مدت زمان جراحی بینی بستگی به نوع بینی، نوع جراحی و توانایی جراح دارد. که برای همه یک ساعت مشخصی طول نمی کشد.

عمل باز بینی چند ساعت طول میکشد؟

عمل جراحی باز بینی حتما بایستی در شرایط استاندارد یک جراحی کامل صورت گیرد. مدت زمان عمل جراحی بینی تقریبا یک ساعت و نیم تا دو ساعت به طول می انجامد که از ۱۵ دقیقه پیش از عمل تا ۱۵ دقیقه پس از عمل همکاران بیهوشی مستقیما از بیمار مراقبت می نمایند و پس از آن هم تقریبا ۳۰دقیقه در ریکاوری از بیمار به طور دقیق مراقبت می شود. انجام مراقبت های پس از جراحی رینوپلاستی برای برقرار کردن حاصل مطلوب جراحی، الزامی می باشد. با این حساب تقریبا از زمانی که وارد اطاق عمل می شوید تا هنگامی که دوباره به بخش منتقل می شوید تقریبا دو و نیم تا سه ساعت زمان می برد که البته این مدت زمان، به شرایط بینی و نوع صورت بیمار بستگی دارد و چنانچه شخص دچار انحراف بینی، شکستگی بینی و مشکلات سینوس باشد می توان در حین جراحی زیبایی بینی این مشکلات را هم برطرف نمود که با این شرایط مدت زمان جراحی بیشتر خواهد شد

ریکاوری – به هوش آمدن پس از عمل بینی

زمانی که بیمار به هوش می آید در اتاق ریکاوری یا احیا است. به وی سرم وصل می کنند و روی بینی آتل پلاستیکی، درون بینی تامپون و زیر بینی گاز استریل می گذارند. در ریکاوری یا اتاق احیا به مدت چند دقیقه بیمار تحت نظر قرار می گیرد تا کاملا هشیاری خود را به دست اورد. اغلب گلودرد خفیفی مشابه گلودرد سرماخوردگی را احساس می کنند که به خاطر وجود لوله پلاستیکی در گلو در حین جراحی می باشد. این درد خفیف اغلب ظرف چند ساعت و یا حد اکثر ظرف یکی دو روز رفع می گردد.