مراحل بهبودی پس از جراحی بینی

مراحل بهبودی پس از جراحی بینی

معمولا درصورت استفاده از تامپون ۱ تا ۴ روز بعد تامپون ها خارج می شوند معمولا گچ بینی بعد از عمل پس از یک تا دو هفته برداشته می شود و معمولا ۱ تا ۵ هفته بعد دیگر نیازی به چسب زدن هم نیست.

ممکن است فیلم یا اسپلینت داخل بینی توسط جراح گذاشته شده باشد که ۱ تا ۴ هفته بعد خارج می گردد. تورم بینی در ۲ هفته اول نسبتا زیاد است معمولا پس از تامپون ها سوراخ های بینی گشادتر و تا به تا به نظر می رسد و ممکن است بینی را خیلی سربالا ببینیم که این مسائل ۱ تا ۳ ماه بعد از عمل برطرف می گردد.

قسمت اعظم ورم های بعد از عمل بینی پس از ۳ تا ۶ ماه می خوابد ولی بسته به گوشتی بودن یا استخوانی بودن و تکنیک باز یا تکنیک بسته عمل بینی  ، کم کار یا پرکار بودن عمل  ممکن است مقادیر متغییر از تورم حتی تا ۲ سال پس از عمل وجود داشته باشد. ولی معمولا پس از۱ تا ۳  ماه بعد از عمل ، بینی شکل قابل قبول خود را بدست می آورد هرچند روند بهتر شدن آن تا زمان طولانی تری ادامه پیدا می کند .

تورم و کبودی دور چشم ها به چند عامل بستگی دارد

تورم و کبودی بعد عمل بینی به عواملی همچون تکنیک جراح و تا حدی شرایط و نوع بیهوشی( بیهوشی عمومی | بیهوشی کامل )،جنس استخوان های بیمار و میزان نیاز به دستکاری در آن ها ، رنگ و جنس پوست اطراف چشم از نظر لطافت، رعایت بیمار پس از عمل و استفاده از کیسه یخ و توصیه های ۲ تا ۳ روز اول که ذکر شد بستگی دارد. درکل در صورتی که جراح تکنیک درستی بکار برد میزان تورم دور چشم بسیار کم بوده و کبودی در صورت ایجاد کم خواهد بود. البته کبودی مختصر حتی در صورت ایجاد شدن بعد از یک هفته چندان قابل رویت نبوده و پس از ۲ تا ۴ هفته هم معمولا  برطرف می گردد.

به طور معمول گرفتگی بینی ۱ تا ۳ هفته پس از عمل تقریبا برطرف می شود. البته زمانی که داخل بینی از اسپلینت داخل بینی یا فیلم استفاده شده باشد تا زمان خروج آن گرفتگی بینی تا حدی وجود دارد. البته گرفتگی بسیار نامحسوس بینی ۲ تا ۳ ماه نیز غیر طبیعی نیست ولی پس از آن درصورت وجود گرفتگی بینی حتما باید جراح را در جریان بگذارید.

person-behboodi
از طریق آدرس اینستاگرام ما می توانید دیدگاه ها و سوالات خود را مطرح کنید.

کانال اینستاگرام دکتر شاهین فتح سامی - جراح بینی و چانه

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

ساعت کار مطب روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 عصر می باشد

22725195 - 021
22725171 -021
موبایل : ۰۹۱۲۸۱۷۸۸۹۵ با ما در ارتباط باشید