ورم استخوان بینی بعد از عمل

شخصی که جراحی بینی انجام می دهد ۲ تا ۱۴ هفته بعد از جراحی در معرض تغییرات فراوانی قرار می گیرد. ورم بینی به مرور در طول چند ماه اول جراحی بینی کمتر می شود و در نهایت ظاهر بینی با گذشت زمان تغییر خواهد کرد .

زمانی که گچ بینی بعد از یک هفته برداشته می شود، بینی شخص حالت متورم دارد که این یک امری طبیعی است .

اغلب در هفته دوم بعد از عمل بینی، تورم و کبودی بینی به میزان قابل توجهی کم خواهد شد به نحوی که یک شخص دیگر با یک نگاهی کلی احتمال دارد متوجه نشود که شخص جراحی رینوپلاستی انجام داده است .

ورم استخوان بینی بعد از عمل

بینی شخص عمل شده احتمال دارد چندین ماه باد داشته باشد. پس از طی ۳ الی ۴ ماه ورم بینی جذب خواهد شود ولی شاید در عکس ها متورم به نظر بیاید. برای آنکه فرم نهایی بینی بعد از جراحی معلوم شود تقریبا یکسال زمان می برد.

ورم بینی امکان دارد در طول یک سال باقی بماند مخصوصا در قسمت نوک بینی و در قسمتی که برآمدگی قسمت استخوانی بینی از بین برده شده است. پس از حذف برآمدگی، ورم در مرکز بخشی که برآمدگی آن حذف گردیده است بیشتر است که اغلب این قسمت بیشتر از جاهای دیگر باد دارد و تا چند ماه ماندگار است اکثر بیماران دلواپس این هستند که ورم برای همیشه باقی بماند. چسب زدن نوک بینی و پل بینی می تواند به میزان چشم گیری ورم بینی را کم کند.

فشار چسب بر روی ورم بینی دو مزیت دارد :

  • مزیت اول این است که به جذب شدن ورمی که به دلیل محاصره مایعات موجود در بافت های بینی صورت گرفته کمک می کند
  • دومین مزیت و اصلی ترین اثر آن این است که فشار بر بافت ها سبب می شود که الیاف کلاژن در جاهایی که بخیه زده شده، منسجم تر شده و  به کاهش حجم قسمتی که متورم شده کمک چشم گیری می کند

بیشترین نقش چسب ها در شش ماه اول جراحی می باشد در نتیجه حتی اگر شخص در ۲ ماه نخست پس از جراحی چسب نزده باشد، زدن چسب در ماه های بعدی نیز می تواند کمک بسیاری کند .

اغلب بیماران پس از عمل جراحی (به ویژه در چندین هفته اول پس از عمل جراحی ) از این مساله ناراحت هستند که لب بالایی شان حالت سفتی به خود گرفته است و نمی توانند بخندند اما جای نگرانی نیست در هفته های اول جراحی پس از آن که ورم بینی کاهش یافت به شکل طبیعی بر می گردد.کمی صبر داشته باشید لبخند شما باز هم  به همان حالت عادی بر می گردد .

سوالات متداول در زمینه ورم بینی

گرفتگی بینی بعد از عمل چه زمانی به حالت طبیعی برمی گردد؟

اگر فردی آلرژی بینی نداشته باشد و بینی اش را خوب شستشو بدهد و تمیز کند تقریبا بعد از ۳ الی ۴ هفته نفس نرمالی خواهد داشت ولی به خاطر بخیه های بینی، بینی بیشتر کثیف می شود و ممکن است این بخیه ها تا زمانی که کشیده شوند یا جذب شوند حتی ۶ ماه و بعضا تا یک سال بیشتر از بینی عادی کثیف شود.

البته اگر فردی آلرژی بینی داشته باشد تا یک سال بعد از عمل بینی ممکن است آلرژی تشدید شود و نیاز به داروهای ضد حساسیت داشته باشد تا گرفتگی بینی اش را کنترل کند.

بعد از عمل بینی استخوان بینی هم ورم می کند یا فقط قسمت گوشتی بینی ورم می کند؟

ورم بینی در همه قسمت ها رخ می دهد ولی در بینی های گوشتی در قسمت های گوشتی نمود بیشتری برای بیمار دارد و در قسمت های استخوانی نمود کمتری دارد. به طور کلی ورم های پایین بینی دیرتر می خوابند و نمود بیشتری دارند.

بیشترین کاهش ورم بینی بعد از عمل بینی تا چه مدت اتفاق می افتد؟

زمان بیشترین کاهش ورم بینی بستگی به روش جراحی بینی دارد. در روش بسته جراحی بینی ۲ ماه اول و در روش باز جراحی بینی در ۶ ماه اول بیشترین حجم کاهش ورم بینی رخ می دهد ولی در همه بینی های عمل شده شاید ۲ تا ۳ سال هم مقداری تورم دیده می شود.

از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

دیدگاه ها
  1. مریم حسین زاده

    سلام و علیکم من بینی ام ۳ هفته شده عمل شده وسط بینیم استخوان بند شده بود و نوکش دراز بود ولی الان نکن درسه اما همون جای که قبلا استخوان بلند شده بود یعین برامدگی داشت هنوز برامدگی داره دکتر میگه درست میشه ورم داره ایا واقعا استخوان بینی وسطش ورم داره و بعدا درست میشه یا که جراحی خوب نبوده

    پاسخ دادن
  2. هاجر

    سلام ببخشین من ۶ هفته است عمل بینی انجام دادم قسمت بالاتر از پل بینی یعنی کمی پایتنر از ابرو میشه گفت انتهای بینی کاملاا برجسته و سفت از پل بینی بالتر کامل شکل چشمم را خراب کرده حالا به داکتر میگم ایشان میگوید نهایت بینی شماره استخوان کار کردم باقی ره غضروف استخوان دیر پایین میشه ولی خیلی استرس دارم استخوان چطور با او سفتی که من حس میکنم پایین بشینه لطفابگید مشگل چیست و‌راه حل چیست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام وقت شما بخیر. برای گرفتن مشاوره رایگان و راهنمایی دقیق توسط دکتر سامی می توانید با شماره ۲۲۷۲۵۱۹۵ – ۰۲۱ بعد از تعطیلی تاسوعا و عاشورا تماس بگیرید تا جناب دکتر به طور کامل و دقیق مشکل ایجاد شده و راه حل آن را برایتان تشریح کنند. نگران نباشید.

      پاسخ دادن
    • نسیم

      سلام
      من الان دوماه از عملم گذشته بالای بینیم یعنی نزدیکه ابروها ورم استخوان پیدا کرده یعنی از نیم رخ برآمده شده
      آیا این مورد از بین میره؟

      پاسخ دادن
      • سونيا صيدي

        سلام آقاي دكتر ، وقتتون بخير
        من دو ماهه بينيمو عمل كردم متاسفانه عينك زدم روي بينيم و عينكمم سنگين بود بعد از اينكه عينكو برداشتم ديدم بينيم يه قوز بزرگ در آورده و مثل استخونه يه هفته اس دارم محكم چسب ميزنم اما فايده نداره خيلي ناراحتم ، نميدونم ميره يا نه؟
        فقطم يه روز عينك زدم

        پاسخ دادن
        • دکتر سامی

          با سلام
          از این به بعد رعایت کنید و اجازه بدید یک سال از عمل بینی تان بگذرد احتمال زیاد مشکل برطرف می شه ولی اگر برطرف نشد با یک عمل ساده می توان قوز بینی را برداشت و جای نگرانی نداره

          پاسخ دادن
    • مریم

      ببخشید اونایی که ورم استخوان بینی قسمت زیر ابرو تا پایین دارن اونا میره؟ دکتر ک دقیق نمیشه توروخدا شما بگید بالاخره بدونیم تکلیف مون چیه

      پاسخ دادن
  3. Nazanin

    سلام آقای من نزدیک چهار ماه عمل کردم اما متاسفانه سمت راست بینیم استخوانش زده بیرون به اندازه یه خط باریک ، هر هفته هم میرفتم مطب تا ماساژش بدهند واصلا مثل سمت چپم نیست الان من باید چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید ،

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      با توجه به توضیحات شما ، باید حضوری به مطب تشریف بیاورید تا دقیق موضوع بررسی شود و نظر قطعی را به شما اعلام کنم. جهت مشاوره می توانید با شماره های ۲۲۷۲۵۱۹۵ یا ۲۲۷۲۵۱۷۱ تماس بگیرید. موفق باشید.

      پاسخ دادن
  4. دانیال

    سلام دکتر وقت بخیر
    من سه هفته هست که عمل کردم
    اما غضروف پره سمت چپ بینیم کمی بیرون اومده و باعث شده بینیم کج به نظر برسه
    دکترم ی آمپول به همون غضروف زد و گفت که این باعث میشه که غضروف نرم بشه و فرمش درست بشه و هر ماه هم باید برم اون آمپول رو به بینیم بزنه و گفت اگر طی ده ماه درست نشد عمل ترمیمی انجام میده
    ضمنا به خاطر همین گفت که دیگه احتیاجی نیست که چسب بزنم
    میخواستم بدونم روش درمانش درسته؟ بنظرتون با این کار بینیم درست میشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      برای بررسی دقیق باید عکس بینی را به وات ساپ به شماره ۰۹۰۲۲۱۳۹۹۴۸ ارسال کنید.
      موفق باشید

      پاسخ دادن
  5. زينب

    سلام
    من دوماه هست عمل انجام دادم ولي أطراف استخوان بينيم خيلي ورم داره وطرف راست ورمش سفت هست نميدونم چرا اينطوره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      در یک سال اول بعد از عمل بینی ورم ها در افراد مختلف به شکل های متفاوتی هستند ولی به مرور ورم ها تا یک سال می خوابند. بهتر هست از پزشک معالج خود هم سوال رو بپرسید.

      پاسخ دادن
  6. حسینی

    سلام بنده حدود ۲۱ روز پیش تصادف کردم کبودی زیر چشم هام برطرف شده و البته خون ریزی زیادی حین تصادف از بینی داشتم ولی ناحیه پل بینی سمت راست ورم هنوز نرفته ورمش سفته مثله استخوان هست ، در ضمن همون موقع اسکن دادم دکتر گفت شکسته نیست ولی نگرانم چرا که ورمش سفته و از بین نرفته خواهشا راهنمایی فرمایید ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      همان طور که فرمودید توی اسکن شکستگی نشون نداده پس جای نگرانی نیست ولی بهتر هست که بعد از ۶ هفته مجدد به پزشک مراجعه کنید تا دوباره بررسی گردد.

      پاسخ دادن
  7. Shirin

    سلام من ۶سال عمل بینی کردم قسمت چپ بینیم نرم مانند هستس دست میزنم چاله مانند درد میکنه همیشه درمان داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      این مورد باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا بررسی کامل شود چون با توضیحات شما احتمالا انحراف تیغه بینی وجود دارد و قابل درمان هست.

      پاسخ دادن
  8. Feryal

    سلام خوبین ؟ خواهش میکنم جواب منو بدین
    من یکماهو نیمه بینیمو عمل کردم و از دکتر درخواست داشتم پروجکشن بینیم کوتاه شه ، اول گفتن نمیشه بعد گغتن باشه ، من پروجکشن بینیم قبل عمل ۴ سانت بود الان هم ۴ سانته همونجوری بلندو زشته ، قبل ورداشتن گچ بینیم عکس اتاق عمل منو فرستادن کلی خودم اومد ولی الان این بینی ای که من دارم زمین تا آسمون با اون عکس فرق داره ، یعنی امکانش هست که اون عکسی که فرستادن فتوشاپ باشه ؟ چون من اینو ورم هم نمیتونم به حساب بیارم چون دست میزنم غضرفه مثل جاهای دیگه بینیم ورم نیست

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      لطفا عکس بینی قبل از عمل و بعد از عمل را به شماره ۰۹۱۲۲۱۳۹۹۴۳ آقای رضایی ارسال کنید تا وقت مشاوره برایتان بگذارند و راهنمایی لازم را بکنند.

      پاسخ دادن
  9. A.f.m.

    سلام لطفاً جواب منو بدین
    سه ماه دماغم عمل کردم دماغم استخوانی بود زمانی که آتل برادشتم عالی بود ولی بعدش کلا ورم کرد الآنم طرف راستم بدون هیچ ورمی ولی طرف چپ سمت پره بینی کلا برآمده و سفت رفتم معاینه دکتر گفتن از اول بوده و به مرور بهتر میشه یه اسپری برام نوشتن البته گفتن دماغتون اصلا خداروشکر گرفتگی نداره اسپری نازالی برام نوشتن الان دوروز دارم استفاده میکنم ماساژور میدم اون برآمدگی نرم تر شدن لطفا جواب بدین این ورم یا نه؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      ورم بینی در همه قسمت های آن به یک میزان نمی خوابه یعنی در بالای بینی ورم زودتر می خوابه و در نوک بینی و کناره ها ورم دیرتر می خوابه این مورد اصولا بعد از ۶ ماه یا یک سال باید درست بشه و جای نگرانی نیست ولی اگر بعد از یک سال این مشکل وجود داشت باید به پزشک معالجتان مراجعه کنید تا بررسی کنند چون ممکن هست یک اشکال ساختاری در ضخامت پوست در یک طرف وجود داشته باشد

      پاسخ دادن
  10. Maryam.lns

    سلام.
    روزتون بخیر
    من یک سال از عملم میگذره، و بینی استخوانی داشتم، ورم تا ۸۰% خوابیده، اما موقع ورزش یا ماسک زدن قسمت پل بینیم کمی ورم میکنه، و حالت بینیمو بهم میریزه، چرا اینجوره و باید چیکار کنم؟!

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام وقت بخیر
      به نظر می رسد یک پروسه طبیعی باشد و طبیعی است که در اثر ورزش یا هر اتفاقی که فشار خون را بالا ببرد یک مقدار تورم توی بینی رخ دهد ولی بعد از یک سال این موضوع باید خیلی کمتر شود و به تدریج از بین می رود ولی مسئله این است که در هر کسی ممکنه مسائل خاص خودش وجود داشته باشد که نیاز باشد با دکتر مربوطه که عمل را انجام داده است مشورت بشود.

      پاسخ دادن
  11. نگین

    سلام ، وقتتون بخیر …
    من بیشتر از سه ماه میشه که بینیم رو عمل کردم و درخواستم این بوده که طبیعی باشه با یه قوس ملایم ، اما الان بینیم تقریبا صافه میخواستم بدونم ورم کامل بخوابه بینیم قوسش بیشتر میشه یا نه ؟؟ آخه یه چن نفر بهم گفتن چون قبل عمل قوز بینیم زیاد بوده این به خاطر ورم استخوان پل بینی هستش که روش کار شده ، و بعد کاهش ورم قوس ملایم رو پیدا می‌کنه ، این حقیقت داره ؟؟ اگه این حقیقت داره چن ماه طول می‌کشه ؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بعد از عمل بینی حتما باید یک سال طلایی بگذره تا بتوانید نتیجه عمل بینی را دقیق مشاهده کنید پس صبر کنید تا یک سال بگذرد بعد اگر ایرادی یا اشکالی بود می توانید از پزشک معالجتان بخواهید تا عمل ترمیمی انجام دهند ولی حتما باید یک سال بگذرد اگر زودتر از این زمان اقدام به کاری کنید بافت بینی صدمه می بیند.

      پاسخ دادن
  12. مصطفی

    سلام من ۳ماهه عمل کردم سیگار میکشم ممکنه ورم بینیم کلن نخوابه وقتی چسب میزنم بعد چسب اوکیه ولی یکی دوساعت بعد دباره برمیگرده و اینکه چون بینی کج بود به سمت چپ الان سمت راست بینیم با سمت چپ تقارن نداره هر دوطرف شبیه هم میشن

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا ورم بینی و به طور کلی نتیجه قطعی عمل بینی بعد از یک سال مشخص می شود. بعد از گذشت یک سال طلایی قابل ارزیابی است.

      پاسخ دادن
  13. سمیرا

    سلام و درود ۵۰ روز هستش که از عمل بینی من میکذره و الان قسمت بالای بینی ،نزدیک ابرو ،یک طرف ،انگار استخوان برجسته ست ،میخواستم بدونم آیا این ورم استخوان میتونه باشه یا استخوان بد جوش خورده ؟؟؟ پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا بعد از عمل بینی باید یک سال صبر کنید تا ایرادات احتمالی بینی خودش را نشان بده و قبل از یک سال به هیچ وجه مجدد بینی را دستکاری نباید کرد به این یک سال اصولا یک سال طلایی گفته می شه. اصولا بعد از یک سال خیلی از مواردی که مشاهده می کنید خود به خود برطرف می شن ولی اگر موردی بود که برطرف نشد بعد از گذشت این مدت باید اقدام شود.

      پاسخ دادن
  14. Ati

    سلام دوماهه از عملم میگذره استخون کناری بینیم پایین ابروم یک سمتش استخونش پهن تراز سمت دیگست خیلیم سخته هرچی دست میزنم بهش تغییر حالت نمیده بخاطر ورم ممکنه باشه یا نه:( خیلی نگرانم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بعد از عمل بینی باید یک سال طلایی سپری شود تا بینی نتیجه اش کامل مشخص شود بهتر است تا یک سال صبور باشید و بینی رو دستکاری نکنید به احتمال زیاد خیلی از مواردی که وجود داره رفع می شوند

      پاسخ دادن
  15. Neda

    سلام ۳ ماهه از عمل بینیم میگذره. و نوک بینیم ورم داره و تیغه ی پایین بینیم هم یکم کجه.. وقتی چسب میزنم بینیم قشنگه وقتی چسب باز میشه اصلا خوب نیست؟ ایا با گذشت زمان و برداشتن همیشگی چسب .. حالت بینیم خوب میشه .. منظورم اینکه مث الان که چسب میزنم ،‌بدون چسبش میشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بعد از عمل بینی باید یک سال صبر کرد تا نتیجه عمل بینی کاملا مشخص شود. اصولا بعد از یک سال خیلی از مواردی که به ظاهر مشکل به نظر می رسد رفع می شوند.

      پاسخ دادن
  16. ندا

    سلام من چهار ماه طبیعی عمل کردم ولی دماغم از قبل عمل بزرگتر شده دکتر میگه هنوز ورمه ولی دست ک میزنم غضروف احساس میکنم اصلا نشون نمیده ک ورم باشه ایا همینجوری میمونه یا بعد یک سال کوچیکتر میشه توروخدا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا بعد از عمل بینی تا یک سال باید صبر کنید و زیاد به دماغ عمل شده دست نزنید بعد از گذشت یک سال نتیجه عمل بینی خودش را نشان می ده و اصلا جای نگرانی نیست و اشکالات جزئی برطرف می شوند.

      پاسخ دادن
  17. عاطفه کرد

    سلام.ببخشید من بینی استخوانی با قوز داشتم الان نزدیک ۴ ماهه عمل کردم و ۲ماه چسب زدم.الان باز شروع کنم به چسب زدن تاثیر داره؟آخه حس میکنم کم چسب زدم قبلا ک میزدم بینیم قشنگ تر بود

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا سه تا شش ماه می توان از چسب بینی استفاده کرد ولی بهتر است از پزشک معالج خود مشورت بگیرید

      پاسخ دادن
  18. azam

    سلام دکتر من حدود پنج ماهه عمل بینی ترمیمی انجام دادم یه طرف بینیم نزدیک تیغه بینی یه برآمدگی هست که نرمه معلومه که استخوان نیست یه طرف بینیم ورم داره یه طرف بینیم ورم ندارد .انگار ورم بینیم کشیده به یه سمت به نظر شما درست میشه ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      اصولا بعد از عمل اولیه بینی حتما باید یک سال بگذرد تا عمل مجدد بینی یا همان عمل ترمیمی انجام شود امیدوارم بعد از گذشت یک سال اقدام به عمل ترمیمی کرده باشید. حال بعد از رعایت این نکات قطعا نتیجه عمل بینی مجدد نیز حدود یک سال طول می کشد تا دقیق خود را نشان دهد. توصیه من این هست که نظر پزشک معالج خود را در این رمینه بپرسید.

      پاسخ دادن
  19. مریم

    سلام وقت بخیر من سه ماهه عمل کردم تا ۱۵ روز پیش ورم بینیم خوابیده بود از دو هفته پیش کنار های بینیم ورم کرد جای نگرانی داره؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بعد از عمل بینی حتما به توصیه های پزشک معالجتان توجه کنید. ضمنا نتیجه عمل بینی حدودا یک سال طول می کشد تا دقیق خودش را نشان دهد پس جای نگرانی نداره

      پاسخ دادن
  20. طاها

    سلام من ۲۵روزه که جراحی بینی انجام دادم بینی من یه قوز
    و پهنی تو قسمت پهلو ها داشت که بر اثر شکستگی قدیمی بود وافتادگی نوک بینی الان تو قسمت پهلو ها احساس میکنم بازم استخوان هست ولی دکترم میگه ورم هست خیلی نگرانم باید چیکار کنم بینی تو قسمت پهلو خیلی پهن هست بازم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      باسلام
      بینی که تازه عمل شده تا یک سال طول می کشه تا نتیجه نهایی رو مشاهده کنید. پس نگران نباشید و بگذارید این یک سال طلایی سپری شود و بعد از آن اگر مشکلی بود جراحی ترمیمی انجام دهید

      پاسخ دادن
  21. خورشیدی

    سلام.ببخشید من ی هفته چسبمو برداشتم بانظر دکترم..الان بینیم نوکش بزرگ و گرد شده مثل قبل آیا این ورمه شکل بینیم موقعی ک چسب میزدم بوده یا شکل الان؟؟خواهشا جواب بدید مردم از استرس

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      سلام وقت بخیر
      اصولا نتیجه نهایی بعد از عمل یک سال بعد خودش رو نشون می ده اصلا نگران نباشید احتمال خیلی زیاد ورم هست

      پاسخ دادن
  22. ati

    سلام وقت بخیر
    بنده دوسال پیش عمل کردم و دکترم شش ماه بعداز عمل اولیه برام سوهان زدن مجددا سه ماه بعدم باز سوهان کشیدن با بی حسی.
    الان یکسال و خورده ایه از اخرین ترمیمم میگذره ودوسال هم از عمل اولیه میگذره
    بینیم پوستش ضخیمه وبشدت بادداره هم نوک بینی هم استخوان بالا،میخواستم بدونم امیدی هست درست بشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      باید وقت مشاوره بگیرید تا به صورت حضوری معاینه بشید و اگر بافت بینی مشکلی نداشته باشد قطعا می توان ظاهر بینی را بهتر کرد نظر قطعی نیاز به معاینه دقیق دارد.

      پاسخ دادن
  23. Sahar

    سلام،، من ۱۵ روزه عمل بینی انجام دادم ، به نظر خودم همه چیز بینیم اوکیه، فقط قوس زیاد داده بهش
    من به دکترم گفتم قوس ملایم ، ولی الان فک میکنم خیلی زیاده
    ممکنه بینیم قوسش صاف بشه؟؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      نتیجه عمل بینی یک سال بعد از عمل بینی خودش را نشان می دهد لطفا یک سال صبر کنید و اصلا پزشک معالج خود را قبل از یک سال مجبور به دستکاری مجدد بینی نکنید ولی می توانید با پزشک خود مشاوره بگیرید اصولا بعد از یک سال اکثر مشکلات برطرف می شوند.

      پاسخ دادن
  24. Roz

    با سلام من حدود ۱۴ روز عمل بینی رو انجام دادم الان قسمت گودی زیر چشم چپم نزدیک بینی یه برجستگی حس میکنم و دست میزنم حس میکنم زیر پوستم جوش زده خیلی میترسم واقعا حالت یه توپ خیلی خیلی خیلی کوچک زیر گودی چشامم طبیعی یعنی؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حتما این موضوع را با جراحتان در میان بگذارید تا بررسی کنند. اصولا نتیجه نهایی جراحی بینی بعد از یک سال به طور کامل خودش را نشان می دهد و اگر نیاز به عمل ثانویه باشد باید این یک سال طی شود.

      پاسخ دادن
  25. فرزانه

    سلام من ۳ ماهه عمل کردم روی بینیم یه برامادگی هست که دست میزنم محکم میره داخل ولی باز درمیاد اصلا تغییر نمیکنه چیکار کنم بره چجوری ماساژ بدم که بره

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا نتیجه نهایی یک عمل زیبایی بینی یک سال طول می کشد که خودش را نشان دهد بهتر است این موضوع را به پزشک معالجتان اطلاع دهید ولی قطعا نظر ایشون هم این هست که باید یک سال صبر کنید.

      پاسخ دادن
  26. Mostafa

    سلام دکتر.این گرفتگی بینی بعد از عمل کی به حالت طبیعی برمیگردد؟مدام یک حفره گرفته میشه و بعدی باز میشه.این حالت باعث صدای تو دماغی و خروپف در زمام خواب شده.و اینکه استخوان بینی هم ورم میکنه؟یا فقط قسمت گوشتی بینی ورم میکنه؟و سوال بعدی اینکه بیشترین کاهش ورم تا چه مدت اتفاق میفته؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      پاسخ سوالات شما را در همین صفحه (( ورم استخوان بینی بعد از عمل )) به طور کامل توضیح می دهم.

      پاسخ دادن
  27. عرفان

    سلام دکتر جان، من بینیمو ۴۵ روزه عمل کردم بینی بنده استخوانی غضروفی و پوست نازک بوده،قسمت نوک بینیم یکم سفته وقتی خیلی اهسته لمسش میکنمم احساس میکنم به استخوان یا غضروف برخورد میکنه، ایا احتنال داره با گذشت زمان این استخوان یا غضروف نوک بینی به سمت داخل بره یا ورمش بخوابه؟ اخه بینیم همه جوره خوبه فقط نوکش یکم رو به جلو نشون میده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید بعد از جراحی بینی صبور باشید و حداقل یک سال صبر کنید و نگران نباشید. حتی اگر بینی شما ایراد هم داشته باشد زیر یک سال نمی توان عمل مجدد کرد در ضمن نتیجه عمل بینی بعد از گذشت یک سال خودش را نشان می دهد.

      پاسخ دادن
  28. فاطمه

    سلام دکتر من دو هفته هست که بینیم رو عمل کردم و سوراخای بینیم مربعی شده در صورتی که من خواستم اشکی دراره و از رو برو خیلی زشت شده و گوشه داره با کم شدن ورم شکلش درست میشه یا نه ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا نتیجه عمل بینی یک سالی طول می کشه تا خودش را به طور کامل نشان دهد بهتر است صبر داشته باشید.

      پاسخ دادن
  29. مهشید

    سلام وقت بخیر .
    دکتر من یک ماه است که عمل کردم الان پره بینی سمت چپم با سمت راست فرق داره ایا موقتیه و اینکه روزی گچ بینی رو برداشتم بینیم قوس داشت الان از اون قوس خبری نیست ایا به مرور بر میگرده ؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا بعد از عمل زیبایی بینی باید یک سال صبر کنید تا نتیجه عمل بینی به درستی خودش را نشان دهد ولی باز هم می تونید به پزشک معالجتان هم مراجعه کنید تا از نگرانی در بیایید.

      پاسخ دادن
  30. farnaz

    سلام من دوماهی میشه بینیمو عمل کردم بینی قبلیم شکسته بود و قوز داشت الان قسمت استخوان بینیم سفت شده و سمت چپ بینیم برامدگی ایجاد شده علتش چیه از بین میره نگرانم لطفا جواب بدید ممنونم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      نتیجه عمل بینی اصولا حدود یک سال طول می کشد تا خودش را نشان دهد در این مدت بهتر است به توصیه های پزشک معالجتان بعد از عمل بینی توجه کنید.

      پاسخ دادن
  31. Mari

    سلام من ۵ هفته میشه تقریبا یک ماهه عمل کردم از نیم رخ بینیم قسمت استخوانی صاف هست و نوک بینیم برآمده هست و به شکل دو تکه شده و قسمت استخوان ببینیم قوسی نداره
    آیا استخوان بینی ورم دارد یا که همین شکل میماند؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      نتیجه نهایی بینی اصولا بعد از گذشت یک سال خودش را نشان می دهد و فعلا قضاوت نکنید و این مدت یک سال را تحمل کنید.

      پاسخ دادن
  32. مهری

    سلام خدمت آقای دکتر من شش ماهه از عمل بینیم میگذره بینیم گوشتی بوده الان نزدیک ابرو دست که میزنم سمت راست بینیم برآمده است واینکه احساس میکنم تیغه بینیم کجه وسوراخ های بینیم نامتقارن هستن آیا اینا رفع میشن یا نیاز به عمل ترمیمی دارم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      فعلا برای مشخص شدن ایرادات بینی و نتیجه نهایی بینی خیلی زود هست باید حداقل یک سال صبر کنید البته برای بینی های گوشتی کمی بیشتر از یک سال باید صبر کنید تا نتیجه نهایی عمل بینی مشخص گردد بعد از این مدت اگر ایراداتی داشته باشه باید عمل ترمیمی انجام بشود.

      پاسخ دادن
  33. مهرداد

    دکتر سلام وقت بخیر میخواستم بدونم بعد سه ماه از عمل بینی گوشتی معمولا چند درصد ورم باید ازبین رفته باشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      نتیجه عمل بینی اصولا بعد از گذشت یک سال معلوم می شود پس نگران ورم بینی نباشید و صبر کنید تا یک سال طلایی سپری شود

      پاسخ دادن
  34. ناشناس

    سلام خسته نباشید.من چهار ماهه بینیمو عمل کردم.بینیم تقریبا گوشتی بود.الان خیلی خیلی ورم داره مخصوصا قسمتی که قبلاً قوز داشت.خیلی نگرانم همه میگن ورم داشتن زیاد غیر طبیعی هستش.همینطور به خاطر این ورم بینیم از نیم رخ قوس نداره ولی قبلا اینجوری نبود

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا نتیجه عمل بینی بعد از گذشت یک سال معلوم می شود و جای نگرانی ندارد. اگر هم نگرانی شما زیاد هست به جراحی که عمل بینی را انجام داده نشون بدید ولی پیشنهاد می کنم زیر یک سال هیچ اقدام جدیدی روی بینی انجام ندهید.

      پاسخ دادن
  35. معصومه

    سلام وقتتون بخیر
    من ۱۰ ماهه عمل بینی انجام دادم بینی ام استخوانی با پوست نازک بود…. هنوز که هنوزه یه طرف بینیم ورم داره، به نظرتون این ورم میره به مرور زمان؟
    و یه مسئله جدی تر اینکه…. دوهغته اس سرما خوردم…بد سرما هم هستم… بینیمو گوشام کیپن، بینیم پره از ترشح بود نه از حلقم خارج میشد نه بینی منم کلافه شدم خیلی با فشار بینیمو چند بار تخلیه کردم… الان قشنگ حس میکنم تیغه بینیم… یه ذره ورم کرده و قرمزه… میترسم… به نظرتون برطرف میشه؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      به پزشک معالجتان مراجعه کنید تا بینی را بررسی کنند اصولا برای تخلیه بینی عمل شده بهتر است از سرم های شستشو استفاده شود.

      پاسخ دادن
  36. puya

    سلام وقت بخیر
    دو هفته س عمل کردم.بینیم قوز زیادی داشت ولی الان بعد عمل حس میکنم زیادی برداشته شده.آیا راهی هست یکم برگرده استخوان؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا بهتر است حداقل یک سال صبر کنید تا نتیجه نهایی عمل بینی مشخص شود و در این مدت یک سال به هیچ عنوان ترمیمی روی بینی انجام ندهید. بعد از گذشت یک سال ایرادات را مجدد می شود برطرف کرد.

      پاسخ دادن
  37. Mina Shahryari

    سلام وقت بخیر

    بنده یک ماهه که عمل کردم قبل از عمل سوراخ سمت راستم بخاطر انحراف تنفسم مشکل داشت و هنوز هم دارم و الان وقتی با چراغ قوه داخل بینیم رو میبینم یه حالتی انگار که انتهای سوراخ بینی یه گوشت از بالای بینی اویزون شده و سفته و درد میکنه مثلا وقتی خمیازه میکشم دردش مثل زخمی مییمونه که بازه مثل وقتی لب ترک داره قاچ میخوره اون مدلی درد داره
    شیت و شو مرتب میدم اما لعد از شست و شو حس میکنم داخل بینیم خیلی خشکه و فقط این اشکالات رو همون سوراخ سمت راست دارم و سوراخ سمت چپم هیچ مشکلی نداره
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتره کمی صبر کنید مثلا حدود یک ماه دیگه بعد به پزشکتان که جراحی را انجام دادن مراجعه کنید و مشکل را در میان بگذارید. در کل بینی هایی که عمل می شوند نتیجه عمل و مشکلات احتمالی بعد از یک سال خودشان را نشان می دهند که برخی از آنها ممکن است نیاز به جراحی مجدد داشته باشند.

      پاسخ دادن
    • شکوفه

      سلام ،منم دقیقا مشکل مشابه شما رو دارم ولی انحراف نداشتم ، چکار کردید به دکتر نشون دادید چی گفتن؟؟ دکتر من میگه ورمه اما چون شهرستان هستم هنوز نتونستم از نزدیک نشونش بدم

      پاسخ دادن
  38. فرشاد

    با سلام به همگی من تقریبا یه ماهه که عمل کردم و دارم یه قوز جدید رو میبینم که خیلی خیلی نگرانم کرده و اصلا اون قوس ملایمی که میخواستم در نیومده هیچ قوز هم درآورده و یه بینی راست با یه قوز جدید لطفا کمکم کنید که دارم وارد فاز افسردگی میشم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      نتیجه نهایی عمل بینی اصولا بعد از یک سال خودش را نشان می دهد. بهتر است به توصیه های پزشک معالجتان بعد از جراحی بینی گوش دهید و آن موارد خواسته شده را به درستی انجام دهید مثلا استفاده از چسب بینی ، فشار نیاوردن به بینی و غیره. احتمالا بعد از گذشت یک سال خیلی از عیوبی که مشاهده می کنید برطرف می شوند.

      پاسخ دادن
  39. Shandel

    سلام وقت بخیر
    بنده تقریبا یکساله که بینیمو عمل کردم ولی پل بینیمو پره های بینیم بیشتر وقتها ورم داره طوری که حس سنگینی رو صورتم دارم
    آلرژی دارم ممکنه از این بابت باشه
    یا انحرافی که داشتم؟!!!

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      همان طور که خودتون فرمودید ممکنه از آلرژی باشه و حتی ممکنه از انحراف بینی باشه لذا حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت را ریشه یابی کنند.

      پاسخ دادن
  40. شکوفه

    سلام دکتر ، من ۲۳ روزه بینیم رو عمل کردم دو هفته ای هست متوجه یه چیزی مثل گوشت یا غضروف یا پوست توی سوراخ سمت راست نوک بینیم‌ شدم ، بهش گوش پاکن میزنم درد میگیره گاهی خون میاد، و اینکه نوک سمت چپ بینیم سفت تره و توش خالیه ، ولی این برجستگی توی سوراخ سمت راستی از بیرون پیداست، دکترم شهر دیگست میگه اینا ورمه، نگران نشو ولی من میترسم غضروف بیرون زده باشه، گرفتگی یا تغییر شکل خاصی هم ندارم ولی نگرانم خیلییی، لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا وقتی بینی عمل می شود به دو نکته باید دقت کنید نکته اول این که با دقت زیاد توصیه های پزشک معالجتان را عمل کنید. نکته دوم این که به هیچ عنوان زیر یک سال اقدام به عمل مجدد بینی نکنید چون به بافت بینی صدمه جدی وارد می شود نتیجه عمل بینی یک سال طول می کشد تا خودش را نشان دهد. پس اصلا نگران نباشید بعد از یک سال ممکنه کل مشکلاتی که به چشم می یاد خود به خود حل شوند و اگر مشکلی حل نشد با عمل مجدد بینی برطرف می شود.

      پاسخ دادن
  41. فاطمه

    سلام دکتر وقت بخیر ببخشید من ۲۰ روز عمل کردم بینی استخوانی داشتم قسمت شروع بینی م چون شکسته شده بود خیلی پهن بود طوری که نمیشد عینک بزنم والان عمل کردم باز همون پهنی رو داره دست میزنم همش استخوان حس میکنم ورم نیست چون همش اسخوان امیدی هست درست بشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      باید حدود یک سال صبر کنید تا نتیجه عمل بینی خودش را نشان دهد کمی صبر کنید تا این یک سال طلایی به اتمام برسد بعد از اون اگر ایراداتی وجود داشته باشد می توان با عمل مجدد برطرف کرد نگران نباشید.

      پاسخ دادن
  42. Amir

    سلام دکتر امیدوارم سرحال و سلامت باشید دکتر من حدود دوماهه بینیمو عمل کردم بینیم استخوانی بود بعد از این که گچ بینیمو برداشتم بینیم طبیعی بود دکترمم گفت طبیعی عمل کرده ولی الان جدیدا فرم بینیم شده نیمه فانتزی ممکنه بخاطره ورم باشه ؟؟؟؟و اینکه آیا استخوانم ورم پیدا میکنه یا فقط گوشت و غضروف ؟ممنون از راهنمایی هاتون دکتر

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا بهتره بعد از عمل بینی اولا به توصیه های بعد از عمل بینی که توسط پزشک تجویز می شود به دقت عمل کنید ثانیا بگذارید یک سال کامل از عمل بینی تان بگذرد اصطلاحا به این یک سال ، سال طلایی گفته می شود و خیلی از ایرادات بعد از این مدت برطرف می شوند.

      پاسخ دادن
  43. محمدرضا

    سلام دکتر .خسته نباشید .من سه ماهه عمل بینی انجام دادم .الان چند روزه حس میکنم قسمتی که قوز بینی داشتم دوباره یه استخوون گردالی کوچیک جایگزین قوزم شده .نمیدونم ورمه یا دوباره قوز دراوردم .و اینکه دکترم گفته دیگه چسب نزنم و فقط شبا موقع خواب دوتا چسب نوک بینیم بزنم .میخواستم ببینم میتونم رو اون قوزمم یه چسب بزنم که اگر ورمه بخوابه یا مثلا کلا دوباره چسب زدنو فعلا ادامه بدم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا نتیجه کلی عمل بینی بعد از یک سال خودش رو نشان می دهد بهتر است فقط به توصیه های پزشک معالجتان گوش بدهید و طبق خواسته ایشان عمل کنید و کمی صبور باشید تا بعد از یک سال نتیجه را مشاهده کنید پس از یک سال اصولا خیلی از ایرادها برطرف می شوند.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است به مدت یک سال صبر کنید و عجله نکنید بعد از یک سال نتیجه عمل بینی خودش را نشان می دهد و ممکن است خیلی از ایرادات برطرف گردند

      پاسخ دادن
  44. بهار

    سلام آقای دکتر من الان ۱۰ روزه عمل کردم ی قوز داشت و سر بینی هم گوشتی و بزرگ و پوستم هم کلفت بود الان ورهای جراحی مثل خون مردگی ها و درد داره بهتر میشه ولی نمیتونم با بینی نفس بکشم کیپ کیپه خیلی کلافه ام این تیغه میانی ورم کرده لطا بگید درست میشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      شما تازه ۱۰ روز عمل کردید و جای نگرانی نداره ورم بینی باعث شده کمی احساس گرفتگی کنید اصولا یک ماه طول می کشه تا کبودی و ورم بینی کمتر بشه فعلا با دهان تنفس کنید و بعد از یک ماه اصولا اگر گرفتگی هم وجود داشته باشه خیلی کمتر می شه

      پاسخ دادن
  45. Ayda

    سلام خسته نباشید ۷ ماهه دماغمو عمل کردم ولی درد دارم هر چی قرص و مسکن میخورم فایده نداره بنظرتون علتش چی میتونه باشه؟
    دو بارم سی تی دادم فک کردن که ترشح آندسکوپی هم دادم مرتب بخور و دارو هم استفاده میکنم اما دردش مدام هست و یک لحظه هم آروم نمیشه
    دو تا دندونا جلوم با نوک بینیم انگار بکی دارهدبه زور میکشه بالا بعد فشار و سنگینی درد تیغه میخوره ب بالا بینیم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      علت زیادی می تونه باعث این مسئله بشود با توجه به بررسی های صورت گرفته یک قسمت عمده آن علل را می توان کنار گذاشت ولی ممکنه یک نقطه تحت فشار یا یک تحریک عصب در ناحیه ای از بینی علت اصلی این موضوع باشد در این جور مواقع معمولا بعد از یک سال به طور خود به خود مشکل حل می شود. در این موارد باید از نزدیک معانیه کنم تا علت قطعی را خدمت شما بگویم.

      پاسخ دادن
  46. باران

    سلام
    من دوهفته س که عمل کردم، بینیم استخونی بود با انحراف و سوراخ های نامتقارن، فقط کمی کشیده بود، عکس و فیلمی که دکتر از لحظه بلافاصله بعد عمل گرفتن تیغه بینی کاملا کوتاه و نوک سربالا شده بود، اما الان با گذشت دوهفته تیغه کاملا کشیده و دماغم سرسره ای مانند و نوکش خیلی بالا نیست. بهم گفتن نتیجه نهایی همونی میشه که روز جراحی شده بود، واقعا اینطوره؟یعنی تیغه بینی کوتاه میشه؟!

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      قطعا با دو هفته، نتیجه عمل بینی قابل رویت نیست و حتما باید اجازه بدید تا یک سال از عمل بینی تان بگذرد تا نتیجه نهایی بینی را مشاهده کنید. در این مدت هم باید به توصیه های پزشک معالجتان گوش دهید و طبق دستوراتشان مراقبت های بعد از عمل بینی را رعایت کنید.

      پاسخ دادن
  47. Sohrabb

    باعرض سلام
    دکتر من دوسه ماهی میشه بینیمو عمل کردم منتها فرمشو زیاد دوست ندارم ینی یه جورایی یه ذره مایل به نیمه فانتزی هستش امکانش هست بدون جراحیه دوباره نوک بینیمو یه ذره تراش بدم که فرمش بشه طبیعی؟؟؟؟ همه چیش خوبه فقط یه ذره نوکش بالاست ممنون میشم راهنماییم کنین دکترجان

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      تحت هیچ شرایطی بینی که تازه عمل شده را زیر یک سال، مجدد دستکاری نکنید بگذارید این یک سال طلایی بعد از عمل بگذرد بعد این مدت بله می توانید فرم نوک بینی تان را تغییر دهید.

      پاسخ دادن
  48. فريبا

    سلام. وقت بخیر.
    من ده سال پیش عمل بینی انجام دادم
    حدود یک هفته پیش همون قسمت استخوان بینی‌ام که طی عمل صاف شده بود ضربه خیلی کوچیکی خورد که اصلا درد هم نداشت ولی الان همون قسمت ورم کرده. میخواستم بدونم این واقعا ورم هست و خوب میشه یا اینکه ممکنه استخوان دوباره برجسته شده باشه؟ چه کاری باید انجام بدم و چه مدت باید برای نتیجه صبر کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا اگر بینی بر اثر ضربه دچار ورم شده باشد بین ۲ هفته تا یک ماه ورم بینی می خوابد لذا اگر بعد از این مدت برجستگی همچنان باقی بود به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی لازم به عمل آید.

      پاسخ دادن
  49. سمیرا

    سلام دکتر وقت بخیر من یک سال و دو ماه هست که بینی ام را عمل کردم ولی مثل داس میمونه یعنی نوک بینی تمایل به راست داره و وسط بینی ام ورم به سمت چپ داره خودشم بینی ام گوشتی هست
    نوک بینی ام از تو انگار گوشت اضافه داره بنظرون چیکار کنم
    ممنون

    پاسخ دادن
  50. باران

    سلام
    آقای دکتر بعد از مدت طولانی از جراحی بینی مثلا ۲سال
    آیا امکان عمل جراحی ثانوی هست که مدل بینی از نیمه فانتزی به فانتزی تغییر داد

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      داشتن بافت و غضروف قوی در بینی و هم‎چنین پوست نازک برای جراحی بینی فانتزی ضروری است. بهتر است اگر تهران هستید وقت مشاوره حضوری دریافت کنید تا بررسی شود.

      پاسخ دادن
  51. مرادی

    سلام اقای دکتر با تشکر از شما بابت پاسخگویی به سوالاتی که شاید بیشترشون تکراریه ولی چون نگران هستن باز میپرسن
    من حدود هفت ماهی میشه عمل کردم بینیم پوستش خیلی ضخیم و چرب بود الان قسمت سمت چپ بینیم ورم داره اونم خیلی سفت که دکتر یک ماه پیش به همین قسمت کورتون تزریق کرد ولی زیاد تاثیری نداشت میدونم باید یکسال شاید هم بیشتر به خاطر نوع پوستم صبر کنم ولی تنها نگرانیم اینه که این ورم سفت تبدیل به بافت دائم نشه در ضمن تیغه بینیم از بالا نسبت به نوک بینیم فرو رفتگی داره که دکتر گفت اگه ورم نوک بینی بخوابه هم سطح میشن ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا بعد از عمل بینی باید صبور بود و حتما یک سال طلایی را سپری کرد و در این مدت نباید پزشک معالجتان را تحت فشار قرار دهید تا مثلا مجدد بینی شما را دستکاری کند اگر دستکاری مجدد زیر یک سال انجام گیرد ممکن است بینی دچار عوارض جبران ناپذیری شود. پیشنهاد بنده این است اجازه دهید تا یک سال کامل شود و این امکان وجود دارد به خودی خود بعد از یک سال خیلی از مشکلاتی که الان به چشم می آیند رفع شوند ولی اگر رفع نشدند با یک عمل ترمیمی مشکل به راحتی حل خواهند شد و اصلا جای نگرانی نیست.

      پاسخ دادن
  52. Ffffffff

    سلام وقت بخیر من چهار سال پیش عمل کردم
    و‌ بعد از شیش ماه عملم سمت راست بینی رو پره بینیم یه چیزی در اموده که قشنگ قابل لمسه و دیده هم میشه و باعث میشه بینیم کج دیده بشه
    باید جراحی ترمیمی کنم حتما؟

    پاسخ دادن
  53. بهار

    سلام آقای دکتر من دوسال عمل ترمیم بینی کردم بیست رور پیش دکتر رفتم ماساژ داد و کورتون هم تزریق کرد حالا یه هفته ست یه قوز خیلی کم روی پل بینی میبینم چیکار کنم ماساژ هم میدم چیکارکنم آقای دکتر

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      در این موردی که فرمودید تا از نزدیک معاینه نشوید نمی توان اظهار نظر کرد ولی واقعیت این است که وقتی ورم بینی کم می شود عیوب بینی که رفع نشده خودش را بیشتر نشان می دهد.

      پاسخ دادن
  54. ساناز

    دکتر سامی

    با سلام ده ماه پیش عمل بینی در ایران داشتم گاهی کاملا به راحتی نفس میکشم و گاهی به سختی و شبها گرفتگی بیشتری را حس میکنم دکترم کفت بینی گوشتی و زخیمی دارم و باید صبر کنم ولی متاسفانه این مسئله اثر منفی روی خواب و زندگی عادی من گذاشته لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر فراوان از وقتتان

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      این احتمال وجود دارد که موضوع مربوط به مسائل آلرژیک باشد و بهتر است درمان های ضد آلرژی را از دکتر معالجتان بخواهید تا انجام دهند.

      پاسخ دادن
  55. Mary

    سلام وخسته نباشید
    جنای دکترعزیز من ۱۱روزه عمل کردم گچشوکه بازکرد نوکش خیلی سربالا وبینیمم کوتاه شده آیاورم بخوابه به حالت طبیعی برمیگرده من نیمه فانتزی خواسته بودم الان حس میکنم فانتزی عمل کردن خواستم بدونم ورم باعث شده اینجوری دیده بشه
    سپاس ازراهنماییتون

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      نتیجه عمل بینی بعد از یک سال خودش را نشان می دهد. باید صبور باشید تا این یک سال طلایی سپری شود فعلا به توصیه های پزشک معالجتان به دقت عمل کنید

      پاسخ دادن
  56. زهرا

    سلام روز بخیر آقای دکتر دو هفته دیگه شش ماهم تموم میشه ک عمل کردم ولی سمت راست بینیم از یک کم پایین گوشه چشمم استخوان ورم میکنه عین بر آمدگی میشه با ماساژ کمتر میشه ولی باز برمیگرده البته ناگفته نماند ک همونجای بینی ام موقع عمل یک بخیه خورده بود میخاستم بدونم ایا رفع میشه؟ نیاز به تزریق کوروتون نیست؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      مواردی که فرمودید اصولا طبیعی هستند و بعد از گذشت ۶ تا یک سال خود به خود برطرف می شوند. در مورد تزریق کورتون باید پزشکی که جراحی کردند نظر دهند ولی اصولا مشکلات بعد از گذشت یک سال خود به خودی حل می شوند.

      پاسخ دادن
  57. زینب

    سلام دکتر خسته نباشید
    من سه ماهه عمل کردم الان سمت راست بینیم باد بیشتری داره و حفرش بزرگتره داخل بینیم نگاه میکنم سمت راست که بنظر باد بیشتری داره کاملا ازاده ولی سمت چپ که حفره کوچیک تره و باد کمتری داره تقریبا کیپه
    بنظرتون سمت راست بزرگ بودنش بخاطر باده یا بخاطر دستکاریایی که هفته های اول عمل کردم
    پنبه هم دو سه روز گذاشتم الانم شبا یا غروبا میزارم بعضی شبا هم هنوز چسب میزنم ولی سوراخش درست نمیشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بهتر است زیاد بینی تان را دستکاری نکنید و توصیه های بعد از عمل را رعایت کنید و حداقل یک سال صبر داشته باشید تا نتیجه عمل بینی خودش را نشان دهد خیلی از مواردی که بیماران بعد از عمل آن را مشکل تلقی می کنند خود به خودی حل خواهند شد. می توانید از پزشک معالجتان در این مورد مشورت کنید تا راه کار به شما ارائه کنند ولی هرگز زیر یک سال از پزشکتان نخواهید که بینی شما را مجدد دستکاری کنند بگذارید یک سال بگذرد.

      پاسخ دادن
  58. آیدا

    سلام خسته نباشید
    من سه ماه است بینیمو عمل کردم و پره راست بینیم ورم شدید داره طوری که انگار بینیم ب سمت راست متمایل شده و تقارن تداره
    خیلی نگرانم باید چکار کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      این مشکلات اصولا بعد از گذشت ۶ ماه تا یک سال خود به خود حل می شوند ولی اگر حل نشد با یک جراحی ترمیمی برطرف خواهد شد و جای نگرانی نیست. فقط صبور باشید و به هیچ عنوان زیر یک سال مجدد بینی تان را دستکاری نکنید.

      پاسخ دادن
  59. مجتبی

    سلام ، خسته نباشید
    اقای دکتر من دو قسمت کناره های بینیم قسمت پهنای استخوانیش ورم میکنه و نزدیک ۴ ماه گذشته
    لطفا بگید ک بدون چسب میخوابه ورمش؟
    دکتر گفته چسب نمیخواد دیگ بزنی

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      اصولا بینی هایی که گوشتی بوده و عمل شده باشند ورم بینی دیرتر می خوابد و بسته به میزان دستکاری بینی طول مدت خوابیدن ورم بینی هم افزایش می یابد و به طور کلی نتیجه دقیق عمل بینی بعد از گذشت یک سال خودش را نشان می دهد

      پاسخ دادن
  60. فاطمه

    سلام من هفت ماه میشه عمل کردم ولی سمت راست دماغم از گوشه چشمم یک کم پایینتر یک بخیه خورده بود والان مرتب استخون متورم میشه و مثل نخود میزنه بیرون هرچقدم ماساژ بدم بی فایده اس الانم نزدیک یک ماهه ک پره سمت راست بینی ام فرو رفتگی پیدا کرده چندبارم مراجعه کردم پزشک و میگن طبیعی هم ورمش هم فرو رفتگی خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      نتیجه عمل بینی اصولا بعد از یک سال ( البته در بینی های گوشتی این زمان کمی بیشتر است ) خودش را نشان می دهد و خیلی از مشکلاتی که الان مشاهده می کنید بعد از گذشت این یک سال طلایی خود به خود حل می شوند جای نگرانی نیست. فقط مراقبت های بعد از عمل را رعایت کنید.

      پاسخ دادن
  61. Roya

    سلام من چهارماهه بینیمو عمل کردم یکی از سوراخ های بینیم وقتی میخوام بخوابم کیپ میشه خیلی سخت میتونم باهاش نفس بکشم کلا گرفتگی داره بنظرتون طبیعیه یا مشکلی هست که بعد از چهار ماه بازم گرفته میشه؟ بینیم گوشتی بوده

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      به نظر می یاد که علتش می تونه بخیه داخل بینی باشد که مزاحمت و گرفتگی داخل بینی ایجاد کرده و هنوز جذب نشده باشد و یا این که شاخک های بینی تورم دارد و تا یک مدتی ممکنه ایجاد گرفتگی کند و به مرور خوب می شود ولی این مواردی که من گفتم حدس هایی هستند که زدم و برای اطمینان بیشتر باید به پزشک معالجتان مراجعه کنید تا بررسی کنند.

      پاسخ دادن
  62. Yasin

    سلام خسته نباشید من دو هفته بینیم رو عمل کردم بعد از داراوردن گچ همچین مشکلی نداشتم تا چند روز تا اینکه دیروز موقع چسب عوض کردن متوجه شدم اندازه یه عدس پایین تر از پیوند ابروم در امده واقعا استرس گرفتم میشه توضیح بدید ب دکتر هم گفتم یه خورده دست کاریش کرد بعدش گفت اوکی میشه

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      پزشک معالجتان شما رو معاینه کرده و مطمئنا وقتی گفته اوکی می شه جای نگرانی نیست. اگر هم کاری لازم باشه بعد از یک سال کارتان را انجام خواهد داد.

      پاسخ دادن
  63. هانيه حيدري

    باسلام
    من هنوزيك ماه نشده ك عمل كردم چندروزي هست ك وسط بينيم دقيقا يكم تورفتگي داره جوري ك من حس ميكنم كلا رفته تو منتهي دكتر وكلينيكي ك چسب ميزنم ميگن ك چون بالا ورم داره و پايين هم ورم داره فكرميكني وسط تورفته حالا نميدونم درست ميگن يان خيلي نگرانم
    ممنون ميشم پاسخ بدين.

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بسیاری از مشکلاتی که بیمار بعد از عمل بینی احساس می کند با گذشت یک سال پس از عمل به طور خود به خودی حل می شوند و بهتر است کمی صبور باشید.

      پاسخ دادن
  64. بهاره

    سلام من یکسالی هست عمل کردم و بینیم گوشتی بوده علاوه بر ورمی ک هنوز داره ی سمت بینیم استخون تیغه بینیم هم نرمه و فشار ک میده دکتر نرمه میگه هنوز جوش نخورده چرا دلیلش چیه ؟ ایا اصن جوش میخوره یا نیاز ب عمل مجدده؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      البته در بینی های گوشتی بعد از عمل ممکنه تا ۳ سال هم ورم هایی در آن وجود داشته باشد ولی واقعیت این است که در همان سال اول پس از عمل ۸۰ تا ۹۰ درصد نتیجه عمل بینی مشخص می شه و اگر رضایت شما تا ۸۰ درصد جلب شده باشد و ایرادات جزئی باقی مانده باشد بهتر است تا سه سال صبر کنید ولی اگر رضایت شما از عمل کمتر از این مقدار باشد احتمالا نیاز به عمل مجدد هم ممکنه داشته باشید.

      پاسخ دادن
  65. هلن

    سلام آقای دکتر من دو هفته است ک عمل کردم سربینیم خیلی سربالاست و تیغه‌ی بینیم خیلی باریک و نازک شده اصلا نمیتونم خودمو تو آیینه نگاه کنم با توجه به اینکه من نمی‌خواستم زیاد تغییر کنه چهرم چسب ک میزنم قشنگه ولی چسبو ک برمیدارند وحشت میکنم ب خاطر ورم تیغه‌ی بینیم نازک دیده میشه؟ یعنی منظورم اینه ورم ک بنابه برابر میشه با پوستم؟

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      در روزهای اول تا حد زیادی طبیعی هست و بستگی به نوع و سبک عمل جراحتان دارد و بهتر است از پزشک معالجتان بپرسید البته جای نگرانی ندارد.

      پاسخ دادن
  66. راجی

    سلام وقت بخیر.
    شهریور سال ۱۳۹۹ ق جراحی زیبایی انجام دادم بعد از گذشت ۶ ماه از قسمت سمت چپ‌پل بینیم استخوان اضافی زد بیرون ک بعد از گذشت ۲ سال و نیم مجدد مراجعه کردم ب دکتر برای عمل ترمیمی. عمل ترمیم سوهان کشی ی ماه پیش انجام دادم برای رفع استخوان روی پل بینی ولی انگار مجدد از سمت چپ این برامدگی کامل رفع نشده و بینی کج ب نظر نیرسد؟
    آیا سوهان کشی دکتر خوب انجام نشده؟

    پاسخ دادن
  67. ساحل

    سلام آقای دکتر، من الان پنج هفته است که عمل کردم. استخوان سمت چپ کنار بینیم دقیقا زیر چشمم جوش نخورده است. دکتر هفته ای دو بار برام ماساژ میده ولی انگار تاثیری نداره‌. همین موضوع باعث شده نوک بینیم به یه سمت کج شده. به نظر شما مشکلم با ماساژ حل میشه؟ خود دکترم تردید داره و سر در نمیاره.

    پاسخ دادن
  68. محمد

    سلام دوماهه عمل کردم.قوز داشت بینیم و کاملا استخونی بود. روی پل بینیم یک تیکه استخون لمس میشه اندازه اش نصف عدس. از نیمرخ نشون نمیده‌ . نگرانم . آیا ازبین میره؟

    پاسخ دادن
  69. محمد

    سلام. روی پل بینیم یک جوش استخونی نصف عدس دراومده که کاملا لمس میشه یکم دید داره. نگرانم آیا رفع میشه؟.دو ماهه عمل کردم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      صبر کنید تا یک سال از عمل بینی تان بگذرد خیلی از ایراداتی که مشاهده می کنید خود به خود برطرف می شوند.

      پاسخ دادن
  70. شبنم‌

    سلام
    من ۲۵ روز هست که بینی ام‌رو‌عمل کردم استخوانی بود با افتادگی و قوز نداشت و لاغر و ظریف بود الان بعد از دو هفته که تورم کمتر شد رو قسمت بالایی بیتی و‌کمی متمایل به سمت چت ی برآمدگی بشدت سفت و محکم ایجاد شده مثل قوز و هرچی ماساژ میدم بزرگ تر میشه از طرفی هم وسط بیتب انکار فرد رفته میشه و قوز استخوانی بزرگتر آیا با توجه به اینکه ورم این اصلا طبیعی هست ایا؟؟ از نیم رخ از طرف انکار دوتا قوس سفت ۴ میلی هست خیلی ظاهر زشتی داره هرچی دکتر گفت ماساژ بده بدتر بزرگتر شد ،،، خیلی ناراحت و نگرانم باید چیکار کنم؟؟ دکترم هبچی نمیگه …

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      بعید می دونم مشکل خاصی باشد و به مرور انشاالله برطرف می شود. به هر حال بد نیست که بعد از سه ماه نزد پزشک معالجتان بروید تا توصیه های پزشکتان را دریافت کنید. نیاز به نگرانی نیست

      پاسخ دادن
  71. محمد هدایتی

    سلام وقت بخیر.
    روی پل بینی انگار اندازه یه جوش کوچیک استخون گرد در اومده. از نیمرخ کمی معلومه.فشار میدم محو میشه دوباره پیدا میشه. ۷۰ روزه عمل کردم. نگرانم. آیا از بین میره؟
    دکترم گفت پلیسه است چکار کنم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      حداقل باید یک سال صبر کنید تا نتیجه عمل بینی به دقیق خودش را نشان دهد البته اگر بینی گوشتی بوده باشد ممکن است این نتیجه تا دو سال هم طول بکشد. فعلا تا یک سال صبر کنید خیلی از اشکالات به طور خودکار حل می شوند ولی اگر اشکالات جزئی وجود داشت با عمل ترمیمی ساده مشکل حل خواهد شد.

      پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام و درود
      بنده تا به حال در مورد پینه یا پلیسه بینی چیزی نشنیدم و نمی دونم منظورتان چه چیزی هست و این اصطلاحات ، اصطلاحات پزشکی مرسومی در ارتباط با بینی نیست احتمالا منظورتان چیز دیگری هست که باید توضیح واضح تری بدید.

      پاسخ دادن
  72. اکرم سهلی

    سلام
    ۴ ماهه بینیم رو عمل کردم
    استخوانی بود بینیم
    بعد عمل قسمت بالای بینی زیر ابرو خیلی استخوانش پهن هست از عرض که ظاهر بینیم رو زشت کرده
    نوک خوب و نرمال اما اون بالا استخوان از هر دو طرف پهنا داره
    این درست میشه
    اصلا استخوان مگه ورم میکنه که به مرور بخوابه؟
    من میگم کاش یه خورده بالا رو نازک می‌کرد خیلی کلفته و پهن

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      برای قضاوت در مورد بینی تان ۴ ماه مقداری زود هست بهتر است تا یک سال صبر کنید و بعد راجع به آن قضاوت کنید.

      پاسخ دادن
  73. نگار

    سلام
    من دو سال و نیم پیش بینیم و عمل کردم
    اکثرا استخوان بینیم هنوز درد میکنه
    میتونه از جی باشه و چکار کنم، اذیتم میکنه و سردرد میگیرم

    پاسخ دادن
    • دکتر سامی

      با سلام
      به نظر نمی یاد که این موضوع ربطی به عمل بینی داشته باشد بعید می دانم که بعد از دو سال و نیم بینی بخواهد درد بکند البته حساسیت های استخوان بینی تا یک سال بعد از عمل می تواند وجود داشته باشد ولی دو سال و نیم نه. بهتر است برای درد استخوان بینی به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بررسی صورت گیرد.

      پاسخ دادن

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید