصص مراجعه کردم و عکسو اینا ک گرفت گفت شکستگی خیلی جزئیه و خودش درست میشه نیازی به عمل نیست، الانم سومین روزه و تازه ی ذرع دور چشمم کبود شده ولی کم بادشم خیلی زود کمتر شد با این وجود میترسم و احساس میکنم این کبودیا نمیرن و درست نمیشه
    یا حداقلش بینیم یه ذره برآمدگی داشته باشه با اینکه دکتر گفت که خیلی خفیف شکستگی و خودش درست میشه ولی این سوال برام هست که سطح این برآمدگی چقدر میشه یا اصلا همچین اتفاقی میوفته یا ن؟
    لطفا جواب بدین
    ۲۰سالمه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      برای این که تشخیص داده بشود که آیا بینی نیاز به جا انداختن دارد یا خیر باید اجازه بدید تا ورم ها بخوابد که حدودا یک هفته باید بگذرد بعد از یک هفته مجدد به پزشک مراجعه کنید تا معاینه بشید

      پاسخ دادن
  355. حنا

    سلام ببخشید من تو مدرسه با دوستم دعوا کردیم دستش مشت نبودمیخواست بزنه تو گوشم صورتمو اوردم اونور یعنی کف دستش با ضرب خورد تو بینیم اولش یکمی دردم اومد خونریزی نداشت اصلا فقط اولش یکم دردم اومد بعد یکمی بینیم قوز داره بالای استخون قوز بینیم احساس میکنم خیلی کم ورم کرده بنظرتو دماغم مشکل جدی داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اگر احساس گرفتگی بینی می کنید حتما به پزشک مراجعه کنید. ممکن است خونریزی داخلی داشتید که متوجه آن نشده باشید بهتر است معاینه شوید.

      پاسخ دادن
  356. کسری

    با سلام آقای دکتر

    من ۱۳ سالمه امروز با یک نفر در گیر شدم اون یک مشت زد به بینیم و نه خونی اومد نه کبود شد فقط کمی خیلی کم بالای استخوان یک ذره ورم کرده و وقتی بهش دست میزنی کمی درد میگیره بعد از گذشت چند ساعت مقدار ورمش کم شد آیا شکسته؟
    درضمن احساس گرفتگی نمیکنم

    با تشکر

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      حدودا یک هفته طول می کشه تا ورم بینی بخوابه اگر بعد از خوابیدن ورم بینی ظاهر بینی تغییر نکرده باشه و احساس گرفتگی بینی هم نداشته باشید می توانید نتیجه بگیرید که احتمالا شکستگی رخ نداده ولی اگر خواستید به طور دقیق تر بررسی کنید به پزشک مراجعه کنید البته بعد از خوابیدن ورم بینی که بین ۳ تا ۷ روز طول می کشه.

      پاسخ دادن

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید